1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005
2 IΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
3 Άφιξη τον Ιανουάριο του 1828 ΝΑΥΠΛΙΟ
4 Η τύχη της ελληνικής Επανάστασης κρινόταν στα ανακτοβούλια της Ευρώπης. Η κατάσταση στην Ελλάδα : Η Πελοπόννησος υπό τον έλεγχο του Ιμπραήμ. ( Απουσία αγροτικής ανάπτυξης) Το μεγαλύτερο τμήμα της Στερεάς Ελλάδας κατέχει ο Κιουταχής. ( Κίνδυνος να μη συμπεριληφθεί στο νεοσύστατο κράτος) Το Αιγαίο μαστίζεται από τους Έλληνες πειρατές. ( Αδυναμία διεξαγωγής εμπορίου) Η κυβερνητική εξουσία περιορίζεται στο Ναύπλιο και μερικά νησιά.
5 Διοικητική οργάνωση Το πρώτο Δημόσιο κτίριο της ελεύθερης Ελλάδας: Κυβερνείο και κατοικία του Ιωάννη Καποδίστρια (Αίγινα)
6 ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ Με ψήφισμα της Βουλής και του Κυβερνήτη (Ιαν. 1828) ιδρύεται « ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ » ( θητεία ως τον Απρίλιο με τη σύγκληση νέας Εθνικής Συνέλευσης ) Την Εκτελεστική εξουσία ασκεί ο ίδιος ο Καποδίστριας που διορίζει Γραμματέα της Επικρατείας (πρωθυπουργό) τον Σπυρίδωνα Τρικούπη Τη Νομοθετική εξουσία ασκούσε ο Κυβερνήτης μαζί με το Πανελλήνιο (27 Μέλη) Η Βουλή αυτοδιαλύθηκε
7 Διορίζει έκτακτους επιτρόπους Οργανώνει τη διοίκηση Πελοποννήσου και νησιών Χωρίζει την ελληνική επικράτεια σε 6 τμήματα
8 Μέτρα για την οικονομία « όχι μόνο χρήματα δεν υπάρχουσι εις το ταμείον, αλλ’ ούτε ταμείον υπάρχει » Έλλειψη οικονομικών πόρων
9 Πολιτική του Καποδίστρια Πολιτική του Καποδίστρια : 1.Εισαγωγή νέων μεθόδων καλλιέργειας 2.Ίδρυση αγροκηπίου και πρότυπης Γεωργικής Σχολής (Στην Τίρυνθα ) Στόχος η αύξηση της γεωργικής παραγωγής με την: Αύξηση εσόδων Συστηματική είσπραξη τελωνειακών δασμών Φόρος δεκάτης στα αγροτικά προϊόντα Περιορισμός των δαπανών
10 Αντικατάσταση ξένων νομισμάτων με το « Φοίνικα » Η εθνική γη υποθηκευμένη ( Αδυναμία διανομής στους ακτήμονες ) Ίδρυση « Εθνικής Χρηματιστηριακής Τράπεζας »
11 Η πρέσα που κόπηκαν τα πρώτα νομίσματα
12 Φροντίδα για την εκπαίδευση Επαγγελματικά σχολεία Ίδρυσε την άνοιξη του 1829 το « Ορφανοτροφείο Αιγίνης ». Τρία α λληλοδιδακτικά σχολεία Τ ρία ελληνικών μαθημάτων Π ολλά χειροτεχνεία Πολύμηνη προετοιμασία Σ’ αυτό λειτούργησαν: Oι καλύτεροι μαθητές με τη βοήθεια των δασκάλων τους
13 Ορφανοτροφείο Αιγίνης
14 Αλληλοδιδακτικό σχολείο
15 « Κεντρικόν σχολείον » (Νοέμβριος 1829) Εκκλησιαστική σχολή (μόρφωση των κληρικών) Μουσείο Αρχαιοτήτων Δεν ίδρυσε Πανεπιστήμιο ( κατηγορήθηκε από τους αντιπάλους του ) Ίδρυσε ακόμη:
16 ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Δημιουργία τακτικού στρατού Εκκαθάριση ελληνικού εδάφους από τουρκικές φρουρές Αναγκαία απελευθέρωση Στερεάς για να συμπεριληφθεί στο νέο κράτος
: Δημήτριος Υψηλάντης μονάδες ιππικούένα τάγμα πυροβολικού συγχρόνως δημιουργήθηκε ο Λόχος των Ευελπίδων συγκέντρωση ατάκτων κατάταξή τους σε 8 χιλιαρχίες
18 Οι διαδοχικές νίκες των Ελλήνων στη Στερεά Αποτελέσματα στρατιωτικής οργάνωσης: Διεκδίκηση ευρύτερων συνόρων Δικαίωση πολιτικής Καποδίστρια
19 απελευθέρωση θαλασσίων δρόμων επαναδραστηριοποίηση ναυτιλίας - εμπορίου Αναδιοργάνωση στόλου Ανδρέας Μιαούλης εξουδετέρωση πειρατών