Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ( ).
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ
Γιώργος Κάκαρης Γ
Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Έστεκε η Πόλη ακοίμητος φρουρός στην Οικουμένη ...
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η ΦΙΛΙΑ Χάρης Καλογεράτος Β1.
Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΟΝΗΣ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Από την ιστορική Ομιλία προς τους μαθητές στην Πνύκα του Γέρου του Μοριά 7/10/1838.
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 Οι απελευθερωτές μας.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Άλκη Ζέη.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ: ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Έλληνες Λογοτέχνες: Πηνελόπη Δέλτα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Φώντας Λάδης Τμήμα : Στ’1 Έλενα Γ. Φρόσω Κ.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Ομιλία του Θ.Κολοκοτρώνη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Το βιβλίο που διάβασα 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε2.
ΙΣΤΟΡΙΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Μουσείο Μπενάκη-Εκπαιδευτικά Προγράμματα
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
Οι δάσκαλοι του Γένους κεφ.7. Οι δάσκαλοι του γένους Ονομάζονται οι μορφωμένοι Έλληνες που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας συνέβαλαν με την διδασκαλία.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Ταξίδι στον χρόνο. Περσική Αυτοκρατορία Σακκα, Ν. (μτφ) (2002). Εγκυκλοπαίδεια του Αρχαίου Κόσμου, Αθήνα: Άγκυρα, σ.52.
2η Ενότητα: Βιογραφικά Είδη
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 ΑΝΝΑ Επιμέλεια εργασίας: ΜΑΡΙΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΣΤ2
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Ο Ηρόδοτος ως ιστορικός και αφηγητής.
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821.
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Η ανάπτυξη της μνήμης γεγονότων και της αυτοβιογραφικής μνήμης.
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης

Απομνημονεύματα Πεζογραφικό (λογοτεχνικό) είδος – εξαρτάται από τις ικανότητες του συγγραφέα Αφήγηση (χρονογραφία, χρονικό, αυτοβιογραφία, βιογραφία, ημερολόγιο) Ανάμνηση, ανάπλαση και καταγραφή εμπειριών και γεγονότων που αναφέρονται στη ζωή και την εποχή του αφηγητή Πρωταγωνιστής ή αυτόπτης μάρτυρας – το κύριο χαρακτηριστικό είναι η υποκειμενικότητα «Απολογισμός ζωής»

Απομνημονεύματα Ελλάδα – η Επανάσταση του ’21 και μετά α) ιστορικά, πολεμικά και πολιτικά β) φιλολογικά και καλλιτεχνικά Εμμανουήλ Ξάνθος, Απομνημονεύματα περί της Φιλικής Εταιρείας, 1845 Γ. Μακρυγιάννης, Απομνημονεύματα, 1907 Θ. Κολοκοτρώνης, Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836, (καταγραφή - 1846, έκδοση - 1851 ) Α. Ρ. Ραγκαβής, Απομνημονεύματα, 4τ. (1894-1895)

Απομνημονεύματα – Γ. Μακρυγιάννης (1797-1864) Αγράμματος, έμαθε να γράφει τα στοιχειώδη σε ένα μήνα Στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα (1829 – 1850) Άγνωστο το κείμενο κατά τη διάρκεια της ζωής του – διαχρονική αξία του κειμένου για τους Έλληνες Γιάννης Βλαχογιάννης (υπό τον τίτλο Αρχείο του Στρατηγού, 1907) Γ. Σεφέρης – «Αγράμματος δάσκαλος και σπουδαίος πεζογράφος» (τον ανακάλυψε η Γενιά του ’30)

Θ. Κολοκοτρώνης, Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836 «Γέρος του Μοριά» Ο Γιώργος Τερτσέτης τα κατέγραψε καθ’ υπαγόρευση του Κολοκοτρώνη Δίκη (1834) Η γλώσσα των απομνημονευμάτων εξαρτάται από το μορφωτικό επίπεδο του καθενός

Γιάννης Μακρυγιάννης «Κι όσα σημειώνω τα σημειώνω γιατί δεν υποφέρνω το άδικον να πνίγει το δίκιον. Δια κείνο έμαθα γράμματα εις τα γεράματα και κάνω αυτό το γράψιμο απελέκητο, ότι δεν είχα τον τρόπον όντας παιδί να σπουδάξω […] ένα πράμα μόνο με παρακίνησε και μένα να γράψω, ότι τούτην την πατρίδα, ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι· όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσωμεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμε όλοι μαζί, να την φυλάμεν και όλοι μαζί και να μη λέγει ούτε ο δυνατός εγώ, ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φτειάσει ή χαλάσει, να λέγει «εγώ», όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκειάνουν, τότε να λέμε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» και όχι στο «εγώ».