ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΡΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ & ΑΛΜΩΠΙΑΣ
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
St Emilie de Vialar. «Στο τέλος του 1832 ίδρυσα στη γενέτειρά μου, το Gaillac του Ταρν, ένα μοναχικό Τάγμα των Αδελφών του Ελέους, υπό την προστασία του.
Ο δ ο ι π ο ρ ι κ ό σ τ ο Ά γ ι ο Ό ρ ο ς
Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
Η γέννηση (κουρά) του μοναχού
Η γέννηση (κουρά) του μοναχού
Αρσανάδες , Πύργοι , κιόσκια, Καμπάνες , Σήμαντρα , Φιάλες , Κρήνες
Ο ανοιγμένος παράδεισος  ( Κυριακή του Πάσχα ). 1) Η τελετή της Αναστάσεως του Χριστού  Τη νύχτα του Μ. Σαββάτου οι πιστοί αρχίζουν να συγκεντρώνονται.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
Μορφές παλαιότερων Αγιορειτών
Θρησκευτικός Τουρισμός
Οι Σκήτες Οι Αθωνικές Σκήτες είναι μικρές μονές που υπάγονται στις Κυρίαρχες Μονές. Διακρίνονται σε κοινόβιες και ιδιόρρυθμες. Πρόκειται για οργανωμένες.
ΠΑΥΛΟΣ Β. Ε 2  Το Άγιο Όρος ή επισήμως Ιερά Κοινότης Αγίου Όρους είναι μια « Αυτόνομη Μοναστική Πολιτεία » εντός των ελλαδικών συνόρων με δικό της διοικητικό.
Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Μονή Κύκκου.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Θεματική ενότητα 1: Δομή της εκκλησίας Βαρθολομαίος Κωνσταντινουπόλεως Αναστασία Τάπαρη Γ’3.
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζουμε την ανάσταση του Λαζάρου. Καθώς ο Χριστός ετοιμαζόταν για το ταξίδι του στα Ιεροσόλυμα έμαθε ότι.
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου: Βρέττη Παναγιώτη Καλαϊτζόγλου Παναγιώτη Κουφοπούλου Βασιλικής Μανδήλη Χριστόδουλου Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Βλέτση Ευαγγελία.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΟΜΑΔΑ: ΙΠΠΟΠΟΡΚΑΡΟΙ ΜΕΛΗ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΡΩΜΑΝΟΣ, ΠΙΠΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΣΑΦΟΣ ΦΡΙΞΟΣ, ΣΑΦΤΑ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: κος ΚΑΠΕΤΑΝΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2o ΓΕΛ ΜΙΚΡΑΣ Δημιουργία και Παρουσίαση από τους μαθητές : Παπαγεωργίου Δημήτριο & Ευθυμία Σαρρή Επιβλέπων καθηγητής : Νικόλαος Ζαλακώστας.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Τριώδιο.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
. Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Εικόνες του Θείου Πάθους
Ελενη νασοπουλου Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το Άγιον Όρος Μία εργασία από την μαθήτρια: Λυδία Εξάρχου, Γ1
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Άγιο Όρος.
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Εικονογραφικοί κύκλοι
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΡΑ

Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Περιλαμβάνει είκοσι Ιερές Μονές και άλλα μοναστικά ιδρύματα και ανεπίσημα χαρακτηρίζεται ως « Αυτόνομη Μοναστική Πολιτεία ». Από το 1988 συγκαταλέγεται στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

 Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας (963)  Ιερά Μονή Βατοπεδίου (972)  Ιερά Μονή Ιβήρων (976)  Ιερά Μονή Χιλιανδαρίου (1197, Σερβική )  Ιερά Μονή Διονυσίου (1375)  Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου (12 ος αιώνας )  Ιερά Μονή Παντοκράτορος (1363)  Ιερά Μονή Ξηροποτάμου (11 ος αιώνας )  Ιερά Μονή Ζωγράφου (919, Βουλγαρική )  Ιερά Μονή Δοχειαρίου (11 ος αιώνας ) ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ

 Ιερά Μονή Καρακάλλου (1070)  Ιερά Μονή Φιλοθέου (992)  Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας (1363)  Ιερά Μονή Αγίου Παύλου (11 ος αιώνας )  Ιερά Μονή Σταυρονικήτα (1542)  Ιερά Μονή Ξενοφώντος (1070)  Ιερά Μονή Γρηγορίου (14 ος αιώνας )  Ιερά Μονή Εσφιγμένου (11 ος αιώνας )  Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος (11 ος αιώνας, Ρωσική )  Ιερά Μονή Κωνσταμονίτου (1086) ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ

Άποψη της αυλής της Μεγίστης Λαύρας (1998) Η Μονή Βατοπεδίου (2006).

Άποψη της Μονής Ιβήρων Μονή Χιλανδαρίου

Μονή Διονυσίου Μονή Κουτλουμουσίου

Μονή Ξηροποτάμου Μονή Ζωγράφου

Η Μονή Δοχειαρίου Μονή Καρακάλλου

Μονή Φιλοθέου Η Μονή Σίμωνος Πέτρας

Μονή Αγίου Παύλου Μονή Σταυρονικήτα

Μονή Ξενοφώντος Η Μονή Γρηγορίου

Η Μονή Εσφιγμένου Το Ρωσικό Μοναστήρι

Μονή Κωνσταμονίτου Μονή Παντοκράτορος

Όλες οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους αποτελούν θρησκευτικά πνευματικά ιδρύματα και όλες χαρακτηρίζονται ως «Κυρίαρχες», «Βασιλικές», «Πατριαρχικές» και «Σταυροπηγιακές».  Κυρίαρχες επειδή διατηρούν ιδιοκτησιακό και οργανωτικό αυτοδιοίκητο του χώρου τους, μη υποκείμενο σε κανένα περιορισμό ως προς τον αριθμό των μοναχών.  Βασιλικές επειδή η ίδρυσή τους οφείλεται σε εντολή ή συνδρομή των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων ή η ίδρυσή τους επικυρώθηκε με αυτοκρατορικό χρυσόβουλο.  Πατριαρχικές ονομάστηκαν αργότερα με την έκδοση πατριαρχικών σχετικών σιγιλλίων, όταν συνδέθηκαν με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, που ανέλαβε την πνευματική και μόνο εποπτεία τους.  Σταυροπηγιακές γιατί κατά την ίδρυσή τους τοποθετήθηκε σε αυτές σταυρός, ο οποίος απεστάλη από το Οικουµενικό Πατριαρχείο.

Σύμφωνα με το άρθρο 186 του Κ.Χ.Α.Ο. "η εις την χερσόνησον του Αγίου Όρους είσοδος των θηλέων κατά τα ανέκαθεν κρατούντα απαγορεύεται". Προβλέπεται ότι "η παράβασις του άρθρου 186 του Καταστατικού Χάρτου επισύρει την ποινήν φυλακίσεως δύο μηνών μέχρις ενός έτους". Ο περιορισμός αυτός έχει την πνευματική του βάση στην παρθενία των μοναχών και την αφιέρωση του Όρους στη Θεοτόκο. Ονομάζεται άβατον και ισχύει από την αρχή της σύστασης της ιδιόρρυθμης πολιτείας, αν και κατά το παρελθόν σε στιγμές ανάγκης έχει καμφθεί. ΑΒΑΤΟ

Το Άγιον Όρος, πέρα από τα κειμήλια τα πολύτιμα, φυλάγει θησαυρούς ζώσης αρετής, που αυτή κυρίως ενδιαφέρει περισσότερο, με την παροχή τρόπου ζωής προς αντιμετώπιση της καθημερινής σκληρότητας, μονοτονίας και μοναξιάς. Έτσι το Άγιον Όρος δικαίως ονομάσθηκε "σχολή πνευματικής πατρότητας και συμβουλευτικής" (καθηγητής Α. Σταυρόπουλος). ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

Ο γέροντας "συμβουλεύει ανάλογα τον καθένα, με διάκριση, και παρηγορεί τις ψυχές και βοηθάει με τις καρδιακές του προσευχές. Το πρόσωπό του ακτινοβολεί από την αγία του ζωή και σκορπάει θεία χάρη στις πονεμένες ψυχές. Η φήμη του έχει φτάσει παντού και τρέχουν από παντού οι άνθρωποι για να ωφεληθούν πνευματικά. Από το πρωί μέχρι το βράδυ, μαζεύει τον πόνο των πονεμένων και θερμαίνει τις καρδιές τους με την αγάπη του την πνευματική, που έμοιαζε με ανοιξιάτικη λιακάδα" (λόγοι του Γέροντος Παϊσίου για τον βιογραφούμενό του Χατζηγιώργη).

Το εικοσιτετράωρο του Αγιορείτη μοναχού διαιρείται σε τρία ίσα οκτάωρα μέρη, που αφιερώνονται αντίστοιχα στην προσευχή, την εργασία και την ανάπαυση. Για την καθημερινή τους άσκηση και τον πνευματικό τους αγώνα οι Μοναχοί έχουν σαν όργανά τους την προσευχή, τον σταυρό και το κομποσχοίνι τους. Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ ΜΟΝΑΧΟΥ

Στον Άθω η προσευχή είναι ένας αδιάλειπτος αγώνας στο ναό, στον κήπο, στο διακόνημα, στο φαγητό, ακόμη και στον ύπνο. Ο αγιορείτης μνημονεύει τον Θεό ή μάλλον μνημονεύεται απ' Αυτόν με το να υπάρχει εν Χριστώ. Η αγρυπνία γίνεται το κατεξοχήν έργο του. Την ιδιωτική προσευχή των μοναχών αποτελεί η μονολόγιστη ευχή «Κύριε Ἰ ησο ῦ Χριστέ, ἐ λέησόν με». Βάση της κοινής προσεχής αποτελούν οι ακολουθίες του εσπερινού, του αποδείπνου, του μεσονυκτικού, του όρθρου, των ωρών και της θείας λειτουργίας.

«...Την ημέρα δουλεύουν. Περιποιούνται τις φουντουκιές τους, τ' αμπέλια τους, κόβουν τα ξύλα τους, βγάζουν το κρασί τους. Κατά τα μεσάνυχτα, χώνονται μέσα στη μικρήν εκκλησία του κελλιού, που υψώνει το ελαφρό τύμπανό της με τον τρούλλο επάνω από τα σπίτια, και ψάλλουν ατελεύτητα κείμενα ως το πρωί. Αυτή είναι η δουλειά τους...». Από τον πελώριο σμάραγδο του Ζαχαρία Παπαντωνίου (1934)

Τ Ε Λ Ο ΣΤ Ε Λ Ο Σ