Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη…» Σχ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ατομικές και Ομαδικές εργασίες από τα παιδιά της Α3
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
«Μέσα στον δρόμο περπατώ,όταν ο κ. Κ.Ο.Κ. είναι εδώ!»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Λογοτεχνία και Τέχνη 23 Ιανουαρίου 2013 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
1 BΑΡΚΑ ΓΙΑΛΟ. 2) Ω ΧΑΡΑ 5 TΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΚΑΜΠΟ.
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
BROWN BEAR, BROWN BEAR, WHAT DO YOU SEE?
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Δαρμένη Νομού Ροδόπης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας 1 μήνας και 1 βδομάδα με τη Μαρία
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
Παρασταση θεατρου σκιων
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη…» Σχ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη…» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Μπάκα Αργυρώ Συνεργαζόμενοι: Αλποχωρίτη Παρασκευή Τάξεις: Όλες οι τάξεις του Δημοτικού σχολείου

Ποιοι είμαστε… Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και οι δεκαέξι μαθητές του 2/θεσιου Δημοτικού σχολείου Μιχοΐου. Για την διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες, αλλά και ατομικά όπου χρειάστηκε. Ας τους παρουσιάσουμε μέσα από τις σκιές τους!

Πώς ξεκίνησαν όλα… Αφορμή για την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα ήταν μία παράσταση Καραγκιόζη που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας. Ο Καραγκιόζης προκάλεσε την περιέργεια των περισσότερων παιδιών. Έτσι καταλήξαμε στην επιλογή του ως θέμα για το πρόγραμμά μας. Επίσης, προσπαθήσαμε να το συνδυάσουμε και με το πρόγραμμα υγιεινής διατροφής που εφαρμοζόταν ταυτόχρονα στο σχολείο μας.

Βασικοί στόχοι προγράμματος Γνωριμία με την ιστορία του θεάτρου σκιών, τους ήρωές του και τα χαρακτηριστικά τους. Μία πρώτη επαφή των παιδιών με τη λειτουργία του Θεάτρου Σκιών (μπερντές, λάμπα, σκιές, λόγος, καραγκιοζοπαίκτες, μουσική). Γνωριμία και εξοικείωση με τις σκιές. Καλλιέργεια και αξιοποίηση της δημιουργικής έκφρασης των παιδιών μέσα από την αξιοποίηση παιγνιωδών διαδικασιών. Αξιοποίηση του Θεάτρου Σκιών ως διδακτικού εργαλείου για την προαγωγή στόχων γραμματισμού αλλά και απόκτησης βιωμάτων/ γνώσεων που αφορούν διάφορα γνωστικά αντικείμενα της τάξης τους.

Το ταξίδι μας… Αρχικά αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με την ιστορία του θεάτρου σκιών και την προέλευσή του. Συγκρίναμε τις φιγούρες από ξένες χώρες με τις δικές μας (ΠΗΓΗ : Σπαθάρειο Μουσείο Θεάτρου Σκιών Δήμου Αμαρουσίου ) Δερμάτινη Φιγούρα Ιάβας: (περιοχή Yogyakarta - ύψος 55,3 εκ.) Ο Gatutkoko, από τους πρωταγωνιστές του έργου Mahabharata

Δερμάτινη Φιγούρα Μαλαισίας: (ύψος 86 εκ Δερμάτινη Φιγούρα Μαλαισίας: (ύψος 86 εκ.) Ο Mabraia Wana, ο βασικότερος εχθρός του Seri Rama Δερμάτινη αντιπροσωπευτική Φιγούρα του κινέζικου θεάτρου σκιών (Mang - 24x13εκ.) Ο τούρκικος Karagoz

Κατασκευάσαμε από χαρτόνι τις δικές μας φιγούρες του θεάτρου σκιών.

Πειραματιστήκαμε στην κίνηση των φιγούρων.

Κατασκευάσαμε πραγματικές φιγούρες χρησιμοποιώντας διαφάνειες.

Φτιάξαμε αυτοσχέδιο μπερντέ για τις παραστάσεις μας η παράγκαΤο σαράι Η παράγκα Το σαράι

Γράψαμε σε χαρτόνι τα ονόματα πολλών ηρώων του θεάτρου σκιών και φτιάξαμε καδράκια με διάφορες ζωγραφιές τους (Σ.Καραλέξης, Καραγκιόζης. Χρωματίζω με αυτοκόλλητα, εκδ.Σαββάλας)

Μάθαμε την Αλφαβήτα με τη βοήθεια του Καραγκιόζη (Σ Μάθαμε την Αλφαβήτα με τη βοήθεια του Καραγκιόζη (Σ.Καραλέξης, Καραγκιόζης. Χρωματίζω την Αλφαβήτα, εκδ.Σαββάλας)

Συλλέξαμε σπιρτόκουτα με φιγούρες του Καραγκιόζη, τα ταξινομήσαμε ανά φιγούρα, παίξαμε τρίλιζα και παιχνίδια μνήμης (Βρες τις ίδιες φιγούρες).

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Άνθρωπος αγράμματος και οι περιπέτειές του» από τον Χρ. Πατρινό

Διαβάσαμε εικονογραφημένα παραμύθια και παρακολουθήσαμε και άλλες θεατρικές παραστάσεις από CD KAI DVD με προβολέα.

Άκουσαμε μουσική, ήχους που συνοδεύουν τους ήρωες σκιών στην σκηνή και προσπαθήσαμε να μιμηθούν τη φωνή τους. Χορέψαμε χασαποσέρβικο, καλαματιανό και άλλους παραδοσιακούς χορούς που συναντήσαμε στον Καραγκιόζη.

Γνωριμία με τις σκιές… Είδαμε διάφορα είδη τέχνης με σκιές στο διαδίκτυο. Παρακολουθήσαμε το βίντεο από την ομάδα "Pilobolus" που χορεύουν με τις σκιές τους (διπλό κλικ στην εικόνα). Έπειτα γίναμε και εμείς χορευτές σκιών.

Είδαμε βίντεο πώς φτιάχνουμε με τις σκιές μας διάφορα ζώα (διπλό κλικ στο πλαίσιο). Δημιουργήσαμε και εμείς τα δικά μας ζωάκια.

Παίξαμε το παιχνίδι «ο κυνηγός των σκιών» Παίξαμε το παιχνίδι «ο κυνηγός των σκιών». Νικητής είναι όποιος πατήσει όλες τις σκιές των παιδιών. Αποτυπώσαμε σε χαρτόνι τις σκιές μας και τις συγκρίναμε Παιχνίδι: Ποιος κρύβεται πίσω από το σεντόνι;

Οι παραστάσεις μας… Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε σύντομους διαλόγους και θεατρικά σκετς από τα βιβλία μας. «Μύτη σαν σαλάμι» και «Μήλα και καμήλα» από την Α΄ Δημοτικού

«Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι» και «Ο Καραγκιόζης φούρναρης» από τις μεγαλύτερες τάξεις

Αποτύπωση εντυπώσεων από την παράσταση «Ο Καραγκιόζης φούρναρης»

Γράψαμε δικούς μας διάλογους μεταξύ των ηρώων του θεάτρου σκιών και τους δραματοποιήσαμε.

Οργανώσαμε εκδήλωση στο χώρο του σχολείου με επίσημους προσκεκλημένους τους γονείς των μαθητών. Κατασκευή αφίσας και προσκλήσεων για τους θεατές.

Παρουσίαση της παράστασης με τίτλο: «Ο Καραγκιόζης σύμμαχος της υγιεινής διατροφής!»

Κλείσιμο της γιορτής μας με το τραγούδι «Ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη» και χορός.

Τι πετύχαμε; Με την εφαρμογή του προγράμματος οι μαθητές γνώρισαν καλύτερα τον Καραγκιόζη μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους στις δραστηριότητές μας. Η ενθουσιώδης αποδοχή της όλης προσπάθειάς τους από το κοινό που παρακολούθησε την παράστασή τους στη γιορτή μας αποτελεί ένα δείγμα της επιτυχημένης ενασχόλησης τους με αυτό το θέμα. Επιπλέον, η αξιοποίηση του Καραγκιόζη στην διδακτική πράξη δείχνει ότι μπορεί να λειτουργήσει ως ένα πρόσθετο παιδαγωγικό μέσο για την ενίσχυση της συμμετοχής των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος ζητήσαμε από τους μαθητές να αποτυπώσουν τις εντυπώσεις τους από το πρόγραμμα με ένα χρώμα και μια λέξη που να δείχνει το συναίσθημά τους. Οι απαντήσεις τους μαρτυρούν τα θετικά συναισθήματά τους για το πρόγραμμα.

Το γράφημα των συναισθημάτων

Κλείνοντας …. με τον ύμνο μας! Σαν τον Καραγκιόζη Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος Κείνο που με τρώει κείνο που με σώζει είναι που ονειρεύομαι σαν το Καραγκιόζη φίλους και εχθρούς στις φριχτές μου πλάτες όμορφα να σήκωνα σαν να 'ταν επιβάτες. Λευκό μου σεντονάκι λάμπα μου τρελή ποια αγάπη τάχα μας φυσάει βάλε στη σκιά σου τούτο το παιδί που δεν έχει απόψε που να πάει που να πάει….