Ας ελέγξω το γραπτό μου!
Ας διαβάσω πάλι το Θέμα Γράψτε μια επιστολή σε ένα φίλο σας που πηγαίνει σε άλλο Γυμνάσιο. Μοιραστείτε μαζί του τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας από τις πρώτες μέρες στο νέο σας σχολείο.
Ας το δω από λίγο πιο κοντά Ποιες λέξεις άραγε αποτελούν κλειδιά για να μη βγω εκτός θέματος;
Έχω ξεκινήσει το γράμμα μου με ένα χαιρετισμό; Αν όχι ας το κάνω τώρα Έχω ξεκινήσει το γράμμα μου με ένα χαιρετισμό; Αν όχι ας το κάνω τώρα! Π.χ: Γεια σου φίλε μου Δημήτρη… Αγαπημένε μου θείε… Ξαδερφούλα μου γεια σου…
Σε ποιο σημείο της σελίδας μπαίνει ο χαιρετισμός; Ψηλά, αριστερά και χωριστά από το υπόλοιπο κείμενο; Αποτελεί την αρχή της πρώτης παραγράφου;
Πώς τελειώνει ένα γράμμα; Όπου τελειώσουν αυτά που είχα να πω; Αφού χαιρετίσω και δηλώσω ποιος είμαι; Αφού χαιρετίσω και δηλώσω ποιος είμαι σε ξεχωριστό σημείο της σελίδας κάτω δεξιά;
Στο συγκεκριμένο γράμμα έπρεπε να εκφράσω τα συναισθήματά μου για τις πρώτες μέρες στο γυμνάσιο. Ποια συναισθήματα έχω γράψει; Ποια άλλα συναισθήματα μπορώ τώρα να σκεφτώ;
Έχω εξηγήσει τις αιτίες που προκάλεσαν αυτά τα συναισθήματα; Π.χ. απογοητεύτηκα γιατί…, ένιωσα ανασφαλής όταν…, με κυρίεψε αγωνία επειδή…, ενθουσιάστηκα γιατί…, ήμουν αγχωμένος/η καθώς…κλπ
Μήπως μιλώ για πράγματα που δεν έχουν σχέση με το Γυμνάσιο και τα συναισθήματά μου τον πρώτο καιρό; Ας τα εντοπίσω για να μιλήσω ίσως γι’ αυτά σ’ ένα άλλο γράμμα
Είναι χωρισμένο σε παραγράφους το γράμμα μου; Αν όχι ας το χωρίσω τώρα!
Ορθογραφία Έχω τις σωστές καταλήξεις στα ρήματα που χρησιμοποιώ; Αν όχι ας τις διορθώσω τώρα! Ας ξαναελέγξω το κείμενό μου μήπως βρω ορθογραφικά σφάλματα που έκανα από βιασύνη. Χέρομαι, εσθάνομαι, γιμνάσιο, συνέσθημα, δίσκολος: πού βρίσκεται το λάθος;
Σύνταξη και στίξη Έχω βάλει τελείες εκεί που χρειάζεται; Ας διαβάσω προσεκτικά το κείμενό μου και θα το διαπιστώσω. Τώρα που ξαναδιαβάζω το κείμενό μου μήπως υπάρχουν προτάσεις που δεν είναι ολοκληρωμένες ή τους λείπουν λέξεις ή υπάρχουν λέξεις που δεν ταιριάζουν μεταξύ τους στον αριθμό (ενικό-πληθυντικό), ή στις πτώσεις και με μπερδεύουν να καταλάβω τι έγραψα;
Τώρα που τελείωσα τον έλεγχο του γραπτού μου μπορώ να το αξιολογήσω; Με ικανοποίησε αυτό που έγραψα: Πολύ Λίγο Αρκετά Θα τα καταφέρω την επόμενη φορά