ΟΜΗΡΟΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ Είμαστε η ομάδα με την ονομασία «οι όμηροι του νοικοκυριού» και ασχοληθήκαμε με το κομμάτι της κατανάλωσης στα νοικοκυριά, στο θέμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενεργεια.
Advertisements

ΑΠΕ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΟΥ ,ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΥ.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟ (κυψέλες ενέργειας).
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
Τα μυστικά της διαφήμισης: Ψυχαγωγία
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Ανακύκλωση χαρτιού.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Χρυστάλλα Αναστασίου.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Συστήματα Α.Π.Ε..
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
ΗΗΜΕΙΑ.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Οι ‘αποθήκες’ ενέργειας ονομάζονται ‘Πηγές Ενέργειας’ και διακρίνονται σε:
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Α ΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΉΠΙΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Αιολική ενέργεια Γεωθερμική ενέργεια Ηλιακή ενέργεια.
ΚΑΥΣΑΝΑΛΥΣΗ.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
Project Β’ Λυκείου Καταναλώνω Έξυπνα στο σπίτι.
FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Σκοπός Έρευνας Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ότι αφορά την ενέργεια και ειδικότερα τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
Εξάρτηση των ανθρώπων από την ενέργεια
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Αν η ζωή είναι ενέργεια, το μέλλον κρύβεται στην εξοικονόμηση Συντονιστής: MURAT İLKÖĞTETİM OKULU (Ελαζίγκ, Τουρκία) Εταίροι: KOLEGIUM EDUKACYJNE POZNANSKIEGO.
Ερευνητικη εργαςια Α’ τετραμηνου Β’ γενικου λυκειου Νιγριτας : «Εναλλακτικες πηγες ενεργειας και εξοικονομηςη ςτο ςχολειο μας» Θέμα ενασχόλησης:
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
«Η πράξη σου μετράει, ανεξάρτητα πόσο μικρή είναι. Σκέψου πριν ενεργήσεις»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. Τάξη ΣΤ’
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ευστράτιος- Ευάγγελος 1 Ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ Σχολική χρονιά:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ενέργεια.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ:ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
ΤΕΙ ΑΜΘ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΕ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
ΦΕ13: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α΄ 1.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αντωνιάδης Αλέξανδρος
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ PROJECΤ ΝΕΡΟ Από τους μαθητές: Τσιλίκας Σάββας Τσαντίλας Αλέξανδρος Ηλιάσκος Ξενοφώντας Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Project : Εναλλακτικές πηγές ενέργειας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΑΝΟΜΗΣ Μάθημα : Τεχνολογία Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Μαρμαρίδου Ιωάννα Επανομή, Φεβρουάριος 2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΗΡΟΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ Είμαστε η ομάδα με την ονομασία «οι όμηροι του νοικοκυριού» και ασχοληθήκαμε με το κομμάτι της κατανάλωσης στα νοικοκυριά, στο θέμα « Η κατανάλωση ενέργειας στο νοικοκυριό και πως αυτή συνδέεται με την αειφόρο ανάπτυξη». Επίσης η ομάδα μας αποτελείται από τους: Σοφία Κότσαρη Αντώνης Ζυγόπουλος Ευαγγελία Καρτελιά Μαρία Καγκέλη Σπύρος Ρουμελιώτης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ενέργεια είναι πολύ σημαντική και έχει καθοριστικό ρόλο στην ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Το να καταναλώνει και να παράγει ενέργεια δημιουργεί πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα, αλλά πολλές φορές μπορεί να παραχθεί ενέργεια και με φιλικούς τρόπους προς το περιβάλλον. Ακόμα ο άνθρωπος σπαταλά απερίσκεπτα μεγάλες ποσότητες ενέργειας, χωρίς να δίνει βάρος στις συνέπειες της χρήσης αυτής της ενέργειας. ΣΤΟΧΟΙ:  Πως παράγεται η ενέργεια που καταναλώνουν τα νοικοκυριά.  Ποίες μορφές ενέργειας είναι φιλικές για το περιβάλλον.  Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ενεργοβόρο συμπεριφορά;  Τι συνέπειες έχει αυτή η συμπεριφορά του; ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:  Γραπτές πηγές  Οι καταναλωτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις  Έρευνα πεδίου

ΕΝΕΡΓΕΙΑ Κάθε πολίτης των αναπτυγμένων κρατών καταναλώνει ημερησίως τόση ενέργεια όση παράγουν οι μύες 100 μεγαλόσωμων ανδρών ή 12 δυνατών αλόγων.  Η ενέργεια εκδηλώνεται με πολλές μορφές ( π.χ. θερμότητα, κίνηση  Η ενέργεια προέρχεται από αρχικά υλικά όπως φως, φυσικό αέριο, άνθρακας, πετρέλαιο (πρωτογενής τομέας).  Μετατρέπεται κυρίως σε βενζίνη και ηλεκτρισμό ώστε να καταναλωθεί. Μέσω εξοπλισμού ή διαφόρων συσκευών μετατρέπεται τελική ενέργεια σε χρήσιμη ενέργεια παρέχοντας πολλές υπηρεσίες. Από την πρωτογενή έως τη χρήσιμη ενέργεια μεσολαβούν πολλά ενδιάμεσα στάδια ανάλογα με τη μορφή ενέργειας.  Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας για την παράγωγη και τη απόκτηση γνώσεων πάνω στην τεχνολογία είναι η ηλιακή, η αιολική και η ενέργεια που προέρχεται από τη βιομάζα.

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκπέμπουν περιορισμένα έως και καθόλου «δυσάρεστα» αέρια έτσι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες τις ανανεώσιμες, τις μη ανανεώσιμες και στην κατηγορία «υπόλοιπα». Στην κατηγορία ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούμε να πούμε ότι η κατανάλωση ενέργειας φτάνει στα 10 δις τόνους ισοδυνάμου πετρελαίου. Ωστόσο, τα ορυκτά καύσιμα καλύπτουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης. Πλεονεκτήματα ενανεώσιμης ενέργειας Είναι φιλική προς το περιβάλλον. Αποτελεί πηγή νέων θέσεων ενέργειας. Διασφαλίζει την ασφαλή παροχή ενέργειας σε προσιτή τιμή και συνεχή διαθεσιμότητα αφού είναι ανεξάντλητη.

Γνωστές μορφές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι οι εξής  Η ηλιακή ενέργεια. Μέρος της ηλιακής ενέργειας είναι μια άλλη πηγή ενέργειας, η φωτεινή.  Η βιοενέργεια η οποία μπορεί να βρεθεί σε οποιαδήποτε οργανική ύλη (Βιομάζα).  Η αιολική την οποία έχει ανακαλύψει ο άνθρωπος εδώ και χιλιάδες χρόνια  Υδάτινη ενέργεια που προέρχεται από την κίνηση του νερού (υδροηλεκτρικά).  Η γεωθερμική ενέργεια.

Έρευνα Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα μιας ομάδας μαθητών του Λυκείου στην Εύβοια με θέμα την ενεργοβόρο συμπεριφορά των ανθρώπων, έκαναν ένα ερωτηματολόγιο σε 20 περίπου άτομα με τα παρακάτω αποτελέσματα: Μέσω αυτού του ερωτηματολογίου διαπιστώσαμε ότι τη σήμερα οι άνθρωποι ακόμα συνεχίζουν να καταναλώνουν άσκοπα ενέργεια παρόλες τις ενημερώσεις από διάφορους φορείς. Αυτό μπορεί να φανεί από τα εξής :  ενώ ο πιο οικονομικός και γρήγορος τρόπος του να ζεστάνουμε το φαγητό είναι με το φούρνο μικροκυμάτων,η πλειοψηφία των ανθρώπων χρησιμοποιούν τον φούρνο της κουζίνας και έτσι σπαταλούν άσκοπα ενέργεια η οποία θα μπορούσε εύκολα να εξοικονομηθεί,

 Ακόμα πολλοί άνθρωποι άθελα η εσκεμμένα αφήνουν τα φώτα ανοιχτά σε χώρους που θα χρησιμοποιήσουν αργότερα, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να σπαταλάμε ενέργεια που δεν μας χρειάζεται.  Επίσης φαίνεται χάρη στο ερωτηματολόγιο ότι μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων χρησιμοποιούν το καλοριφέρ και σε υψηλή θερμοκρασία και ας σπαταλούν άσκοπα ενέργεια την οποία και πληρώνουν. Μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε ότι με μεγαλύτερη καμπάνια για την εξοικονόμηση ενέργειας και περισσότερη παρέμβαση της πολιτείας στην εκπαίδευση των ανθρώπων γι αυτό το θέμα ο μέσος άνθρωπος θα μπορούσε να βελτιωθεί στο θέμα της εξοικονόμησης ενέργεια σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.

Βλέπουμε ενδεικτικά κάποιες ερωτήσεις που στηρίζουν τα συμπεράσματά μας

Συμπεράσματα Χάρη στην εργασία την οποία ολοκληρώσαμε σαν ομάδα καταφέραμε να συγκεντρώσουμε πληροφορίες οι οποίες αποδεδείχθηκαν εξαιρετικά σημαντικές για την βελτίωση του τρόπου ζωής μας. Με αφορμή αυτή την εργασία μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε πράγματα που εν μέρει εμείς δεν γνωρίζαμε και να καταφέρουμε να παρακινήσουμε περισσότερους ανθρώπους διαβάζοντας τη ώστε να καταλάβουν πόσο καθοριστικό και σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή χρήση και εξοικονόμηση ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή.

 Έτσι καταλάβαμε ότι η ενέργεια είναι πολύ σημαντική για την επιβίωση του τρόπου ζωής μας.  Ακόμα, η ενέργεια παράγεται και καταναλώνεται σε διαφορές μορφές που δημιουργούν πολλές φόρες μεγάλα προβλήματα στο περιβάλλον π.χ. καύσεις, παράγωγη διοξειδίου του άνθρακα και πυρηνική ενέργεια η οποία αποβάλει ραδιενεργά απόβλητα.  Επομένως, θα πρέπει να προτάξουν την παράγωγη της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ώστε να συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη, με σεβασμό προς το περιβάλλον. Οι άνθρωποι θα πρέπει να πάψουν να σπαταλούν άσκοπα μεγάλα ποσά ενέργειας.

Αυτοαξιολόγηση Η ένταξη ενός καινούργιου μαθήματος, του Project, στην σχολική μας πορεία ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μας. Αν και η πρώτη μας εντύπωση για το μάθημα αυτό, ήταν θετική, καθώς μας φάνηκε εύκολο και διασκεδαστικό, αποδεδείχθηκε εν τέλει πως δεν ήταν ένα παιχνιδάκι για εμάς εφόσον υπήρξαν εμπόδια όσον αφόρα την συνεργασία της ομάδας, την εύρεση και επεξεργασία των πληροφοριών μας. Ωστόσο, τα εμπόδια αυτά τα ξεπεράσαμε διότι είχαμε μεγάλη θέληση. Θέσαμε ένα σκοπό, να παραδώσουμε μια καλή και αξιοπρεπή εργασία. Αυτό σήμαινε πως έπρεπε να διαθέσουμε πολλές ώρες απασχόλησης με το θέμα μας, έως ότου καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε το θέμα απασχόλησης μας, το όποιο ήταν αρκετά δύσκολο αλλά ταυτόχρονα ενδιαφέρον και δημιουργικό, διότι είχε να κάνει με την ενέργεια η οποία έχει μπει εδώ και παρά πολλά χρόνια στην καθημερινότητα μας.

Με τη βοήθεια των ατόμων τα οποία αποτελούσαν την ομάδα μας, καταφέραμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν και στην αρχή δεν είχαμε τόσο καλή συνεννόηση το όποιο ευτυχώς μόλις μετά την δεύτερη συνάντηση επιλύθηκε. Εκτός από το θέμα της συνεννόησης που είχαμε στην αρχή, πρόεκυψαν και αλλά μικροπροβλήματα τα οποία με ήρεμο τρόπο αντιμετωπίσαμε μαζί με τη βοήθεια των καθηγητών μας.

Ακόμα, το ότι δεν υπήρχε ηλεκτρονική υποστήριξη από κάθε παιδί της ομάδας μας, έκανε την πραγματοποίηση της διαμόρφωσης της εργασίας μας πιο δύσκολη και χρονοβόρο, δεδομένου ότι ζούμε σε διαφορετικά χωριά, ακόμα είχαμε και άλλες σχολικές υποχρεώσεις εκτός του Project. Όσον αφόρα τους καθηγητές μας ήταν αρκετά βοηθητικοί, μας καθοδήγησαν γενικά σωστά τα προβλήματα που υπήρξαν, αλλά δεν υπήρξε ο απαραίτητος χρόνος επίλυσης αποριών και η κακή συνεννόηση μεταξύ τους, μας χρονοτριβούσε. Κατά τα αλλά, ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον και ευχάριστο τετράμηνο, το όποιο μας βοήθησε να μάθουμε πολλά πράγματα γύρο από το θέμα της ενέργειας και ελπίζουμε να γίνουμε καλύτεροι και να εξοικειωθούμε με αυτό το μάθημα…!!!!

Βιβλιογραφία Βιβλίο Πηγές Ενέργειας στο μέλλον (Ο κόσμος του σήμερα ) Βιβλίο Ενέργεια και Φώς (Ο κόσμος του σήμερα )