«Οικολογία και μετακίνηση».
Ομάδα εργασίας μαθητών
Οικολογία και μετακίνηση Εναλλακτικές Τεχνολογίες κίνησης με βιοκαύσιμα.Εναλλακτικές Τεχνολογίες κίνησης με βιοκαύσιμα. Οχήματα Φυσικού Αερίου.Οχήματα Φυσικού Αερίου Οχήματα Βιοντήζελ.Οχήματα Βιοντήζελ. Νέες καλλιέργειες - Ενεργειακά φυτά.Νέες καλλιέργειες - Ενεργειακά φυτά. Βιοντήζελ – Βιοαιθανόλη.Βιοντήζελ – Βιοαιθανόλη Το ποδήλατο ένα μέσο οικολογικής μεταφοράς για τους πολίτες.Το ποδήλατο ένα μέσο οικολογικής μεταφοράς για τους πολίτες. Το βιοντήζελ στην Ελλάδα.Το βιοντήζελ στην Ελλάδα
Εναλλακτικές Τεχνολογίες κίνησης με βιοκαύσιμα.βιοκαύσιμα. Τα βιοκαύσιμα παραγόμενα από βιομάζα αποτελούν ένα άμεσο υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών και μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στα συστήματα εφοδιασμού καυσίμων. Το βιοντήζελ μειώνει τα τοξικά αέρια και τα στοιχεία-μείγματα που προκαλούν καρκίνο, γενικότερα μειώνει τους κινδύνους υγείας και περιβαλλοντικής μόλυνσης που συσχετίζονται με το συμβατικό ντίζελ. Η βιοαιθανόλη παράγεται κυρίως από την αλκοολική ζύμωση της ζάχαρης. Μπορεί επίσης να συντεθεί βιομηχανικά από την χημική αντίδραση του αιθυλενίου με ατμό. Οι κύριες πηγές ζάχαρης που απαιτούνται για την παραγωγή αιθανόλης προέρχονται από ενεργειακές καλλιέργειες, δηλ από καλλιέργειες που αναπτύσσονται ειδικά για ενεργειακούς σκοπούς.
Οχήματα Φυσικού Αερίου Τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης ο Nikolaus August Otto το 1876 τον κατοχύρωσε ως ευρεσιτεχνία και εξελίχθηκε στο εργοστάσιο κινητήρων αερίου Deutz AG. Τα οχήματα φυσικού αερίου (NGV) διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης με ανάφλεξη και είναι παρόμοια με τα βενζινοκίνητα οχήματα, αλλά με διαφορετικό εξοπλισμό αποθήκευσης και παροχής του καυσίμου. Τα οχήματα φυσικού αερίου είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον, δηλ. τις εκπομπές αερίων που επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία όπως τα ιπτάμενα σωματίδια (PM), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), τα οξείδια του αζώτου (NOx) και των καρκινογόνων υδρογονανθράκων (HC).
Οχήματα Βιοντήζελ Το βιοντήζελ μπορεί να αντικαταστήσει τελείως το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης ή να αναμειχθεί με αυτό σε διαφορετικές αναλογίες για χρήση σε πετρελαιομηχανές. Το Ευρωπαϊκό πρότυπο EN 590, για το πετρέλαιο κίνησης επιτρέπει ανάμειξη μέχρι 5% βιοντήζελ. δηλ. 5% βιοντήζελ, 95% πετρέλαιο κίνησης. Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης βιοντήζελ σαν καύσιμο μεταφορών είναι ότι μπορεί να παρουσιάσει μείωση στις εκπομπές ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τη χρήση συμβατικού πετρελαίου.
Νέες καλλιέργειες. Ενεργειακά φυτά Ελαιοκράμβη, Ηλίανθος, Σόγια, Βαμβάκι, Γλυκύ Σόργο Ζαχαρότευτλα
Το Βιοντήζελ είναι μια φυσική και ανανεώσιμη, εναλλακτική λύση καυσίμων για μηχανές ντίζελ, που παράγεται από φυτικά έλαια, συνήθως καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο ή ηλιέλαιο. Δεν περιέχει καθόλου ορυκτέλαιο, είναι μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Η Βιοαιθανόλη χρησιμοποιείται σαν υποκατάστατο της βενζίνης και παράγεται με διαδικασίες ζύμωσης (ζωομήκυτες) από φυτά που περιέχουν είτε άμυλο, είτε σάκχαρο, όπως είναι τα δημητριακά, το καλαμπόκι, τα σακχαρότευλα, τα σακχαροκάλαμα κλπ. ΒιοντήζελΒιοαιθανόλη
Το βιοντήζελ στην Ελλάδα. ΤΑ ΟΦΕΛΗ 40% -70% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα 70% μείωση των υδρογονανθράκων 50% μείωση του μονοξειδίου του άνθρακα ΜΕΙΓΜΑ 20% Βιοντήζελ 80% Πετρέλαιο κίνησης επιφέρει 15%20% μείωση του μονοξειδίου του άνθρακα μείωση του μονοξειδίου του άνθρακα μείωση των υδρογονανθράκων μείωση των υδρογονανθράκων
Το ποδήλατο μέσο μετακίνησης
Η Θεσσαλονίκη και η ποδηλατοδρόμηση Στο δήμο Θεσσαλονίκης αναμένουν την ανταπόκριση των ποδηλατιστών, η οποία, εφόσον κριθεί ικανοποιητική, θα προχωρήσουν οι μελέτες πάνω σε προτάσεις που έχουν υποβληθεί, για επέκταση του δικτύου και σε άλλους δρόμους του κέντρου της Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει μεγάλο μέρος της πόλης.