ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Το Φύλο και ο Εγκέφαλος. Σχέδιο φυλετικής διαφοροποίησης Ένα γονίδιο μεταστρέφει την αρχική ανάπτυξη του γεννητικού αδένα από θηλυκό σε αρσενικό ΧΧ 
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι. Δεν είναι δυνατό να θεωρήσουμε όλα τα είδη μάθησης συνδυαστικά. Σε περίπλοκες καταστάσεις οι οργανισμοί φαίνεται.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Το ενδιάμεσο βήμα από την εξάρτηση της προσχολικής ηλικίας προς την ωρίμανση και την ανεξαρτοποίηση που ακολουθεί τη διαδικασία της.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 12 : Πρώτη Παιδική Ηλικία Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Σε κάθε ψυχική διαταραχή υπάρχει κάποιο οργανικό υπόβαθρο; Ή οι ψυχικές ασθένειες οφείλονται σε ασυνείδητες ψυχολογικές διεργασίες;
Αναπτυξιακη ψυχολογια
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.)

Η κοινωνικοποίηση, η διαμόρφωση της προσωπικότητας, η βιολογική ωρίμανση και η γνωστική ανάπτυξη πραγματοποιούνται ταυτόχρονα

ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Ταύτιση: Μία ψυχολογική διεργασία κατά την οποία τα παιδιά προσπαθούν να μοιάζουν, να ενεργούν, να αισθάνονται και να είναι σαν κάποιους σημαντικούς ανθρώπους στο κοινωνικό τους περιβάλλον. Η ταύτιση είναι θεμελιώδης για τη διαδικασία της κοινωνικοποίησης.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΑΥΤΙΣΗΣ 1. α. Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ β. Ο ΠΡΟΣΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ 2. ΜΙΜΗΣΗ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 3. ΓΝΩΣΤΙΚΗ-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 4. ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΦΎΛΟΥ

1.α. Ταύτιση μέσω διαφοροποίησης (Freud, 1964. Chodorow, 1974) Πρωτογενής ταύτιση (1ο έτος) Δευτερογενής ταύτιση (3ο έτος) με «πρότυπο» Φαλλικό στάδιο (Freud) (Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα)

1.β. Ταύτιση μέσω προσεταιρισμού (κορίτσια) Θηλυκή ταύτιση: αμυντική προσαρμογή Ανάπτυξη «Ενσυναίσθησης» Ενσωματωμένη κατανόηση των αναγκών των άλλων Ταύτιση: αμφίδρομη διαδικασία (Chodorow, 1974)

Κριτική στη θεωρία διαμόρφωσης ταυτότητας του Freud 1. Ταύτιση: αμφίδρομη διαδικασία στην οποία αλληλεπιδρά ο γονιός με το παιδί ανταλλάσσοντας συναισθήματα (Chodorow, 1974) Ανάπτυξη «Ενσυναίσθησης» Ενσωματωμένη κατανόηση των αναγκών των άλλων Η ανάπτυξη δεν είναι επακόλουθο διαφοροποίησης

Οι άντρες επιτυγχάνουν την ταυτότητα μέσω αποχωρισμού, συνεπώς βλέπουν τον εαυτό τους να απειλείται από τις στενές σχέσεις Οι γυναίκες επιτυγχάνουν την ταυτότητα μέσω δεσμού, συνεπώς βλέπουν τον εαυτό τους να απειλείται από τον αποχωρισμό

Η γυναικεία ανάπτυξη δεν υστερεί από την ανδρική 2. Υπόλοιποι Αναπτυξιακοί ψυχολόγοι τονίζουν ότι: Η γυναικεία ανάπτυξη δεν υστερεί από την ανδρική (α) Θηλυκός δρόμος ανάπτυξης (β) Πλευρές διαμόρφωσης της ταυτότητας φύλου διακρίνονται πριν από την επίλυση του Οιδιπόδειου συμπλέγματος (γ) Οι γονείς, και γενικά οι ενήλικοι, συντελούν στη διαμόρφωση ταυτότητας

2. ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: Ταύτιση μέσω παρατήρησης και μίμησης (Bandura, 1986) 1. Η κοινωνική μάθηση επιτυγχάνεται μέσω της άμεσης παρατήρησης και της ενίσχυσης 1. Διαθεσιμότητα 2. Προσοχή (επανάληψη) 3. Μνήμη (διαρκές αποτέλεσμα) 4. Διεργασία κινητικής αναπαραγωγής 5. Κίνητρο (αμοιβή)

ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: Ταύτιση μέσω παρατήρησης και μίμησης (Bandura, 1986) 2. Η κατάλληλες προς το φύλο συμπεριφορές διαμορφώνονται με την κατανομή αμοιβών και τιμωριών Βασική έννοια της θεωρίας: αμοιβή Η γνωστική κατανόηση των παιδιών διαμορφώνει την αντίληψη της αμοιβής

Ταύτιση μέσω γνώσης 3. ΓΝΩΣΤΙΚΗ-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ενεργός δόμηση της εμπειρίας από το ίδιο το παιδί Ταύτιση μέσω γνώσης Ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου μέσα από 3 στάδια (Kohlberg, 1966): 1. Βασική ταυτότητα του ρόλου του φύλου (3 χρ, χαρακτηρισμός φύλου) 2. Σταθερότητα του ρόλου του φύλου 3. Μονιμότητα του ρόλου του φύλου

ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΘΕΛΩ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΑΝΤΑΜΕΙΒΟΜΑΙ ΌΤΑΝ ΚΑΝΩ ΑΓΟΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΓΟΡΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΙΜΑΙ ΑΓΟΡΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΓΟΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΓΟΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ

4. ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Θεωρία του Σχήματος του φύλου: Υποστηρίζει ότι το περιβάλλον επηρεάζει έμμεσα τα παιδιά μέσω ενός σχήματος που καθοδηγεί τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν και θυμούνται πληροφορίες και παρέχει ένα μοντέλο δράσης, δηλαδή ένα μοντέλο συμπεριφοράς. Το σχήμα φύλου είναι ένα νοητικό μοντέλο που περιέχει πληροφορίες για τα αρσενικά και για τα θηλυκά

ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΥΨΗΛΆ ΕΠΊΠΕΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΑΠΌ ΄ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΑ 2 ΕΤΗ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΠΟΥΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (Maccoby, 1980) ΣΤΑ 2 ΜΕ 3 ΈΤΗ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΦΥΛΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ. ΣΥΓΚΕΡΑΣΜΟΣ ΘΕΩΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ; Ψυχοδυναμική Θεωρία: η βιολογία είναι πεπρωμένο. Κανένας πολιτισμικός προσδιορισμός της συμπεριφοράς δεν μπορεί να την αλλάξει Γνωστική Αναπτυξιακή Θεωρία: η ταυτότητα του φύλου αναπτύσσεται από οικουμενικές μορφές εμπειρίας και νόμους γνωστικής ανάπτυξης Θεωρία Σχήματος: μεγαλύτερη έμφαση στην επίδραση του περιβάλλοντος αλλά και σπουδαιότητα σε μηχανισμούς επεξεργασίας πληροφοριών και διαμόρφωσης σχημάτων Θεωρία Κοινωνικής Μάθησης: έμφαση στο περιβάλλον. Αλλαγές στον πολιτισμό επιφέρουν αλλαγές σχετικές με το ρόλο του φύλου

ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ; Διαπολιτισμικές έρευνες τονίζουν ότι πολλά χαρακτηριστικά (όπως πρότυπα ομιλίας, χειρονομίες, δραστηριότητες, ενδιαφέροντα και ασχολίες) τα οποία θεωρούνται αντρικά σε μία κοινωνία μπορεί να θεωρούνται θηλυκά σε κάποια άλλη. Ένα μέρος των αντιλήψεων μας για τους ρόλους των φύλων συνδέεται με τις αντιλήψεις και τις κατηγορίες ρόλων που υπάρχουν στο πολιτισμό μας.

ΕΘΝΙΚΗ ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Σε ποια ηλικία είναι ικανά τα παιδιά να αναπτύξουν εθνική ταυτότητα; Τα παιδιά μειονοτήτων αναπτύσσουν αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους; Τα παιδιά γνωρίζουν τις εθνικές και φυλετικές τους διαφορές από την ηλικία των 4 ετών. Η στάση τους εξαρτάται: (α) από τις στάσεις των ενηλίκων που τα φροντίζουν και (β) από τις αντιλήψεις τους για τη δύναμη και την ισχύ καθώς και για τον πλούτο της δικής τους ομάδας έναντι των άλλων