Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κέρκυρα (η μητέρα του ήταν ανιψιά του Ιάκωβου Πολυλά) Παρακολουθεί μαθήματα φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια του Γκρατς (1898) και του Μονάχου ( ) μελετώντας αρχαιοελληνική και σανσκριτική λογοτεχνία Επίδραση από τον Νίτσε και τον Μαρξ Πρώτη εμφάνιση στο περιοδικό Τέχνη
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Η ζωή στο βουνό – Παρίσι 1895 (στα ελληνικά, 1999) – προσπάθεια συγγραφής ενός ληστρικού μυθιστορήματος που το αποκήρυξε αργότερα Η τιμή και το χρήμα – 1914 (η θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία της εποχής) Περιοδικό Κερκυραϊκή Ανθολογία – ( ) Κατάδικος
Κωνσταντίνος Θεοτόκης «Ήθελε να μ’ έχει καθισμένηνε στην καρέκλα, για να κάνω την κυρά μήπως και εξευτελιζότουνε τ’ όνομά του, γιατί οι γυναίκες του σπιτιού του ήτανε μαθημένες να μη δουλεύουνε. Τι σάπιες, τι σκουριασμένες ιδέες!» (Η τιμή και το χρήμα, σ. 57)
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα (νατουραλιστική περιγραφή της αγροτικής κοινωνίας) Οι σκλάβοι στα δεσμά τους – 1922 (πρώτη συστηματική εφαρμογή του ελεύθερου πλάγιου λόγου σε νεοελληνικό μυθιστόρημα) Έδωσε ισχυρή ώθηση στη διαμόρφωση του σύγχρονου (κοινωνικού) μυθιστορήματος στην Ελλάδα (Βίτι)
Κωνσταντίνος Θεοτόκης «Τότες πούχε τη δύναμη, ποιος κοτούσε να τον πειράξει; Οι άνθρωποι ήξεραν όλοι πως κ’ εκείνος μπορούσε να κάμει το κακό, αν ήθελε· και οι άνθρωποι φοβούνται ο ένας τον άλλο, και μονάχα γι’ αυτό δεν τρώγονται σαν τους λύκους». (Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα, σ. 162)
Κωνσταντίνος Θεοτόκης «Ο πειρασμός» – 1959 (σκηνοθεσία: Οδυσσέας Κωστελέτος) «Η τιμή της αγάπης» (σκηνοθεσία: Τώνια Μαρκετάκη)