Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Παρουσιάζουν οι: Γεωργίου Ιωάννα Ιωαννίδου Νάσια
Η Επικοινωνία βοηθά τα παιδιά Στην έκφραση Στη διασαφήνιση Στην ανταλλαγή ιδεών, γνώσεων και ερωτημάτων
ΠομπόςΔέκτης
Απαιτεί από τον πομπό: Συλλογή πληροφοριών Επιλογή πληροφοριών Οργάνωση πληροφοριών Παρουσίαση πληροφοριών
Απαιτεί από το δέκτη: Προσοχή Συγκέντρωση Ενδιαφέρον
Πολλές φορές ο δέκτης Αναδιαμορφώνει Αναπτύσσει Αξιοποιεί τα μηνύματα που λαμβάνει
Τα μηνύματα πρέπει να χαρακτηρίζονται από: Σαφήνεια Ακρίβεια Κατάλληλο λεξιλόγιο ή άλλο συμβολισμό Οικονομία Λιτότητα έκφρασης
Η δεξιότητα αυτή καλλιεργείται όταν τα παιδιά: Περιγράφουν αυτά που παρατηρούν Υποβάλλουν ερωτήσεις Ακούνε εξηγήσεις Συζητούν τις εμπειρίες τους με άλλους Καταγράφουν, αναπαριστούν, παρουσιάζουν παρατηρήσεις δικές τους ή άλλων παιδιών Περιγράφουν τα μηνύματα και τις γραφικές παραστάσεις άλλων παιδιών Κάνουν ανακοινώσεις σε ομάδες παιδιών Επιλέγουν ή δημιουργούν σύμβολα για καταγραφή και παρουσίαση παρατηρήσεων και δεδομένων
Μέσα καλλιέργειας επικοινωνίας στις Φυσικές Επιστήμες Προφορικός λόγος –Ελεύθερη έκφραση –Χρήση ορθής ορολογίας Αναπαραστάσεις με πραγματικά αντικείμενα Καταγραφές με ομοιώματα, εικόνες, σύμβολα Σκίτσο, σχέδιο, σχεδιάγραμμα, γραφική παράσταση, πίνακας, ραβδόγραμμα Φωτογραφία, απεικόνιση, αφίσα Οπτικοακουστικά μέσα –Μαγνητόφωνο, φωτογραφική μηχανή, βιντεοταινία Επίδειξη δραστηριότητας Σώμα (έκφραση, κίνηση, χορός) Δραματικό παιγνίδι (προσομοίωση)
Επίπεδα Επικοινωνίας 1 ο Επίπεδο: –Ελεύθερη έκφραση των εμπειριών του –Ελεύθερη καταγραφή των παρατηρήσεών του με οποιοδήποτε τρόπο –Αναφορά απλών ιδιοτήτων διαφόρων αντικειμένων (χρώμα, μέγεθος) –Περιγραφή συγκεκριμένων ιδιοτήτων ή χαρακτηριστικών Αντικειμένου Φαινομένου –Υποβολή απλών ερωτημάτων για διασαφήνιση μηνύματος
Επίπεδα Επικοινωνίας 2 ο Επίπεδο: –Καταγραφή και παρουσίαση των παρατηρήσεων του σε γραφική παράσταση –Σχολιασμός γραφικών παραστάσεων άλλων παιδιών –Διήγηση εμπειριών και περιγραφή σχεδίων ή μοντέλων άλλων παιδιών –Παρουσίαση σε χρονική σειρά των διαδοχικών σταδίων μιας δραστηριότητας
Επίπεδα Επικοινωνίας 3 ο Επίπεδο: –Προβληματισμός για τον τρόπο παρουσίασης των ευρημάτων του –Επιλογή κατάλληλου συμβολισμού για την παρουσίαση των παρατηρήσεων και δεδομένων του –Επιλογή κατάλληλων μέσων και υλικών για την καταγραφή δεδομένων
Ευχαριστούμε για την προσοχή