“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: Με αυτήν την Ερευνητική Εργασία θα επιχειρήσουμε να διερευνήσουμε την διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι, στο έφηβο αγόρι και να αναδείξουμε τις διαφορές τους. Παράδειγμα: Πως οι γονείς συμπεριφέρονται (για το ίδιο θέμα) στο κορίτσι και πως στο αγόρι. Τι διαφορετικό υπάρχει και γιατί συμβαίνει αυτό.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Το θέμα επιλέγεται γιατί καθημερινά γινόμαστε πιθανόν οι ίδιοι πρωταγωνιστές σε τέτοιου είδους προβλήματα ή ακούμε ή ακόμη γινόμαστε και μάρτυρες άσχημων και καμιά φορά επικίνδυνων περιστατικών που οφείλονται σε προβλήματα συμπεριφοράς τόσο από τους έφηβους όσο και από τους γονείς. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους μαθητές στα παραπάνω διότι τους απασχολεί η οικογενειακή ηρεμία και αρμονία διότι είναι εφόδια για την μεταπήδησή τους από την εφηβεία στην ενηλικίωση.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ Οι μαθητές προσδιορίζουν τον γενικό και τους επιμέρους στόχους της έρευνάς τους. Χωρισμός των μαθητών σε μικρές ομάδες των 4-5 ατόμων. Διαίρεση του θέματος σε υποθέματα. Ανάληψη υποθεμάτων από τις ομάδες σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους. Ενεργός συμμετοχή, έρευνα, αναζήτηση, επεξεργασία, καταγραφή στοιχείων, σύνθεση αποτελεσμάτων. Ειδικότερα εστιάζουμε σε: συνεντεύξεις από έφηβους, γονείς,έρευνα στο διαδίκτυο, έντυπα, περιοδικό τύπο και βιβλιοθήκη αλλά κυρίως στις απόψεις των ίδιων των μαθητών που θα αποτελέσουν στοιχεία για την ολοκλήρωση της έρευνάς τους.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι μαθητές να εντοπίσουν τα προβλήματα από: την συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι την συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο αγόρι την διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών μεταξύ του έφηβου κοριτσιού και αγοριού
Επίσης οι μαθητές να εντοπίσουν τις συνέπειες που προκύπτουν από τα παραπάνω και αφού αξιολογήσουν με μεγάλη προσοχή τα αποτελέσματα της έρευνάς τους να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους θέματος.
Γενικά από την ερευνητική εργασία οι μαθητές: Εκπαιδεύονται στην ομαδική εργασία όπου το κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει συγκεκριμένα καθήκοντα και ταυτόχρονα συνεργάζεται με τα άλλα μέλη της ομάδας. Οι μαθητές να καλλιεργήσουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας και να νιώσουν το αυτοσυναίσθημα μέσα από την ομαδικά εργασία. Να νιώσουν την ικανοποίηση της απόκτησης γνώσης μέσα από τη διαθεματική και διεπιστημονική εξέταση του θέματος. Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους και να είναι σε θέση να εξάγουν συμπεράσματα.