Επανεκτίμηση της πρόσβασης και συντήρηση μέσω των δευτερευόντων αποθετηρίων: ανάγκες, υποσχέσεις και ευκαιρίες Βασισμένη στην εργασία: “Reevaluating Access.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ι ΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Π ΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ / Ε. Κ. «Αθηνά» Τσιμισκή 58, Ξάνθη, τηλ: , fax: ,
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Τα Ακαδημαϊκά Αποθετήρια στην Ελλάδα Σήμερα Κλωντίνη Ξενίδου-Δέρβου Συντονίστρια Μόνιμη Επιτροπή Περιοδικών HEAL-Link Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Εργασία Μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η επιστήμη του Web.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Open Archive Information System (OAIS) Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων : Σαράντος Καπιδάκης Χρυσάνθη Κλωνή.
MANAGING A PARADIGM SHIFT- ALIGNING MANAGEMENT, PRIVACY POLICY, TECHNOLOGY AND STANDARDS ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Μ. ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Σελίδα 1 «Ψηφιακές Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης», Πάτρα, 22/11/2006.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επανεκτίμηση της πρόσβασης και συντήρηση μέσω των δευτερευόντων αποθετηρίων: ανάγκες, υποσχέσεις και ευκαιρίες Βασισμένη στην εργασία: “Reevaluating Access and Preservation Through Secondary Repositories: Needs, Promises and Challenges” Dean Reberge, Michael Fegan and Mark Kornbluh 310 Audiotorium MATRIX Michigan State University East Lansing MI USA

Αποθετήριο (1) Συλλογή διακεκριμένων ψηφιακών αντικειμένων Συλλογή διακεκριμένων ψηφιακών αντικειμένων Συλλογή διατήρησης της παραγωγής μιας πολυακαδημαϊκής κοινότητας Συλλογή διατήρησης της παραγωγής μιας πολυακαδημαϊκής κοινότητας Σύνολο υπηρεσιών, διαχείρισης και διάδοσης του ψηφιακού υλικού του ιδρύματος Σύνολο υπηρεσιών, διαχείρισης και διάδοσης του ψηφιακού υλικού του ιδρύματος

Αποθετήριο (2) Συλλογή μαθησιακών αντικειμένων Συλλογή μαθησιακών αντικειμένων Παροχή υπηρεσιών πρόσβασης σε Παροχή υπηρεσιών πρόσβασης σε  μαθησιακά αντικείμενα  ψηφιακό, εκπαιδευτικό υλικό  πληροφορίες δικτύου ή διαδικτύου Πηγή - μέσο παροχής ηλεκτρονικής μάθησης, πληροφοριών και υλικού Πηγή - μέσο παροχής ηλεκτρονικής μάθησης, πληροφοριών και υλικού

Πλεονεκτήματα Αποθετηρίου Άμεση συγκέντρωση παραγόμενης γνώσης Άμεση συγκέντρωση παραγόμενης γνώσης Παροχή νέων υπηρεσιών Παροχή νέων υπηρεσιών Προώθηση των υπηρεσιών του Ιδρύματος Προώθηση των υπηρεσιών του Ιδρύματος Συνεργασία με άλλους φορείς ή και οργανισμούς Συνεργασία με άλλους φορείς ή και οργανισμούς Μακρόχρονη διατήρηση υλικού Μακρόχρονη διατήρηση υλικού

Χαρακτηριστικά Αποθετηρίου Υλικό Υλικό  διδακτορικές διατριβές, μελέτες, υλικό διδασκαλίας, ψηφιακές εικόνες, βίντεο, βιβλία, ανακοινώσεις συνεδρίων  διδακτορικές διατριβές, μελέτες, υλικό διδασκαλίας, ψηφιακές εικόνες, βίντεο, βιβλία, ανακοινώσεις συνεδρίων  ψηφιακό υλικό  ψηφιακό υλικό  ψηφιοποιημένο υλικό  ψηφιοποιημένο υλικό Στόχος Στόχος  διδακτικός,  διδακτικός,  ερευνητικός,  ερευνητικός,  διαχείριση γνώσης,  διαχείριση γνώσης,  ηλεκτρονική δημοσίευση  ηλεκτρονική δημοσίευση

Μαθησιακό αντικείμενο Ψηφιακός, επαναχρησιμοποιούμενος πόρος για την υποστήριξη της μάθησης Ψηφιακός, επαναχρησιμοποιούμενος πόρος για την υποστήριξη της μάθησης Άθροισμα ενός ή περισσότερων ψηφιακών πόρων που ενσωματώνει τα μεταδεδομένα τους και αναπαριστά μια εκπαιδευτική ενότητα Άθροισμα ενός ή περισσότερων ψηφιακών πόρων που ενσωματώνει τα μεταδεδομένα τους και αναπαριστά μια εκπαιδευτική ενότητα Οποιαδήποτε οντότητα, η οποία με την βοήθεια της τεχνολογίας, χρησιμοποιείται για παραπομπή σε κάποια άλλη οντότητα Οποιαδήποτε οντότητα, η οποία με την βοήθεια της τεχνολογίας, χρησιμοποιείται για παραπομπή σε κάποια άλλη οντότητα

Η σημερινή πραγματικότητα (1) Οργανισμοί πολιτιστικής κληρονομιάς έχουν εστιάσει για την πρόσβαση και την συντήρηση στα αποθετήρια Οργανισμοί πολιτιστικής κληρονομιάς έχουν εστιάσει για την πρόσβαση και την συντήρηση στα αποθετήρια Εκατομμύρια αντικειμένων τίθενται στην διάθεση του ευρέος κοινού πλέον Εκατομμύρια αντικειμένων τίθενται στην διάθεση του ευρέος κοινού πλέον Φοιτητές έχουν πρόσβαση σε ένα πλήθος πλούσιων και ποικίλων μέσων (φωτογραφίες, εθνογραφικές μελέτες, βίντεο κλπ.) Φοιτητές έχουν πρόσβαση σε ένα πλήθος πλούσιων και ποικίλων μέσων (φωτογραφίες, εθνογραφικές μελέτες, βίντεο κλπ.) Διάρκεια πληροφοριών  επαναχρησιμοποίηση, συνδυασμός, χτίσιμο σύνθετων ψηφιακών αντικειμένων Διάρκεια πληροφοριών  επαναχρησιμοποίηση, συνδυασμός, χτίσιμο σύνθετων ψηφιακών αντικειμένων

Σημερινή πραγματικότητα (2) Πλαίσιο μετατροπής ψηφιακών βιβλιοθηκών: Πλαίσιο μετατροπής ψηφιακών βιβλιοθηκών:  υποστήριξη συνεργασίας  υποστήριξη συνεργασίας  εξέλιξη εργαλείων → παρουσία υλικού με σκοπό την εξυπηρέτηση του χρήστη  εξέλιξη εργαλείων → παρουσία υλικού με σκοπό την εξυπηρέτηση του χρήστη  εύκολα εργαλεία – αυτοματοποίηση διαδικασιών  εύκολα εργαλεία – αυτοματοποίηση διαδικασιών  ικανότητα χρηστών ανάκτησης σύνθετων αντικειμένων  ικανότητα χρηστών ανάκτησης σύνθετων αντικειμένων  προσεκτική ανάλυση στόχων και αναγκών των χρηστών  προσεκτική ανάλυση στόχων και αναγκών των χρηστών  υποστήριξη κατάρτισης και εκπαίδευσης του  υποστήριξη κατάρτισης και εκπαίδευσης του  ο ρόλος των αποθετηρίων  ο ρόλος των αποθετηρίων

«Παράδειγμα» μετακίνησης Η ερευνητική κοινότητα αναγνωρίζει ότι οι καινοτόμες κατευθύνσεις είναι απαραίτητες για την ώθηση της έρευνας στη → συντήρηση και στη διοίκηση των Ψ/Αντικειμένων Η ερευνητική κοινότητα αναγνωρίζει ότι οι καινοτόμες κατευθύνσεις είναι απαραίτητες για την ώθηση της έρευνας στη → συντήρηση και στη διοίκηση των Ψ/Αντικειμένων Η πρόσβαση στις δικτυακές πηγές έχει βελτιωθεί ΟΜΩΣ Η πρόσβαση στις δικτυακές πηγές έχει βελτιωθεί ΟΜΩΣ Ψ/βιβλ/κες και αρχεία → δύσχρηστα για μαθητές και αρχάριους χρήστες Ψ/βιβλ/κες και αρχεία → δύσχρηστα για μαθητές και αρχάριους χρήστες Οι πρακτικές διάδοσης των βιβλ/κών και των αρχείων δυσκολεύουν→ χρήση των πηγών Οι πρακτικές διάδοσης των βιβλ/κών και των αρχείων δυσκολεύουν→ χρήση των πηγών

Οι προκλήσεις των μεταδεδομένων

Δεδομένα - Δυνατότητες (1) Η Ψ/βιβλ/κη → παραγωγή έργου, επέκταση δημιουργίας, αποθήκευση και διασπορά Ψ/Αντικειμένων Η Ψ/βιβλ/κη → παραγωγή έργου, επέκταση δημιουργίας, αποθήκευση και διασπορά Ψ/Αντικειμένων Πρόκληση για Ψ/βιβλ/κη → περίοδος ικανότητας στήριξης των Ψ/Α Πρόκληση για Ψ/βιβλ/κη → περίοδος ικανότητας στήριξης των Ψ/Α Μεγαλύτερος παράγοντας κόστους στην ψηφιακή συντήρηση → ανθρώπινη εργασία Μεγαλύτερος παράγοντας κόστους στην ψηφιακή συντήρηση → ανθρώπινη εργασία ΠΩΣ τα μεταδεδομένα μπορούν να πραγματοποιήσουν την επαναχρησιμοποίηση των ΠΩΣ τα μεταδεδομένα μπορούν να πραγματοποιήσουν την επαναχρησιμοποίηση των συλλογή των αποθετηρίων συλλογή των αποθετηρίων

Δεδομένα – δυνατότητες (2) Οι διαδικασίες → δημιουργούν και δουλεύουν με Ψ/Αντικείμενα → ευκολότερες, αυτοματοποιημένες Οι διαδικασίες → δημιουργούν και δουλεύουν με Ψ/Αντικείμενα → ευκολότερες, αυτοματοποιημένες Η ειδίκευση είναι έξω από το πεδίο πολλών πολιτιστικών ινστιτούτων και Ψ/βιβλ/κών Η ειδίκευση είναι έξω από το πεδίο πολλών πολιτιστικών ινστιτούτων και Ψ/βιβλ/κών Οι πρακτικές φτιάχνουν μια δύσκολη, στην κατανόηση, γλώσσα μέσα στο πλαίσιο της χρήσης Οι πρακτικές φτιάχνουν μια δύσκολη, στην κατανόηση, γλώσσα μέσα στο πλαίσιο της χρήσης Η δυσκολία εύρεσης υλικού οδήγησε → ανάπτυξη του LEARNING OBJECT M/D Η δυσκολία εύρεσης υλικού οδήγησε → ανάπτυξη του LEARNING OBJECT M/D

Δεδομένα – Δυνατότητες (3) Μέσω των εκπ/κών Μ/Δ οι εκπαιδευτικοί → βρίσκουν και χρησιμοποιούν εκπ/κό υλικό Μέσω των εκπ/κών Μ/Δ οι εκπαιδευτικοί → βρίσκουν και χρησιμοποιούν εκπ/κό υλικό Αποθετήρια αντικειμένων μάθησης→ συλλογή αντικειμένων ανεξάρτητων από άλλες Ψ/Β, συλλογή αναθεωρημένων συνδέσεων Αποθετήρια αντικειμένων μάθησης→ συλλογή αντικειμένων ανεξάρτητων από άλλες Ψ/Β, συλλογή αναθεωρημένων συνδέσεων Οι ερευνητές έχουν αναγνωρίσει τα προβλήματα καταγραφής των Ψ/Αντικειμένων Οι ερευνητές έχουν αναγνωρίσει τα προβλήματα καταγραφής των Ψ/Αντικειμένων Ο Dublin Core εξετάζει το πρόβλημα → διευκρινίζει ένα σύνολο Μ/Δ Ο Dublin Core εξετάζει το πρόβλημα → διευκρινίζει ένα σύνολο Μ/Δ

Δεδομένα – Δυνατότητες (4) Ενισχύει την έρευνα και την ευρετηρίαση των Ψ/Αντικειμένων Ενισχύει την έρευνα και την ευρετηρίαση των Ψ/Αντικειμένων Προσφέρει τα αναγκαία μεταδεδομένα για την δημιουργία των Δ/Α Προσφέρει τα αναγκαία μεταδεδομένα για την δημιουργία των Δ/Α

Οι προκλήσεις σχολιασμού των ρεόντων μέσων (1) Τα πολυμέσα και οι συλλογές του Ψ/Α είναι υποχρησιμοποιούμενα στην εκπαίδευση και στην έρευνα → ο χειρισμός εργαλείων χρειάζεται γνωστική προσπάθεια και χρόνο Τα πολυμέσα και οι συλλογές του Ψ/Α είναι υποχρησιμοποιούμενα στην εκπαίδευση και στην έρευνα → ο χειρισμός εργαλείων χρειάζεται γνωστική προσπάθεια και χρόνο Το υλικό της Ψ/Β απαιτεί ανάλυση και ερμηνεία Το υλικό της Ψ/Β απαιτεί ανάλυση και ερμηνεία Διανεμημένο μοντέλο → ευκολότερη πρόσβαση, μεγαλύτερη σειρά κριτηρίων αναζήτησης Διανεμημένο μοντέλο → ευκολότερη πρόσβαση, μεγαλύτερη σειρά κριτηρίων αναζήτησης

Οι προκλήσεις σχολιασμού των ρεόντων μέσων (2) Έχει αναγνωριστεί η σημασία των παραγόμενων από τον χρήστη σχολιασμών και η ανάπτυξη οντολογιών Έχει αναγνωριστεί η σημασία των παραγόμενων από τον χρήστη σχολιασμών και η ανάπτυξη οντολογιών Προγράμματα σχολιασμών εστιάζουν σε συγκεκριμένους τομείς (γλωσσολογία, γεωγραφία) Προγράμματα σχολιασμών εστιάζουν σε συγκεκριμένους τομείς (γλωσσολογία, γεωγραφία) Σχόλια και παρατηρήσεις ειδικευμένα λόγω επιπέδου χρηστών Σχόλια και παρατηρήσεις ειδικευμένα λόγω επιπέδου χρηστών

Οι προκλήσεις σχολιασμού των ρεόντων μέσων (3) Η πληροφορία των Δ/Α → χρήση για πρωτεύουσα ταξινόμηση και συντήρηση Η πληροφορία των Δ/Α → χρήση για πρωτεύουσα ταξινόμηση και συντήρηση Τα Π/Α υπεύθυνα για → την συντήρηση, τη διαχείριση και τη μακροχρόνια πρόσβαση Τα Π/Α υπεύθυνα για → την συντήρηση, τη διαχείριση και τη μακροχρόνια πρόσβαση

MATRIX- MEDIA(1) Εφαρμογή εξυπηρέτησης Δ/Α Πανεπιστημίου Michigan→ δικτυακό εργαλείο → διευκολύνει τον σχολιασμό, την οργάνωση του κειμένου Εφαρμογή εξυπηρέτησης Δ/Α Πανεπιστημίου Michigan→ δικτυακό εργαλείο → διευκολύνει τον σχολιασμό, την οργάνωση του κειμένου Δουλεύει με δικτυακό φυλλομετρητή → χρησιμοποιώντας σελιδοδείκτη Δουλεύει με δικτυακό φυλλομετρητή → χρησιμοποιώντας σελιδοδείκτη Ο χρήστης βρίσκει ένα Ψ/Αντικείμενο → ο σελιδοδείκτης ψάχνει, βρίσκοντας το κατάλληλο Ψ/Δ→ το φορτώνει σε έναν σχολιαστή Ο χρήστης βρίσκει ένα Ψ/Αντικείμενο → ο σελιδοδείκτης ψάχνει, βρίσκοντας το κατάλληλο Ψ/Δ→ το φορτώνει σε έναν σχολιαστή

MATRIX- MEDIA (2) Μέρη των μέσων → απομονώνονται → για ακριβέστερη και λεπτομερή εργασία Μέρη των μέσων → απομονώνονται → για ακριβέστερη και λεπτομερή εργασία Προσφέρει εργαλεία → για να τοποθετηθούν τα δεδομένα σε αντιπαράθεση Προσφέρει εργαλεία → για να τοποθετηθούν τα δεδομένα σε αντιπαράθεση Δεν αποθηκεύει το Ψ/Αντικείμενο Δεν αποθηκεύει το Ψ/Αντικείμενο

Δ/Α και η δυνατότητα των Π/Α

Ρόλος – χαρακτηριστικά Δ/Α (1) Παρέχει τέσσερα επίπεδα πληροφόρησης χρήσης των Ψ/Αντικειμένων Παρέχει τέσσερα επίπεδα πληροφόρησης χρήσης των Ψ/Αντικειμένων  ποια κομμάτια αρχείων είναι περισσότερο αξιοποιημένα  ποια κομμάτια αρχείων είναι περισσότερο αξιοποιημένα  τι χρησιμοποιείται  τι χρησιμοποιείται  ποιος ο χρήστης του Ψ/Αντικειμένου  ποιος ο χρήστης του Ψ/Αντικειμένου  ποιος ο σκοπός χρήσης του Δ/Α  ποιος ο σκοπός χρήσης του Δ/Α Δ/Αρχεία → παράγουν άμεσα λίστα Ψ/Αντικειμένων → χρήση από Π/Α Δ/Αρχεία → παράγουν άμεσα λίστα Ψ/Αντικειμένων → χρήση από Π/Α επιτρέπουν τον χωρισμό των Ψ/Αντικειμένων επιτρέπουν τον χωρισμό των Ψ/Αντικειμένων

Ρόλος – χαρακτηριστικά Δ/Α (2) Δείχνουν σε ποια μέρη των Ψ/Αντικειμένων οι χρήστες έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση Δείχνουν σε ποια μέρη των Ψ/Αντικειμένων οι χρήστες έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση Μπορούν να αποθηκεύσουν χρονικά αποτυπώματα και σημάδια διαστάσεων Μπορούν να αποθηκεύσουν χρονικά αποτυπώματα και σημάδια διαστάσεων Περιέχουν πληροφόρηση → τροφοδότηση Π/Α για το κτίσιμο πυλών Ψ/Αντικειμένων → σχετίζονται με ανάγκες πληθυσμιακών ομάδων Περιέχουν πληροφόρηση → τροφοδότηση Π/Α για το κτίσιμο πυλών Ψ/Αντικειμένων → σχετίζονται με ανάγκες πληθυσμιακών ομάδων Δίνουν στα Π/Α μια ματιά → πως χρησιμοποιούνται τα αποθέματα τους Δίνουν στα Π/Α μια ματιά → πως χρησιμοποιούνται τα αποθέματα τους

Ρόλος – χαρακτηριστικά Δ/Α (3) Προσφέρουν προτάσεις και συνδέσμους σε Ψ/Αντικείμενα, αποθηκευμένα σε άλλα Π/Α Προσφέρουν προτάσεις και συνδέσμους σε Ψ/Αντικείμενα, αποθηκευμένα σε άλλα Π/Α Επιδρούν στην συντήρηση των έργων Επιδρούν στην συντήρηση των έργων Προσφέρουν παραγωγικές περιοχές για μεγαλύτερη έρευνα και ανάπτυξη Προσφέρουν παραγωγικές περιοχές για μεγαλύτερη έρευνα και ανάπτυξη Μπορούν να εγείρουν γνώση για τις ανάγκες της ψηφιακής συντήρησης Μπορούν να εγείρουν γνώση για τις ανάγκες της ψηφιακής συντήρησης Προσελκύουν βιβλ/κες, Πανεπιστήμια Προσελκύουν βιβλ/κες, Πανεπιστήμια Επενδύουν στην Ψ/Σ και πρόσβαση Επενδύουν στην Ψ/Σ και πρόσβαση

Δευτερεύοντα αποθετήρια και Μ/Τ (1) Παρέχουν άφθονα εκτεταμένα Μ/Δ αναφερόμενα σε Ψ/Αντικείμενα Παρέχουν άφθονα εκτεταμένα Μ/Δ αναφερόμενα σε Ψ/Αντικείμενα Μ/Δ→ δημιουργία χρηστών → επιπρόσθετα κριτήρια για έρευνα με λέξη – κλειδί Μ/Δ→ δημιουργία χρηστών → επιπρόσθετα κριτήρια για έρευνα με λέξη – κλειδί Στα Δ/Α τα Μ/Δ→ χρήση από ερευνητή ειδικών Ψ/Αντικειμένων Στα Δ/Α τα Μ/Δ→ χρήση από ερευνητή ειδικών Ψ/Αντικειμένων Αυξάνουν τα Μ/Δ μέσω μιας εξατομικευμένης μεθόδου αναζήτησης πληροφοριών Αυξάνουν τα Μ/Δ μέσω μιας εξατομικευμένης μεθόδου αναζήτησης πληροφοριών Θέτουν ερωτήματα λειτουργίας των Μ/Δ Θέτουν ερωτήματα λειτουργίας των Μ/Δ

Δευτερεύοντα αποθετήρια και Μ/Τ (2) Τα Δ/Α τεκμηριώνουν και συντηρούν την έννοια ενός αντικειμένου Τα Δ/Α τεκμηριώνουν και συντηρούν την έννοια ενός αντικειμένου Τα Μ/Δ ακολουθούν την ζωή ενός Ψ/Α Τα Μ/Δ ακολουθούν την ζωή ενός Ψ/Α Συντήρηση των Μ/Δ θίγεται από: Συντήρηση των Μ/Δ θίγεται από:  την εύκαμπτη ψηφιακή αρχιτεκτονική αντικειμένου και αποθετηρίου (FEDORA)  την εύκαμπτη ψηφιακή αρχιτεκτονική αντικειμένου και αποθετηρίου (FEDORA)  την ανάπτυξη προτύπου κωδικοποίησης και μετάδοσης Μ/Δ (METS)  την ανάπτυξη προτύπου κωδικοποίησης και μετάδοσης Μ/Δ (METS)

Συμπεράσματα (1) Τα URIs → σημαντική πηγή για τα Δ/Α Τα URIs → σημαντική πηγή για τα Δ/Α Τα Ψ/Αρχεία και οι Βιβλ/κες εμποδίζουν την επανα - πρόσβαση στα Ψ/Αντικείμενα Τα Ψ/Αρχεία και οι Βιβλ/κες εμποδίζουν την επανα - πρόσβαση στα Ψ/Αντικείμενα Δ/Α→ αποθηκεύουν ένα μοναδικό URI→ επιτρέπει την πρόσβαση στο Ψ/Αντικείμενο Δ/Α→ αποθηκεύουν ένα μοναδικό URI→ επιτρέπει την πρόσβαση στο Ψ/Αντικείμενο Απαραίτητη η έρευνα και η τυποποίηση → βοήθεια → κατανόηση αντικειμένων από τους χρήστες και συντήρηση πληροφοριών από τα Δ/Α Απαραίτητη η έρευνα και η τυποποίηση → βοήθεια → κατανόηση αντικειμένων από τους χρήστες και συντήρηση πληροφοριών από τα Δ/Α

Συμπεράσματα (2) Τυποποίηση Μ/Δ των Δ/Α → σημαντική για την ανταλλαγή Μ/Δ μεταξύ των εργαλείων των Δ/Α αλλά και μεταξύ Δ/Α και Π/Α Τυποποίηση Μ/Δ των Δ/Α → σημαντική για την ανταλλαγή Μ/Δ μεταξύ των εργαλείων των Δ/Α αλλά και μεταξύ Δ/Α και Π/Α Είναι ουσιαστικό να παραχθεί μια ευεργετική σχέση ανάμεσα σε Π/Α και Δ/Α Είναι ουσιαστικό να παραχθεί μια ευεργετική σχέση ανάμεσα σε Π/Α και Δ/Α Χρήσιμο τα Δ/Α να έχουν πρόσβαση και να ενσωματώνουν μικρά κομμάτια Μ/Δ από Π/Α Χρήσιμο τα Δ/Α να έχουν πρόσβαση και να ενσωματώνουν μικρά κομμάτια Μ/Δ από Π/Α Τα Δ/Α αποτελούν οργανικές, μεταβαλλόμενες οντότητες Τα Δ/Α αποτελούν οργανικές, μεταβαλλόμενες οντότητες

Συμπεράσματα (3) Οι χρήστες αναθεωρούν τους σχολιασμούς, περιορίζουν την πρόσβαση ή επιτρέπουν πολλά επίπεδα πρόσβασης Οι χρήστες αναθεωρούν τους σχολιασμούς, περιορίζουν την πρόσβαση ή επιτρέπουν πολλά επίπεδα πρόσβασης Πως θα συντηρηθούν τα μεταβαλλόμενα δεδομένα που δημιουργούνται από τους χρήστες? Πως θα συντηρηθούν τα μεταβαλλόμενα δεδομένα που δημιουργούνται από τους χρήστες? Πρέπει να συντηρηθούν όλες οι αλλαγές? Πρέπει να συντηρηθούν όλες οι αλλαγές? Οι αλλαγές γίνονται σημαντικά κομμάτια των πληροφοριών που περιγράφουν την εξέλιξη των Ψ/Αντικειμένων? Οι αλλαγές γίνονται σημαντικά κομμάτια των πληροφοριών που περιγράφουν την εξέλιξη των Ψ/Αντικειμένων?