ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα νοσήματα του στόματος
Advertisements

συζητήστε: Α) πότε ανατέλλει το πρώτο δόντι;
Ετυμολογία δόντι < μεσαιωνική ελληνική δόντιον < ὀδόντιον,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Μέσα στοματικής υγιεινής για ένα αστραφτερό χαμόγελο.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Οδοντιατρική πληροφορική
Καθαρισμός ανάμεσα στα δόντια με νήμα
Προαγωγή της οδοντικής υγείας των καπνιστών με τη βοήθεια της πληροφορικής.
Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση
Το στόμα μας Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη "μηχανή" με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και.
Εργασία στην Οικιακή Οικονομία Βασίλης Λαμπρινος Α1
Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες
Πρόληψη Να διατηρούμε πολύ καλή υγιεινή της στοματικής κοιλότητας.
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Μ. ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ πηγή: weebly
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1ο
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
Ορθοδοντικά προβλήματα
Διαφάνεια 1 Η στοματική υγεία είναι πολύτιμη. Διαφυλάξτε την.
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Η Αξία της Πρόληψης και Προαγωγής
Ποίηματα Να προλάβω κάθε πόνο να ’χω τα δόντια μου γερά το γιατρό βλέπω το χρόνο πάνω κάτω μια φορά. Ξέρω καλά τι θε να κάνω να ’χω τα δόντια καθαρά.
Τα δόντια των ζώων.
ΘΑΝΑΣΗΣ και ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤ1 109 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τερηδόνα.
Εναλλακτική λύση Εάν ο χρόνος μας δεν είναι αρκετός για να καλυφθούν όλες οι συνεδρίες τότε αρκετές από αυτές αναθέτονται σε διαφορετικές ομάδες οι οποίες.
ΛΙΑΣΗ ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΟΣΑΤΟΥ ΡΕΓΓΙΝΑ 12/3/2012. DENTAL DISTRESS Το παιχνίδι αυτό βρίσκεται στον ιστότοπο : Distress.html.
ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ελληνική Παιδοδοντική Εταιρεία
Εφαρμογές οδοντιατρικής πληροφορικής εργασία οδοντιατρικού ιστολόγιου
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Εργασία πληροφορικής 1ο μάθημα Ελένη Μούτου Ιωάννα Πέτρου
ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑΤΟΣ ΔΟΝΤΙΩΝ ΚΑΤΑ BASS
Εργασια στο μαθημα τησ οδοντιατρικησ πληροφορικησ
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Ουλίτιδα.
Flashgames
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
BRILLIANT BRUSHERS Τσιαλιάφα Ελένη Χονδροπήδα Άννα.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Η μέρα ήταν θαυμάσια, αλλά ο Έκτορας ο αρκούδος ήταν δυστυχισμένος
Διατροφή και υγεία Ελένη Καλιάτση Α΄ Γυμνασίου 1ο Γυμνάσιο Άργους.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Τι είναι τα μικρόβια; Τι είναι η τερηδόνα;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Θέμα: Οδοντιατρικό Blog Θεοδοσίου Σωτήρης Μαρία Κάββουρα.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2016
Dr. med. dent. ΜΑΡΙΑ ΚΟΚΩΣΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ.
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Μ. ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ.
ΠΑΡΕ ΠΟΝΤΙΚΕ ΤΟ ΔΟΝΤΙ ΜΟΥ
Εισηγήτρια: Μαζάρη Αγγελική Ειδικός Ορθοδοντικός
Τα δόντια μας.
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ A.M.E.A.
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Μ. ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ.
Τι είναι τα μικρόβια; Τι είναι η τερηδόνα;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΒΕΝΕΡΗ ΙΩΑΝΝΑ Β1 ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ 20/1 /2010

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ Τι πρέπει να γνωρίζω για τα δόντια μου (Η υγιεινή των δοντιών)

Τα πρώτα παιδικά δόντια Τα πρώτα παιδικά δόντια, τα νεογιλά όπως λέγονται, εμφανίζονται στο στόμα τον έκτο μήνα της ζωής του παιδιού και μέχρι τα τρία του χρόνια έχουν ανατείλει και τα είκοσι. Τα είκοσι αυτά δόντια, μόνο όταν είναι υγιή, θα εξασφαλίσουν στο παιδί κανονική μάσηση και θα το βοηθήσουν να προφέρει σωστά τις λέξεις. Ακόμη, μόνο τότε θα του εξασφαλίσουν φυσιολογική ανάπτυξη του στόματος και του προσώπου και θα συμβάλλουν στην καλή του εμφάνιση. Επίσης, τα νεογιλά δόντια είναι οι οδηγοί που θα βοηθήσουν στην ομαλή ανατολή των μόνιμων δοντιών που θα τα διαδεχθούν.

Τα μόνιμα δόντια Τα δόντια στους ενήλικες είναι 32. Διακρίνονται στα δόντια της άνω και της κάτω γνάθου, όπως επίσης σε μπροστινά και οπίσθια. Επιπλέον, ανάλογα με τη θέση τους στο στόμα, το σχήμα τους και την λειτουργία που επιτελούν τα διακρίνουμε σε: τομείς (1): τα 4 μπροστινά, άνω και κάτω, σχεδιασμένα για την κατάτμηση (κόψιμο) της τροφής σε κομμάτια κυνόδοντες (2): μυτερά δόντια με την ισχυρότερη ρίζα στο στόμα προγόμφιους (3): 2 αριστερά και 2 δεξιά, άνω και κάτω γομφίους (4) ή τραπεζίτες: αποπλατυσμένα, ογκώδη δόντια, άριστα σχεδιασμένα για την μάσηση. Οι γομφίοι είναι 3 αριστερά και δεξιά. Ο 3ος γομφίος λέγεται φρονιμίτης ή σωφρονιστήρας.

Ασθένειες του στόματος Οι βασικές ασθένειες του στόματος είναι: Η οδοντική τερηδόνα Οι ασθένειες του περιοδοντίου (ουλίτιδα και περιοδοντίτιδα)

Οδοντική τερηδόνα Η τερηδόνα αρχίζει με μια μικρή τρυπίτσα και αν ο οδοντογιατρός δεν απομακρύνει τη χαλασμένη ουσία και δε σφραγίσει το δόντι, συνεχίζει, να προχωράει όλο και πιο βαθιά, ώσπου να το καταστρέψει τελείως. http://www.aim.gr/html/2.html

Ασθένειες του περιοδοντίου Το κύριο χαρακτηριστικό της ουλίτιδας είναι, στην αρχή, η διόγκωση των ούλων, το έντονο κόκκινο χρώμα τους και η αιμορραγία κατά το βούρτσισμα ή και αυτόματα. Την ουλίτιδα συχνά δεν την καταλαβαίνουμε και την παραμελούμε, μέχρις ότου φτάσει σε πιο προχωρημένο στάδιο (περιοδοντίτιδα). Η περιοδοντίτιδα, αν δε θεραπευτεί έγκαιρα, θα προχωρήσει και θα καταστρέψει τα ούλα και το κόκαλο κάτω από αυτά. Το δόντι θα γίνει τότε χαλαρό και στο τέλος θα πέσει.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε τις ασθένειες του στόματος;

Καθημερινό βούρτσισμα των δοντιών και χρήση οδοντιατρικού νήματος: Τα δόντια μας πρέπει οπωσδήποτε να τα βουρτσίζουμε καθημερινά μετά το φαγητό, για να απομακρύνουμε την οδοντική μικροβιακή πλάκα. Το βούρτσισμα των δοντιών πρέπει να γίνεται με προσοχή και να διαρκεί μερικά λεπτά της ώρας. Ακόμη, η βούρτσα που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι μέτριας σκληρότητας ή μαλακή και να έχει κεφάλι.

Οδηγίες για το βούρτσισμα των δοντιών Ακουμπάμε την οδοντόβουρτσα οριζόντια πάνω στα δόντια, δίνοντας της κλίση προς τα ούλα. Αρχίζουμε μικρές περιστροφικές κινήσεις, προσπαθώντας να αισθανθούμε κάθε δόντι που καθαρίζουμε. Σημαντικό είναι να νοιώθουμε ότι οι τρίχες της οδοντόβουρτσας μπαίνουν ελαφρά μέσα στην ουλοδοντική σχισμή (τη σχισμή ανάμεσα στο ούλο και το δόντι). Κάνουμε γρήγορες, κοφτές κινήσεις επιμένοντας σε κάθε δόντι. Αφού βουρτσίσουμε την εξωτερική επιφάνεια των δοντιών πάνω και κάτω, κάνουμε το ίδιο και στις γλωσσικές επιφάνειες.

Προσοχή στην γλωσσική επιφάνεια των μπροστινών δοντιών πάνω και κάτω Προσοχή στην γλωσσική επιφάνεια των μπροστινών δοντιών πάνω και κάτω. Η οδοντόβουρτσα στα σημεία αυτά τοποθετείται κάθετα κι όχι οριζόντια και οι κινήσεις γίνονται πάνω -κάτω. Τελευταίες καθαρίζονται οι μασητικές επιφάνειες των δοντιών με κινήσεις μπρος-πίσω. Δίνουμε έμφαση σε σημεία δύσκολα, όπως στραβά, συνωστισμένα δόντια ή φρονιμίτες που μισο-προβάλλουν από τα ούλα. Ο χρόνος που θα χρειαστούμε για ένα σωστό βούρτσισμα είναι γύρω στα 3-4 λεπτά. Όχι λιγότερο. Αν δεν αισθανθούμε ότι τα καταφέρνουμε στις σωστές κινήσεις, σκεφτόμαστε την καλή λύση μιας ηλεκτρικής οδοντόβουρτσας.

Οδοντικό νήμα Το βούρτσισμα, όσο σωστά κι αν γίνεται, δεν μπορεί να καθαρίσει τα σημεία ανάμεσα στα δόντια, εκεί που ακουμπάει το ένα με το άλλο. Είναι κρίσιμα σημεία, απ' όπου ξεκινούν πάρα πολλές τερηδόνες. Στο σημείο αυτό μπορεί να δράσει μονάχα το οδοντικό νήμα. Το νήμα μπορεί να χρησιμοποιείται μια φορά την ημέρα και ο οδοντίατρος μας θα μας δείξει τον τρόπο χρήσης του. Αν δυσκολευόμαστε να το κρατήσουμε με τα δάχτυλα, χρησιμοποιούμε τις εξαιρετικά βολικές λαβές νήματος.

Σωστή διατροφή: http://www.aim.gr/html/aliengame.html Οι τροφές που είναι απαραίτητες για την γενική υγεία του οργανισμού είναι απαραίτητες και για τα δόντια. Εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία για τα δόντια είναι η ποσότητα των ζαχαρούχων τροφών που καταναλώνουμε και ιδιαίτερα η συχνότητα με την οποία καταναλώνουμε τέτοιες τροφές. Είναι πολύ σημαντικό να μην τρώμε γλυκά ανάμεσα από τα γεύματα, γιατί έτσι εκθέτουμε τα δόντια λιγότερο στην προσβολή από τα οξέα. Τα γλυκά πρέπει να περιορίζονται στις ώρες των κύριων γευμάτων, μετά από τα οποία ακολουθεί βούρτσισμα των δοντιών. Ας αποφεύγουμε λοιπόν τις καραμελίτσες τα μπισκότα και τις τσίχλες και αντί για αυτά ας φάμε καλύτερα ένα φρούτο που είναι και πολύ υγιεινή τροφή. http://www.aim.gr/html/aliengame.html

Το φθόριο στην πρόληψη της τερηδόνας: Για να βοηθήσουμε τα δόντια μας να γίνουν πιο γερά και να αντιστέκονται στην επίδραση των οξέων, μπορούμε να τους δώσουμε φθόριο. Το φθόριο μπορούμε να το δώσουμε στα δόντια με αρκετούς τρόπους. Σαν πιο αποτελεσματικός τρόπος θεωρείται η φθορίωση του νερού που πίνουμε. Άλλοι τρόποι χορήγησης φθορίου είναι οι τοπικές εφαρμογές από τον οδοντογιατρό δύο φορές το χρόνο, καθώς επίσης οι πλύσεις του στόματος καθημερινά ή μια φορά την εβδομάδα, στο σπίτι. Και φυσικά, η χρήση φθοριούχου οδοντόκρεμας κάθε μέρα.

Τακτικές επισκέψεις στον οδοντογιατρό: Κάθε παιδί από τα τρία του περίπου χρόνια και έπειτα, πρέπει να αρχίζει να επισκέπτεται τον οδοντογιατρό κάθε έξι μήνες. Ο οδοντογιατρός θα κάνει τον έλεγχο των δοντιών κι έτσι, αν τυχόν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, θα λυθεί πολύ εύκολα γιατί θα είναι ακόμα στην αρχή του. Ακόμη, ο οδοντογιατρός θα κάνει και τις τοπικές εφαρμογές φθορίου. Η επίσκεψη στον οδοντογιατρό δεν πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή όταν πονάμε. Ο οδοντογιατρός μπορεί να προσφέρει περισσότερα, όταν τα δόντια είναι γερά, παρά όταν αρχίσουν να χαλάνε. http://www.aim.gr/html/rindcon.html