Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Εργαστήριο.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Εργασία των : Μούτσο Αριόνα Παπαδοπούλου Αγγελική Σαπουντζή Βάνα
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Εισαγωγή στα κοινωνικο-επιστημονικά Θέματα Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Βασικες Εννοιες Φυσικης Μηχανική. Την προηγουμενη φορα Μας απασχολησαν τα ιδανικά αέρια Είδαμε το πώς: Η συμπίεση και η εκτονωση αερίων συνδέεται με εισοδο.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΦΕΙΑ – 3ο Μάθημα Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών Μ. Ευαγόρου, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Πληροφορίες Πανηγύρι επιστήμης Θέματα; Ιδέες; Να κατατεθούν οι ιδέες μέχρι 15/3 Μικρή εργασία 1: Τι είναι η κλωνοποίηση – θετικά και αρνητικά. Φέρτε μαζί σας πηγές για το επόμενο μάθημα. Στόχοι μαθήματος (προηγούμενο μάθημα)

Διερεύνηση χαρακτηριστικών ήχου – σύνδεση με προηγούμενα Πού μεταδίδεται ευκολότερα ο ήχος (στερεά, υγρά ή αέρια); Πώς μεταδίδεται ο ήχος; Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε την ένταση, τόνο και ρυθμό; Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα;

Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα; Σχεδιάστε τουλάχιστον 2 πειράματα με τα υλικά που έχετε στη διάθεσή σας που να δείχνουν τρόπους αποτελεσματικής ηχομόνωσης. Εξηγήστε γιατί ο τρόπος σας είναι καλός τρόπος γιατί χρησιμοποιώντας τόσο τα αποτελέσματα των πειραμάτων όσο και την μικροσκοπική εξήγηση. Ποια υλικά είναι καλύτερα για ηχομονωση; Γιατί;

Σχεδιασμός μαθήματος Πώς θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε τις έννοιες αυτές σε μάθημα; Τι έννοιες θα συμπεριλάβουμε; Παραγωγή ήχου Μετάδοση ήχου στα στερεά και αέρια Ηχομόνωση Σχέδια Μαθήματος (1 κάθε ομάδα και παρουσίαση)

 Ο ήχος ως κύμα Χρησιμοποιήστε τα διαπασόν για να εξετάσετε εαν ο ήχος δημιουργεί κύματα (προσθέστε νερό στα δοχεία σας)

Συζήτηση.... Τί είναι για εσάς επιχειρηματολογία; Πώς θα μπορούσαμε όσα μάθαμε για τον ήχο να μετατραπούν για να διδάξουμε επιχειρηματολογία;

Επιχειρηματολογία και Φ.Ε. Γραπτή ή προφορική κοινωνική δραστηριότητα που έχει ως στόχο να αιτιολογήσει μια άποψη, στηρίζοντάς την σε δεδομένα. Σχετίζεται με την ικανότητα των ατόμων να επιλύουν προβλήματα, να καταλήγουν σε αποφάσεις και να διαμορφώνουν απόψεις. Σημαντική δεξιότητα για την καθημερινότητα όπου αρκετά συχνά χρειάζεται να αξιολογήσουμε εναλλακτικές λύσεις και να πάρουμε αποφάσεις.

Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε; Κατανόηση επιστημολογικών και κοινωνικών πτυχών της επιστήμης (δηλαδή καταλαβαίνουμε ότι η γνώση δημιουργείται, μετασχηματίζεται, αναδιοργανώνεται ή και εγκαταλείπεται) – ο ρόλος των δεδομένων => Η επιχειρηματολογία ως αναπόσταστο κομμάτι των φυσικών επιστημών Η επιχειρηματολογία σχετίζεται άμεσα με τις φυσικές επιστήμες αφού βοηθά τους μαθητές ….

Τί δεδομένα έχουμε για την περιστροφή της γης και πως βοήθησαν να διαμορφωθεί η θεωρία που έχουμε σήμερα;

Πολυπλοκότητες της επιστήμης Γιατί έχουμε μέρα και νύχτα Θεός Η γη στο κέντρο του σύμπατος Ο ήλιος στο κέντρο του σύμπαντος Η γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της Διαφορετικά δεδομένα για κάθε θεωρίαΔιαδικασίες της επιστήμης Τεχνολογία ως βοηθός Η γνώση μπορεί να αλλάξει The complex model of science applies to various examples of scientific discoveries. Another example could be the explanation of day/night. We started in the ancient Greece with the earth being in the center of our system, static, and the sun orbiting around earth, then in the middle age we had data proving that the sun was at the center of the universe, and then data proving that earth rotates around its axis. So the process was not quite straightforward, and the evidence was not quit straightforward either.

Δεδομένα για την περιστροφή της γης This photo was taken by standing a camera on a tripod and pointing it at the night sky and leaving the shutter open. This photo is tremendously important for two reasons. Firstly, it is one of the only two pieces of direct evidence that the Earth spins. Secondly, it illustrates a fundamental value of science - a belief in simplicity. The photo can be explained in one of two ways. Either All the stars are going round a single star and therefore the trails streak as shown; Or (b) The camera is mounted on an Earth which is spinning. The photo does not allow us to distinguish between these two theories. Therefore, we choose the second one as it is the simplest. If we chose the first, we would have to explain why all the stars appear to go round one star. What is so special about this star This principle is known as Occam’s razor - essentially never multiply the entities beyond that necessary for an explanation. © David Malin

Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε; Γνωστική ανάπτυξη - σύνδεση δεδομένων με θεωρίες Δεξιότητες επικοινωνίας - συντείνουν στη συνέχεια στην ανάπτυξη επιστημονικής γνώσης (Erduran, et al., 2004). Η επιχειρηματολογία σχετίζεται άμεσα με τις φυσικές επιστήμες αφού βοηθά τους μαθητές ….

Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε; Επιχειρηματολογία = η χρήση δεδομένων/τεκμηρίων για να υποστηρίξουμε μια άποψη; Όχι μόνο. Είναι δεξιότητα σκέψης, και διδακτική προσέγγιση

Τεχνικές για διδασκαλία επιχειρηματολογίας Χρήση δεδομένων/τεκμηρίων Παρουσίαση προβλήματος (π.χ. Το πρόβλημα με τα χοιροστάσια) Έμφαση στη δομή του επιχειρήματος (π.χ. Ρωτάμε τους μαθητές πως μοιάζει ένα καλό επιχείρημα, πιο είναι το πιο πειστικό)

Δραστηριότητα Συμφωνείς ή διαφωνείς με την κλωνοποίηση και γιατί; Τί γνωρίζεις για την κλωνοποίηση; https://www.youtube.com/watch?v=kA5X-Yfe7wo http://www.ted.com/talks/paul_root_wolpe_it_s_time_to_question_bio_engineering Συζητήστε τα θετικά και αρνητικά της κλωνοποίησης στις ομάδες σας Παιχνίδι ρόλων

Η έρευνα με τις μέλισσες...

Εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών Γιατί έχουμε μέρα/νύχτα; Ο αέρας έχει βάρος;