ΠΑΠΥΡΟΣ Από χειρόγραφο της Νεκράς Θάλασσας (2ος – 1ος αι. π.Χ.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
ΧΑΡΤΙ Χρήσεις Ιστορική αναδρομή
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Να περιγράψετε τους 2 τρόπους οργάνωσης Ιστοσελίδων
Έτσι το εικονιστικό ιερογλυφικό σύστημα έγινε γραμμικό ιερογλυφικό.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Μέθοδος Ατομικής Εργασίας
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Μονόμετρα και Διανυσματικά Μεγέθη
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Ελληνική παλαιογραφία
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
Αρχαία Αιγυπτιακή Ιερογλυφική Γραφή
Η μεγαλογράμματη ελληνική γραφή
Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα.
Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει:
Η μορφή του χειρογράφου
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
O ΓΟΥΤΕΜΒΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
A ΟΜΑΔΑ ΕΝΑΛΑΚΤΕΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΑ
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
1: μεγαλογράμματη γραφή
Ελληνική παλαιογραφία
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Ηλεκτρική Αντίσταση είναι η ιδιότητα των υλικών να δυσκολεύουν το πέρασμα του ηλεκτρικού ρεύματος από μέσα τους. Το ηλεκτρικό ρεύμα.
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λάμπρος Αδάμ Ο άνθρωπος μετράει το μήκος του δρόμου με μονάδα μέτρησης το πέλμα του. Οι αρχαίοι μετρούν με ζυγαριά,
ΣΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Κριτική του κειμένου της Κ. Διαθήκης
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΥΛΙΚΑ ΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Η ελληνική γραφή Braille
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΠΥΡΟΣ Από χειρόγραφο της Νεκράς Θάλασσας (2ος – 1ος αι. π.Χ.)

ΜΕΓΕΘΟΣ ΠΕΡΓΑΜΗΝΗΣ Ο Αλεξανδρινός κώδικας (Codex Alexandrinus), μια Βίβλος του 5ου αι., που αρχικά περιείχε τουλάχιστον 1640 σελίδες (διαστάσεων 26,4 Χ 31,6 εκ.)

ΜΕΓΕΘΟΣ ΠΕΡΓΑΜΗΝΗΣ Ο Σιναϊτικός κώδικας (Codex Sinaiticus) διαστάσεων 35 Χ 40 εκ.

ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ Η γραφή στον πάπυρο γινόταν σε παράλληλες στήλες κατά μήκος της λωρίδας του παπύρου από αριστερά προς τα δεξιά. Το σύγγραμμα άρχιζε να γράφεται από το εσωτερικό άκρο (το δεμένο στο κοντάρι) και τελείωνε στο εξωτερικό (λουριά).

ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ Η ανάγνωση ενός χειρογράφου γινόταν καθώς ξετύλιγε όλο τον κύλινδρο και καθώς διάβαζε, τύλιγε.

ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΑ Με τον όρο παλίμψηστο περιγράφονται αρχαία κείμενα σε πάπυρους και περγαμηνές που επικαλύφθηκαν με άλλο κείμενο. Πάλιν ψάω, ψάω = αποσβένω με ξύσιμο. Λόγω υψηλής τιμής έσβηναν τα παλαιότερα βιβλία και έγραφαν νέα κείμενα.

ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΑ Τη δεύτερη φορά έγραφαν κάθετα προς τη σειρά του παλιού ή αν έγραφαν παράλληλα, έγραφαν στο χώρο μεταξύ των σειρών του παλιού κειμένου. Με τη χρήση ακτίνων Χ έχουμε τη δυνατότητα ανάγνωσης του αρχικού κειμένου.

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Το βασικό όργανο γραφής σε πάπυρο ή περγαμηνή ήταν ή α) ένα μικρό ευλύγιστο καλάμι, που λεγόταν κάλαμος ή γραφίς ή β) από φτερό (penna) που έχυνε μελάνη. Ο κάλαμος τοποθετούνταν σε ειδική θήκη, το καλαμάριον. Το δοχείο στο οποίο φυλαγόταν το μελάνι ήταν από πηλό, γυαλί, πιο συχνά από κέρατο και ονομαζόταν μελάμβοχον ή μελανοδοχείο.

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Τα όργανα γραφής ήταν ανάλογα με τις γραφικές ύλες. Πέτρες → σμίλη Μεταλλικές πλάκες → εκμαγείο ή εκτυπωτική σφαγίδα.

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Μολύβδινες ή μαρμάρινες πλάκες → χαρακτική αιχμή

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Επεξεργασμένοι κάλαμοι που χρησιμοποιούνταν στην καλλιγραφία

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Τον 4ο αιώνα παράλληλα με τη γραφίδα άρχισε να χρησιμοποιείται η πένα από φτερό χήνας ή άλλου πουλιού για την διακόσμηση των κειμένων, που την έλεγαν κονδύλιον ή κόνδυλο. Με το γλύφανον ένα είδος μαχαιριού, ο γραφέας καθάριζε συχνά το ξερό μελάνι από την άκρη του καλάμου.

Συμπληρωματικός εξοπλισμός ενός καλλιγράφου ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Συμπληρωματικός εξοπλισμός ενός καλλιγράφου Σμίλη (σμιλίον) ή ελαφρόπετρα (κίσσηρις) = για το ξύσιμο των κονδυλίων και την απόξεση των λαθών. Διαβήτης = για τη χάραξη ίσων αποστάσεων μεταξύ των γραμμών και των περιθωρίων. Στύλος (μυτερό μεταλλικό αντικείμενο) Χάρακας (κανών) Σπόγγος = για να σβήνει τα λάθη, όταν το μελάνι ήταν ακόμη νωπό.

ΟΡΓΑΝΑ ΓΡΑΦΗΣ Μελάνη = Xρωματιστή υγρή ουσία που χρησιμοποιείται στη γραφή. Λέγεται μελάνη, γιατί το πρώτο χρώμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν το μαύρο. Είδη μελάνης: Η μαύρη μελάνη για γράψιμο, που είναι και το παλαιότερο είδος. Η σύνθεσή της είναι από αιθάλη (καπνιά), φυτική γόμμα (κολλητική ουσία) ή από υγρό σουπιάς ή από λιγνίτη και κόλλα. Οι χρωματιστές μελάνες, που η σύνθεσή τους είναι από διάλυμα χρωστικών ουσιών και νερού. Οι ανεξίτηλες μελάνες είναι αυτές που διατηρούν την ισχύ της και μετά από πλυσίματα με αποχρωστικά μέσα. Κυρίως περιέχουν άργυρο. Πολυτελή μελάνη = σε χρώμα πορφύρας με το όνομα κιννάβαρις για τα βασιλικά και αυτοκρατορικά έγγραφα.

ΕΙΔΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ Α) ΜΕΓΑΛΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΕΙΔΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ Β) ΜΙΚΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΕΙΔΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ ΜΕΓΑΛΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ Ελληνική γραφή μέχρι το 9ο αι. Μόνο κεφαλαία Συνεχόμενο κείμενο, χωρίς διαχωρισμό λέξεων, σημείων στίξεως και τονισμού Δήλωση μιας νέας παραγράφου με ένα μικρό χάσμα

ΕΙΔΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ Ο γραφικός χαρακτήρας κάθε εποχής διαφέρει. Αυτό αποτελεί ένα βασικό τεκμήριο χρονολόγησης των κωδίκων. Συχνά χρησιμοποιούνταν συντμήσεις λέξεων. Κυρίως των ιερών ονομάτων, π.χ. ÉÓ=Ιησούς, ÈÓ= Θεός, ÏÕÍÏÓ= ουρανός. Διορθώσεις: είτε ξύνοντας είτε βάζοντας μια τελεία από κάτω ή πάνω από κάθε γράμμα.

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ Ομάδα γραφέων καλλιγράφων Αντιγραφή Ο κάθε αντιγραφέας εργαζόταν μόνος με υπαγόρευση του αντιγραφέα Ομαδικά

Ο αντιγραφέας βλέπει μία –μία τις φράσεις και τις αντιγράφει

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ Λάθη αντιγραφής Οπτικά Ακουστικά

ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ Η μεγαλογράμματος γραφή. Χωρίς στίξη και άλλα σημεία, πλην της δασείας. Ο πάπυρος και η περγαμηνή. Ο κάλαμος και η πέννα. Όλα τα είδη της μελάνης. Το ειλητάριο και ο κώδικας. Η διαίρεση σε βιβλία και κεφάλαια.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ Κ. ΔΙΑΘΗΚΗΣ 25 βιβλία από τα 27 είναι επιστολές Μόνο το κατά Ματθαίον και το κατά Μάρκον ευαγγέλιο δε γνωρίζουμε αν στάλθηκαν ως επιστολές ΠΑΠΥΡΟΣ Τα βιβλία της Κ. Δ. γράφτηκαν σε πάπυρο ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ Τα αντίτυπα γράφτηκαν σε περγαμηνή Συγκεντρώθηκαν σε ομάδες

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ Κ. ΔΙΑΘΗΚΗΣ Όταν συγκεντρώθηκαν σε τέσσερις τόμους, ήταν μάλλον κώδικες Τέσσερα Ευαγγέλια Πράξεις των Αποστόλων + Καθολικές 14 επιστολές του απ. Παύλου Αποκάλυψη

ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Πολύ νωρίς συγκεντρώθηκε όλη η Καινή Διαθήκη σε ένα τόμο Κώδικες του 4ου αι. έχουν Παλαιά και Καινή Διαθήκη