ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Οι πρωτο-παύλειες επιστολές
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 5 ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ Θεοδόσης Χαρίτος Α3 – 6\4\2015 Υπεύθυνος Καθηγητής : Γεώργιος Καπετανάκης.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
11. Ο Ιησούς και οι μαθητές του
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΒΙΒΛΙΑ Αντικανονικά, νόθα ή απόκρυφα. Αρχική σημασία του όρου «απόκρυφα» είναι τα ακατάλληλα κείμενα λόγω φθαρμένου κειμένου. Οι λέξεις απόκρυφα.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Τριώδιο.
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
3. Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεισ των Αποστόλων
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΟΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ Ο ΘΕΟΦΟΡΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Εικονογραφικοί κύκλοι
Ο Απόστολος Παύλος.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 5 ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Έχει πρώτη θέση στην Κ. Διαθήκη Ο ίδιος ο Ματθαίος το επιγράφει «Βίβλος γενέσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ υἱοῦ Δαυΐδ υἱοῦ Ἀβραάμ». Γένεσις = ιστορία, διήγηση όχι γέννηση. Ο τίτλος «Βίβλος γενέσεως» ανήκει σ’ όλο το Ευγγέλιο. Το ευαγγέλιο δεν κατονομάζει το συγγραφέα, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα ως συγγραφέα.

Οι σπουδαιότερες αρχαίες μαρτυρίες: ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΑΡΤΥΡΙΑ Εξωτερικές μαρτυρίες. Οι σπουδαιότερες αρχαίες μαρτυρίες: Α) Αποστολικοί Πατέρες (Κλήμης Ρώμης, Ιγνάτιος Αντιοχείας, Πολύκαρπος Σμύρνης). Β) «Διδαχή» και «Επιστολή Βαρνάβα». Γ) Ιουστίνος, Παπίας, Τατιανός και Ειρηναίος.

ΜΑΡΤΥΡΙΑ Εσωτερικές μαρτυρίες. ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΑΡΤΥΡΙΑ Εσωτερικές μαρτυρίες. Α) Ο Ματθαίος λεγόταν πρώτα Λευίς και ήταν τελώνης. Οι ευαγγελιστές Μάρκος και Λουκάς γράφουν ότι ένας τελώνης με το όνομα Λευίς έγινε μαθητής του Χριστού. Το ίδιο περιστατικό ο Ματθαίος γράφει το όνομα Ματθαίος και όχι Λευίς.

ΜΑΡΤΥΡΙΑ Εσωτερικές μαρτυρίες. ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΑΡΤΥΡΙΑ Εσωτερικές μαρτυρίες. Β) Στους καταλόγους των ονομάτων των δώδεκα μαθητών, οι Μάρκος και Λουκάς γράφουν «Ματθαίος και Θωμάς», ενώ ο Ματθαίος «Θωμάς και Ματθαίος ο τελώνης»

Συγγραφέας ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο Ματθαίος, γιός του Αλφαίου καταγόταν ή κατοικούσε στην Καπερναούμ. Ισραηλίτης και το όνομά του σημαίνει «δώρο Θεού». Επάγγελμα = Τελώνης, εισπράκτορας φόρων. Ακολούθει μοι. Το κάλεσμα του Ιησού. Εξαιτίας του Ματθαίου οι φαρισαίοι κόλλησαν στο Χριστό τον υβριστικό χαρακτηρισμό «Φίλος τελωνών και αμαρτωλών».

Συγγραφέας ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Το όνομα του Ματθαίου αναφέρεται και στους 4 καταλόγους των αποστόλων. Δεν έχουμε άλλες καινοδιαθηκικές μαρτυρίες. Το ευαγγέλιό του συνδέεται άμεσα με τους εκ περιτομής χριστιανούς. Τα στοιχεία που μας παρέχει η Αγία Γραφή είναι αρκετά για να θαυμάσουμε την προσωπικότητα του Ματθαίου.

3. Χρόνος και τόπος συγγραφής ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 3. Χρόνος και τόπος συγγραφής Το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο γράφτηκε στη δεκαετία 50-60 μ.Χ. Είναι το αρχαιότερο από όλα τα ευαγγέλια και ένα από τα αρχαιότερα βιβλία της Κ.Δ. Κατά πάσα πιθανότητα γράφτηκε στην Παλαιστίνη και ίσως στην Ιερουσαλήμ.

4. Αφορμή, σκοπός, παραλήπτες ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 4. Αφορμή, σκοπός, παραλήπτες Δε γνωρίζουμε αν υπήρξε ειδική αφορμή για τη συγγραφή του ευαγγελίου. Ο σκοπός συγγραφής είναι φανερός, η διάσωση του κηρύγματος των αποστόλων από την αλλοίωση με το πέρασμα του χρόνου ή από τη διαστρέβλωση εκ μέρους των κακοήθων ανθρώπων. Παραλήπτες είναι οι εκ περιτομής Χριστιανοί (Ειρηναίος, Ωριγένης).

5. Γλώσσα και ύφος ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Εξ αρχής γράφτηκε στην Ελληνική. Η πληροφορία του Παπία ότι γράφτηκε αρχικά στην αραμαϊκή και εν συνεχεία μεταφράστηκε στα ελληνικά είναι ανακριβής. Το ευαγγέλιο έχει εβραϊκές και λατινικές λέξεις. Το ύφος είναι ζωηρό και σαφές. Η αφήγηση των γεγονότων εκθέτονται κατά χρονολογική σειρά

6. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 6. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου Η φράση «Η βασιλεία των ουρανών» ή «Η βασιλεία του Θεού» απαντάται 51 φορές. Η λέξη Εκκλησία απαντάται 3 φορές. Διασώζει 6 μεγάλες ομιλίες του Χριστού. Συνδέει πολλά γεγονότα της ζωής του Ιησού με σχετικές προφητείες της Π.Δ.

ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 7. Διάγραμμα και περιεχόμενο Ο ίδιος ο Ματθαίος χώρισε το ευαγγέλιό του σε επτά κεφάλαια: ο χωρισμός γίνεται με τη στερεότυπη φράση «ἐγένετο ὅτε ἐτέλεσεν ὁ Ἰησοῦς τούς λόγους τούτους» Α) Κεφ. 1-2 Καταγωγή και νηπιακή ηλικία του Χριστού. Β) Κεφ. 3-7 Η αρχή του κηρύγματος Γ) Κεφ. 8-11,1 Σημεία και διδασκαλία στη Γαλιλαία. Δ) Κεφ. 11,2-13,52 Αντιδράσεις κατά του ευαγγελίου. Ε) Κεφ. 13,53-18. Ωρίμανση του ευαγγελίου. Στ) Κεφ. 19-25. Συνεξήγηση με τον Ισραήλ. Ζ) Κεφ. 26-28 Πάθος και Ανάσταση του Ιησού.

7. Διάγραμμα και περιεχόμενο Άλλη διαίρεση Η ενανθρώπηση (κεφ. 1-2) ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 7. Διάγραμμα και περιεχόμενο Άλλη διαίρεση Η ενανθρώπηση (κεφ. 1-2) Το κήρυγμα (κεφ. 3-25) Το πάθος και η ανάσταση (κεφ. 26-28)