ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

μακέτα: ομοίωμα ενός τεχνολογικού αντικειμένου σε μικρότερο μέγεθος.
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
ΤΕΧΝΙΝΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Κεφάλαιο 9: Περιστροφή Στερεού Σώματος
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ισαριθμητικές ή ισάριθμες ή χωροπληθείς καμπύλες
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ – Τμήμα Αυτοματισμού
Μέθοδος Ατομικής Εργασίας
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
ΚΛΙΜΑΚΕΣ.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Με τη συμπλήρωση της ενότητας αυτής ο μαθητής πρέπει:
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Εργαστήριο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Αστροφυσική»
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Κεφάλαιο 4ο Στοιχειοκεραίες
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
ΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
ΤΟΜΕΣ.
(A) IΣOMETPIKH ΠΡΟΒΟΛH
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Test διάθλαση, φακοί.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει:
ΤΟΜΕΣ.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Απεικόνιση αντιπροσωπευτικών φύλλων από δουλειές μαθητών στο Revelation Natural Art σχετικά με την συμμετρία στη ζωγραφική (Έχει προηγηθεί επίδειξη από.
ΤΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ Είναι το σύστημα στο οποίο παρουσιάζονται οι όψεις του αντικειμένου με όλες τις πραγματικές τους διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος).
ΗΛΙΑΚΟ ΡΟΛΟΪ ΟΜΑΔΑ ΧΑΡΑΞΗΣ.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Ας θυμηθούμε… Ορισμός της Έντασης ηλεκτρικού πεδίου σ’ ένα σημείο του Α ………………… Μονάδα μέτρησης.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Your Subtitle ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας Οι.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Διαδικασία σχεδίασης τομών
ΕΔΡΑΝΑ Επιλογή εδράνου - Σχεδίαση
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
ΕΔΡΑΝΑ Διαμόρφωση – Στερέωση εδράνου
Μετρήσεις με μέτρο… τον άνθρωπο!
ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΕ ΟΜΟΓΕΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή Η παρουσίαση αυτή στόχο έχει να βοηθήσει τους σπουδαστές να αποκτήσουν θεωρητικές γνώσεις και να κατανοήσουν τις τεχνικές σχεδίασης μέσα από πρακτικές.
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΤΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟΧΟΙ: Να μπορείτε να Δίνετε τον ορισμό της Εφαπτομένης
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση της ενότητας αυτής ο/η μαθητής/τρια πρέπει: Να αναγνωρίζει τα διάφορα είδη γραμμών. Να επιλέγει και να χρησιμοποιεί τα διάφορα είδη γραμμών. Να χαράζει ευθείες και καμπύλες γραμμές με γεωμετρικά όργανα και με ελεύθερο χέρι. Να γράφει ομοιόμορφα, συμμετρικά και αισθητικά ωραία γράμματα και αριθμούς με ελεύθερο χέρι, καθώς και με γεωμετρικά όργανα.

ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ Στο Τεχνικό Σχέδιο όπως και σε όλα τα είδη Σχεδίου είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε το κατάλληλο είδος γραμμής για κάθε περίπτωση. Το χαρακτηριστικό της γραμμής που χρησιμοποιείται στη σχεδίαση είναι: Η μορφή (συνεχής, αξονική, διακεκομμένη) Η ένταση Το πάχος

Συνεχής χοντρή γραμμή Συνεχής λεπτή γραμμή Είναι κύρια γραμμή που παρουσιάζει το ορατό περίγραμμα του αντικειμέ-νου. Το πάχος της εξαρτάται από την κλίμακα σχεδίασης. Συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 0,3 και 1,2 mm. Συνεχής λεπτή γραμμή Χρησιμοποιείται για τις γραμμές των διαστάσεων, τις διαγραμμίσεις, τις προβολικές γραμμές και για άλλες βοηθητικές γραμμές.

Διακεκομμένη γραμμή Αξονική γραμμή Χρησιμοποιείται για τη σχεδίαση των ακμών επιφανειών οι οποίες υπάρχουν, αλλά δε φαίνονται στην όψη του αντικειμένου που σχεδιά-ζεται. Το πάχος της διακεκομμένης γραμμής είναι περίπου το ½ της συνεχούς χοντρής γραμμής. Αξονική γραμμή Είναι νοητή λεπτή γραμμή και χρησιμοποιείται για να δείχνουμε τη θέση των αξόνων συμμετρίας του αντικειμένου και των επιπέδων τομής.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Για τη διακεκομμένη γραμμή πρέπει να δείξουμε στους μαθητές/τριες, ότι οι γραμμές πρέπει να είναι ίσες μεταξύ τους, όπως ίσα μεταξύ τους πρέπει να είναι και τα διάκενα. Το μέγεθος των γραμμών είναι ανάλογο με το μήκος της διακεκομμένης γραμμής. Το κενό διάστημα μεταξύ των γραμμών να είναι γύρω στο 1/3 με 1/4 των γραμμών. Για τις αξονικές γραμμές ισχύουν τα πιο πάνω, πρέπει όμως να τονίσουμε στους μαθητές/τριες ότι η μικρή γραμμή να μην είναι τελεία, εκτός από πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου η αξονική γραμμή είναι πολύ μικρή.

ΧΑΡΑΞΗ ΓΡΑΜΜΩΝ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Οι οριζόντιες γραμμές χαράζονται πάντοτε με τη βοήθεια του ταυ, ξεκινώντας από τα αριστερά προς τα δεξιά.

Οι κατακόρυφες γραμμές χαράζονται πάντοτε με τη βοήθεια του ταυ και των τριγώνων, ξεκινώντας από κάτω προς τα πάνω.

Οι υπό κλίση γραμμές χαράζονται με τη βοήθεια του ταυ και του τριγώνου ή συνδυασμού τριγώνων.

Η περιφέρεια κύκλων, τα τόξα και οι καμπύλες γραμμές χαράζονται με τη βοήθεια διαβήτη ή καμπυλόγραμμων.

ΓΡΑΦΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΩΝ Τα γράμματα και οι αριθμοί που χρησιμο- ποιούνται σε ένα σχέδιο πρέπει να έχουν καλαισθησία, συμμετρία και να συμπλη- ρώνουν την όλη αισθητική του σχεδίου.

Ανάλογα με το πλάτος των γραμμάτων, η γραφή διακρίνεται σε: α) Στενή (ύψος α, πλάτος ½ α) β) Μέση (ύψος α, πλάτος ¾ α) γ) Πλατιά (ύψος α, πλάτος α)

Ανάλογα με την κλίση των γραμμάτων η γραφή διακρίνεται σε ορθή και κεκλιμένη. Τα γράμματα πρέπει να είναι απλά και ευανάγνωστα. Η επιλογή του μεγέθους των αριθμών και των γραμμάτων εξαρτάται κυρίως από την κλίμακα σχεδίασης, αλλά και από το ρόλο τους στο σχέδιο (τίτλος, επεξήγηση κ.τ.λ.) Για γρήγορη και ομοιόμορφη γραφή χρησιμοποιούνται οδηγοί γραφής (στένσιλ) Συνήθως χρησιμοποιείται η μέση ορθή γραφή για γράμματα και αριθμούς.

Όταν γράφουμε με ελεύθερο χέρι, για να έχουμε ομοιόμορφα και συμμετρικά γράμματα, χαράζουμε δύο βοηθητικές γραμμές (οδηγούς) σε απόσταση ίση με το ύψος των γραμμάτων. Επίσης, χαράζουμε και κάθετες βοηθητικές γραμμές ίσες με το πλάτος των γραμμάτων, καθορίζοντας ταυτόχρονα και τη μεταξύ των γραμμάτων απόσταση.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ Το υπόμνημα του σχεδίου σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, σχεδιάζεται στην κάτω δεξιά γωνιά του πλαισίου του φύλλου σχεδίασης. Στο υπόμνημα γράφονται οι διάφορες λεπτομέρειες του σχεδίου, δηλαδή ο τίτλος του εργοστασίου (σχολείου), η ονομασία του αντικειμένου, το όνομα του σχεδιαστή, το υλικό κατασκευής, ο αριθμός σχεδίου, η κλίμακα σχεδίασης, η ημερομηνία κ.τ.λ. Για τη συμπλήρωση των στοιχείων χρησιμο-ποιούμε κεφαλαία γράμματα.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ (συνέχεια)