e-ProBotLab Εργαστήριο κατασκευής και προγραμματισμού ρομποτικών συσκευών Βασίλης Κόμης, Καθηγητής, πρόεδρος Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Χριστόφορος Καραχρήστος, Κώστας Νάκος, μεταπτυχιακοί φοιτητές Αναστασία Μισιρλή, υποψήφια διδάκτωρ Ερευνητική Ομάδα ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ICTE Group), ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών komis@upatras.gr http://www.ecedu.upatras.gr/vkomis
Στόχος Σύντομη παρουσίαση της πλατφόρμας e-ProBotLab (early Programming Robots Laboratory) Ένα περιβάλλον μάθησης του προγραμματισμού και της ρομποτικής βασισμένο στην πλατφόρμα Arduino Patras IQ 2015 V. Komis
Υπόβαθρο Παιδαγωγικό πλαίσιο: Μάθηση προγραμματισμού και ρομποτικής Παιδαγωγικό πλαίσιο: Μάθηση προγραμματισμού και ρομποτικής Ανάπτυξη της Πληροφορικής Σκέψης: Προγραμματισμός Εκπαιδευτική Ρομποτική: δημιουργικότητα, γνωριμία και χειρισμός τεχνολογιών Τεχνολογικό πλαίσιο: Πληθώρα υλικού Π.χ. Arduino, Makey Makey, Raspberry, PicoBoard Κατασκευή και προγραμματισμός συσκευών Patras IQ 2015 V. Komis
Η πλατφόρμα e-ProBotLab Χρησιμοποιεί υλικό και λογισμικό ανοικτού κώδικα (open source) Βασίζεται στην πλακέτα Arduino και σε ένα εύχρηστο προγραμματιστικό περιβάλλον (γλώσσα οπτικού προγραμματισμού τύπου Logo) παρέχει τη δυνατότητα κατασκευής και προγραμματισμού αυτοκινούμενων ρομποτικών κατασκευών Patras IQ 2015 V. Komis
Το περιβάλλον e-ProBotLab Γλώσσα προγραμματισμού (ανοικτού κώδικα) Υποδομή για εξ αποστάσεως προγραμματισμό του robot με ασύρματο δίκτυο Σύνολο παιδαγωγικών δραστηριοτήτων Οδηγίες κατασκευής από τα παιδιά και παραμετροποίηση Διδακτικές προτάσεις για ρομποτική Διδακτικές προτάσεις για προγραμματισμό Patras IQ 2015 V. Komis
Χρήσεις του e-ProBotLab Περιβάλλον μάθησης προγραμματισμού και ρομποτικής Αφορά μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (από νηπιαγωγείο έως και γυμνάσιο) Παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να ασχοληθούν με την τεχνολογία σε τρία επίπεδα: πώς να δημιουργούν, πώς να χειρίζονται και πώς να χρησιμοποιούν τεχνολογία Patras IQ 2015 V. Komis
Η καινοτομία του e-ProBotLab: εύχρηστο ρομποτικό περιβάλλον Κατάλληλος συνδυασμός υλικού (πλατφόρμα Arduino) και λογισμικού (οπτικό προγραμματιστικό περιβάλλον) προσαρμοσμένο για μαθητές από 5 έως 15 ετών Οι μικροί μαθητές χειρίζονται το ρομπότ με απλό τρόπο και οι μεγαλύτεροι μαθητές κατασκευάζουν το ρομπότ χρησιμοποιώντας απλά υλικά και την πλακέτα Arduino Η γλώσσα προγραμματισμού είναι ανεξάρτητη λειτουργικού και υπολογιστικού συστήματος και επιτρέπει την καθοδήγηση του ρομπότ μέσω ασύρματου δικτύου Patras IQ 2015 V. Komis
Η καινοτομία του e-ProBotLab: παιδαγωγικό πλαίσιο χρήσης Κατάλληλο υλικό και προγραμματιστικό περιβάλλον: δημιουργία αυτοκινούμενων ρομπότ και παιδαγωγικό πλαίσιο ένταξής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία Αρθρωτό σύστημα: από δραστηριότητες μάθησης προγραμματισμού μέσω καθοδήγησης ενός ρομπότ έως τη δημιουργία του αυτοκινούμενου ρομπότ με τη χρήση της πλατφόρμας Arduino Patras IQ 2015 V. Komis
Ευχαριστούμε πολύ ! komis@upatras.gr Patras IQ 2015 V. Komis