Από την αρχαιότητα, τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ıκανότη- τες. Όλα τα αρχαία μυστικά του κόσμου των βοτάνων (διάκριση,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
♫ Ανοίξτε τα ηχεία σας! ♫ Ανοίξτε τα ηχεία σας! ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΝΕ ΤΑ ΣΛΑΙΝΤΣ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ.
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Αν το διαγράψεις αυτό μετά το διάβασμα… θα περάσεις ένα χρόνο κακής τύχης ! *** Αλλά… αν το στείλεις σε (2 τουλάχιστον) φίλους… θα έχεις 3 χρόνια καλής.
ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ Υπάρχουν στιγμές στη ζωή, όταν σου λείπει κάποιος Τόσο πολύ, που θέλεις μόνο να τον πάρεις Απ’ τα όνειρά σου και να τον αγκαλιάσεις στην.
ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ.
Τα φυτά που ανιχνεύουν βόμβες
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Γνωριμία με το Scratch.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
27o Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,
ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ  Στις μέρες μας είναι ευρέως γνωστό οτι η παγκοσμιοποίηση έχει επηρεάσει πολλούς τομείς της καθημερινότητας μας και όχι.
Πρόγραμμα Εκδήλωσης «Άνοιξη της Ευρώπης¨ Μέσα από το πρόγραμμα Άνοιξη της Ευρώπης γνωρίσαμε καλύτερα τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μας βοήθησε να.
Ερευνητική εργασία «ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ»
PROJECT ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1. Βότανα είναι όλα τα χρήσιμα φυτά και αφορά τα φυτά των οποίων, οι ρίζες, τα άνθη χρησιμεύουν ως τροφή ή θεραπεία, χάρη στο άρωμά.
ΥΠΟΘΕΜΑ 2ο : ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ
OMAΔΑ :ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Β1 2 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Ελένη Αθανασίου ΠΕ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Μουσικοθεραπεία.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ Στάθης και Γιώργος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΙ MASTER CHEF
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
4 η ομάδα ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ Γαρυφαλλής Δημήτρης Γρύλλη Μαρία Καραντάνης Νικόλας Σκεμπές Παναγιώτης Τσακυριού Μαρία Ελιά: από το δέντρο στο … πιάτο μας.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ. Βοτανοθεραπεία Η χρήση των βοτάνων για θεραπευτικούς σκοπούς χάνεται στην αρχαιότητα. Τα βότανα χρησιμοποιούνται σαν συστατικά.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Επίσκεψη στο Βιοάρωμα. Στις 7 Φεβρουαρίου 2012, η ομάδα μας επισκέφτηκε το Βιοάρωμα. H Βιοάρωμα αποτελεί μια μονάδα γύρω από τον χώρο των βοτάνων, με.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
 Τα Αρωματικά Φυτά αποτελούν μια σπουδαία παράδοση για την Κρήτη.  Βοτανολογικές μελέτες αποκαλύπτουν ότι το νησί έχει από τα πιο ενδιαφέροντα οικοσυστήματα.
ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Ομάδα: Φανούλη Μαρία Χασιώτου Βαλεντίνα 3 ο Ενιαίο Λύκειο Σταυρούπολης.
Στόχοι του prozect Φύση και Άσκηση (Ζώντας κοντά στη φύση)
Αυτά είναι τα 4 βότανα μπροστά στα οποία οι επιστήμονες υποκλίνονται
Βιολογία Γυμνασίου.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Ανακύκλωση και Αειφόρος κατανάλωση
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Μύηση στα βότανα της Παρανέστιας Γης
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Αντιμετώπιση επιληπτικής κρίσης Mια επιληπτική κρίση είναι ένα παροδικό επεισόδιο νευρολογικής δυσλειτουργίας που οφείλεται στην ανάπτυξη ανώμαλης ηλεκτρικής.
ΒΟΤΑΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.  Από την αρχαιότητα οι άνθρωποι γνώριζαν τη βότανα στη λαϊκή θεραπευτική δράση των φυτών. Διάφορες ουσίες των φυτών χρησιμοποιούνται.
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Ο ΥΓΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
1) ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ) ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ 2) ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ – ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΈΝΑ ΤΣΙΓΑΡΟΣΥΣΤΑΤΙΚΑ – ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΈΝΑ ΤΣΙΓΑΡΟ 3) ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΑΣΘΕΝΕΙΕΣ.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την αρχαιότητα, τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ıκανότη- τες. Όλα τα αρχαία μυστικά του κόσμου των βοτάνων (διάκριση, ιδιότητες, εφαρμογή, παρασκευή) τα κρατούσαν συνήθως φυλαγμένα ζηλότυπα οι ιερείς και οι μάγοι, που ασκούσαν απόλυτη εξουσία στους λαούς.

Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής.

Το χαμομήλι βράσε το, και δώσε το στο γέρο, αν είναι και στομαχικός, πηγαίνει και στο θέρος. Το κυπαρίσσι το ψηλό, φυτρώνει και στην Κρήτη, τα φύλλα του τα βράζουνε, όσοι ΄χουνε διαβήτη Φασκόμηλε, φασκόμηλα που γίνονται το Μάη ασθματικός απεις τα πιεί, γίνεται παλικάρι. Τη μαντζουράνα βράσε την, παντού όπου φυτρώνει σάψυχο λένε οι παλιοί, τσι καρδιακούς γλιτώνει.

Πάντοτε τρέχω για να βρω βοτάνι για να γιάνω, μα το βοτάνι τό' χει οχτρός, που θέλει να πεθάνω... Πέντε δράμια σιναμική, δέκα δράμια μαστίχα οκτώ δράμια ραβέντι πέντε δράμια αρσενικό λιβάνι δυο δράμια πιπερόρριζα 2 δράμια κανέλλα κοπάνισέ τα... Κωστής Παλαμάς

Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας, βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Η σύγχρονη επιστήμη έρχεται να συναντήσει τη λαϊκή παράδοση και να την επικυρώσει. Όλο και περισσότεροι επιστήμονες, αλλά και ο απλός κόσμος στρέφονται στις παραδοσιακές χρήσεις των βοτάνων και τις φυσικές θεραπείες.

Τις τελευταίες δεκαετίες, > πάλι καθαρά το μήνυμα που εκπέμπουν τα φυτά και ο κόσμος γνωρίζει μια άνευ προηγουμένου ανανέωση του ενδιαφέροντος του για τη Βοτανολογία.

Τα βότανα δεν είναι μόνο πιο οικονομικά και εύκολα στην καλλιέργεια τους, αλλά επίσης και πιο απλά στην αξιοποίηση και την χρήση τους. Δικαιολογημένα λοιπόν το σύγχρονο, μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζουν. Υπάρχει κάτι > σε όλα τα βότανα, καθώς καθένα τους περιέχει ένα μοναδικό μείγμα από δραστικές ουσίες και άλλα συστατικά, στα οποία είναι εξαιρετικά δεκτικός ο οργανισμός μας.

Στην εργασία μας, προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε περισσότερο, κάποια από τα πολυάριθμα βότανα της πατρίδας μας και της Κρήτης ειδικότερα. Προσπαθήσαμε επίσης να καταστήσουμε σαφείς τους τρόπους αξιοποίησης των ευεργετικών ιδιοτήτων των φυτών προς όφελος του ανθρώπινου οργανισμού.

Σ’ αυτό το ταξίδι σταθήκαμε πολλές φορές έκπληκτοι μπροστά σ’ αυτά που μάθαμε. Ψάξαμε, φανταστήκαμε, γελάσαμε, δημιουργήσαμε, παίξαμε με τα βότανα και τις εφαρμογές τους. Συνειδητοποιήσαμε πως το καθετί στη φύση έχει την αξία του και τον προορισμό του. Ανακαλύψαμε πως φυτά που δεν τους δίναμε σημασία, είναι σπουδαία βότανα, με πάρα πολλές φαρμακευτικές ιδιότητες. Λίγα από αυτά που βιώσαμε, ελπίζουμε να μοιραστήκαμε μαζί σας.

Ωστόσο το νιώσαμε... Ίσα που ανοίξαμε ένα παράθυρο στο μαγικό κόσμο των βοτάνων. Υπάρχουν πάρα πολλά να μάθουμε ακόμα…

Ένα μεγάλο ευχαριστώ, σε όσους στάθηκαν δίπλα μας. Και ήταν πολλοί. Από τη διεύθυνση του σχολείου, το Δήμο, την κυρία Λυμπιτάκη, που με ιδιαίτερο πάθος μας μίλησε για τις εφαρμογές των βοτάνων, την εταιρία Βιοάρωμα που μας φιλοξένησε με τον παραδοσιακό κρητικό τρόπο, και όλους όσους μας βοήθησαν.

Κλείνοντας να κάνουμε μια ευχή… «Ο άνθρωπος να πάψει να έχει σχέση κυριαρχίας κι εκμετάλλευσης πάνω στη φύση, αλλά να δημιουργεί σχέση αλληλεξάρτησης και σεβασμού»