ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
STUDENTS WITH MENTAL IMPAIRMENT IN SECONDARY EDUCATION: A ROAD TO NOWHERE.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Προσωπικές δεξιότητες
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
15 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Μαθαίνω για το ΕΣΠΑ Από τις μαθήτριες της Γ΄τάξης Σκριάπα Γεωργία Τσιακλάγκανου Ελένη.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Το διαδίκτυο που θέλουμε !
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

10ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης Η σχολική κοινότητα Σχολεία: 4o Ειδικό Δημοτικό Συστέγαση με: 10ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης 90ο νηπιαγωγείο 64ο δημοτικό 30ο γυμνάσιο

Κοινά χαρακτηριστικά: Μαθητές: Διαταραχές αυτιστικού φάσματος Βαριά & μέτρια νοητική ανεπάρκεια Διαταραχές Συμπεριφοράς Κοινά χαρακτηριστικά: Έλλειψη πρωτοβουλίας Μη έκφραση των αναγκών, επιθυμιών & συναισθημάτων Μη ενεργοποίηση Παθητικότητα - Παραίτηση Μη οργάνωση & οριοθέτηση συμπεριφοράς Χαμηλή αυτοεκτίμηση Δυσκολία στην ανάπτυξη σχέσεων, κοινωνικών δεξιοτήτων & επικοινωνίας

(4)Το ξεκίνημα.....… Ομάδες του σχολείου (κουκλοθέατρο, θεατρικό παιχνίδι, Καραγκιόζης) -> θετικά αλλά περιορισμένα οφέλη* στο χρόνο, λόγω εξάρτησης από τους ενήλικες.

Παντελής Μπιτζαράκης (ψυχολόγος 4ο Ειδικό Σχολείο 1989-2013). Κάτι διαφορετικό !!!! Μμμμ …… Αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς Παντελής Μπιτζαράκης (ψυχολόγος 4ο Ειδικό Σχολείο 1989-2013).

Το πρόγραμμα της Αυτορρύθμισης των σχέσεων & της συμπεριφοράς Η αυτορρύθμιση είναι ένας τρόπος ανίχνευσης, διαχείρισης, διαπραγμάτευσης, δημιουργίας συνεργασίας και ρύθμισης των σχέσεων μαθητών χωρίς την φυσική παρουσία ενηλίκων.

Η Αυτορρύθμιση μέσα στο σχολείο Εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου ανεξαρτήτως δυσκολιών. Κάθε ομάδα μαθητών παρακολουθεί το πρόγραμμα αυτορρύθμισης δύο φορές την εβδομάδα για μια ώρα (1 ώρα: μόνο μαθητές ειδικού σχολείου & 1 ώρα: συνύπαρξη με γενικό σχολείο). Σε κάθε συνάντηση ο ψυχολόγος και ο/η δάσκαλος/α της τάξης βρίσκονται στο διαμορφωμένο χώρο παρατήρησης της ομάδας. Εάν χρειαστεί παρεμβαίνουν ή συμμετέχουν στη διαδικασία.

Οι μαθητές εισέρχονται στην αίθουσα χωρίς παπούτσια Διαδικασία Οι μαθητές εισέρχονται στην αίθουσα χωρίς παπούτσια Ανακοινώνονται οι κανόνες από το μικρόφωνο Οι κανόνες που συμφωνούνται με τους μαθητές Δε φτύνω/τραβάω μαλλιά/δαγκώνω Δεν καταστρέφω το χώρο Ανάλογα με τη δυναμική της ομάδας γίνεται εισαγωγή νέων κανόνων Παρέμβαση στην ομάδα όταν: Δεν υπάρχει δραστηριότητα για αρκετό χρονικό διάστημα (εμψύχωση από φοιτητές). Όταν υπάρξει σωματική βία ( Υπενθύμιση από το μικρόφωνο. Σε μη συμμόρφωση, απομακρύνεται το παιδί για 5’ από την αίθουσα).

(9) Μέσα στην αίθουσα της αυτορρύθμισης Τα παιδιά: Παίζουν μεταξύ τους Αγκαλιάζονται Αγγίζονται Παλεύουν Έχουν έντονη σωματική επαφή Γελούν/ χαίρονται Παίζουν μαξιλαροπόλεμο Κάνουν παιχνίδια ρόλων Διεκδικούν αντικείμενα Έχουν αποσπασματικότητα και στασιμότητα στο παιχνίδι Έχουν δυσκολία σύνδεσης των γεγονότων Έχουν αδυναμία σύνδεσης και αλληλεπίδρασης Εκτίθενται σε «ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ» (σωματικές, λεκτικές, συναισθηματικές) *……

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΌ ;;;;;;;;;;

(11) Στόχοι του προγράμματος της αυτορρύθμισης Αυτόνομη λειτουργία των παιδιών χωρίς την άμεση παρουσία ενηλίκων Ελεύθερη έκφραση Έκφραση επιθυμίας Παιχνίδι Δημιουργία σχέσεων & θετικής αυτό-εικόνας Ρύθμιση συμπεριφοράς βάσει κοινωνικών κανόνων Επίλυση προβλημάτων Διαχείριση συναισθημάτων Διαχείριση εντάσεων/συγκρούσεων/διαφωνιών Επιδίωξη/ανάπτυξη/οριοθέτηση σωματικής επαφής Διεκδίκηση θέσης & ρόλου μέσα στην ομάδα Προσωπική ευθύνη* Μακροπρόθεσμος στόχος: ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ

Πάτωμα με μουσαμά & στρώματα γυμναστικής (i) Ο χώρος Αίθουσα: 6,5 χ 4,3 μ. Τοίχοι με αφρολέξ Πάτωμα με μουσαμά & στρώματα γυμναστικής (i)

Σκοινιά (κούνια, τελεφερίκ) (ii)

Σκοπός ύπαρξης μόνο αυτών των αντικειμένων: Η απλή & ουσιαστική σχέση μεταξύ των ατόμων. Έμφαση σε σωματική επαφή (iii)

Επικοινωνία με την αίθουσα παρατήρησης, για τις απαραίτητες παρεμβάσεις, γίνεται μέσω μονόδρομου καθρέφτη & μικροφωνικών – ηχητικών εγκαταστάσεων.

Αίθουσα αυτορρύθμισης Ειδικό Σχολείο Κιλκίς (i)

Αίθουσα παρατήρησης (ii)

1ο Ειδικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (i)

1ο Ειδικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (ii)

1ο Ειδικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (iii)

ΙΝΑΑ- Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (i)

ΙΝΑΑ- Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (ii)

Η αυτορρύθμιση πίσω από τον καθρέφτη

Τι χρειάζεται από τους εξωτερικούς παρατηρητές: Υπομονή Διάκριση Μη κατεπείγουσα παρέμβαση Να δοθεί χρόνος στην ομάδα (διαφορετικός χρόνος από των ενηλίκων) Να υπάρξει εμπιστοσύνη στην ομάδα Να μην κρίνεται η ομάδα με κριτήριο το ενήλικο σύστημα συμπεριφορών & τις αλλαγές των τυπικών ανθρώπων Αλλαγές γίνονται σε βάθος χρόνου (στα τελευταία λεπτά της ομάδας/ μεγάλο χρονικό διάστημα) Ο χρόνος «Για όλα υπάρχει χρόνος….» (T. Edison)

Αποτελέσματα στους μαθητές Ενθουσιασμός, χαρά, θετικά συναισθήματα Το γέλιο φέρνει κοντά τα παιδιά Μείωση & εξάλειψη μη κοινωνικών μορφών συμπεριφοράς Επιλογή δράσης ανάλογα με τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τις σχέσεις με τα άλλα παιδιά Οι συνομήλικοι καθορίζουν τα όρια (και όχι το πρόσωπο εξουσίας) και τους κώδικες επικοινωνίας Σωματική επαφή χωρίς παραβίαση ορίων Αυτονομία στις αντιδράσεις Ελευθερία έκφρασης Δήλωση παρουσίας και τρόπου συσχέτισης χωρίς την παρέμβαση προσώπου εξουσίας Εξοικείωση και άρση προκαταλήψεων λόγω της συνύπαρξης

(23) Επίδραση του προγράμματος στους ενήλικες Ελευθερία Παιδικότητα Άμεση έκφραση επιθυμίας Γενίκευση των αρχών του προγράμματος στην προσωπική ζωή: Λιγότερο παρεμβατικοί Υπομονή Διάκριση Μαθαίνουν να δίνουν χρόνο στους άλλους και στον εαυτό τους

Ευχαριστώ πολύ!