Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ HTML H HTML αποτελείται από απλά αρχεία τα οποία περιέχουν εντολές και κείμενο μαζί. H HTML αποτελείται από απλά αρχεία τα οποία περιέχουν εντολές και κείμενο μαζί. Οι εντολές απευθύνονται στον BROWSER και καθορίζουν τον τρόπο εμφάνισης του κειμένου της σελίδας καθώς και όλη την σελίδα γενικά. Οι εντολές απευθύνονται στον BROWSER και καθορίζουν τον τρόπο εμφάνισης του κειμένου της σελίδας καθώς και όλη την σελίδα γενικά. Για να τα δημιουργήσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις οποιονδήποτε συντάκτη κειμένου. Για να τα δημιουργήσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις οποιονδήποτε συντάκτη κειμένου.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΤΗΝ HTML Είναι σημάδια που χρησιμοποιεί η HTML για να καθορίσει την μορφοποίηση του ενδιάμεσου κειμένου μιας σελίδας. Είναι σημάδια που χρησιμοποιεί η HTML για να καθορίσει την μορφοποίηση του ενδιάμεσου κειμένου μιας σελίδας.Παράδειγμα Η ετικέτα καθορίζει ότι το κείμενο που ακολουθεί θα εμφανιστεί ως επικεφαλίδα πρώτου μεγέθους. Η ετικέτα καθορίζει ότι το κείμενο που ακολουθεί θα εμφανιστεί ως επικεφαλίδα πρώτου μεγέθους. Η παραπάνω ετικέτα τελειώνει με το σύμβολο. Η παραπάνω ετικέτα τελειώνει με το σύμβολο.
ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ HTML Σχόλιο θεωρείται οτιδήποτε βρίσκετε ανάμεσα στο συγκεκριμένο σύμβολο. Σχόλιο θεωρείται οτιδήποτε βρίσκετε ανάμεσα στο συγκεκριμένο σύμβολο. Τα σχόλια δεν εμφανίζονται στην σελίδα παρά μόνο στον κώδικα για την βοήθεια όσων θέλουν να τον διαβάσουν και να τον μετατρέψουν. Τα σχόλια δεν εμφανίζονται στην σελίδα παρά μόνο στον κώδικα για την βοήθεια όσων θέλουν να τον διαβάσουν και να τον μετατρέψουν.
ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ HTML Παράδειγμα<HTML><HEAD> TEST TEST <BODY> <H1>TEST</H1> </HTML>
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΣΤΗΝ HTML Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στην HTML είναι η δυνατότητα σύνδεσης με άλλα αρχεία. Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στην HTML είναι η δυνατότητα σύνδεσης με άλλα αρχεία. Τα σημεία στα οποία δημιουργήθηκαν οι σύνδεσμοι εμφανίζονται με μπλε χρώμα και συνήθως υπογραμμισμένα. Τα σημεία στα οποία δημιουργήθηκαν οι σύνδεσμοι εμφανίζονται με μπλε χρώμα και συνήθως υπογραμμισμένα. Για να δημιουργήσεις ένα σύνδεσμο χρειάζεται η ετικέτα.... Για να δημιουργήσεις ένα σύνδεσμο χρειάζεται η ετικέτα....
ΣΥΝΕΧΕΙΑ... Για να δημιουργήσεις ένα σύνδεσμο με ένα αρχείο,που θα πρέπει να είναι στον ίδιο φάκελο με το εκτελέσιμο, θα πρέπει να γράψεις τις εξής εντολές: Για να δημιουργήσεις ένα σύνδεσμο με ένα αρχείο,που θα πρέπει να είναι στον ίδιο φάκελο με το εκτελέσιμο, θα πρέπει να γράψεις τις εξής εντολές: Κείμενο Κείμενο Κάνοντας αυτό στην σελίδα θα εμφανιστεί το Κείμενο με μπλε γράμματα και κάνοντας κλικ πάνω του θα μεταβαίνει ο χρήστης στο αρχείο που επιλέξαμε παραπάνω. Αν το αρχείο βρίσκετε σε διαφορετικό κατάλογο απλώς δίνουμε το συγκεκριμένο path.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ Η σύνταξη για δημιουργηθεί μια σύνδεση με είναι η εξής : Η σύνταξη για δημιουργηθεί μια σύνδεση με είναι η εξής : ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Με αυτόν τον τρόπο κάνοντας κλικ στο ΚΕΙΜΕΝΟ θα ξεκινήσει η διαδικασία αποστολής του mail.
ΛΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ HTML Για να εμφανιστεί μια λίστα στην σελίδα της HTML χρειάζεται η ετικέτα (unordered list) και η ετικέτα (list item) Για να εμφανιστεί μια λίστα στην σελίδα της HTML χρειάζεται η ετικέτα (unordered list) και η ετικέτα (list item) Η σύνταξη είναι η εξής: Η σύνταξη είναι η εξής:<UL> something something </UL>
ΛΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ... Η λίστα έχει τους εξής παραμέτρους: Η λίστα έχει τους εξής παραμέτρους: Ταξινομεί με αριθμούς Ταξινομεί με αριθμούς Ταξινομεί με κεφαλαία γράμματα Ταξινομεί με κεφαλαία γράμματα Ταξινομεί με μικρά γράμματα Ταξινομεί με μικρά γράμματα Ταξινομεί με κεφαλαίους Λατινικούς χαρακτήρες Ταξινομεί με κεφαλαίους Λατινικούς χαρακτήρες Ταξινομεί με μικρούς Λατινικούς χαρακτήρες Ταξινομεί με μικρούς Λατινικούς χαρακτήρες
ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ HTML … Έντονη γραφή … Έντονη γραφή … Πλάγια γραφή … Πλάγια γραφή … Γραφή γραφομηχανής … Γραφή γραφομηχανής … Εκθέτης … Εκθέτης … Δείκτης … Δείκτης … Υπογράμμιση … Υπογράμμιση … Αύξηση μεγέθους … Αύξηση μεγέθους … Μείωση μεγέθους … Μείωση μεγέθους
ΑΡΧΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ ΣΤΗΝ HTML Η HTML υποστηρίζει δύο ειδών αρχεία εικόνων :GIF,JPEG. Η HTML υποστηρίζει δύο ειδών αρχεία εικόνων :GIF,JPEG. Για έκθεση εικόνας που περιέχετε μέσα σε ένα αρχείο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την ετικέτα η οποία συντάσσεται ως εξής : Για έκθεση εικόνας που περιέχετε μέσα σε ένα αρχείο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την ετικέτα η οποία συντάσσεται ως εξής :
ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΤΗΝ HTML Παράδειγμα<TABLE><CAPTION>PEOPLE</CAPTION><TR><TD>MARIA</TD><TD>TOM</TD></TR><TR><TD>NICK</TD><TD>HELEN</TD></TR></TABLE>
ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ... Στο παραπάνω παράδειγμα αυτό που θα μας εμφανίσει στην ιστοσελίδα είναι ένας δισδιάστατος πίνακας. Στο παραπάνω παράδειγμα αυτό που θα μας εμφανίσει στην ιστοσελίδα είναι ένας δισδιάστατος πίνακας.
CGI Scripts
CGI: Common Gateway Interface CGI: Common Gateway Interface To Common Gateway Interface είναι ένα πρότυπο για την παροχή διεπαφών εφαρμογών σε Web servers με βάση τη είσοδο που λαμβάνεται από τους Web Browsers. Ουσιαστικά μιας εφαρμογής που τρέχει στο σύστημα και στον Web Server. Τα CGI Scripts επιτρέπουν στους χρήστες των σελίδων να ‘αλληλεπιδρούν’ δυναμικά με μια σελίδα. Ένα CGI script εκτελείται σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε να παράγει ως έξοδο δυναμικές πληροφορίες. Τα CGI Scripts επιτρέπουν στους χρήστες των σελίδων να ‘αλληλεπιδρούν’ δυναμικά με μια σελίδα. Ένα CGI script εκτελείται σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε να παράγει ως έξοδο δυναμικές πληροφορίες.
Η λειτουργία ενός Script Ένα URL το οποίο χρησιμοποιείται από έναν Web Browser αναφέρεται σε ένα script. Ο browser συνδέεται με τον server μέσω αυτού του URL. Ένα URL το οποίο χρησιμοποιείται από έναν Web Browser αναφέρεται σε ένα script. Ο browser συνδέεται με τον server μέσω αυτού του URL. Όταν ο server λάβει την αίτηση από τον Browser εκτελεί το script στο οποίο αναφέρεται το URL. Όταν ο server λάβει την αίτηση από τον Browser εκτελεί το script στο οποίο αναφέρεται το URL. Στη συνέχεια, το script ανάλογα με την είσοδο του browser εκτελεί συγκεκριμένες ενέργειες όπως πρόσβαση σε βάση δεδομένων ή κλήση άλλων υποπρογραμμάτων. Στη συνέχεια, το script ανάλογα με την είσοδο του browser εκτελεί συγκεκριμένες ενέργειες όπως πρόσβαση σε βάση δεδομένων ή κλήση άλλων υποπρογραμμάτων. Ακολούθως παράγει κάποια έξοδο και ο server την χρησιμοποιεί και την επιστρέφει στον browser ο οποίος στο τελικό στάδιο την εμφανίζει στην οθόνη του χρήστη. Ακολούθως παράγει κάποια έξοδο και ο server την χρησιμοποιεί και την επιστρέφει στον browser ο οποίος στο τελικό στάδιο την εμφανίζει στην οθόνη του χρήστη.
Επεξεργασία φορμών Οι περισσότερες φόρμες αποτελούνται από δύο διαφορετικά μέρη: Τον HTML κώδικα για την φόρμα και το script που θα αφορά την επεξεργασία των στοιχείων της φόρμας όταν το script θα εκτελείται στον server. Η ιδιότητα ACTION η οποία βρίσκεται στο tag FORM περιέχει το όνομα το script που εκτελείται στον server. Οι περισσότερες φόρμες αποτελούνται από δύο διαφορετικά μέρη: Τον HTML κώδικα για την φόρμα και το script που θα αφορά την επεξεργασία των στοιχείων της φόρμας όταν το script θα εκτελείται στον server. Η ιδιότητα ACTION η οποία βρίσκεται στο tag FORM περιέχει το όνομα το script που εκτελείται στον server. Π.χ. Π.χ. bin/script1http:// bin/script1
Ιδιότητα METHOD Φορμών Καθορίζει τον τρόπο αποστολής των δεδομένων της φόρμας από τον browser του χρήστη στον server, και από εκεί στο script. Καθορίζει τον τρόπο αποστολής των δεδομένων της φόρμας από τον browser του χρήστη στον server, και από εκεί στο script. Οι δυνατές τιμές είναι δύο: GET ή POST Οι δυνατές τιμές είναι δύο: GET ή POST
Ιδιότητα METHOD Φορμών Ι Με τη χρήση της GET τα δεδομένα που περιέχονται στη φόρμα πακετάρονται και τοποθετούνται στο τέλος του URL που καθορίστηκε από την ACTION. Τα δεδομένα εκχωρούνται στην προκαθορισμένη μεταβλητή περιβάλλοντος QUERY_STRING. Με τη χρήση της GET τα δεδομένα που περιέχονται στη φόρμα πακετάρονται και τοποθετούνται στο τέλος του URL που καθορίστηκε από την ACTION. Τα δεδομένα εκχωρούνται στην προκαθορισμένη μεταβλητή περιβάλλοντος QUERY_STRING. Με την χρήση της POST τα δεδομένα στέλνονται ξεχωριστά από την κλήση προς το script. Τα δεδομένα στέλνονται σαν διαφορετική δομή δεδομένων. Με την χρήση της POST τα δεδομένα στέλνονται ξεχωριστά από την κλήση προς το script. Τα δεδομένα στέλνονται σαν διαφορετική δομή δεδομένων.
JAVASCRIPT
Γενικά για την JavaScript Η JavaScript είναι μια μικρή και εύκολη στην εκμάθησή της γλώσσα σεναρίων (scripting language) η οποία επεκτείνει τη δράση της γλώσσας HTML. Η JavaScript είναι μια μικρή και εύκολη στην εκμάθησή της γλώσσα σεναρίων (scripting language) η οποία επεκτείνει τη δράση της γλώσσας HTML. Η JavaScript δημιουργήθηκε το 1995 από τον Brendan Eich της εταιρείας Netscape Communications με την βοήθεια της εταιρείας Sun Microsystems. Η JavaScript δημιουργήθηκε το 1995 από τον Brendan Eich της εταιρείας Netscape Communications με την βοήθεια της εταιρείας Sun Microsystems. Το αρχικό όνομα της γλώσσας ήταν Livescript αλλά για εμπορικούς λόγους μετονομάστηκε σε JavaScript. Το αρχικό όνομα της γλώσσας ήταν Livescript αλλά για εμπορικούς λόγους μετονομάστηκε σε JavaScript. Ο τίτλος JavaScript δημιουργεί κάποια σύγχυση επειδή παραπέμπει στην Java, με την οποία δεν υπάρχει καμία σχέση. Ο τίτλος JavaScript δημιουργεί κάποια σύγχυση επειδή παραπέμπει στην Java, με την οποία δεν υπάρχει καμία σχέση.
Γενικά για την JavaScript Η δημιουργία εφέ εναλλαγής εικόνων (rollovers), η προβολή διαφανειών (slide shows), τα “μπισκότα” (cookies) κ.α.,έχουν καταστήσει την JavaScript δημοφιλή παγκοσμίως μεταξύ των κατασκευαστών ιστοσελίδων. Η δημιουργία εφέ εναλλαγής εικόνων (rollovers), η προβολή διαφανειών (slide shows), τα “μπισκότα” (cookies) κ.α.,έχουν καταστήσει την JavaScript δημοφιλή παγκοσμίως μεταξύ των κατασκευαστών ιστοσελίδων. Με τη χρήση της JavaScript,οι ιστοσελίδες αποκτούν δυναμική εμφάνιση και γίνονται πιο αλληλεπιδραστικές με τον χρήστη. Με τη χρήση της JavaScript,οι ιστοσελίδες αποκτούν δυναμική εμφάνιση και γίνονται πιο αλληλεπιδραστικές με τον χρήστη. Οι εφαρμογές αυτές μπορούν να εκτελούνται είτε στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη,είτε σε ένα διακομιστή του Διαδικτύου. Οι εφαρμογές αυτές μπορούν να εκτελούνται είτε στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη,είτε σε ένα διακομιστή του Διαδικτύου. Για να μπορεί ένα πρόγραμμα περιήγησης να εκτελέσει ένα σενάριο γραμμένο σε JavaScript πρέπει να διαθέτει έναν ερμηνευτή (JavaScript Interpreter). Για να μπορεί ένα πρόγραμμα περιήγησης να εκτελέσει ένα σενάριο γραμμένο σε JavaScript πρέπει να διαθέτει έναν ερμηνευτή (JavaScript Interpreter). To σενάριο της JavaScript ενσωματώνεται στον κώδικα HTML της ιστοσελίδας. Τα πιο σημαντικά από τα προγράμματα περιήγησης με ενσωματωμένο ερμηνευτή JavaScript είναι ο Internet Explorer,o Netscape Communicator και το Opera. To σενάριο της JavaScript ενσωματώνεται στον κώδικα HTML της ιστοσελίδας. Τα πιο σημαντικά από τα προγράμματα περιήγησης με ενσωματωμένο ερμηνευτή JavaScript είναι ο Internet Explorer,o Netscape Communicator και το Opera.
Τα απαραίτητα για το ξεκίνημα Για να ξεκινήσει κάποιος να γράψει κώδικα JavaScript χρειάζεται απλώς ένα συντάκτη κειμένου για να γράψει το σενάριο και ένα πρόγραμμα περιήγησης για να το δοκιμάσει (π.χ. το NotePad και τον Internet Explorer). Για να ξεκινήσει κάποιος να γράψει κώδικα JavaScript χρειάζεται απλώς ένα συντάκτη κειμένου για να γράψει το σενάριο και ένα πρόγραμμα περιήγησης για να το δοκιμάσει (π.χ. το NotePad και τον Internet Explorer). Για να εκτελεστεί ένα σενάριο JavaScript πρέπει να συμπεριληφθεί σε ένα αρχείο HTML.Το αρχείο αυτό περιλαμβάνει έναν καθορισμένο αριθμό ετικετών HTML, τις οποίες θα πρέπει να γράφουμε με κάθε νέο σενάριο που χρησιμοποιούμε. Στη συνέχεια αποθηκεύουμε το αρχείο δίνοντάς του ένα όνομα και με προέκταση.html Για να εκτελεστεί ένα σενάριο JavaScript πρέπει να συμπεριληφθεί σε ένα αρχείο HTML.Το αρχείο αυτό περιλαμβάνει έναν καθορισμένο αριθμό ετικετών HTML, τις οποίες θα πρέπει να γράφουμε με κάθε νέο σενάριο που χρησιμοποιούμε. Στη συνέχεια αποθηκεύουμε το αρχείο δίνοντάς του ένα όνομα και με προέκταση.html Για να πάρουμε μια ιδέα για το πώς λειτουργεί ο κώδικας JavaScript θα δημιουργήσουμε ένα απλό σενάριο με το οποίο θα τυπώνουμε το μήνυμα “Καλημέρα JavaScript !!!”. Ας δούμε τον κώδικα: Για να πάρουμε μια ιδέα για το πώς λειτουργεί ο κώδικας JavaScript θα δημιουργήσουμε ένα απλό σενάριο με το οποίο θα τυπώνουμε το μήνυμα “Καλημέρα JavaScript !!!”. Ας δούμε τον κώδικα: <!-- <!-- document.write ("Καλημέρα JavaScript !!!"); document.write ("Καλημέρα JavaScript !!!"); //--> //-->
Παράδειγμα Το μήνυμά μας εμφανίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης
H σύνταξη της JavaScript Ο κώδικας JavaScript είναι εσώκλειστος σε ειδικά tags (ετικέτες) αρχής και τέλους.Η ετικέτα δηλώνει ότι ξεκινά κώδικας JavaScript και η ετικέτα το τέλος του. Παρακάτω παρατίθεται ο κώδικας του προηγούμενου παραδείγματος : Ο κώδικας JavaScript είναι εσώκλειστος σε ειδικά tags (ετικέτες) αρχής και τέλους.Η ετικέτα δηλώνει ότι ξεκινά κώδικας JavaScript και η ετικέτα το τέλος του. Παρακάτω παρατίθεται ο κώδικας του προηγούμενου παραδείγματος : Το πρώτο μου πρόγραμμα σε JavaScript Το πρώτο μου πρόγραμμα σε JavaScript <!-- <!-- document.write ("Καλημέρα JavaScript !!!"); document.write ("Καλημέρα JavaScript !!!"); //--> //-->
H σύνταξη της JavaScript Οι τύποι των μεταβλητών και οι δηλώσεις τους είναι παρόμοια με άλλες γλώσσες προγραμματισμού όπως η C, C++. Οι τύποι των μεταβλητών και οι δηλώσεις τους είναι παρόμοια με άλλες γλώσσες προγραμματισμού όπως η C, C++. Η JavaScript είναι γλώσσα που κάνει διάκριση πεζών- κεφαλαίων (case sensitive). Η JavaScript είναι γλώσσα που κάνει διάκριση πεζών- κεφαλαίων (case sensitive). Μια μεταβλητή ορίζεται με την χρήση της δεσμευμένης λέξης var όπως παρακάτω: Μια μεταβλητή ορίζεται με την χρήση της δεσμευμένης λέξης var όπως παρακάτω: var όνομα_μεταβλητής ; var όνομα_μεταβλητής ; Παραδείγματα έγκυρων μεταβλητών Παραδείγματα έγκυρων μεταβλητών MyName MyName this_year this_year x1 x1 Παραδείγματα μή έγκυρων μεταβλητών 1x 1x ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΘΟΥΣΑ My name My name
Πίνακες στην JavaScript Ο πίνακας στην JavaScript είναι ένα αντικείμενο Array και αφού δημιουργηθεί καταλαμβάνει κάποιες θέσεις στη μνήμη του υπολογιστή. Ο πίνακας στην JavaScript είναι ένα αντικείμενο Array και αφού δημιουργηθεί καταλαμβάνει κάποιες θέσεις στη μνήμη του υπολογιστή. Για να δημιουργηθούν οι θέσεις αυτές στη μνήμη χρησιμοποιούμε τον τελεστή new όταν δημιουργούμε τον πίνακα. Για να δημιουργηθούν οι θέσεις αυτές στη μνήμη χρησιμοποιούμε τον τελεστή new όταν δημιουργούμε τον πίνακα. Για παράδειγμα η δήλωση : var day=new Array(7); δημιουργεί έναν πίνακα εφτά θέσεων στη μνήμη Για παράδειγμα η δήλωση : var day=new Array(7); δημιουργεί έναν πίνακα εφτά θέσεων στη μνήμη Day[0]=“Κυριακή”; Day[0]=“Κυριακή”; Day[1]=“Δευτέρα”; Day[1]=“Δευτέρα”; Day[2]=“Τρίτη”; Day[2]=“Τρίτη”; Day[3]=“Τετάρτη”; Day[3]=“Τετάρτη”; Day[4]=“Πέμπτη”; Day[4]=“Πέμπτη”; Day[5]=“Παρασκευή”; Day[5]=“Παρασκευή”; Day[6]=“Σάββατο”; Day[6]=“Σάββατο”;
Κλάσεις Η JavaScript υποστηρίζει αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό χωρίς να φτάνει όμως στο επίπεδο των γλωσσών Java ή C++. Η JavaScript υποστηρίζει αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό χωρίς να φτάνει όμως στο επίπεδο των γλωσσών Java ή C++. Οι πλήρως αντικειμενοστρεφείς γλώσσες όπως η C++ και η Java,εκτός από μια πληθώρα έτοιμων κλάσεων που διαθέτουν επιτρέπουν στον προγραμματιστή να φτιάξει και τις δικές του κλάσεις με την χρήση της δεσμευμένης λέξης class. Η JavaScript (με εξαίρεση την JScript.NET) δεν διαθέτει τέτοια δεσμευμένη λέξη αλλά επιτρέπει στον προγραμματιστή αφ΄ ενός μεν να δουλεύει με αντικείμενα και αφ΄ ετέρου να δημιουργεί νέα με την βοήθεια συναρτήσεων. Οι πλήρως αντικειμενοστρεφείς γλώσσες όπως η C++ και η Java,εκτός από μια πληθώρα έτοιμων κλάσεων που διαθέτουν επιτρέπουν στον προγραμματιστή να φτιάξει και τις δικές του κλάσεις με την χρήση της δεσμευμένης λέξης class. Η JavaScript (με εξαίρεση την JScript.NET) δεν διαθέτει τέτοια δεσμευμένη λέξη αλλά επιτρέπει στον προγραμματιστή αφ΄ ενός μεν να δουλεύει με αντικείμενα και αφ΄ ετέρου να δημιουργεί νέα με την βοήθεια συναρτήσεων.
Μέθοδοι Το αντικείμενο window της JavaScript διαθέτει τις μεθόδους alert () και prompt (). Το αντικείμενο window της JavaScript διαθέτει τις μεθόδους alert () και prompt (). Η μέθοδος alert () χρησιμοποιείται για να παρουσιάσει στο χρήστη ένα μήνυμα μέσω ενός πλαισίου προειδοποίησης. Το πλαίσιο προειδοποίησης είναι ένα πλαίσιο που εμφανίζει ένα μήνυμα και κάτω από αυτό υπάρχει το κουμπί ΟΚ. Μόλις ο χρήστης πατήσει το κουμπί ΟΚ με το ποντίκι στο πλαίσιο διαλόγου αυτό εξαφανίζεται. Η μέθοδος alert () χρησιμοποιείται για να παρουσιάσει στο χρήστη ένα μήνυμα μέσω ενός πλαισίου προειδοποίησης. Το πλαίσιο προειδοποίησης είναι ένα πλαίσιο που εμφανίζει ένα μήνυμα και κάτω από αυτό υπάρχει το κουμπί ΟΚ. Μόλις ο χρήστης πατήσει το κουμπί ΟΚ με το ποντίκι στο πλαίσιο διαλόγου αυτό εξαφανίζεται. Η μέθοδος prompt () καλεί το χρήστη να δώσει μέσω ενός πλαισίου διαλόγου τα δικά του δεδομένα γράφοντάς τα με το πληκτρολόγιο. Η μέθοδος prompt () μπορεί να δεχθεί δύο ορίσματα: Το πρώτο εμφανίζεται επάνω στο πλαίσιο και καθοδηγεί το χρήστη σχετικά με τα δεδομένα που πρέπει να δώσει. Το δεύτερο χρησιμοποιείται ως αρχικό μήνυμα στο χώρο όπου πρόκειται να καταχωρίσει τα δεδομένα του ο χρήστης. Το πλαίσιο διαλόγου διαθέτει επίσης δύο κουμπιά,το ΟΚ και το Άκυρο,όπως το πλαίσιο επιβεβαίωσης. Η μέθοδος prompt () καλεί το χρήστη να δώσει μέσω ενός πλαισίου διαλόγου τα δικά του δεδομένα γράφοντάς τα με το πληκτρολόγιο. Η μέθοδος prompt () μπορεί να δεχθεί δύο ορίσματα: Το πρώτο εμφανίζεται επάνω στο πλαίσιο και καθοδηγεί το χρήστη σχετικά με τα δεδομένα που πρέπει να δώσει. Το δεύτερο χρησιμοποιείται ως αρχικό μήνυμα στο χώρο όπου πρόκειται να καταχωρίσει τα δεδομένα του ο χρήστης. Το πλαίσιο διαλόγου διαθέτει επίσης δύο κουμπιά,το ΟΚ και το Άκυρο,όπως το πλαίσιο επιβεβαίωσης.
H εντολή if H δομή της είναι η εξής : H δομή της είναι η εξής : if (condition) if (condition){ Then statement }else{ Else statement }
Παράδειγμα Παράδειγμα if...else Παράδειγμα if...else <!-- <!-- var mark, mark1; var mark, mark1; mark=window.prompt("Δώσε το βαθμό",""); mark=window.prompt("Δώσε το βαθμό",""); mark1=parseFloat(mark); mark1=parseFloat(mark); if (mark1>=5) if (mark1>=5) window.alert("Συγχαρητήρια !!!\n Επέτυχες!!!"); window.alert("Συγχαρητήρια !!!\n Επέτυχες!!!"); else else window.alert("Δεν πέτυχες...\n Καλή δύναμη για την \n επόμενη προσπάθεια!"); window.alert("Δεν πέτυχες...\n Καλή δύναμη για την \n επόμενη προσπάθεια!"); //--> //-->
Συνέχεια... Κατά την εκτέλεση πληκτρολογούμε τυχαία το 8 ως βαθμό
Συνέχεια... Αφού ο βαθμός είναι μεγαλύτερος του 5 εμφανίζεται το μήνυμα :
Συνέχεια... Ενώ αν ο βαθμός ήταν μικρότερος του 5 θα εμφανιζόταν το μήνυμα :
H εντολή while Πρότυπο HTML Πρότυπο HTML <!-- <!-- var response; var response; response=window.prompt("Δώστε το συνθηματικό",""); response=window.prompt("Δώστε το συνθηματικό",""); while (response!=“iq1234”) while (response!=“iq1234”) { window.alert(“Κάνατε λάθος!"); window.alert(“Κάνατε λάθος!"); response=window.prompt("Δώστε το συνθηματικό",""); response=window.prompt("Δώστε το συνθηματικό",""); } window.alert(“Περνάτε στην επόμενη φάση"); window.alert(“Περνάτε στην επόμενη φάση"); //--> //-->
H εντολή for ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ for ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ for <!-- <!-- var response,num,x,y; var response,num,x,y; response=window.prompt("Δώστε έναν αριθμό",""); response=window.prompt("Δώστε έναν αριθμό",""); num=parseInt(response); num=parseInt(response); document.write(“ ”); document.write(“ ”); document.write(“Αριθμοί” +”\t”+”\t”+”Τετράγωνα”+” ”); document.write(“Αριθμοί” +”\t”+”\t”+”Τετράγωνα”+” ”); for (x=0;x<=num;x+=2) for (x=0;x<=num;x+=2) { y=x*x; y=x*x; document.write(x+”\t”+”\t”+y); document.write(x+”\t”+”\t”+y); document.write(“ ”); document.write(“ ”); } //--> //-->
TΕΛΟΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ