Εργασία για το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας Από τη μαθήτρια: Λιάνα Ιβάντσικ!!!
4.1 Συμπεριφορά του καταναλωτή και οικονομική πραγματικότητα Διαφήμιση…
Εισαγωγή Η διαφήμιση έχει σημαντική επίδραση στις αποφάσεις των καταναλωτών. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι διαφημίσεις είναι σημαντικές, γιατί ενημερώνουν τους καταναλωτές. Άλλοι, θεωρούν ότι οι διαφημίσεις δημιουργούν ανάγκες, τις οποίες, όμως, δεν έχουν πραγματικά οι άνθρωποι και οδηγούνται στην υπερκατανάλωση. Αρνητική επίδραση για την κοινωνία μας, γιατί με την υπερκατανάλωση δεν καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου, απλώς το άτομο επιθυμεί να καταναλώνει όσο το δυνατόν περισσότερα και καλύτερα αγαθά. Έτσι, τα προϊόντα της παραγωγικής διαδικασίας δεν κατανέμονται σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, με αποτέλεσμα να κατασπαταλούνται οι παραγωγικοί πόροι.
Η διαφήμιση του αυτοκινήτου “SUZUKI”
Ποιο προϊόν διαφημίζει; Το προϊόν που διαφημίζει η διαφήμιση για την οποία γίνεται λόγος στην εργασία μου, είναι ένα τζιπ της εταιρίας “SUZUKI”.
Πόσο απαραίτητο θεωρείς το προϊόν αυτό στην καθημερινή σου ζωή; Το προϊόν αυτό είναι πολύ χρήσιμο –έως απαραίτητο– στην καθημερινή μου ζωή, καθώς με βοηθάει στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων ή μικρών, αλλά σε λιγότερο χρόνο από αυτόν που θα διέθετα αν κάλυπτα την ίδια απόσταση με τα πόδια ή το ποδήλατο. Επίσης, είναι ειδικά σχεδιασμένο για άγριες εξορμήσεις στη φύση και το βουνό.
Ποιες ανάγκες μπορεί να σου ικανοποιήσει; Ένα αυτοκίνητο “SUZUKI JIMNY” μπορεί να μου ικανοποιήσει τις ανάγκες για γρήγορη μεταφορά από το ένα μέρος στο άλλο. Επίσης, εάν για κάποιο λόγο δεν έχω αρκετό χρόνο για να καλύψω μια «μικρή» απόσταση με τα πόδια, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να με βοηθήσει στη γρήγορη μετακίνησή μου. Τέλος, μπορώ να το χρησιμοποιήσω για να ανέβω την απότομη πλαγιά ενός βουνού ή να περάσω από διαδρομή στην οποία δεν υπάρχει δρόμος.
Τι προβλήματα σου δημιουργεί η έλλειψή του; Εάν δεν κατέχω αυτό το αυτοκίνητο, η μεταφορά μου θα είναι πιο δύσκολη –έως αδύνατη– για μεγάλες και δύσβατες αποστάσεις.
Πόσο εύκολα μπορείς να το υποκαταστήσεις (αντικαταστήσεις) με ένα άλλο; Η αντικατάστασή του είναι αρκετά εύκολη, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές εταιρίες που παρασκευάζουν προϊόντα με τα ίδια ή παρόμοια χαρακτηριστικά.
Για ποιους λόγους θα αισθανόσουν ικανοποίηση αν το αποκτούσες; Θα αισθανόμουν ικανοποίηση αν το αποκτούσα, διότι, αν μου τύχαινε κάποια φορά να αργήσω και να μην προλάβω να φτάσω έγκαιρα στον προορισμό μου, μπορώ να το χρησιμοποιήσω για να μεταφερθώ εκεί άμεσα. Επίσης, θα ήταν το τέλειο μέσο μεταφοράς για μια κατασκήνωση στο βουνό, όπου δεν υπάρχουν δρόμοι ειδικά φτιαγμένοι για αυτοκίνητα. Επιστροφή αρχική