Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: 2014-2015 Ά Τρίμηνο Βαλλιάνειο Γυμνάσιο Κεραμειών Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: 2014-2015 Ά Τρίμηνο
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ «Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ … ΕΓΩ» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΣΑΜΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ1702 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ
Συμμετείχαν οι μαθητές Βασιλειάδης Γεράσιμος ΓΚΙΟΝΑΪ ΜΑΡΣΕΛΑ Ζαπάντης Χαρίλαος Θεοδωροπούλου Ιωάννα Καμπίτσης Δημήτριος-Παναγής Κοκκόσης Αρσένιος Μανωλάτος Γεώργιος Μουρελάτος Χρήστος Μπλέτσος Γεώργιος-Άγγελος Νικολοπούλου Ανδριάννα Παγουλάτου Ειρήνη-Ανέττα Πλασάτη Μαρία-Ειρήνη ΣΙΜΟ ΣΤΑΥΡΟ Σκλαβούνος Χριστόφορος-Γεράσιμος Σταματάτος Γεράσιμος Στρατιώτης Πέτρος-Αλέξανδρος Σφαέλλου Πολυξένη ΤΖΕΛΑ ΛΟΡΕΝΤΖΙ Φραγκιάς Κωνσταντίνος
Σκοποί της δράσης … είναι να βοηθήσει τον μαθητή να διαμορφώσει την προσωπική του ταυτότητα ώστε να κατανοήσει ποιος είναι και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις της εφηβείας
Στόχοι της δράσης Να είναι σε θέση οι μαθητές : Να είναι σε θέση οι μαθητές : να επισημαίνουν χαρακτηριστικά του εαυτού τους να επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς να αξιολογούν την επίδραση των διαφόρων εξωτερικών παραγόντων στην ανάπτυξη του εαυτού ιδιαίτερα κατά την περίοδο της εφηβείας
Μέθοδοι: Σύσταση ομάδων Ιδεοθύελλα, συζήτηση βιωματικές ασκήσεις παιχνίδια ρόλων έντυπες δραστηριότητες
Σύσταση ομάδων Οι ομάδες συστάθηκαν με βάση τα κοινά ενδιαφέροντα των παιδιών στον ελεύθερο χρόνο τους. Ο διαχωρισμός προέκυψε μετά από συμπλήρωση ενός φύλλου γνωριμίας από τους μαθητές
Συζήτηση & ιδεοθύελλα Είναι δύο πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρων σε όλες τις συναντήσεις των δράσεων
Παιχνίδια ρόλων Ήταν από τα ποιο εποικοδομητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν. Τα παιδιά αν και με δυσκολία στην αρχή, ανταποκρίθηκαν άμεσα σε αυτή τη μέθοδο. Έγραψαν από ένα παραμύθι και δραματοποίησαν ένα από κάθε ομάδα Επέλεξαν ένα μικρό σενάριο και το δραματοποίησαν
Έντυπες δραστηριότητες Αυτού του είδους οι δραστηριότητες ήταν πολύ χρήσιμες γιατί έδιναν το χρόνο και την ευκαιρία στα παιδιά να επεξεργαστούν γεγονότα που τους συμβαίνουν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους μέσα σε αυτά.
Οι έντυπες δραστηριότητες αφορούσαν φύλλα εργασιών : γνωριμίας αναγνώρισης συναισθημάτων αναγνώρισης θετικών στοιχείων Προσωπική ασπίδα
Φύλο Εργασίας «Εσύ τι νιώθεις;» Φύλο Εργασίας «Εσύ τι νιώθεις;» Μια δραστηριότητα που βοήθησε τους μαθητές να εκφράσουν συναισθήματα που σχετίζονται με την ιδιαίτερη ηλικία στην οποία βρίσκονται. Οι μαθητές για μια βδομάδα έγραψαν σε ένα Φύλλο Εργασίας με τίτλο «Εσύ τι νιώθεις;» έντονα συναισθήματα που νιώθουν σε σχέση με τον εαυτό τους, τους φίλους τους, τους γονείς τους, τους καθηγητές κ.ά. Ακολούθησε συζήτηση με βάση τις πιο κάτω ερωτήσεις: Ποια συναισθήματα φαίνεται να κυριαρχούν; Ποια από τα συναισθήματα είναι κοινά με άλλους; Ποια από τα συναισθήματα δυσκολεύεστε να χειριστείτε; Ποια από τα συναισθήματά σάς κάνουν να νιώθετε άβολα;
Η τεχνική του διαλόγου με «συννεφάκια» Μοιράστηκε στους μαθητές το Φύλλο Εργασίας με τα «συννεφάκια» πάνω από την εικόνα δυο ατόμων της ηλικίας τους, του Κώστα και της Μαρίας. Το σενάριο είναι ότι ο Κώστας δεν αισθάνεται καλά με τον εαυτό του και θέλει να μιλήσει γι’ αυτό στη Μαρία. Τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν τα «συννεφάκια». Τι πιστεύουν ότι λέει ο Κώστας; Τι απαντά η Μαρία; Έπειτα δόθηκε στους μαθητές το επόμενο φύλλο εργασίας και τους ζητήθηκε να σκεφτούν και να γράψουν πώς θα αισθάνονταν ή/και πώς θα αντιδρούσαν οι ίδιοι αν βρίσκονταν στις συγκεκριμένες θέσεις που αναφέρονται στο φύλλο εργασίας.
Η κάθε ομάδα έκανε μια ομαδική ασπίδα Που στηρίχθηκε στις ατομικές ασπίδες που ήδη είχαν κάνει