ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Advertisements

ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Κανόνες – Ιδέες - Απόψεις
Mood board (σύνθεση) Μοναδικό αντικείμενο Background και κύρια εικόνα
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Τα επτά συστήματα κρυστάλλωσης και κρυσταλλικές μορφές
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΟΦ ΤΖΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ! Ισι Κου.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ Μάθημα 9ο
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 8η.
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 1η.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Χρυσh τομh.
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΕΠΑΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ ΤΟΜΕΑΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΛΚΟΥΝΗ Ορισμός – έννοια Απαιτήσεις – περιορισμοί – κριτήρια ταξινόμησης Στοιχεία.
Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Διάλεξη 9: Συναγωγή και διάχυση (συνέχεια)
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
Γιάννης Ρίτσος Παρουσίαση από τις μαθήτριες: Άννα Μαρία Ντόκο
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 Βασικές Συμβουλές Φωτογραφίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Κανόνας της Χρυσής Τομής Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή. Παρομοίως, πολλά φυσικά ή τεχνητά αντικείμενα και σχέδια με συγκεκριμένες αναλογίες (είτε από τύχη ή από το σχεδιασμό), μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά

Ο Κανόνας των Τρίτων Ο Κανόνας των Τρίτων βασίζεται στο γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι από φυσικού του προσελκύεται από τα σημεία που βρίσκονται περίπου στα δύο τρίτα της εικόνας. Για να τον εφαρμόσουμε, τραβάμε τέσσερις νοητές γραμμές (δύο οριζόντιες και δύο κάθετες) έτσι ώστε να χωρίζουμε την εικόνα σε εννιά ίσα μέρη, οριζοντίως και καθέτως. Καδράρουμε (ή κροπάρουμε κατα την επεξεργασία) τη φωτογραφία, έτσι ώστε τα κύρια αντικείμενα να βρίσκονται γύρω από τα τέσσερα σημεία τομής των γραμμών των τρίτων, παρά στο κέντρο της εικόνας.

Ο Κανόνας της Διαγωνίου Οι διαγώνιες γραμμές δίνουν ζωντάνια και νεύρο στις συνθέσεις μας. Πολλές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες χρησιμοποιούν αυτόν τον κανόνα, μόνο του, ή σε συνδυασμό με κάποιον από τους προηγούμενους. Για να εφαρμόσουμε τον κανόνα της Διαγωνίου, χωρίζουμε τη μια οριζόντια πλευρά της εικόνας στα δύο. Στη συνέχεια κάθε μισό διαιρείται στα τρία. Με λίγα λόγια, κάθε πλευρά χωρίζεται στα έξι. Μας ενδιαφέρουν οι γωνίες και τα αμέσως διπλανά σημεία τους.

Ενώνουμε πρώτα δύο απέναντι γωνίες και σχηματίζουμε νοητά τη μία διαγώνιο. Στη συνέχεια ενώνουμε τα αμέσως διπλανά σημεία, έτσι ώστε να σχηματιστεί ένα διαγώνιο «πλαίσιο». Σύμφωνα με τον Κανόνα της Διαγωνίου, τα σημαντικά στοιχεία της εικόνας πρέπει να προσπαθήσουμε να τοποθετηθούν κατά το δυνατόν, μέσα στο πλαίσιο αυτό και κατά μήκος των διαγωνίων.

Πως προκύπτει ο χρυσός λόγος της αρμονίας και της ομορφιάς φ : Έχω δύο ευθύγραμμα τμήματα α και β με α>β Θέλω τον λόγο του αθροίσματος των μηκών των δύο τμημάτων προς το μήκος του μεγαλύτερου ώστε να είναι ίσος με το λόγο  του μήκους του μεγαλύτερου προς το μήκος του μικρότερου: (α+β)/α=α/β=φ Έχουμε ένα σύστημα εξισώσεων α/β=φ συνεπάγεται α=φ*β (1) (α+β)/α=φ ==> α+β=α*φ αντικαθιστώντας σύμφωνα με την (1) συνεπάγεται φ*β+β=φ^2*β ==> φ+1=φ^2 ==>φ^2-φ-1=0 Το άνω τριώνυμο έχει διακρίνουσα Δ=(-1)^2-4*1*(-1)=5>0 άρα έχει δύο ρίζες μια θετική και μια αρνητική  φ+-=(1+-√5 )/2 Μία δηλαδή θετική ρίζα: φ=(1+√5 )/2=1,618033989 Για την όμοια διφωνία παίρνω τον επόγδοο τόνο 9/8 και τον ελάσσωνα του Χρυσάνθου 12/11 Μετατρέπω τους λόγους σε τμήματα σκάλας των 72 χρησιμοποιόντας την γνωστή λογαριθμική σχέση: 72 * log((12/11)/1)/log2=9,03822351=9 (ελλάσων πτωλεμαϊκός Χρυσάνθου) 72 * log((9/8)/1)/log2=12,2346001=12 (μείζων επόγδοος)

Άρα η διφωνία μου είναι το άθροισμά τους 12,2346001+9,03822351= 21,27282361=21 τμήματα Από την διφωνία των 21 παίρνω τον μείζωνα τόνο σύμφωνα με την χρυσή τομή φ: 21,27282361/φ= 21,27282361/(1+√5 )/2= 21,27282361/1,618033989= 13,147328025629009206184234242313=13 (μείζων τόνος 13 τμημάτων) Αφαιρόντας τον μείζωνα τόνο (13) από την διφωνία (21) παίρνω τον υπολοιπόμενο ελάχιστο τόνο 21,27282361-13,147328025629009206184234242313=8,12549558437099 079381576575769=8 (ελάχιστος 8 τμημάτων) Έτσι έχω μια κλίμακα όμοιας διφωνίας 8+13+8+13+8+13+8=71 κατά την χρυσή τομή των πυθαγορείων. Εδώ να πούμε ότι το 8, το 13 και το 21 είναι μέλη της ακολουθίας fibonacci η οποία επίσης ακολουθεί αυτόν τον χρυσό κανόνα της φύσης

Ομαδική εργασία Δέσποινα Χαϊνά Γεωργία Βαρδακώστα Χριστίνα Πεππέ

http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=56330 http://designdots.gr/2012/02/%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B1%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7/ http://www.andzer.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6:composition&catid=4:photoissues&Itemid=20&lang=el http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE#.CE.9C.CE.BF.CF.85.CF.83.CE.B9.CE.BA.CE.AE