Υποπλοκές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Μαθηματικα και χορος.
ΑΓΑΠΗ.
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΜΑΡΑΓΓΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΔΟΥΚΑ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Β πράξη Είσοδος στο εσώτερο σπήλαιο. Πρώτη προσέγγιση. Η δεύτερη πράξη στην τρίπρακτη δομή είναι η μεγαλύτερη και καταλαμβάνει συνήθως τη μισή ταινία.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Computer Games Παναγιώτης Καζάκος 511/ Ελπίδα Μαυρικίδου 511/ Κώστας Τσιτσιρίκος 511/
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
1ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Κινηματογραφικός χαρακτήρας.
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Προσέγγιση της έννοιας της σύγκρουσης στο κινηματογραφικό σενάριο.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Από τους μαθητές: Υπεύθυνος καθηγητής: Θάνος Μπαξεβάνης Στέφανος Καραμπέτσας Κωνσταντίνος Σώζος Θεοδώρα Καλιακάτσου Σχολική χρονιά: Ελευθερία Αργυρίου.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
2 η Συνάντηση Εργαστηρίου Ζωγραφική και όψεις. Εκφώνηση τελικών εργασιών – Υλοποιήστε μια αλληλεπιδραστική ιστορία για τους μαθητές σας. Η ιστορία αυτή.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
R oc k & Τέχνη Rock 4 four. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Συνθέσαμε μια εργασία η οποία έχει σχέση με διάφορες ταινίες, λογοτεχνικά βιβλία, και αφιερώματα σε συγκροτήματα.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Διασκευή 6 Βρίσκοντας την ιστορία Ι
3ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
Εναλλακτική αφήγηση. Πρώτη προσέγγιση.
Mάθημα 3Ο: Ensemble films
Paul Thomas Anderson "I have so much love to give, I just don't know where to put it." William H. Macy's in Magnolia "I have a competition in me. I want.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
DISNEY'S.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Project B3 Τορομάνι Εριόνα Τσεσμετζή Μαρία-Ζωή Τσιπώτη Μαρία
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Σύνοψη – tagline – log line
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου Α’ Τετράμηνο
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υποπλοκές

ορισμός Μια δευτερεύουσα σεκάνς δράσης που συνήθως περιέχει (εκτός του πρωταγωνιστή ή του ανταγωνιστή)χαρακτήρες μικρότερου ενδιαφέροντος. Το subplot μπορεί να σχετίζεται με την κεντρική πλοκή με σχέση παραλληλίας ή αντίθεσης και μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο συνδεδεμένο με αυτό. Oxford Dictionary of Literary Terms

DIRECTION - DIMENSIONALITY Στον κινηματογράφο ανάγκη είναι η ισορροπία ανάμεσα στη direction και στη dimension διάσταση του σεναρίου. Η ιστορία που προωθεί το μύθο λέγεται plot line και ορίζεται ως Α story. Οι ιστορίες που αναπτύσσουν τους χαρακτήρες, τις σχέσεις και το θέμα είναι τα sub plots. L.Seger “the art of Adaptation”

Λειτουργία υποπλοκών Η βασικότερη λειτουργία μιας υποπλοκής είναι να προσθέσει την έννοια της “κατεύθυνσης” στο σενάριο. Ο πρωταγωνιστής κατά τη διάρκεια της ιστορίας είναι απασχολημένος με τη δράση. Οι υποπλοκές του δίνουν τη δυνατότητα να μυρίσει τα λουλούδια, να ερωτευτεί, να απολαύσει ένα χόμπι, να αποκτήσει μια καινούργια δεξιότητα. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι υποϊστορίες διασταυρώνονται με την κεντρική ιστορία και προωθούν τη δράση, συχνά αλλάζοντας την κατεύθυνση της βασικής πλοκής. L. Seger, Making a good script great.

Λειτουργία υποπλοκών ΙΙ Οι υποπλοκές χρησιμοποιούνται για να προβάλλουν διαστάσεις του κεντρικού χαρακτήρα που είναι αδύνατο να προβληθούν μέσα από τη βασική ιστορία. Μια υποϊστορία της σχέσης του κεντρικού χαρακτήρα με τη γυναίκα του ή τους γονείς του ή με κάποιο φίλο του μας βοηθάει να αποκτήσουμε μια περισσότερο πολυδιάστατη εικόνα του. Κεχαγιάς, Το σενάριο

Λειτουργία υποπλοκών ΙΙΙ Ένα subplot μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντιθετικά σε σχέση με την κυρίαρχη ιδέα (controlling idea) της βασικής πλοκής και με τρόπο αυτό να εμπλουτίσει το φιλμ με μια αίσθηση ειρωνείας. Παράδειγμα : αν δεχτούμε ότι γράφουμε μια ερωτική ιστορία με κυρίαρχη ιδέα πως “η αγάπη θριαμβεύει όταν οι ερωτευμένοι θυσιάζονται ο ένας για τον άλλο”. Αν δημιουργήσουμε ένα subplot δύο άλλων χαρακτήρων που ο έρωτάς τους τελειώνει δραματικά επειδή προδίδουν ο ένας τον άλλο από συναισθηματική απληστία τότε έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα στις δύο ιδέες και η κυρίαρχη ιδέα μπορεί να γίνει περισσότερη ξεκάθαρη παίρνοντας την εξής μορφή: “η αγάπη λειτουργεί με δύο τρόπους : την κατακτούμε όταν παραδίδουμε την ελευθερία μας στον άλλο αλλά την καταστρέφουμε με την κτητικότητα”. R.Mc Kee, Story.

Λειτουργία υποπλοκών ΙV Πολλές φορές η λειτουργία της υποπλοκής μπορεί να μην λειτουργεί αντιθετικά αλλά εμπλουτίζει την κεντρική ιδέα με διάφορες παραλλαγές του θέματος. Με τον τρόπο αυτό ισχυροποιείται το θέμα. Για παράδειγμα όλες οι ξεχωριστές ερωτικές ιστορίας στο Όνειρο Καλοκαιρινής Νυκτός έχουν ευτυχές τέλος- κάποιες όμως με γλυκύτητα, άλλες με τρόπο γκροτέσκο και άλλες αφήνοντας μια πικρή γεύση. R. McKee, Story

Λειτουργία Υποπλοκών V Το subplot μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο ισχυροποίησης του Ανταγωνιστή(των δυνάμεων του Ανταγωνιστή). Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Ερωτικές Ιστορίες που υπάρχουν μέσα στις Murder Mystery ιστορίες. Κατεξοχήν παραδείγματα η ταινία the Verdict, Sea of Love, Black Widow. Οι υποϊστορίες σε αυτές τις αφηγήσεις προσθέτουν διάσταση στον κεντρικό χαρακτήρα, δημιουργούν κωμική ή ρομαντική αποφόρτιση από την ένταση ή τη βία της κεντρικής ιστορίας αλλά ο βασικός τους στόχος είναι να κάνουν δυσκολότερη τη ζωή του Πρωταγωνιστή.

Αριθμός υποπλοκών Οι περισσότερες ταινίες έχουν τουλάχιστον ένα ή δύο υποπλοκές. Κάποια έχουν πέντε ή και έξι. Αν ένα φιλμ δεν έχει καμία υποπλοκή υπάρχει ο κίνδυνος να δίνει την εικόνα ενός εξαιρετικά γραμμικού κειμένου. Αν έχει πολλά, μπορεί να λειτουργήσουν επιβαρυντικά στην κύρια αφήγηση. Ο μάξιμουμ αριθμός υποπλοκών που μπορεί να έχει μια ταινία είναι τέσσερα.

Δομή των υποπλοκών Όπως μια γραμμή πλοκής έχει μια αρχή, μια μέση κι ένα τέλος, έτσι δομείται και μια υποϊστορία. Μια καλή υποϊστορία έχει καθαρή εγκατάσταση, σημεία ανατροπής, ανάπτυξη και στο τέλος, έξοδο. Συνήθως ένα καλογραμμένο subplot δεν υπερβαίνει τις πέντε σκηνές (μάξιμουμ εφτά) στο κύριο σώμα της αφήγησης.

Προβλήματα Υποπλοκών Το κοινό αντιλαμβάνεται την αρχή της αισθητικής ενότητας. Γνωρίζει ότι κάθε ένα από τα στοιχεία της ιστορίας βρίσκεται εκεί εξαιτίας της σχέσης που διέπει όλα τα στοιχεία μιας αφήγησης. Αυτή η σχέση, δομική ή θεματική, αρθρώνει τα διαφορετικά στοιχεία του έργου και δημιουργεί το όλον του καλλιτεχνικού έργου. Εάν το κοινό δεν μπορέσει να εντοπίσει αυτή τη σχέση, είναι φυσικό και επόμενα να απομακρυνθεί από την ιστορία. Και, πολύ συχνά, αυτό είναι αποτέλεσμα των κακογραμμένων, ασύντακτων υποπλοκών ενός σεναρίου.

Προβλήματα υποπλοκών Ι Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι η απουσία δομής στις υποπλοκές. Υπάρχουν μέσα στην αφήγηση χωρίς συγκεκριμένη φόρμα (χωρίς αρχή, μέση, τέλος) και αποπροσανατολίζουν το κοινό με αποτέλεσμα οι θεατές να μην γνωρίζουν τι ανήκει στην κεντρική ιστορία και τι στη δευτερεύουσα και, κατά συνέπεια, να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την ιστορία.

Προβλήματα Υποπλοκών ΙΙ Μια άλλη περίπτωση είναι να έχουμε δημιουργήσει ένα subplot που να μην διασταυρώνεται με την κεντρική δράση. Μπορεί να είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά μοιάζει μετέωρη και ασύνδετη με αυτά που συμβαίνουν στην ιστορία.

Προβλήματα Υποπλοκών ΙΙΙ Σε ορισμένες ταινίες οι υποϊστορίες δημιουργούν προβλήματα εξαιτίας της θέσης τους. Αντί να διατρέχουν το μήκος όλης της αφήγησης, μερικές φορές αναπτύσσονται πριν την κεντρική αφήγηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η βασική γραμμή αφήγησης να ξεκινάει πολύ αργότερα κι ενώ το κοινό έχει πειστεί ότι η βασική γραμμή αφήγησης είναι η υποϊστορία. Άλλες φορές οι υποϊστορίες εισάγονται αργά και τελειώνουν νωρίς – αποτέλεσμα είναι να διαταραχθεί η αφήγηση της κεντρικής ιστορίας.

Άσκηση 5 Η κεντρική γραμμή πλοκής της ιστορίας είναι ένας ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ που κυνηγάει ένα ΜΑΝΙΑΚΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ. Η υποπλοκή είναι η σχέση του ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ με τη ΓΥΝΑΙΚΑ του, η οποία πεθαίνει από καρκίνο σε ένα νοσοκομείο. The First Deadly Sin