Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Επιστημολογική Επάρκεια
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή Εισηγητής: Αντώνης Βεντούρης Αριστοτέλειο.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
2-1 Αγορές και Στρατηγικές Ταίριασμα αναγκών και ωφελειών από το προϊόν Καθορισμός και ανάλυση προϊόντων - αγορών Περιγραφή και Ανάλυση των τελικών χρηστών.
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Δράμα Επιμέλεια: Λαφαζάνη Πολυχρονία
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Ανάλυση Απόδοσης Πληροφοριακών Συστημάτων
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Η φύση των Μαθηματικών: ο ρόλος και η επιρροή τους
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης

Θεωρία – Εκτέλεση: Δύο μονωμένα πεδία Θεωρία:Top-down διδακτικές πρακτικές Εκτέλεση:Bottom-up διδακτικές πρακτικές Συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών: Αποσπασματική γνώση Τυχαίοι και ανεξέλεγκτοι συσχετισμοί Υπονόμευση ερμηνευτικής ανεξαρτησίας Υπονόμευση ανθρωπιστικού παλμού Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Θεωρία – Εκτέλεση: Δύο μονωμένα πεδία Ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης της βαρύτητας του ζητήματος Ανάγκη αναθεώρησης ρόλων και διδακτικών πρακτικών Προς αναθεώρηση ρόλων: Καθηγητές θεωρίας που μουσικοτροπούν Καθηγητές εκτέλεσης που μουσικολογούν Αίτημα για απο-μόνωση των δύο πεδίων: Προς αναθεώρηση διδακτικών πρακτικών: Καθηγητές θεωρίας: Υιοθέτηση bottom-up πρακτικών Καθηγητές εκτέλεσης: Υιοθέτηση top-down πρακτικών Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Περί τονικότητας και άλλων δαιμονίων Τονικότητα vs κλίμακα Κλίμακα ως φθογγικό σύνολο αναφοράς Φθογγικό κέντρο αναφοράς vs τονικό κέντρο Σχέση λειτουργικής αρμονίας και τονικής αντίστιξης Πτωτικά φαινόμενα ως φορείς αρμονικής άρθρωσης της δομής Τονικότητα ως τονική αίσθηση Τονική αίσθηση ως μακρο-δομική αφήγηση Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Τονική αίσθηση και μουσική εκπαίδευση Συστηματικότερη διαχείριση της τονικής αίσθησης στο μάθημα της θεωρίας τόσο ως γνώση όσο και ως εμπειρία Συστηματικότερη διαχείριση της τονικής αίσθησης στο μάθημα της εκτέλεσης τόσο ως εμπειρία όσο και ως γνώση Προσέγγιση των ίδιων ζητημάτων αλλά με άλλους όρους: ΕκτέλεσηΘεωρία ΣχήμαΔομή Οριοθέτηση φράσεωνΠροσδιορισμός υπερ-μετρικής δομής Αναγνώριση «ενδιάμεσων σταθμών» Εντοπισμός και αξιολόγηση πτωτικών φαινομένων Κατεύθυνση και φραζάρισμαΑναγνώριση τονικών έλξεων Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Εισαγωγή στη διδασκαλία της τονικής αίσθησης Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Εισαγωγή στη διδασκαλία της τονικής αίσθησης Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Αρμονική σύνδεση με λειτουργικό μπάσο Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Πτωτικές αρμονικές συνδέσεις Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Celebration Series, 2 nd edition, Piano Repertoire Album 7 (Ontario: Frederick Harris Music, 1994),

!!

Celebration Series, 2 nd edition, Piano Repertoire Album 7 (Ontario: Frederick Harris Music, 1994), !!

Firnkees, Gertrud. Entdeckungen. 14 kleine Stücke zur Einführung in moderne Klaviermusik. (Mainz: Schott Musik, 1995), 7.

Συμπεράσματα ερμηνεύουν κι όχι απλά εκτελούν τη μουσική που παίζουν αναλαμβάνουν την ευθύνη της ερμηνευτικής πράξης και δεν την αποποιούνται εκχωρώντας την σε τρίτους Προσβλέπουμε σε μαθητές που: μπορούν να υποστηρίζουν τις ερμηνευτικές τους αποφάσεις τόσο μέσα από τη μουσική εκτέλεση, όσο και μέσα από τη γλωσσική Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Συμπεράσματα Προσβλέπουμε σε εκπαιδευτικούς που: παρέχουν επαρκές κανονιστικό πλαίσιο στον τρόπο διδασκαλίας τους, ικανό να εκλεπτύνεται και αναπτύσσεται διαρκώς προκειμένου να μπορεί να δώσει επιμελημένη και μεθοδική δίοδο στις αυξανόμενες γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών υιοθετούν ευέλικτες διδακτικές πρακτικές, ικανές να προσαρμοστούν στις ανάγκες, στις ικανότητες και στις ιδιοσυγκρασιακές ιδιαιτερότητες των μαθητών παρωθούν τους μαθητές να αναλάβουν την ευθύνη της ερμηνευτικής πράξης και να μεγιστοποιήσουν την αυτογνωσία και την αυταξία τους ενθαρρύνουν τους μαθητές να μην απαξιώνουν τη μουσική πράξη και τον μουσικό λόγο ως «πάρεργο», «χόμπι» ή «υποχρέωση» και να κατανοήσουν/βιώσουν το προνόμιο που τους παρέχεται να εξασκούν σαν σε συνθήκες προσομοίωσης στο «ασφαλές» αν και ρευστό περιβάλλον της μουσικής την ικανότητά τους να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους και, ερμηνεύοντάς τον, να τον δημιουργούν Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

Βιβλιογραφία Aldwell, Edward & Carl Schachter. Harmony and Voice Leading, 4 th ed. New York: Schirmer, Cadwallader, Allen & David Gagné. Analysis of Tonal Music: A Schenkerian Approach. 2 nd ed. Oxford: Oxford University Press, Caplin, William E. Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven. New York: Oxford University Press, Cone, Edward T. “The Pianist as Critic.” In The Practice of Performance, ed. J. Rink, Cambridge: Cambridge University Press (1995), Cook, Nicholas. "Analysing Performance and Performing Analysis," in Rethinking Music, ed. Nicholas Cook and Mark Everist (Oxford: Oxford University Press, 1999), Cook, Nicholas. "Between Process and Product: Music and/as Performance." Music Theory Online 7, no. 2 (April 2001). Cook, Nicholas. “Performance analysis and Chopin's mazurkas.” Musicæ scientiæ: The Journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music 11, no. 2(Fall 2007): Huron, David. Sweet Anticipation: Music and the Psychology of Expectation (Cambridge, MA: MIT Press, 2006). Laitz, Steven G. The Complete Musician, 2 nd ed. New York: Oxford University Press, Lester, Joel. "How Theorists Relate to Musicians." Music Theory Online 4, no. 2 (1998). Lester, Joel. "Performance and Analysis: Interaction and Interpretation," in The Practice of Performance: Studies in Musical Interpretation, ed. John Rink (Cambridge: Cambridge University Press, 1995), Riemann, Hugo. Handbuch der Harmonielehre. Leipzig: Breitkopf und Härtel, 1887; 3 rd ed. 1898; 5 th ed. Leipzig: Max Hesse, 1913? Rink, John. "Analysis and (or?) Performance," in Musical Performance: A Guide to Understanding. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, Schenker, Heinrich. Neue musikalische Theorien und Phantasien. Vol. III: Der freie Satz. Vienna: Universal Edition, Ed. And trans. Ernst Oster as Free Composition. New York: Longman, Swanwick, Keith. A Basis for Music Education (London: Routledge, 1979). Swanwick, Keith. Teaching Music Musically (London: Routledge, 1999). Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013