Εκπαιδευτικές & Επαγγελματικές Φιλοδοξίες Μαθητών Α’ Λυκείου Αμαρουσίου
Οι φιλοδοξίες των μαθητών που αφορούν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους επιλογές επηρεάζονται από πολλούς φορείς της κοινωνίας. Κάποιοι από αυτούς είναι: Η οικογένεια Η οικονομία Τα Μ.Μ.Ε.
Εκπαιδευτικές- Επαγγελματικές Φιλοδοξίες- Οικογένεια Τα χαρακτηριστικά της οικογένειας που επηρεάζουν τους νέους είναι: Οι προσδοκίες των γονέων. Το μορφωτικό επίπεδο των γονέων. Το φύλο του παιδιού. Η οικογένεια είναι ένας από τους πιο σημαντικούς φορείς της κοινωνίας που επηρεάζει τις επιλογές των νέων.
Οι μαθητές δυσκολεύονται να πάνε σε φροντιστήρια. Προσαρμόζονται στις συνθήκες χωρίς να ακολουθούν τα όνειρά τους. Επιλέγουν σπουδές με βάση τη ζήτηση εργασίας. Αναγκάζονται να πάνε στο εξωτερικό για να έχουν καλύτερη δουλειά. Η οικονομία είναι επίσης ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους στις μελλοντικές τους επιλογές. Εκπαιδευτικές- Επαγγελματικές Φιλοδοξίες- Οικονομία
Εκπαιδευτικές- Επαγγελματικές Φιλοδοξίες- Μ.Μ.Ε Ενημερώνουν τους μαθητές για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι νέοι προσηλώνονται στην τηλεόραση χάνοντας χρόνο για τα μαθήματά τους. Τα Μ.Μ.Ε. επηρεάζουν τους νέους προβάλλοντας τον διαχωρισμό των ρόλων των δύο φύλων. Τα Μ.Μ.Ε. είναι και αυτά ένας φορέας της κοινωνίας που διαμορφώνει τις φιλοδοξίες των νέων.
Συμπεράσματα από την έρευνα Από το παραπάνω διάγραμμα φαίνεται ότι: Τα κορίτσια προτιμούν κατά πολύ τις ανθρωπιστικές σπουδές απ’ ότι τα αγόρια. Περισσότερα αγόρια απ’ ότι κορίτσια προτιμούν τις θετικές- τεχνολογικές σπουδές. Οι προτιμήσεις των αγοριών στις ανθρωπιστικές και τις στρατιωτικές σπουδές είναι ίδιες.
Από το παραπάνω διάγραμμα φαίνεται ότι: Οι επιδώσεις των αγοριών και των κοριτσιών στις βαθμολογίες είναι σχεδόν ίδιες. Τα αγόρια στην βαθμολογία υπερτερούν των κοριτσιών.
Από το παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι: Και τα αγόρια και τα κορίτσια προτιμούν σε μεγάλο ποσοστό το Γενικό Λύκειο στην ίδια ποσόστωση. Στην ίδια ποσόστωση αλλά σε πολύ μικρό ποσοστό προτιμούν τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Από το παραπάνω διάγραμμα φαίνεται ότι: Τα παιδιά που ο πατέρας τους έχει κάνει οικονομικές σπουδές δεν τις επιλέγουν. Το ποσοστό στις θετικές και τεχνολογικές σπουδές φαίνεται περισσότερο ισοσταθμισμένο.
Για την παραπάνω εργασία συνεργάστηκαν οι εξής μαθητές της Α’ Λυκείου του 1ου Λυκείου Αμαρουσίου. ΓΚΕΚΑΣ ΡΑΦΑΗΛ ΔΟΥΡΟΥΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΚΚΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΕΡΧΟΥΛΑΣ ΚΩΣΤΗΣ ΖΩΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΖΩΤΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΛΛΙΑΝΙΩΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΚΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΟΡΕΣΤΗΣ ΝΤΑΟΥΤΙ ΡΟΝΑΛΝΤΟ ΤΣΕΣΜΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑ ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΣΥΡΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΑΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΝΙΚΟΣ Υπεύθυνος για την επιμέλεια και τον συντονισμό της εργασίας Κος Κωνσταντίνος Κούγιας Μαρούσι, Μάιος 2014