Διαδικαστικά κατηγορήματα συστήματος PROLOG. 1.Αποκοπή, !. 2.Είσοδος / Έξοδος read (X) - X ταυτοποιείται με τον όρο που γράφεται στην οθόνη write (X)-

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Προγραμματισμός PASCAL
Κληρονομικότητα. Εισαγωγή  Κληρονομικότητα (Inheritance) καλείται ο μηχανισμός με τον οποίο μία νέα κλάση που ονομάζεται παράγωγη (derived class) δημιουργείται.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Project in XSB Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Άνοιξη 2008 Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
PROLOG.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Άρνηση στο Λ.Π.. Αρνητικά γεγονότα/γνώση δεν περιγράφονται στο πρόγραμμα. Απλώς δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Παράδειγμα –Γράφουμε: father (bob,
Κεφάλαιο 7 Λογικός Προγραμματισμός: Η Γλώσσα Prolog
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Παράδειγμα: Να γραφεί πρόγραμμα που επιλύει δευτεροβάθμιες εξισώσεις. Να δέχεται ως είσοδο τους συντελεστές της εξίσωσης.
Διαφάνειες παρουσίασης #5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Μέτα-προγραμματισμός. Μέτα-Προγραμματισμός Μέτα-προγράμματα: χρησιμοποιούν άλλα προγράμματα ως δεδομένα για επεξεργασία. Χρήσεις: –Παράγουν αποδείξεις.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ. Παράδειγμα 1 member (X, [X | Y]. member (X, [Y | Z] :- member (X, Z) ? member (b, [a, b, c, b, e]) ? member (b, [b, c, b, e]) ? member.
Φροντηστήριο Διαχείριση Περιεχομένου Παγκόσμιου Ιστού και Γλωσσικά Eργαλεία.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Δομές Δεδομένων στο Λ.Π.. Λίστες Λίστα είναι ένας όρος –Οι όροι αυτοί ορίζονται με τη βοήθεια μιας συνάρτησης: [ ] σταθερά για κενή λίστα – nil [t1| l]
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Το Συντακτικό της PROLOG
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Εισαγωγή στον Bison Φροντιστήριο - 23/03/2010.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Προγραμματισμός Γιατι γραφουμε προγραμματα (προηγ. διαλεξη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Προβλήματα Προσχεδιασμού. ΤO ΠΡOBΛHMA TOY BOΣΚOY (1) Αναπαράσταση του προβλήματος Δομή δεδομένων - Κατάσταση: – state(_, _, _,_) Θέση βοσκού, λύκου, προβάτου,
Project in XSB Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Άνοιξη 2009 Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΗΥ 150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Αρχεία.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Πολυδιάστατοι πίνακες α) Στατικοί πίνακες Πως δηλώνονται: π.χ. INTEGER A(3,5) REAL B(1991:2000,1:12) REAL C(4,8,12:20) ή INTEGER, DIMENSION(3,5)::A REAL,
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με αυτισμό » ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εργαστήριο: Τεχνητή Νοημοσύνη.
Πληροφορική 2 Τεχνητή νοημοσύνη 1. Τι είναι τεχνητή νοημοσύνη;  Τεχνητή νοημοσύνη (AI=Artificial Intelligence) είναι η μελέτη προγραμματισμένων συστημάτων.
Εργαστήριο «Διαχείριση & Ασφάλεια Δικτύων» Επισκόπηση Βασικών Δικτυακών Λειτουργιών Διδάσκων: Δρ. Γενειατάκης Δημήτρης Τμήμα Επιστήμης.
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Παλινδρόμηση – Συσχέτιση
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
Παρουσίαση ευρείας οθόνης
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Άθροισμα ρητών αριθμών.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Διαδικασίεσ εισόδου/εξόδου
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
Πρότυπα Προγραμματισμού
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τέταρτη διάλεξη
تقدير المتغيرات في دراسات الجدوى
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
Επίσκεψη της Γ’ τάξης στο Country Side Park, για εκπαιδευτικό πρόγραμμα 21Μαρτίου 2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικαστικά κατηγορήματα συστήματος PROLOG

1.Αποκοπή, !. 2.Είσοδος / Έξοδος read (X) - X ταυτοποιείται με τον όρο που γράφεται στην οθόνη write (X)- Γράφει τον όρο Χ πάνω στην οθόνη Το “write” δεν επηρεάζει το πρόγραμμα, το “read” όμως το επηρεάζει!! Τα αποτελέσματα των “read” και “write” δεν αλλάζουν με την οπισθοδρόμηση.

Παράδειγμα writeln ([X | Xs]) :- write (X), writeln (Xs). writeln ([ ]) :- nl. ?writenl ([‘The value of X is’, X]).

3. assert (c): Προσθέτει τον κανόνα ‘c’ στο τέλος του προγράμματος. αsserta (c): Προσθέτει τον κανόνα ‘c’ στην αρχή του προγράμματος. (:- dynamic parent/z :- dynamic child /z) retract (c): Αφαιρεί τον πρώτο κανόνα του προγράμματος που τακτοποιείται με τον κανόνα ‘c’ ? Retract ((α :- X)). Τα assert και retract προκαλούν παρενέργειες (side-effects) στο πρόγραμμα.

Προγραμματισμός 2ου επιπέδου (second-order programming) P:p (1) p (2) p (5) p (X) :- X is ? p (X) X=1; X=3;? setof (X, p (X), Y). X=5;Y = [1, 3, 5, 7]. X=7; No bagof (Term, Goal, BagofSolutions) setof (Term, Goal, BagofSolutions) Forall (Goal, Condition) ισχύει αν Condition …. για κάθε λύση του Goal Λίστες

Παράδειγμα prime (X) :- forall (in_range (2, Y, X) not …. in_range (S, S, E). in_range (S, V, E) :- N is S+1, N<E, in _range (N, V, E) divides (Y, X) :- mod (X, Y, O).

Interactive Programs Αλληλεπιδραστικά Προγράμματα Αλληλεπιδραστικά Προγράμματα Παράδειγμα echo :- read (X), echo (X). echo (X) :- last_input (X), !. echo (X) :- write (X), nl, read (Y), ! echo (Y). (last_input (X) :- …  συνθήκη τερματισμού) Πριν δούμε άλλα παραδείγματα θα μελετήσουμε το θέμα του μετα-προγραμματισμού (μετα- μεταβλητή στην Prolog).

An interactive shell shell  shell_prompt, read (Goal), shell (Goal). shell (exit)  !. shell (Goal)  ground (Goal), !, shell_solve_ground (Goal), shell. shell (Goal)  shell_solve (Goal), shell. shell_sovle (Goal)  Goal, write (Goal), nl, fail. shell_sovle (Goal)  write (‘No (more) solutions’), nl. Shell_solve_ground (Goal)  Goal, !, write (‘Yes’), nl. Shell_solve_ground (Goal)  write (‘No’), nl. Shell_prompt  write (‘Next command?’).