Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών : «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με Έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
STANFORD DIGITAL LIBRARY TECHNOLOGIES Ανταβάλογλου Δέσποινα Βλισίδου Εύα Γόντικα Ειρήνη.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η επιστήμη του Web.
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Αθήνα Ιανουάριος 2005 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών : «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με Έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» Αναπαράσταση πληροφορίας ερμηνευμένης βάση του περιβάλλοντος στην Εθνική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιστήμης (NSDL) Ελένη Αγγελίδη Φεβρουάριος 2007

Εθνική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιστήμης  Δημιουργήθηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης (National Science Foundation-NSF) το  Παρέχει οργανωμένη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας πόρους και εργαλεία, τα οποία υποστηρίζουν την καινοτομία στη διδασκαλία για όλα τα επίπεδα της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και της μαθηματικής εκπαίδευσης (STEM).  Το περιεχόμενο της NSDL είναι συγκεντρωμένο από μία ποικιλία άλλων ψηφιακών βιβλιοθηκών, από έργα τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί από το NSF και από ιστοτόπους, οι οποίοι έχουν αξιολογηθεί από την NSDL.  Επίσης συνεργάζεται με University Corporation for Atmospheric Research, Cornell University και Columbia University.  Για την ανάπτυξη πόρων και περιεχομένου, συνεργάζονται με διάφορα ινστιτούτα μεταξύ των οποίων πανεπιστήμια, μουσεία, βιβλιοθήκες, ερευνητικά εργαστήρια, ομοσπονδιακά πρακτορεία, επαγγελματικά σωματεία και εμπορικοί προμηθευτές περιεχομένου.

Εθνική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιστήμης  Τα πρώτα 3 χρόνια της ύπαρξης της, η NSDL επικεντρώθηκε σε δύο δράσεις: Στην ανάπτυξη μίας συλλογής με πόρους που ανταποκρίνονταν στα κριτήρια επιλογής της βιβλιοθήκης –αφορούσε την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τη μαθηματική εκπαίδευση-, και Στην ανάπτυξη ενός καταλόγου μεταδεδομένων για την οργάνωση και την αναζήτηση αυτών των πόρων.  Αυτή η προσέγγιση επηρέασε την ανάπτυξη τεχνικής υποδομής για τη: συλλογή μεταδεδομένων από κατανεμημένους προμηθευτές επεξεργασία και αποθήκευση των μεταδεδομένων, και διάθεσή τους σε υπηρεσίες ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Συμπεράσματα-Εναύσματα για επέκταση  Η τεχνική και οργανωτική υποδομή που απαιτείται για την υποστήριξη της συλλογής, συγκέντρωσης και βελτίωσης μεταδεδομένων αποτελεί μία απροσδόκητα εντατική εργασία που είναι αναγκαίο να διεξάγεται από άνθρωπο και κατά συνέπεια είναι ιδιαίτερα ακριβή  Σε ένα κόσμο με ιδιαίτερα ισχυρές και ευρέως διαδεδομένες μηχανές αναζήτησης, οι ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι αναγκαίο να ξεχωρίσουν και να παρέχουν περισσότερες υπηρεσίες από μία απλή αναζήτηση και πρόσβαση.

Στόχος Η δημιουργία ένα γνωσιακού περιβάλλοντος το οποίο θα υποστηρίζει:  τη συγκέντρωση πολλαπλών τύπων δομημένης και αδόμητης πληροφορίας, σχετικής με τους πόρους της βιβλιοθήκης  την απεικόνιση πολλαπλών σχέσεων μεταξύ των πόρων της ψηφιακής βιβλιοθήκης, και  τη συμμετοχή των χρηστών στη δημιουργία αυτού του ερμηνευτικού περιβάλλοντος.

Διαφοροποιήσεις 1.Συνδυάζει τις παραδοσιακές αντιλήψεις της ψηφιακής βιβλιοθήκης για πληροφοριακούς πόρους και δομημένα μεταδεδομένα με αρχιτεκτονική προσανατολισμένη στις υπηρεσίες και στη σημασιολογική τεχνολογία του ιστού και εξαιτίας αυτού απεικονίζει τις εμπλουτισμένες σχέσεις ανάμεσα σε μία ποικιλία δομημένης, αδόμητης και ημιδομημένης πληροφορίας 2.Θέτει σε εφαρμογή αυτό το εμπλουτισμένο πληροφοριακά περιβάλλον σε μία αναλογικά τεράστια κλίμακα με εκατομμύρια πόρους, υλοποιώντας έναν αριθμό τεχνολογιών αιχμής πέρα από προηγούμενη ανάπτυξή τους

Σχετικές εργασίες αφορούν  Έρευνα που αφορά στο σχολιασμό πληροφορίας  Ανάπτυξη συστημάτων, τα οποία υλοποιούν σχολιασμό σε ψηφιακές βιβλιοθήκες  Την εξέταση των σχόλιων στο πλαίσιο του έργου «Annotea» από την κοινότητα του σημασιολογικού ιστού  Τη σημασία των δυνατοτήτων του σχολιασμού για εκπαιδευτικές και ακαδημαϊκές ψηφιακές βιβλιοθήκες  Το «ScholOnto project», το οποίο δημιούργησε ένα σύστημα για τη δημοσίευση και συζήτηση/σχολιασμό ακαδημαϊκών εργασιών, επιχειρηματολογώντας για τη σημασία της άτυπης πληροφορίας.  Από την NSDL, την ανάπτυξη ενός μεγάλου αριθμού έργων για την υποστήριξη των σχολιασμών, με κυρίαρχο το «DLESE» (Digital Library for Earth System Education)

Σχετικές εργασίες αφορούν  Τους σχολιασμούς και τη σχέση τους με τους πρωτογενείς πόρους, οι οποίοι αποτελούν μία κατηγορία σχέσεων που μπορούν πραγματοποιηθούν μεταξύ ψηφιακού περιεχομένου. Δράσεις που έχουν αναπτυχθεί αφορούν την ανάπτυξη εργαλείων για τη διασύνδεση πληροφορίας: Αντίληψη της σημασιολογικής φυλλομέτρησης όπου οι χρήστες θα μπορούν δημιουργήσουν εξατομικευμένες και διαμοιράσιμες σημασιολογικές σχέσεις μεταξύ υπαρχόντων ιστοσελίδων.

Ενσωμάτωση περιεχομένου με υπηρεσίες του ιστού  Η ψηφιακή βιβλιοθήκη της NSDL μοιάζει με τη φιλοσοφία του Web 2.0. Τα συστατικά του οποίου είναι: η συλλογή και η ενσωμάτωση μοναδικών δεδομένων, η συμμετοχή των χρηστών στη συλλογή δεδομένων, και η διαθεσιμότητα του περιβάλλοντος των δεδομένων ως μία υπηρεσία ιστού

Ερμηνευτικό περιβάλλον και επαναχρησιμοποίηση  Μία απαίτηση που εμφανίζεται συχνά στη βιβλιογραφία που αφορά εκπαιδευτική τεχνολογία είναι η επαναχρησιμοποίηση των πόρων για τη δημιουργία νέων εκπαιδευτικών αντικειμένων.  Αυτό περιλαμβάνει την ενσωμάτωση και συσχέτιση ήδη υπαρχόντων πόρτων σε νέα εκπαιδευτικό ερμηνευτικό περιβάλλον.  Ένα εκπαιδευτικό ερμηνευτικό περιβάλλον έχει πολλές διαστάσεις: συμπεριλαμβάνει κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες, τη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος του εκπαιδευομένου όπως επίσης και τις ικανότητες, τις επιλογές και τις προηγούμενες γνώσεις του εκπαιδευομένου

Ερμηνευτικό περιβάλλον και επαναχρησιμοποίηση  Οι περισσότερες ψηφιακές βιβλιοθήκες, συμπεριλαμβανομένου και της NSDL, σήμερα στηρίζονται στις διατάξεις των μεταδεδομένων για να περιγράψουν εκπαιδευτικά αντικείμενα και να ενθαρρύνουν την ανακάλυψή τους.  Τα πρότυπα μεταδεδομένων αφαιρούν ιδιότητες των εκπαιδευτικών αντικειμένων και αυτό μπορεί να οδηγήσει στην μείωση του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το εκάστοτε εκπαιδευτικό περιεχόμενο.  Τα μεταδεδομένα αρκετά συχνά επικεντρώνονται σε τεχνικές απόψεις της περιγραφής και της καταλογογράφησης, χωρίς να αποδίδουν το πραγματικό ερμηνευτικό περιβάλλον του αντικειμένου.

Υπηρεσίες Ερμηνευτικού Περιβάλλοντος στην NSDL  Ο στόχος είναι να επεκταθούν οι υπηρεσίες πέρα από τις δυνατότητες αναζήτησης και πρόσβασης που παρέχονται στο αποθετήριο μεταδεδομένων.  Η δημιουργία του Αποθετηρίου Δεδομένων της NSDL που αναπτύχθηκε σύμφωνα με την αρχιτεκτονική που περιγράφεται παρακάτω, παρέχει μια πλατφόρμα για έναν αριθμό εξαιρετικά ενδιαφερόντων και νέων εφαρμογών της NSDL, οι οποίες επικεντρώνονται άμεσα στην αύξηση της συμμετοχής του χρήστη στη βιβλιοθήκη.  Επιπλέον, αυτές οι εφαρμογές δημιουργούν ένα ερμηνευτικό περιβάλλον γύρω από τους πόρους, το οποίο συμβάλλει στην ανακάλυψη, επιλογή και χρήση των πόρων.

1. Expert Voices  Πρόκειται για ένα συνεργατικό ιστολογικό (blogging) σύστημα το οποίο ενοποιεί τους πόρους και τις δυνατότητες Αποθετηρίου Δεδομένων της NSDL.  Επιτρέπει σε ειδικούς σε θεματικό περιεχόμενο να δημιουργούν καταχωρήσεις σε πραγματικό χρόνο κρίσιμα θέματα, ενώ συνθέτουν με την παρουσία τους άμεσες αναφορές σε πόρους της NSDL.  Αυτές οι καταχωρήσεις ιστολογίου γίνονται αυτόματα πόροι της NSDL και σχόλια σε όλους τους αναφερόμενους πόρους. Το  Expert Voices υποστηρίζει συζητήσεις ερωτο/αποκρίσεων, προτάσεις και σχόλια σε πόρους, παροχή δομημένων μεταδεδομένων για ήδη υπάρχοντες πόρους, όπως επίσης τη δημιουργία σχέσεων μεταξύ ήδη υπαρχόντων πόρων και μεταξύ καταχωρήσεων ιστολογίου και πόρων.

2. Οn Ramp 1.Ένα σύστημα για την κατανεμημένη δημιουργία, επεξεργασία και διάχυση περιεχομένου για πολλαπλούς χρήστες και ομάδες σε ποικιλία μορφοτύπων. 2.Οι πόροι που δημιουργούνται και εκδίδονται μέσω του OnRamp μπορούν να γίνουν πόροι του Αποθετηρίου Δεδομένων της NSDL και άλλου είδους περιεχόμενο μπορεί να ενσωματωθεί άμεσα στις εκδόσεις του OnRamp, δημιουργώντας νέο ερμηνευτικό περιβάλλον και σχέσεις μέσα στο Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL.

3. Instructional Architect  Δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες (κυρίως σε εκπαιδευτικούς) να ανακαλύψουν, να επιλέξουν και να σχεδιάσουν τη διδασκαλία (π.χ. σχέδια μαθημάτων, βοηθήματα μελέτης, εργασίες) χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικούς πόρους που διατίθενται σε πραγματικό χρόνο.  Την τρέχουσα περίοδο το Instructional Architect υποστηρίζει την αναζήτηση πόρων στην NSDL και ενσωματώνει άμεσες αναφορές σε αυτούς τους πόρους.  Η ομάδα του Instructional Architect αυτή την περίοδο εργάζεται στο συγκρότημα του Αποθετηρίου Δεδομένων της NSDL για την υποστήριξη τόσο της έκδοσης των προγραμμάτων του Instructional Architect ως νέους πόρους της NSDL όσο και της άμεσης σύλληψης του πλέγματος των σχέσεων που δημιουργήθηκαν από ένα έργο του Instructional Architect στην NSDL.

4. The Content Alignment Tool  Ένα εργαλείο το οποίο αναπτύσσεται από μία ομάδα του Syracuse University, και το οποίο χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής εκπαίδευσης για την υποστήριξη της ευθυγράμμισης των πόρων της NSDL σύμφωνα με πολιτειακά και εθνικά εκπαιδευτικά πρότυπα  Αρχικά οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο για να προτείνουν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά πρότυπα για όποιο πόρο βλέπουν.  Επόμενες εκδόσεις του συστήματος θα επιτρέπουν σε ειδικούς και άλλους χρήστες να δίνουν την άποψη και τα σχόλια τους και τα οποία θα ενσωματωθούν στο Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL.  Το συγκεκριμένο εργαλείο και η συνολική ενσωμάτωση σχέσεων με εκπαιδευτικά πρότυπα στο Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL, θα επιτρέψει στους χρήστες της NSDL να αναζητήσουν και να φυλλομετρήσουν την NSDL σύμφωνα με τα πρότυπα, αρχίζοντας είτε από ένα πρότυπο είτε από άλλο σχετικό πόρο.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο  Ως πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση αυτού του εμπλουτισμένου συνόλου υπηρεσιών ορατών από το χρήστη υλοποιήθηκε το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL.  Το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL υλοποιεί όλα τα χαρακτηριστικά του προϋπάρχοντος Αποθετηρίου Μεταδεδομένων όπως συλλογή μεταδεδομένων, αποθήκευση και διάχυση.  Παρόλα αυτά προχωράει από το περιοριστικό, επικεντρωμένο στα μεταδομένα σημείο εστίασης του Αποθετηρίου Μεταδεδομένων σε ένα επικεντρωμένο στους πόρους μοντέλο, το οποίο επιτρέπει την απεικόνιση εμπλουτισμένων σχέσεων και ερμηνευτικού περιβάλλοντος ανάμεσα στους πόρους ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο  Το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL υλοποιεί μία αφαίρεση δεδομένων που ονομάζεται επίστρωμα πληροφοριακού δικτύου (ΕΠΔ).  Όπως σε άλλα επιστρωματικά δίκτυα το ΕΠΔ εγκαθιστά ένα επίστρωμα πάνω από ένα άλλο δίκτυο.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο  Ειδικότερα το ΕΠΔ είναι ένα γράφημα.  Οι κόμβοι αναγνωρίζονται μέσω URI’s και αποτελούν πακέτα πολλαπλής ροής δεδομένων. Αυτή η σύνθεση ροής δεδομένων αντιστοιχεί σε μορφότυπους πολυσύνθετων αντικειμένων, επιτρέποντας τη δημιουργία πολυσύνθετων ψηφιακών αντικειμένων με πολλαπλές απεικονίσεις.  Τα συστατικά στοιχεία της ροής δεδομένων μπορεί να περιέχουν δεδομένα ή μπορεί να αναπληρώνουν (μέσω των URLs) περιεχόμενο προσβάσιμο μέσω του ιστού.  Το γεγονός αυτό επιτρέπει στους κόμβους να συγκεντρώνουν τοπικό και κατανεμημένο περιεχόμενο, όπως για παράδειγμα την επαναχρησιμοποίηση πολλαπλών κύριων πόρων σε νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο  Οι υπηρεσίες του ιστού μπορεί να συνδυαστούν με πληροφοριακές μονάδες και τα συστατικά στοιχεία τους, επιτρέποντας τη διάχυση των συγκεντρωμένων δεδομένων σε ένα ψηφιακό αντικείμενο μέσω της υπηρεσίας που μεσολαβεί.  Αυτό ενισχύει το υπόδειγμα της επαναχρησιμοποίησης πέρα της απλής συγκέντρωσης σε ένα σύνολο πόρων που έχουν γραφτεί στα αγγλικά να μετατραπούν σε ένα ισπανικό εκπαιδευτικό εργαλείο με τη μεσολάβηση μίας μεταφραστικής υπηρεσίας.  Οι ακμές αναπαριστούν οντολογικού τύπου σχέσεις μεταξύ των ψηφιακών αντικειμένων.  Η οντολογική σχέση είναι επεκτάσιμη, γεγονός το οποίο επιτρέπει στο Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL να αναπαριστά την ποικιλία των σχέσεων που βασίζονται σε εφαρμογές και τη συγκέντρωση, μέσω της επαναχρησιμοποίησης, σε ένα εκπαιδευτικό αντικείμενο και συσχετισμό του με ένα ή περισσότερα εθνικά πρότυπα.  Οι κόμβοι (ψηφιακά αντικείμενα) είναι πολυμορφικοί και μπορούν να περιέχουν πολλαπλούς τύπους στο μοντέλο δεδομένων.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο  Το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL μέσω ενός αποθετηρίου του Fedora.  Κάθε κόμβος στο ΕΠΔ αντιστοιχεί με ένα ψηφιακό αντικείμενο του Fedora.  Το Fedora παρέχει όλες τις λειτουργίες που απαιτούνται για τα ΕΠΔ συμπεριλαμβανομένων των συστατικών αντικειμένων, τη συγκέντρωση τοπικού και κατανεμημένου περιεχομένου, διασυνδέσεις υπηρεσιών του ιστού και την έκφραση σημασιολογικών σχέσεων.

Σχεδιασμός και πληροφοριακό μοντέλο

Επίστρωμα Πληροφοριακού Δικτύου

Αποτελέσματα εφαρμογής στο αποθετήριο δεδομένων της NSDL  Το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL 2.1 εκατομμύρια ψηφιακά αντικείμενα  882,000 από αυτά αντιστοιχούν με μεταδεδομένα από το Αποθετήριο Μεταδεδομένων,  1.2 εκατομμύρια από αυτά αναπαριστούν πόρους της NSDL και  κάποιες εκατοντάδες από αυτά αναπαριστούν άλλα πληροφοριακά αντικείμενα στο μοντέλο δεδομένων της NSDL (agents, υπηρεσίες κ.λπ.).  Η απεικόνιση των σχέσεων μεταξύ αυτών των αντικειμένων (όσων ορίζονται από το μοντέλο δεδομένων του Αποθετηρίου Δεδομένων της NSDL και όσων περιέχονται στην απεικόνιση ψηφιακών αντικειμένων του Fedora)  παράγουν περισσότερες από 165 εκατομμύρια τριάδες της RDF

Συμπεράσματα  Αρχικά περιλαμβάνουν την καινοτόμο χρήση του Fedora για την αναπαράσταση ενός επιστρώματος πληροφοριακού δικτύου.  Αυτή η δομή δεδομένων συνδυάζει την τοπική και κατανεμημένη διαχείριση περιεχομένου, την προσανατολισμένη προς τις υπηρεσίες αρχιτεκτονική, και τεχνολογίες σημασιολογικού ιστού.  Σε μία εποχή που οι ψηφιακές βιβλιοθήκες πρέπει να εξελιχθούν πέρα από τις διαδικασίες αναζήτησης και πρόσβασης, το ΕΠΔ υποστηρίζει την ανάπτυξη ερμηνευτικού περιβάλλοντος και τη συμμετοχή στα πληροφορικά περιβάλλοντα.

Συμπεράσματα  Επίσης, προωθούνται θέματα σχετικά με τεχνολογίες ιστού.  Παρόλο που το RDF και ο σημασιολογικός ιστός υπάρχουν για περισσότερο από 8 χρόνια, εξακολουθεί να είναι αναγκαία η υλοποίηση τους σε μεγάλης κλίμακας δεδομένα.  Η εμπειρία που αποκομίστηκε από το Αποθετήριο Δεδομένων της NSDL θα είναι χρήσιμη σε άλλα έργα που σκοπεύουν να κινηθούν στην αιχμή των τεχνολογιών του σημασιολογικού ιστού.