Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Advertisements

Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
KOHLBERG ( )  Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη  Η ηθική λογική (reasoning)
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: η διαδικασία λήψης απόφασης για το πώς κάποιος θα μοιράσει τα δίκαια, τους.
ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Το ενδιάμεσο βήμα από την εξάρτηση της προσχολικής ηλικίας προς την ωρίμανση και την ανεξαρτοποίηση που ακολουθεί τη διαδικασία της.
Η ανάπτυξη της προ-κοινωνικής συμπεριφοράς
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 12 : Πρώτη Παιδική Ηλικία Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Piaget Ο Piaget υπήρξε υποστηρικτής της ελευθερίας και του σεβασμού του παιδιού από τους ενήλικες, της άμεσης δημοκρατίας στο σχολείο, της ηθικής ισότητας.
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Συναισθηματική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αναπτυξιακά επιτεύγματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές αντιδράσεις των ενηλίκων Μοντέλο σκέψης:Ηθική του εξαναγκασμού ή Ετερόνομη Ηθική (J. Piaget٭ Χαρακτηρίζεται από αδιαφιλονίκητη υπακοή στους κανόνες και στα πιο ισχυρά άτομα, από την εφαρμογή του γράμματος του νόμου και από την αντίληψη της ευθύνης, της οποίας η έκβαση είναι κρίσιμη, ενώ τα κίνητρα και η πρόθεση είναι άνευ σημασίας

Ανάπτυξη της ικανότητας Αυτορρύθμισης Αυτόνομη Ηθική (J. Piaget) Πρώτη παιδική ηλικία Ηθική που βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι κανόνες είναι αυθαίρετες συμφωνίες που μπορούν να αλλάξουν, αν συμφωνήσουν όσοι υπόκεινται σε αυτούς Η γνώση των κανόνων και της αρμόζουσας κοινωνικής συμπεριφοράς είναι σημαντικές διεργασίες για τη διττή διαδικασία κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ: ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ Η διαδικασία κατά την οποία τα παιδιά καταλήγουν να αποδεχτούν πρότυπα χωρίς να τα διδαχτούν ή χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν επιδοκιμασία από τα πρόσωπα της εξουσίαςΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Η νέα πλευρά της προσωπικότητας η οποία εμφανίζεται όταν τα παιδιά εσωτερικεύουν τα πρότυπα ενηλίκων. Η συνείδηση καθιερώνει μέσα στο μικρό παιδί μία εσωτερική φωνή αυτοπαρατήρησης, αυτοκαθοδήγησης και αυτοτιμωρίας.

 Σύμφωνα με τον Erikson (1986),η απόκτηση συνείδησης κατά τη νηπιακή ηλικία την καθιστά μία περίοδο κατά την οποία τα παιδιά καλούνται να λύσουν τη σύγκρουση ανάμεσα στην ανάγκη τους να πάρουν πρωτοβουλίες και στα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν όταν αυτές οι πρωτοβουλίες αποδοκιμάζονται.  Η συνείδηση διχάζει το παιδί καθιερώνοντας την εσωτερική φωνή του σωστού.  Πολιτισμική διαμόρφωση της συνείδησης Πρωτοβουλία σε αντιδιαστολή με την ενοχή

ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΣ: η ικανότητα συμμόρφωσης στις προσδοκίες των προσώπων εξουσίας, ακόμα κι όταν δεν παρακολουθούνται  1. Αναστολή της κίνησης (στο ξεκίνημα της)  2. Αναστολή των συναισθημάτων (ένταση)  3. Αναστολή των συμπερασμάτων  4. Αναστολή της επιλογής (σοκολάτα ή σοκολατάκι;) Ικανότητα αναστολής των πρωταρχικών παρορμήσεων (Maccoby, 1980) σε 4 στάδια:

ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΣ: εμπλέκεται σε κάποιες μορφές ψυχοπαθολογίας με εμφανή τρόπο  Υπερβολικός αυτοέλεγχος: διαταραχές εσωτερίκευσης  Έλλειψη αυτοελέγχου: εξωτερίκευση συμπεριφορών επιθετικότητας και άλλων προβλημάτων συμπεριφοράς Ο έλεγχος σωματικών λειτουργιών αποτελεί βασική διάσταση αυτοελέγχου στη νηπιακή ηλικία

Συναισθηματική ρύθμιση και αυτο-ρύθμιση Η ικανότητα των παιδιών να εντοπίζουν, να αξιολογούν και επεξεργάζονται τα συναισθήματα τους με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους (Kopp, 1989). Αναπτυξιακή λειτουργία που εμφανίζεται στα 8 χρόνια (Bronson, 2000). Η ρύθμιση του συναισθήματος προϋποθέτει την ικανότητα του παιδιού να αποσαφηνίζει, να κατανοεί και να μετριάζει τα συναισθήματα του Επίδραση στη συναισθηματική ρύθμιση έχουν τα συναισθήματα της ντροπής και ενοχής τα οποία μπορεί να εμφανιστούν τον 2ο και 3ο χρόνο. Υπο-ρύθμιση και υπερ-ρύθμιση συναισθήματος (Cole, 1994)

Σημαντική συνέπεια της ικανότητας αναστολής των άμεσων παρορμήσεων: Ανάπτυξη ικανότητας μελλοντικού σχεδιασμού 1. Δοκιμασία: Λαβύρινθοι (Gardner & Roggof, 1990) Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας (4-6 χρ.) σχεδιάζουν τη διαδρομή εκ των προτέρων τις περισσότερες φορές, δείχνοντας ότι η η αυτορρύθμιση έχει ξεκινήσει.

2. Πρώιμη ανάπτυξη της συμμόρφωσης προς τους κανόνες των ενηλίκων Kopp, Kochanska & Aksan, 1995)  Αφοσιωμένη Συμμόρφωση 35%  Απερίφραστη Άρνηση (10%)  Περιστασιακή Συμμόρφωση 75%  Ανάλυση συμπεριφοράς 100 μικρών παιδιών,  2 έως 3,5 χρ.  Αλληλεπίδραση με τη μητέρα σε δύο συνθήκες  Μεγαλύτερα παιδιά  Κορίτσια

 Άμεση σύνδεση μεταξύ της εσωτερίκευσης και της συμμόρφωσης.  Η ποιότητα συμμόρφωσης των παιδιών και το επίπεδο της εσωτερίκευσης εξαρτώνται από τη συναισθηματική ποιότητα της αλληλεπίδρασης μητέρας παιδιού.  Σημαντικές αλλαγές στον αυτοέλεγχο του παιδιού μεταξύ 2,5 και 6 ετών. Καθώς αναπτύσσεται η γνωστική ικανότητα (συστηματικοί συλλογισμοί, ικανότητα προγραμματισμού), αναπτύσσουν ολοένα και μεγαλύτερη ικανότητα αυτοελέγχου. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΈΡΕΥΝΑΣ

ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΌ-ΕΛΕΓΧΟΣ  Έλεγχος Παρορμήσεων: ουσιαστικό στοιχείο ζωής  Παιδιά παρορμητικά-Παιδιά στοχαστικά (Michell & Michell, 1983)  Η παρορμητικότητα συντελεί στην καθυστέρηση της ικανοποίησης αναγκών.  Διαχρονικά ευρήματα συγκλίνουν στον προβλεπτικό ρόλο της παρορμητικότητας (4χρ.) για την επίδοση των παιδιών, την αυτο-εκτίμηση, την αποδοχή της ματαίωσης, την επιθετικότητα, τη σύναψη φιλίας και τις ψυχολογικές δυσκολίες.

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΌ-ΕΛΕΓΧΟΣ Εκπαιδευτική Παρέμβαση  Τεχνικές Ανάπτυξης Αυτο-ελέγχου  Διάσπαση Προσοχής  «Μεταμόρφωση»  Προσωπικές στρατηγικές ως αποτελεσματικότερες  Σημαντικότητα ανάπτυξης αυτο-ελέγχου για τα μετέπειτα χρόνια της ζωής Αναγκαιότητα για προγράμματα στα πρώτα χρόνια της ζωής.