Μοντέλα βελτιστοποίησης απόφασης στη διαδικασία της παραγγελιοδοσίας στο λιανεμπόριο Ομάδα εργασίας: Αρβανίτης Ηλίας 8010009 Βολανάκης Ελευθέριος 8010018.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεωργία Σκίντζη Γιώργος Ιωάννου Γρηγόρης Πραστάκος
Advertisements

Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Alexander Moore.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (LOGISTICS)
Επιλογές Marketing & Logistics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
Εισαγωγή στην έννοια των Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Έννοια οικονομικού προγραμματισμού
Γραμμικός Προγραμματισμός
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ERP
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διάγραμμα 10.1: Η εφοδιαστική αλυσίδα του μέλλοντος Εικονικά δίκτυα Βασισμένο στην πληροφορία Προσανατολισμένο στην αξία για τον πελάτη Αυριανό μοντέλο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Συνεργατικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο Για το μάθημα.
Πωλήσεις Αγορά Καθυστερημένα εισερχόμενα Απαξιωμένο απόθεμα Χρόνος
Διάγραμμα 4.1: Ευέλικτη ή λιτή εφοδιαστική αλυσίδα;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Σχεδιασμός διαδικασιών
Προγραμματισμός και Διαχείριση Επιχειρηματικών Πόρων - ERP
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ LOGISTICS ΚΑΤΣΟΥΠΑΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑ Διαχείριση Αποθεμάτων και Πρόβλεψη Ζήτησης.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Θεωρία Αποφάσεων.
On Shelf Availability: Αποφεύγοντας τις Εκπλήξεις Με την υποστήριξη της Ερευνητικής Ομάδας: ELTRUN/SCORE, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Χριστόφορος Γκόκας.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Ανάπτυξη ΣΥΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ελλείψεις: Μπορούμε να μειώσουμε τις ελλείψεις στα ράφια κατά 30%;
Τακτικό Μάρκετινγκ Διανομή
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Kiosk & Retail.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Τα Logistics στο χώρο της μαζικής εστίασης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μοντέλα βελτιστοποίησης απόφασης στη διαδικασία της παραγγελιοδοσίας στο λιανεμπόριο Ομάδα εργασίας: Αρβανίτης Ηλίας Βολανάκης Ελευθέριος Γκούρας Αθανάσιος Δαφέρμος Ιωάννης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Δομή παρουσίασης Θεωρητικό υπόβαθροΘεωρητικό υπόβαθρο Πρόβλεψη ζήτησηςΠρόβλεψη ζήτησης Διαχείριση-αξιολόγηση μοντέλωνΔιαχείριση-αξιολόγηση μοντέλων ΣυμπεράσματαΣυμπεράσματα Παράδειγμα Μοντέλου

Δομή Εφοδιαστικής Αλυσίδας Παραγωγή, διαχείριση αποθέματος, επιλογή τοποθεσίας, μεταφορά & διαχείριση πληροφορίαςΔραστηριότητες: Παραγωγή, διαχείριση αποθέματος, επιλογή τοποθεσίας, μεταφορά & διαχείριση πληροφορίας Παραγωγός, χονδρέμπορος, διανομέας, λιανέμπορος, πελάτης & service providersΣυμμετέχοντες: Παραγωγός, χονδρέμπορος, διανομέας, λιανέμπορος, πελάτης & service providers Μοντέλο SCOR 1.Σχεδιασμός2.Αναζήτηση Πηγών 3.Παραγωγή4.Διανομή Πρόβλεψη της Ζήτησης ΠρομήθειαΣχέδιο ΠροϊόντοςΔιοίκηση Παραγγελίας Τιμολόγηση Προϊόντος Πίστωση και ΣυλλογέςΠρογραμματισμός Παραγωγής Προγραμματισμός Διανομής Διαχείριση Αποθέματος Διοίκηση Εγκαταστάσεων

Παραγγελιοδοσία – Πλευρά Λιανέμπορου Η διαδικασία της παραγγελιοδοσίας θεωρείται από τις κύριες δραστηριότητες σε ένα υποκατάστημα λιανικής πώλησης (πχ. Supermarket)Η διαδικασία της παραγγελιοδοσίας θεωρείται από τις κύριες δραστηριότητες σε ένα υποκατάστημα λιανικής πώλησης (πχ. Supermarket) Αποφάσεις που πρέπει να λάβει ο υπεύθυνος υποκαταστήματοςΑποφάσεις που πρέπει να λάβει ο υπεύθυνος υποκαταστήματος – είδος προϊόντων –ΤI : είδος προϊόντων Κάθε κατάστημα διαθέτει μία ποικιλία προϊόντων ( )Κάθε κατάστημα διαθέτει μία ποικιλία προϊόντων ( ) – ποσότητα παραγγελίας –ΠΟΣΟ : ποσότητα παραγγελίας Κάθε κατάστημα διαθέτει περιορισμένο αποθηκευτικό χώροΚάθε κατάστημα διαθέτει περιορισμένο αποθηκευτικό χώρο Κάθε κατάστημα έχει διαφορετικές απαιτήσεις ζήτησηςΚάθε κατάστημα έχει διαφορετικές απαιτήσεις ζήτησης – χρονική στιγμή παραγγελίας –ΠΟΤΕ: χρονική στιγμή παραγγελίας Κάθε κατάστημα επιθυμεί να παραλάβει τα προϊόντα σε ένα ακριβώς παράθυρο χρόνουΚάθε κατάστημα επιθυμεί να παραλάβει τα προϊόντα σε ένα ακριβώς παράθυρο χρόνου – αποθήκη προμηθευτή ή κέντρο διανομής –ΑΠΟ ΠΟΥ: αποθήκη προμηθευτή ή κέντρο διανομής Κάθε κατάστημα μπορεί να παραγγείλει το προϊόν από διαφορετικό σημείο προσφοράς διαφοροποιώντας το χρόνο και το κόστος παράδοσης κατά περίπτωσηΚάθε κατάστημα μπορεί να παραγγείλει το προϊόν από διαφορετικό σημείο προσφοράς διαφοροποιώντας το χρόνο και το κόστος παράδοσης κατά περίπτωση

Πρόβλεψη της Ζήτησης Χαρακτηριστικά προβλέψεωνΧαρακτηριστικά προβλέψεων –σφάλμα πρόβλεψης –μακροχρόνιες - βραχυχρόνιες – –για ένα προϊόν – συναθροιστικές Παράγοντες που καθορίζουν τις προβλέψεις –ιστορικά δεδομένα πωλήσεων – –διαφήμιση – –οικονομικό κλίμα – –Εκπτώσεις –Εποχικότητα προϊόντων Προσεγγίσεις μεθόδων πρόβλεψηςΠροσεγγίσεις μεθόδων πρόβλεψης – –Ποιοτικές – –Χρονοσειρές (στατικές, προσαρμόσιμες) – –Αιτιατές – –Προσομοίωσης – –Εμπειρικές

Μοντέλα υποστήριξης απόφασης για την διαδικασία της παραγγελιοδοσίας Η μελέτη εξέτασε 18 διαφορετικά μοντέλα τα οποία σχετίζονται με την διαδικασία της παραγγελιοδοσίαςΗ μελέτη εξέτασε 18 διαφορετικά μοντέλα τα οποία σχετίζονται με την διαδικασία της παραγγελιοδοσίας Η επιλογή τους βασίστηκε στο πόσο ταιριάζουν στην διαδικασία της παραγγελιοδοσίας που εκτελείται από το κατάστημα λιανικής.Η επιλογή τους βασίστηκε στο πόσο ταιριάζουν στην διαδικασία της παραγγελιοδοσίας που εκτελείται από το κατάστημα λιανικής. Τα μοντέλα επιμερίστηκαν σε 3 κατηγορίες ανάλογα με τις αποφάσεις που επηρεάζουνΤα μοντέλα επιμερίστηκαν σε 3 κατηγορίες ανάλογα με τις αποφάσεις που επηρεάζουν – –Μοντέλα υπολογισμού άριστης ποσότητας (ΠΟΣΟ) – –Μοντέλα ταυτόχρονου υπολογισμού άριστης ποσότητας και άριστης χρονικής παραγγελίας (ΠΟΣΟ-ΠΟΤΕ) – –Μοντέλα μεταβλητών αποφάσεων (ΤΙ-ΠΟΤΕ, ΤΙ-ΠΟΣΟ, ΠΟΤΕ, ΑΠΟ ΠΟΥ)

Διαχείριση και αξιολόγηση των μοντέλων Συλλογή μοντέλων βιβλιογραφικά Κατανόηση των μεταβλητών απόφασης που επηρεάζουν Εφαρμογή εμπειρικών κριτηρίων αξιολόγησης Άριστης ποσότητας Άριστης Ποσότητας και χρονικού ορίζοντα Μεταβλητών αποφάσεων Αποτελέσματα Αξιολόγησης

Παράδειγμα μοντέλου Μοντέλο αποθέματος συνεχούς επιθεώρησης με δυνατότητα επίσπευση παραγγελίας [Duran et.al., 2003]Μοντέλο αποθέματος συνεχούς επιθεώρησης με δυνατότητα επίσπευση παραγγελίας [Duran et.al., 2003] ΥποθέσειςΥποθέσεις – –Συνεχής έλεγχος αποθέματος – –L = T + [Ta,Te], όπου Ta> Te – –Εκκρεμείς παραγγελίες ≤1 – –Ανεξάρτητες αυξήσεις στη ζήτηση μέχρι t – –R = r – r e,όπου r  0 r e  0  R  0.

Αναμενόμενα επίπεδα αποθέματος σε 1 χρονικό “κύκλο” χωρίς επίσπευση παραγγελίας

Μέσος Ρυθμός Κόστους: ΕC(Q,r,R) = K a μ/Q + c a μ + pK e μ/Q + pc e μ + hH μ /Q + πBμ/Q Βέλτιστα Q*, R*, r* Αξιολόγηση μοντέλου: Πολυπλοκότητα: Χαμηλή Πολυπλοκότητα: Χαμηλή Απαιτήσεις πληροφοριών: Μέτρια Απαιτήσεις πληροφοριών: Μέτρια Ισχύς υποθέσεων: Υψηλή Ισχύς υποθέσεων: Υψηλή Ακρίβεια αποτελεσμάτων: Υψηλή Ακρίβεια αποτελεσμάτων: Υψηλή

Συμπεράσματα από την ανάλυση των μοντέλων Μη ύπαρξη ολοκληρωμένου μοντέλου για την διαδικασία της παραγγελιοδοσίας. Προτείνεται η λήψη απόφασης με συνδυασμό μοντέλων κατά περίπτωση Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας λαμβάνοντας υπόψη και τα τέσσερα κριτήρια συνολικά.