Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
To Teach Curricular Subjects
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ

Στόχοι της Εκπαίδευσης Να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών. Έτσι, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.

Πως επιτυγχάνεται ο στόχος αυτός Με την ισόρροπη ανάπτυξη του γνωστικού, του συναισθηματικού και του ψυχοκινητικού της ανθρώπινης προσωπικότητας. Για διάφορους όμως λόγους, το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ενισχύει υπέρμετρα το γνωστικό τομέα σε βάρος του συναισθηματικού και του ψυχοκινητικού.

Διαθεματική Προσέγγιση Οι δάσκαλοι ως κύριοι συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας συμβάλλουν στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού με σύνθετο τρόπο: 1. Βοηθούν το παιδί να εμπλουτίσει τις γνώσεις του. 2. Δημιουργούν ερεθίσματα και ευκαιρίες για να υποκινήσουν τη: Συναισθηματική Φυσική Αισθητική του ανάπτυξη.

Οι μέθοδοι της ΔΠ παρεμβαίνουν δημιουργικά σε όλα τα μαθήματα του ΑΠ Δημιουργώντας έτσι ένα ευρύ εκπαιδευτικό πεδίο στο οποίο: Απολαμβάνουμε τις αισθήσεις μας, Ερεθίζουμε το μυαλό μας, Απελευθερώνουμε το σώμα μας Προσεγγίζουμε γνωστικά πεδία σύμφωνα με τα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Πώς η Δ Π καταρρίπτει το πεπαλαιωμένο μοντέλο της διδασκαλίας Η ελευθερία, η φαντασία, το πείραμα, ο αυτοσχεδιασμός μέσα από την Τέχνη αναβαθμίζουν την παιδεία που τους προσφέρεται στο σχολείο. Έτσι καταρρίπτεται το πεπαλαιωμένο μοντέλο της διδασκαλίας, το οποίο θέλει την εκπαίδευση να κινείται γύρω από το μάθημα της Γλώσσας ή των Μαθηματικών, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα μαθήματα να είναι απλοί δορυφόροι τους.

Πώς η ΔΠ καταρρίπτει το πεπαλαιωμένο μοντέλο της διδασκαλίας

Ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης στην πολιτιστική κατανάλωση, μέσα από: Αυτοσχέδιες συνθέσεις και μελοποιήσεις των μαθημάτων, Τα μουσικοκινητικά παιχνίδια – ιδιαίτερα για την Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη του Δημοτικού Ομαδικές «ενορχηστρώσεις», έργων με αυτοσχέδια όργανα, Τις δραματοποιήσεις δρώμενων με στοιχεία τόσο του λαϊκού όσο και του σημερινού πολιτισμού μας, Τα παιχνίδια μίμησης και ανάληψης ρόλων στην τάξη .

Συνύπαρξη της εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς σε Ευρωπαϊκή διάσταση Το όραμα για ένα σχολείο, το οποίο δεν καταρτίζει, δεν πληροφορεί απλώς αλλά οδηγεί τον μαθητή σε μια γνωστική και συναισθηματική σχέση με κάθε αντικείμενο, στηρίζεται στην συνύπαρξη της εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς σε Ευρωπαϊκή διάσταση. Η εθνική μας κληρονομιά όχι μόνο δεν υποτιμάται αλλά και αναδεικνύεται.

Το μάθημα γίνεται ελκυστικό, απρόβλεπτο και ζωντανό Ο Μουσικός με την παρέμβαση του και τη συνεργασία του με τους δασκάλους κάνει το μάθημα ελκυστικό, απρόβλεπτο και ζωντανό, χωρίς να αποτελεί τροχοπέδη στην αρκετά αυστηρή δομή του ισχύοντος ΑΠ.

Πως η Αισθητική Αγωγή συμβάλλει στην ανάπτυξη των τομέων αυτών Η Μουσική, αφυπνίζει τις μοναδικές δυνάμεις του παιδιού. Καλλιεργεί την ακουστική ευαισθησία με το ρυθμό, την αρμονία και τη μελωδία.

Πως η Αισθητική Αγωγή συμβάλλει στην ανάπτυξη των τομέων αυτών …2 Φέρνει το μαθητή σε επαφή με τους μουσικούς θησαυρούς του λαού μας και των άλλων λαών. Έτσι ώστε, όχι μόνο να αισθάνεται την ανάλογη αισθητική συγκίνηση, αλλά και να εκτιμά σωστά τις διάφορες μουσικές δημιουργίες, οι οποίες αποτελούν ένα μέσο για την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.

Πως η Αισθητική Αγωγή συμβάλλει στην ανάπτυξη των τομέων αυτών …3

Αυτενέργεια των μαθητών Εννοούμε ότι κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας ο μαθητής δεν βρίσκεται σε παθητική κατάσταση «με κλειστό στόμα και σταυρωμένα χέρια» ή περίπου έτσι, αλλά δραστηριοποιείται. Εργάζεται πνευματικά και συγχρόνως εκτελεί και εργασίες των χεριών, όπου και όταν χρειάζεται και μάλιστα σε σχετική ανεξαρτησία. Ο μαθητής δεν εξαναγκάζεται στην εκτέλεση μιας εργασίας, αλλά καταπιάνεται με αυτή, αυθόρμητα, με δική του προαίρεση και επιλογή. Εργάζεται πνευματικά και συγχρόνως εκτελεί και εργασίες των χεριών, όπου και όταν χρειάζεται και μάλιστα σε σχετική ανεξαρτησία. Ο μαθητής δεν εξαναγκάζεται στην εκτέλεση μιας εργασίας, αλλά καταπιάνεται με αυτή, αυθόρμητα, με δική του προαίρεση και επιλογή.

Τα βιβλία αναφοράς δεν περιορίζονται μόνο στα σχολικά εγχειρίδια

Απολαμβάνουμε τις αισθήσεις μας…

Ερεθίζουμε το μυαλό μας…

Απελευθερώνουμε το σώμα μας…

Προσεγγίζουμε γνωστικά πεδία σύμφωνα με τα προγράμματα του Υ Π Π, με τα εξής αποτελέσματα:

Απόκτηση και διεύρυνση των γνώσεων

Ανάπτυξη της ερευνητικής ικανότητας

Έκφραση της δημιουργικότητας

Ενίσχυση της επινοητικότητας

Ανάδειξη της ατομικότητας αλλά και στην τόνωση της συλλογικότητας

Ανάδειξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων

Ανάπτυξη συνεργατικότητας και ομαδικότητας

Ο χορός, ο ρυθμός, η κίνηση είναι μη λεκτική επικοινωνία Πολλές φορές η επικοινωνία μέσα από αυτά που δεν λέγονται με λόγια είναι πιο αποκαλυπτική, πιο άμεση, πιο ουσιαστική ακόμα και θεραπευτική. Η τέχνη του χορού θα στηρίζει την τέχνη της διδασκαλίας. Ο νους και το σώμα θα βαδίζουν αρμονικά μαζί. Ο ΄Έλληνας τραγουδάει και χορεύει ακόμα. Είναι στα κύτταρα μας μέσα αυτός ο πολιτισμός. Μπορούμε να τον ξαναανακαλύπτουμε καθημερινά.

Σήκω να χορέψεις… Η φράση «σήκω να χορέψεις» σε καλεί να συμμετέχεις σε μια τελετή που «γεφυρώνει»: Τον ένα με τους πολλούς, τους πολλούς με τον ένα, τους πολλούς με τους πολλούς, τον ένα με τον ένα.

Σήκω να χορέψεις… 2

Ένα μάθημα με Διαθεματική Προσέγγιση, τελειώνει με τα παιδιά να πιάνονται από τα χέρια και να σχηματίζουν κύκλο.