1 Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών « Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφόρησης» Εκπόνηση εργασίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
© 2007 Gov2U Η Ηλεκτρονική Δημοκρατία και η Συμμετοχή των πολιτών στην Ψηφιακή Κοινωνία. Βασίλης Κουλολιάς, Πρόεδρος, GOV2U.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Παρουσίαση:Πιτσιλλίδου Σόφη Α.Μ:Β
Επιμέλεια: Εγλεντίνα Κάτση. Εισαγωγή Μέχρι πριν λίγα χρόνια η μετάδοση κάθε είδους πληροφορίας εξαρτιόταν αποκλειστικά από περιορισμένους αριθμούς αντιγράφων.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Αθήνα Ιανουάριος 2005 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ζ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Κ. ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τι είναι η Ψηφιακή Επιμέλεια; Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» και Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών « Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφόρησης» Εκπόνηση εργασίας στο μάθημα: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» με θέμα: ¨Κατασκευή Ψηφιακών Βιβλιοθηκών για επιστημονικά στοιχεία: Μια Διερευνητική Μελέτη των Πρακτικών Δεδομένων στην Οικολογία Βιότοπων¨ (Building Digital Libraries for Scientific Data: An Exploratory Study of Data Practices in Habitat Ecology) Δήμου Παρασκευή Φεβρουάριος 2007

2 Περίληψη Τα δεδομένα αποτελούν το επιστημονικό κεφάλαιο, οι ψηφιακές βιβλιοθήκες γίνονται πολυτιμότερες Δημιουργία εργαλείων και υπηρεσιών  Αντίληψη των πρακτικών δεδομένων των επιστημόνων διερευνητική μελέτη για τους βιότοπους των οικολόγων (επιστημόνων) στο Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης (National Science Foundation/NSF) και το Center for Embedded Networked Sensing (CENS) οι επιστήμονες είναι προθυμότεροι να μοιραστούν τα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν ήδη από τα δεδομένα που προγραμματίζουν να δημοσιεύσουν, και είναι προθυμότεροι να μοιραστούν τα δεδομένα από όργανα παρά δεδομένα συλλεγμένα με το χέρι.

3 Εισαγωγή: Η χρήση του “cyberinfrastructure”  να διευκολύνει διανεμημένα,  τις επιτακτικές πληροφορίες  τα ευαίσθητα δεδομένα κ  την συνεργατική έρευνα Η έρευνα σε όλα τα επίπεδα γίνεται με ευαίσθητα δεδομένα και συνεργασίες, Η δυνατότητα να μοιραστούν τα δεδομένα γίνεται ακόμα πιο επιτακτική Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι απαραίτητες στην προσπάθεια του cyberinfrastructure Η οικολογία βιότοπων αντιμετωπίζει τον επικείμενο κατακλυσμό δεδομένων καθώς επεκτείνονται οι ενοργανωμένοι μέθοδοι  δίκτυα αισθητήρων (sensor networks )

4 Cyberinfrastructure Ο cyberinfrastructure είναι ο όρος που χρησιμοποιήθηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης (National Science Foundation/NSF) και από άλλους για να περιγράψουν τους πόρους της τεχνολογίας πληροφόρησης, οι οποίοι χρησιμοποιούνται από ερευνητές, κλινικούς ερευνητές, μηχανικούς, καλλιτέχνες, γενικότερα από τους αποκαλουμένους «επιστήμονες», με σκοπό να δημιουργήσουν νέα γνώση. Ο cyberinfrastructure είναι η συνεργασία οργάνων, αισθητήρων, υπολογιστικών συστημάτων μεγάλης απόδοσης, συστημάτων αποθήκευσης μεγάλου όγκου δεδομένων, πόρων δεδομένων και δυνατοτήτων απεικόνισης, που συνδέονται άρρηκτα με δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και λειτουργούν με πολύ ανεπτυγμένα λογισμικά. Αυτός ο όρος εσωκλείει ανθρώπους, διαδικασίες, εκπαίδευση, ασφάλεια, πολιτικές και δυνατότητες που συνεχίζουν να υπάρχουν με το πέρας του χρόνου.

5 Ερευνητική περιοχή Δίδεται η ευκαιρία να μελετηθούν οι επιστημονικές πρακτικές δεδομένων και να δημιουργηθεί αρχιτεκτονική ψηφιακών βιβλιοθηκών προκειμένου να υποστηριχθεί η χρήση και η επαναχρησιμοποίηση των ερευνητικών δεδομένων. Οι στόχοι του CENS είναι να αναπτυχθούν, και να εφαρμοστούν σε διαφορετικά επίπεδα, καινοτόμα ασύρματα δίκτυα αισθητήρων. Οι επιστήμονες του CENS  ερευνούν τις θεμελιώδεις ιδιότητες αυτών των συστημάτων  σχεδιάζουν και αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες  εξερευνούν νέες επιστημονικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές.

6 Ιστορικό: Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες δεδομένων και ο κατακλυσμός δεδομένων Οι νέες τεχνολογίες για τη συλλογή δεδομένων:  οδηγούν στην παραγωγή δεδομένων, σε μεγάλα ποσοστά  Οι επιστήμονες αδυνατούν: να αναλύσουν να ερμηνεύσουν να βγάλουν συμπεράσματα βοήθεια  να προσδιορίσουν  να επιλέξουν τα δεδομένα για την τωρινή χρήση  για να συντηρήσουν τα δεδομένα μακροπρόθεσμα. Ένα αποτελεσματικό cyberinfrastructure:  είναι αυτό που παρέχει στις διανεμημένες κοινότητες- επιστημονικές και μη - την συνεχή πρόσβαση στα διανεμημένα δεδομένα και το λογισμικό που είναι συνήθως διαφανές, ασφαλές, και μόνιμο

7 Ποικιλία Δεδομένων CENS Sensor Collected Application Data Sensor Collected Proprioceptive Data Sensor Collected Performance Data Hand Collected Application Data Flow Water depth Ammonium Ammonia Phosphate Water temp pH Temperature Conductivity Chlorophyll GPS/location Time Sap flow CO2 Humidity Rainfall Packets transmitted Packets received ORP PAR Motor speed Rudder angle Heading Roll/pitch/yaw Soil moisture Nitrate Calcium Chloride Water potential Wind speed Wind direction Wind duration Leaf wetness Routing table Neighbor table Fault detection Awake time Organism presence Organism concentration Battery voltage Mercury Methylmercury Nutrient concentration Nutrient presence LandSat images Mosscam CDOM Bird calls

8 Πρακτικές Διαχείρισης Δεδομένων η αυτοματοποιημένη παραγωγή δεδομένων και η εργαστηριακή προετοιμασία,  οι ερευνητές λιγότερο πιθανό να διανέμουν τα δεδομένα. η συλλογή και η ανάλυση δεδομένων τουλάχιστον αυτοματοποιημένες και κυρίως εργαστηριακές  οι ερευνητές πιθανότερο να περιφρουρήσουν τα δεδομένα τους. Τέτοιες συμπεριφορές αποτελούν τροχοπέδη στους επιστημονικούς κλάδους και δεν αρμόζουν στην επιστήμη.

9 Δεδομένα και πρακτικές οικολογίας βιότοπων Η μελέτη της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων είναι μια σύνθετη διεπιστημονική περιοχή. Τα συστήματα διαχείρισης δεδομένων για την οικολογική έρευνα έχουν εξελιχθεί από μεγάλα έργα, όπως:  το Διεθνές Βιολογικό Πρόγραμμα (International Biological Program/IBP, καθιερωμένο το 1964 από το Διεθνές Συμβούλιο των Επιστημονικών Ενώσεων),  το Πρόγραμμα Άτομο και Βιόσφαιρα (Man and the Biosphere/MAB, καθιερωμένο το 1971 από τα Ηνωμένα Έθνη)  το Αμερικάνικο Μακροπρόθεσμο Οικολογικό και Ερευνητικό πρόγραμμα (Long-term Ecological Research Program/LTER καθιερωμένο το 1980 από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης)  Το Δίκτυο Γνώσης για τη Biocomplexity (Knowledge Network for Biocomplexity/ KNB), [ ένα χρηματοδοτημένο πρόγραμμα από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης  Η Οικολογική Γλώσσα Μεταδεδομένων (Ecological Metadata Language/ EML).

10 Υποδομή των πληροφοριών: προκλήσεις Καταστήσουν τα επιστημονικά στοιχεία διαθέσιμα  Επιστημονική κοινότητα  Εκπαιδευτική κοινότητα Διαχειριστούν τα επιστημονικά στοιχεία από τους αισθητήρες με πολλαπλούς τρόπους  Ρέοντα στοιχεία  Αρχειοθετημένα στοιχεία  Κανονικές εξαρτήσεις αισθητήρων για τη βραχυπρόθεσμη συλλογή δεδομένων Εξυπηρετήσουν τους πολλαπλούς επιστημονικούς τομείς, τα προβλήματα και τα προγράμματα  Βιολόγοι βιότοπων, περιβαλλοντικοί μηχανικοί, θαλάσσιοι βιολόγοι  Μηχανικοί, επιστήμονες υπολογιστών, roboticists Εξυπηρετήσουν τις διαφορετικές κοινότητες χρηστών με τα διαφορετικά διοικητικά πρότυπα δεδομένων  Επιστήμονες, εσωτερικούς και διεθνείς  Σπουδαστές και καθηγητές

11 Ερευνητικές ερωτήσεις εξετάζουν τα αρχικά στάδια του κύκλου ζωής των δεδομένων συλλέγονται καθαρίζονται, αναλύονται, δημοσιεύονται,και γίνονται προσιτά. Χαρακτηριστικά δεδομένων:  Ποια δεδομένα παράγονται;  Σε ποιον ανήκουν αυτά τα δεδομένα;  Σε ποιον είναι αυτά τα δεδομένα χρήσιμα; Διανομή δεδομένων:  Πότε οι επιστήμονες θα μοιραστούν τα δεδομένα;  Με ποιους θα μοιραστούν τα δεδομένα;  Ποια είναι τα κριτήρια για τη διανομή;  Ποιος μπορεί να εγκρίνει τη διανομή; Πολιτική δεδομένων:  Ποιες είναι οι δίκαιες πολιτικές για την παροχή της πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα;  Ποιοι έλεγχοι, αποκλεισμοί, περιορισμοί χρήσης, ή άλλοι περιορισμοί απαιτούνται για να βεβαιώσουν τη νομιμότητα της πρόσβασης και της χρήσης;  Ποια πρότυπα δημοσίευσης των δεδομένων είναι τα κατάλληλα; Αρχιτεκτονική δεδομένων:  Ποια εργαλεία δεδομένων απαιτούνται κατά την διάρκεια του ερευνητικού σχεδίου;  Ποια εργαλεία απαιτούνται για τη συλλογή και την απόκτηση δεδομένων;  Ποια εργαλεία απαιτούνται για την ανάλυση δεδομένων;  Ποια εργαλεία απαιτούνται για την δημοσίευση των δεδομένων;  Ποια πρότυπα δεδομένων χρησιμοποιούν οι επιστήμονες που παράγουν την ανάγκη για δεδομένα;  Ποια πρότυπα δεδομένων χρειάζονται άλλοι για να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα;

12 Ερευνητική Μέθοδος να καταλάβουν τις πρακτικές δεδομένων και τις λειτουργικές απαιτήσεις να προσδιορίσουν που η αρχιτεκτονική συναντά την πολιτική συνεντεύξεις συμμετεχόντων με σκοπό να συζητήσουν την πολιτική διανομής των δεδομένων αναπτύξανε τις ερωτήσεις συνέντευξης για τα κίνητρα των συμμετεχόντων, την κατανόηση των κινήτρων της κοινότητάς τους, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή εργασία, τους τρόπους που διαιρούν την εργασία, τις σχέσεις δύναμης εντός της κοινότητάς και τους κανόνες για την κοινότητα

13 Αποτελέσματα (1/4) έλλειψη στα καθιερωμένα πρότυπα για τη διαχείριση των δεδομένων αισθητήρων, συγκεκριμένα εκείνων που υποστηρίζουν τη διανομή δεδομένων μεταξύ των συναδέλφων πρόθυμοι να συνεργαστούν μαζί επειδή χρειάζονται τα εργαλεία για να συλλάβουν, διαχειριστούν, και να μοιραστούν τα δεδομένα αισθητήρων αποτελεσματικότερα, αποδοτικότερα και ευκολότερα να αξιολογήσει κανείς τις εμπειρίες των επιστημόνων με την εφαρμογή αυτών των εργαλείων και των προτύπων και να αξιολογήσει τη χρησιμότητα αυτών των εργαλείων

14 Αποτελέσματα (2/4) Διανομή Δεδομένων χρήσιμα σχόλια :  οι επιστήμονες τι δεδομένα θα μοιραστούν  πότε,  με ποιόν  και με ποια κριτήρια η προθυμία να μοιραστεί δεδομένα επηρεάζεται επίσης από την προσπάθεια που απαιτείται να συλλέξει δεδομένα. τα συλλεγμένα με το χέρι δεδομένα του είναι πολυτιμότερα από τα δεδομένα που παράγονται με όργανα: μια ηθική και επιστημονική ευθύνη να καθαρίσουν το σύνολο των δεδομένων, γεγονός που συνιστά την επιστημονική αξία τους δεν σκέφτηκαν ότι τα δεδομένα τους θα ήταν χρήσιμα σε άλλους ερευνητές

15 Αποτελέσματα (3/4) Πολιτική Δεδομένων Ποιες είναι κατάλληλες πολιτικές για την εξισορρόπηση των δικαιωμάτων και αρμοδιοτήτων για την πρόσβαση στα στοιχεία CENS Τα πνευματικά δικαιώματα στις δημοσιεύσεις είναι ένα κοινό ζήτημα στην έρευνα. Σε περιπτώσεις όπου η ενοργάνωση είναι ουσιαστική στη συλλογή δεδομένων, ερωτήματα προκύπτουν μερικές φορές ως προς το εάν οι άνθρωποι της τεχνικής υποστήριξης πρέπει να είναι συντάκτες. … οι συνεργάτες της τεχνικής υποστήριξης παίρνουν μια αναγνώριση… αλλά δεν είναι ομο-συντάκτες σε μια επιστημονική δημοσίευση.

16 Αποτελέσματα (4/4) Αρχιτεκτονική Δεδομένων Ο σχεδιασμός εργαλείων για την υποστήριξη της απόκτησης δεδομένων, της διαχείρισης, και αρχειοθέτησης Ερευνητικός σχεδιασμός και έλεγχος υπόθεσης  έναν χάρτη της ερευνητικής περιοχής  Πίνακας δεδομένων από κάθε αισθητήρα Εξετάζουν τον εξοπλισμό και επιλέγουν την ποιότητα των παρατηρήσεων από τους αισθητήρες πριν αρχίζουν οποιαδήποτε πραγματική «επιστήμη». Συλλογή και απόκτηση δεδομένων  απροθυμία να λάβουν τις σειρές δεδομένων κατ' ευθείαν από τους αισθητήρες χωρίς κατάλληλα εργαλεία για να αξιολογήσουν την καθαρότητα των δεδομένων  Απλές και διαφανείς μεθόδους για να βρουν τα πιθανά κενά στα δεδομένα Ανάλυση δεδομένων  Καθαρισμός Προτίμηση γραφικών παραστάσεων  Έλεγχος έκδοσης Πολλαπλές εκδόσεις συνόλων δεδομένων περιπλέκουν την ανάκτηση για τους δημιουργούς ή και για τους μελλοντικούς χρήστες  Εργαλεία Προτίμηση λογιστικών φύλλων excel Οι στήλες και οι πίνακες επιτρέπουν στον επιστήμονα να προσδιορίσει τα κενά στα δεδομένα και να καθορίσει πώς να τα καθαρίσει

17 Real time access to archived data and models Combine system filtering with manual identification, verification, context, sample collection Guide node placement, data collection, system debugging Transform physical observations from batch to interactive process Daily Average Temperature (Geostatistical Analyst) Aspect (Spatial Analyst) Slope (Spatial Analyst) Elevation (Calculated from Contour) Aerial Photograph (10.16cm/pixels) 3D Images Graphs Interactive data access and visualization in the field

18 Συμπεράσματα 1/2 συλλογική εργασία πολύ πιο αργή από την μεμονωμένη εργασία λόγω της προσπάθειας που περιλαμβάνεται στην εκμάθηση μιας κοινής γλώσσας και στην εύρεση κοινού εδάφους στα ερευνητικά ενδιαφέροντα. πολλά από τα προβλήματα με τον καθαρισμό των δεδομένων και την αξιοπιστία των αισθητήρων, λόγω του ανώριμου σταδίου των οργάνων και των δικτύων. ερευνητές εξέφρασαν την ευθύνη να επιβεβαιώσουν ότι οποιαδήποτε κοινά δεδομένα θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένα αρκετά για να ερμηνευθούν σωστά. ποιος ελέγχει τα δεδομένα από το πρόγραμμα, και ποιος έχει τα πρώτα πνευματικά δικαιώματα.

19 Συμπεράσματα 2/2 Τα εργαλεία απεικόνισης στον τομέα αυτό μπορεί να είναι λιγότερο χρήσιμα από ότι αναμενόταν, δεδομένου ότι αυτοί οι επιστήμονες θέλουν να πάρουν τα δεδομένα στα δικά τους εξοικειωμένα εργαλεία. Η γρήγορη διαμόρφωση πρότυπων πηγών των δεδομένων στον επιστημονικό τομέα είναι μια ουσιαστική απαίτηση Οι περισσότερες από τις ανωτέρω απαιτήσεις προτείνουν τα εργαλεία που επεξεργάζονται με το χέρι δεδομένα για αυτή την επιστημονική κοινότητα

20 Προβληματισμοί μακροπρόθεσμος στόχος  εξελικτικά εργαλεία  διευκόλυνση στη διανομή και τη διόρθωση των επιστημονικών δεδομένων Με τη βοήθεια των υπαρχουσών γλωσσών μεταδεδομένων (EML) να αντιληφθεί η επιστημονική κοινότητα ότι η διαχείριση μεταδεδομένων είναι τα δεδομένα από κάθε αισθητήρα δικτύου, διανεμημένα στο πλαίσιο εργασίας της επιστημονικής έρευνας Συζήτηση για απελευθέρωση περιορισμών Συζήτηση αναφορικά με την υπεύθυνη χρήση των δεδομένων

21 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!