ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Βιβλιοθήκες σχολικές, δημοτικές, εθνικές ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Βιβλιοθήκες σχολικές, δημοτικές, εθνικές Βιβλιοπωλεία
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Εκθέσεις βιβλίου Λέσχες ανάγνωσης Νέες Τεχνολογίες
Εκδηλώσεις κατά τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Εκδηλώσεις κατά τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ και της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου
στον ανεπτυγμένο κόσμο στον αναπτυσσόμενο κόσμο Κι όμως… στον ανεπτυγμένο κόσμο στον αναπτυσσόμενο κόσμο τα στατιστικά στοιχεία που έρχονται στο φως είναι κάποιες φορές…απογοητευτικά 8,1% είναι το ποσοστό των Ελλήνων που διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία τον χρόνο. απλώς εκατομμύρια παιδιά και ενήλικες αγνοούν ακόμη… γραφή και ανάγνωση
Ο Αναλφαβητισμός Σύμφωνα με την UNESCO ο αναλφαβητισμός ορίζεται ως η κατάσταση κατά την οποία το άτομο «δεν έχει αποκτήσει τις αναγκαίες γνώσεις και ικανότητες για την άσκηση όλων των δραστηριοτήτων για τις οποίες η γραφή, η ανάγνωση και η αρίθμηση είναι απαραίτητες». Η 8η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά του αναλφαβητισμού. Μορφές αναλφαβητισμού Οργανικά αναλφάβητοι, που είναι όσοι δεν διδάχτηκαν ποτέ γραφή και ανάγνωση, άρα δεν φοίτησαν ποτέ σε σχολείο, Λειτουργικά αναλφάβητοι, που είναι όσοι διδάχτηκαν γραφή και ανάγνωση, αλλά στη συνέχεια δεν καλλιέργησαν αυτές τις γνώσεις, με αποτέλεσμα να μη είναι σε θέση να τις εφαρμόσουν
Αίτια του αναλφαβητισμού Το χαμηλό επίπεδο ανάπτυξης μια χώρας. Χώρες που βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης εμφανίζουν πολύ υψηλό ποσοστό αναλφάβητων, επειδή δεν διαθέτουν ακόμα επαρκείς πόρους. Στην Αφρική, στη Νότια Ασία, και στη Νότια Αμερική παρουσιάζονται τα υψηλότερα ποσοστά αναλφαβητισμού, ενώ αντίστοιχα στην Ευρώπη, στην Βόρεια Αμερική και στην Ιαπωνία οι αναλφάβητοι αποτελούν ισχνή μειοψηφία. Στην Ευρώπη η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης στα σχολεία της βασικής εκπαίδευσης έχει μειώσει σημαντικά το ποσοστό των αναλφάβητων. Ο αναλφαβητισμός στην Ελλάδα τείνει τώρα να εκλείψει οριστικά. Το 2000 οι αναλφάβητοι ήταν 5% επί του συνόλου των γυναικών και 2% επί του συνόλου των ανδρών. Η παιδική εργασία Οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα Οι πολεμικές συγκρούσεις Η προσπάθεια πολιτικής χειραγώγησης και εκμετάλλευσης των αναλφάβητων από ανελεύθερα καθεστώτα.
Συνέπειες και Αντιμετώπιση Ο αναλφάβητος εξαρτάται από τους άλλους ανθρώπους (αντικείμενο εκμετάλλευσης) Αδυναμία εύρεσης εργασίας (περιορισμένοι τομείς απασχόλησης) Υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου Ο αναλφάβητος βυθίζεται σε σκοτάδι αμάθειας, είναι δέσμιος προκαταλήψεων, προλήψεων, δεισιδαιμονιών, φοβιών κ.α. Δε γνωρίζει τη χαρά της γνώσης Παρεμποδίζεται η συμμετοχή του στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα Δυσκολία στην επικοινωνία του με τους άλλους ανθρώπους Κατοχύρωση του δικαιώματος στη μόρφωση για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από φυλή, φύλο, θρήσκευμα, κοινωνική ή οικονομική κατάσταση Απαγόρευση της παιδικής εργασίας Δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών κέντρων ιδιαίτερα στις αγροτικές και τις υποβαθμισμένες περιοχές Ενίσχυση των προγραμμάτων επιμόρφωσης για τους ενήλικες αναλφάβητους Οικονομική υποστήριξη στις οικογένειες των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών ώστε να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους Ενεργοποίηση των διεθνών οργανισμών (Unesco) Εκστρατεία ενημέρωσης από τα MME για τα ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης των ενηλίκων αναλφάβητων
END ΠΗΓΕΣ: 1η Ομάδα Εργασίας Webvistas Γιάννης Μαλούχος ΠΗΓΕΣ: 1η Ομάδα Εργασίας Webvistas Γιάννης Μαλούχος Futurevoice 4/1/2013 Wikipedia Θέμα: Αναλφαβητισμός END