Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης Μαρία Κορδάκη PhD, MEd.
Γιατί?
Δυνατότητες – προοπτικές 1. Πολλαπλές αναπαραστάσεις 2. Διασυνδεδεμένες αναπαραστάσεις 3. Προσομοιώσεις 4. Αλληλεπίδραση - Aνατροφοδότηση 5. Επικοινωνία στο χώρο και στο χρόνο του μαθητή και πολλών προς πολλούς
Είδη αναπαραστάσεων
1. Οι αναπαραστάσεις Εικόνες Ηχος Κείμενα, Διαχείριση πληροφορίας με πολλαπλούς τρόπους (με βάση τον συγγραφέα, τον τίτλο, τις λέξεις κλειδιά) Υπερμέσα Πολυμέσα Γραφικές αναπαραστάσεις Τα υπολογιστικά αντικείμενα Οι γλώσσες προγραμματισμού Προσομοιώσεις πραγματικών καταστάσεων (πειραμάτων, συστημάτων, ανθρώπινων αισθησιοκινητικών ενεργειών) Η εικονική πραγματικότητα Οι μικρόκοσμοι Τα παιχνίδια
Είδη ανατροφοδότησης
2. Η ανατροφοδότηση Ηχος Κείμενο Γραφική ανατροφοδότηση Αριθμητική Πολλαπλή ανατροφοδότηση Επιβράβευση Διόρθωση Αυτοδιόρθωση intrinsic and extrinsic feedback
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: Δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Πανεπιστήμιο Στην εκπ/ση ενηλίκων Στη μάθηση από απόσταση οργανωμένων κοινοτήτων μάθησης και ατομικών χρηστών
Η ιστορία της εξέλιξης Η εξέλιξη του παραγόμενου εκπαιδευτικού λογισμικού ακολουθεί την πορεία της εξέλιξης των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών Οι επιδράσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδασκαλία και στη μάθηση συνδέονται με την ποιότητα του λογισμικού η οποία συνδέεται με την ποιότητα του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και το είδος των εργαλείων τα οποία κάθε φορά χρησιμοποιούνται
Η έρευνα στην περιοχή της χρήσης του υπολογιστή ως εργαλείου μάθησης Εστιάζει στο σχεδιασμό περιβαλλόντων μάθησης (εργαλείων και δραστηριοτήτων) με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, που εστιάζουν στο πως ο μαθητής μαθαίνει βασισμένων στα αποτελέσματα ερευνών για το πώς ο μαθητής μαθαίνει γενικά αλλά και ειδικά το αντικείμενο μάθησης με την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του Διαδικτύου στη μάθηση, με την επινόηση νέων αναπαραστασιακών συστημάτων Στο σχεδιασμό εργαλείων και μελετών αξιολόγησης με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης Πιο συγκεκριμένα διερευνάται η επίδραση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και στη μάθηση όλων των γνωστικών αντικειμένων Το είδος και η εξέλιξη των νοητικών κατασκευών των μαθητών σε αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικό λογισμικό ή μέσω του διαδικτύου σε όλα τα αντικείμενα