Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή» Σχολικό έτος 2012-2013 2ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γιαννακοπούλου Αγγελική Συνεργαζόμενοι: - Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1ο
Η τάξη χωρίστηκε σε τέσσερις ομάδες Η τάξη χωρίστηκε σε τέσσερις ομάδες . Τα ονόματα των ομάδων ήταν: «Χρυσός αετός», «Φραουλίτσες», «Μηλαράκια» και «Πορτοκάλια».
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… επειδή οι μαθητές είχαν κακές διατροφικές συνήθειες κατά τη διάρκεια του διαλείμματος (πατατάκια, γαριδάκια, κρουασάν κτλ.).
Η Δραση μαΣ… Οι μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με το τι έφαγαν σε μια μέρα. Γνώρισαν τις ομάδες των τροφίμων και κατασκεύασαν διατροφική πυραμίδα και σπιτάκια και τρενάκι με ομάδες τροφών. Δόθηκε έντυπο υλικό για ενημέρωση.
Έγινε επεξεργασία των ερωτηματολογίων στην τάξη και συζήτηση για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών της τάξης. Οι μαθητές της τάξης πραγματοποίησαν μια μικρή έρευνα σχετικά με το αν οι μαθητές του σχολείου είχαν φάει πρωινό. Έμαθαν τι περιλαμβάνει ένα «καλό» πρωινό.
Γνώρισαν τον τρόπο καλλιέργειας σιταριού Γνώρισαν τον τρόπο καλλιέργειας σιταριού. Στη συνέχεια, κατά την επίσκεψή τους στο φούρνο της γειτονιάς, γνώρισαν τη διαδικασία παρασκευής του ψωμιού από τον αρτοποιό, τον κ. Ανδρεόπουλο. Με την επιστροφή στο σχολείο ετοιμάσαμε και φάγαμε δεκατιανό: ψωμί από το φούρνο, βιτάμ, μέλι, μαρμελάδα και κουλουράκια.
Οι μαθητές επισκέφτηκαν λιοστάσια και έγραψαν για το μάζεμα της ελιάς Οι μαθητές επισκέφτηκαν λιοστάσια και έγραψαν για το μάζεμα της ελιάς. Συγκέντρωσαν παροιμίες, αινίγματα, ποιήματα και έλυσαν ακροστοιχίδες για την ελιά και το λάδι και ζωγράφισαν ατομικά και ομαδικά. Μιλήσαμε για τη σημασία του λαδιού στη μεσογειακή διατροφή.
Συζητήσαμε για τα επιτρεπόμενα προϊόντα, τις τηλεοπτικές και έντυπες διαφημίσεις τροφίμων και για το πώς οι μαθητές να αντιστέκονται στις διαφημίσεις. Οι μαθητές έπαιξαν παιχνίδι σχετικά με τις υγιεινές και τις μη υγιεινές τροφές. Συγκέντρωσαν παροιμίες, αινίγματα, ποιήματα και ιστορίες σχετικά με τις τροφές. Το υλικό των δραστηριοτήτων συγκεντρωνόταν σε ντοσιέ κατά τη διάρκεια της χρονιάς και παραδόθηκε σε κάθε μαθητή.
Επισκεφθήκαμε… το φούρνο της γειτονιάς, λιοστάσια, τη λαϊκή αγορά.
Η παρουσίασή μας… Στους μαθητές του σχολείου μοιράστηκε υλικό για το «καλό» πρωινό και οδηγίες για σωστές διατροφικές συνήθειες. Στην εκδήλωση της λήξης του σχολικού έτους αναρτήθηκε ταμπλό με τις δραστηριότητες των μαθητών κατά τη σχολική χρονιά.
Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές γνώρισαν ευχάριστα και δημιουργικά τον τρόπο σωστής διατροφής. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων παρατηρήθηκε αλλαγή στη στάση των μαθητών απέναντι στις μη υγιεινές τροφές. Επίσης φάνηκε από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν τα παιδιά ότι άρχισαν να τρέφονται υγιεινότερα στη διάρκεια της ημέρας. Τα αποτελέσματα της υλοποίησης του προγράμματος κρίνονται ιδιαιτέρως ικανοποιητικά.
Κλεινοντασ… Παραθέτουμε μια αφίσα που εμπεριέχει το μήνυμα του προγράμματος.