2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Advertisements

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
…από μικρούς συγγραφείς
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν τρία μικρά λυκάκια με τη μαμά τους.
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Μετάφραση – Προσαρμογή στο Power Point: Μαρία Κασαπίδη
Ο ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ο ΡΟΖ ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΑ – ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
Το φθινόπωρο μέσα από τα μάτια των παιδιών
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
O ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΡΕΝΕΣΜΗ
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Ενας δεινοσαυρος στο μπαλκονι μου
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Ο Δουλευτάρης και ο Ακαμάτης
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ Δήμητρα Γαλάνη Αθηνά Κυριάκου.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Η μαγεία του Άγιου Βασίλη
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Γιάννης Χατζημιχαήλ Ε΄ Τάξη
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Αγία Σοφία Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Θεσσαλονίκης Τμήμα Ε2 Σχ. Έτος:
Ο Βυζαντινός Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού, περισσότερο γνωστή ως Αγία Σοφία ή Αγιά-Σοφιά, γνωστός και ως Ναός της Αγίας του Θεού.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Σεπτέμβριος 2015 Στ΄1. Λουίζα Μέι Άλκοτ  Τέσσερεις αδερφές η Μέγκ, η Τζό, η Μπέθ και η μικρή Άμμυ. Η κάθε μια με τις φιλοδοξίες της ζει την εφηβεία.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
 Ήταν κάποτε, μία παρέα παιδιών που συναντήθηκε σε μια όμορφη παραλία. Ενώ τα παιδιά συζητούσαν, άκουσαν βήματα. Κρύφτηκαν πίσω από τα αρμυρίκια, γιατί.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ΄1 Γιωργοσ Λυγουρησ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Προετοιμασία της Βιβλικής
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο: Δαρμένης Εκπαιδευτική ομάδα: Βάρναλη Σοφία & Χουσείν Χατζή Χαλήλ Αριθμός μαθητών:15 κορίτσια:10 αγόρια:
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δ2 Δανάη Διαμαντοπούλου.
Αγγελική-Νίκη Φλώρου Σεπτέμβρης 2015.
Αγία Σοφία Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Αξέχαστα....
Γιατί δε μετράς προβατάκια!
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Emotions
Αγία Σοφία Μαρία – Στεφανία Χατζηγορηγορίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΑΞΗ Ε΄2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΣΤΑΘΩΡΟΥ ΑΓΛΑΪΑ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝΤΟΠΟ ΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» 2013-2014

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ

Το συγκεκριμένο βιβλίο το είχαμε επιλέξει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, λόγω της βυζαντινής ιστορίας και του πολύ ιδιαίτερου τρόπου γνωριμίας με τα μνημεία και την ιστορία της Θεσσαλονίκης. ‘Ετσι η δημιουργία του δικτύου με το συγκεκριμένο θέμα μας έδωσε ιδιαίτερη χαρά.

ΣΤΟΧΟΣ: Ο δεινόσαυρος, ένα πολύ αγαπητό ζώο του παρελθόντος για τα παιδιά να μας βοηθήσει στην ιστορική μας αναδρομή.

1. ΑΦΟΡΜΗΣΗ Η πρώτη επαφή με το βιβλίο: Ξεκινώντας από το εξώφυλλο του βιβλίου οι μαθητές απορούν πως μπορεί ένας δεινόσαυρος να ζει στην εποχή μας και τι δουλειά έχει ένα παιδί να είναι πάνω του.

2. ΔΙΑΛΟΓΟΣ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Στον πρώτο προβληματισμό οι απόψεις των μαθητών ήταν πολλές. Όπως: υπήρχε κατεψυγμένο DNA από τους επιστήμονες και κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ξανά δεινόσαυρο ή ότι είναι τεχνητός, ρομπότ, ή παιχνίδι.

Ξεκινώντας την ανάγνωση του βιβλίου λύνεται η απορία μας Ξεκινώντας την ανάγνωση του βιβλίου λύνεται η απορία μας. Ο δεινόσαυρος γεννιέται μέσα από ένα αυγό που αναδύεται στην επιφάνεια της γης από μία ρωγμή στον Χορτιάτη Θεσσαλονίκης.

3. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Οι μαθητές σκέφτονται πως είναι μόνος στον κόσμο και άρα νιώθει μοναξιά, φόβο, περιέργεια, ανασφάλεια μέχρι που ανακαλύπτουν ότι είναι αόρατος.

4. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ Σχετικά με το δεύτερο σκέλος του αρχικού προβληματισμού μας και την πρώτη συνάντηση του δεινόσαυρου με τον Γιάννη, χρησιμοποιώντας και τη θεατρική εκδοχή της ιστορίας μας το δραματοποιούμε όπως φαίνεται στο βίντεο που ακολουθεί.

βίντεο

5. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ Οι μαθητές καλούνται να γράψουν τι θα έκαναν αν έβλεπαν ξαφνικά έναν δεινόσαυρο. Μερικές απαντήσεις: Θα του έλεγα να με πάει μια βόλτα στην πόλη μου για να ΄δω πράγματα που δεν μπορώ να δω από το έδαφος. Λευτέρης.

Θα κάναμε πολλά ταξίδια σε όλο τον κόσμο, θα ήμουν πολύ ευτυχισμένη. Χριστίνα Θα έκανα τσουλήθρα. Θα πήγαινα στον Όλυμπο, ν’ ανέβω στην κορυφή και όταν πήγαινα στη θάλασσα θα βουτούσα κατευθείαν. Ελισσάβετ Θα πηγαίναμε σε όλες τις χώρες του κόσμου και θα τον είχα σαν ένα κατοικίδιο. Θεοδόσης

Θα πηγαίναμε σε όλα τα αξιοθέατα του κόσμου. Αλεξάνδρα Θα ειδοποιούσα τους γονείς μου και μετά την αστυνομία. Αφού ερχόταν θα τηλεφωνούσα στον στρατό και θα του έβγαζα φωτογραφίες μήπως και οι επιστήμονες βρουν μια άκρη σ’ αυτό το θέμα. Μανώλης Θα πηδούσα πάνω στο κεφάλι του και θα πήγαινα στο πλανητάριο της Θεσσαλονίκης. Εκεί θα βλέπαμε ένα ντοκιμαντέρ με δεινόσαυρους για να του δείξω το είδος του. Νομίζω ότι θα του άρεζε να δει τους προϊστορικούς προγόνους του. Τάνια

Θα ήθελα να τρομάζω τους επισκέπτες στον Λευκό Πύργο Θα ανέβαινα πάνω του και θα γυρνούσαμε όλα τα Μουδανιά και θα χαζεύαμε τα αεροπλάνα που θα περνούσαν από δίπλα μας. Βέβαια θα φοβόμουνα και λίγο γιατί δεν συναντάς κάθε μέρα έναν δεινόσαυρο στην πόλη που μένεις. Νικολέτα Θα πήγαινα μαζί του σε ένα Λούνα Πάρκ και θα ανέβαινα μαζί του σε όλα τα παιχνίδια. Άλκης Θα ήθελα να τρομάζω τους επισκέπτες στον Λευκό Πύργο

Θα ήθελα ν’ ανεβώ πάνω στη σφαίρα του πλανηταρίου Θα ανέβαινα πάνω στα δέντρα να μαζέψω φρούτα. Θα ήθελα να ανεβώ σε αεροπλάνο την ώρα που πετάει.

6. ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Οι μαθητές ζωγράφισαν τον δικό τους δεινόσαυρο.

Φτιάξαμε κι έναν μεγάλο δεινόσαυρο για την τάξη μας.

7. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

8. ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1 «Σκεφτείτε ένα μνημείο που θα επισκεπτόσασταν με τη βοήθεια του Σαύρου, για ποιο λόγο και περιγράψτε αυτά που θα βλέπατε από εκεί.» 1η ομάδα Το μνημείο που επισκεφθήκαμε με τη βοήθεια του Σαύρου είναι η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη. Βλέπουμε τη Θεσσαλονίκη από ψηλά, βλέπουμε τον Θερμαϊκό κόλπο, ανθρώπους να περνάνε, μα ξαφνικά ακούμε μουσική παρέλασης. Βλέπουμε πολλά παιδιά να παρελαύνουν και πολλούς γυμναστές να σφυρίζουν με τη σφυρίχτρα τους. Πολλά παιδιά κρατούσαν σημαιάκια. Ο Σαύρος ενθουσιάστηκε που είδε τόσα πολλά παιδιά γιατί και αυτός είναι ακόμα παιδί. Επίσης χάρηκε που στον τόπο που γεννήθηκε υπάρχουν τόσα πολλά μνημεία. Όταν η παρέλαση τελείωσε και ξανά ανεβήκαμε πάνω στον δεινόσαυρο μας έκανε μια βόλτα στην όμορφη Θεσσαλονίκη και μετά μας γύρισε στη γαλάζια θάλασσα των Μουδανιών.

2η ομάδα Θα επισκεπτόμασταν το άγαλμα του Αριστοτέλη στα Στάγειρα της Χαλκιδικής. Θα το επισκεπτόμασταν για να δούμε αυτόν τον μεγάλο φιλόσοφο. Εκεί καθώς ήμασταν πάνω στο άγαλμα είδαμε τον Αριστοτέλη. Δίδασκε σε κάτι παιδιά που ήταν έτοιμα να περάσουν στη Μαθηματική σχολή. Τους δίδασκε επίσης φιλοσοφία γιατί καθώς έλεγε πρέπει πάντα να ξέρουμε και κάτι παραπάνω. Εκείνη τη στιγμή εμφανίστηκε ο Μέγας Αλέξανδρος ζητώντας απελπιστικά τη βοήθειά του. Ο Αριστοτέλης του έδωσε την απάντηση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Τέλος ο Μέγας Αλέξανδρος του ζήτησε να πάει μαζί του στην εκστρατεία του αλλά εκείνος δε δέχτηκε. Δε συμπαθούσε τον πόλεμο.

3η ομάδα Το μνημείο που θα επισκεπτόμασταν είναι ο Παρθενώνας. Το διαλέξαμε γιατί εκεί κρύβεται όλος ο πλούτος της Ελληνικής ιστορίας. Ξαφνικά εκεί πάνω στον Παρθενώνα εμφανίστηκαν δύο πολύ όμορφες κοπέλες . Το εντυπωσιακό ήταν ότι όταν ο Σαύρος πήγε να χτυπήσει το πόδι του εκείνες τον βοήθησαν ( ήταν οι Καρυάτιδες). Είχαν χρυσαφένια μαλλιά, γαλάζια μάτια σαν τον απέραντο ωκεανό και κατακόκκινα χείλη. Κάποια στιγμή ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος και οι κοπέλες έφυγαν. Ανεβήκαμε στον Σαύρο και τις ακολουθήσαμε. Μας πήγαν στο μουσείο της Ακρόπολης όπου ήταν το σπίτι τους.. Εκεί βρήκαμε ένα χρυσό μενταγιόν με μια μεγάλη καρδιά που όταν την ανοίγεις μπορείς να βρεθείς όπου θες σ’ ένα δευτερόλεπτο. Ανοίξαμε την καρδιά και αμέσως βρεθήκαμε στο σπίτι μας. Σκεπτόμασταν ότι θα θέλαμε να τις ξανασυναντήσουμε.

4η ομάδα Περπατούσαμε στην πλατεία Ταξίμ και ξαφνικά βλέπουμε τον αόρατο Σαύρο. Μας παίρνει στην πλάτη του και μας πηγαίνει στον δρόμο για την Αγια Σοφιά. Τότε ζητάμε από τον Σαύρο να μας ανεβάσει στον τρούλο και αυτός δέχεται. Του το ζητήσαμε για να δούμε τον Βόσπορο και τις κρεμαστές γέφυρες. Πάνω στον τρούλο βλέπαμε όλο τον Βόσπορο και νιώθαμε σαν να πετούσαμε. Η μύτη μας μύριζε τον παλιό Βυζαντινό αέρα. Όλοι οι τουρίστες βγάζανε φωτογραφίες με φλας και μας τυφλώνανε. Αφήσαμε τον Σαύρο να πάει σε μία καφετέρια αλλά δε χωρούσε. Η νύχτα άρχισε να πέφτει. Η λάμψη του φεγγαριού άρχισε να τριβιλίζει μέσα στον ναό. Τα μάτια μας άρχισαν να κλείνουν και ο Σαύρος έκανε πως κοιμάται. Τον πήρε ο ύπνος και ονειρεύτηκε την Κωνσταντινούπολη όπως ήταν παλιά. Το άγαλμα του Κωνσταντίνου φαινόταν μέσα στην πλατεία. Μέσα στην δεξαμενή έτρεχε γάργαρο νερό. Ένα φως χτύπησε στο αόρατο πρόσωπο του δεινόσαυρου. Ήταν ο ήλιος είχε ξημερώσει και βρισκόταν ακόμα κάτω από τον τρούλο. Μας ξύπνησε, σηκωθήκαμε όρθιοι και είδαμε όλα τα τζαμιά. Είχαμε όλοι μια απορία , που είναι ο ιππόδρομος. Ακούσαμε έναν ξεναγό να λέει στην ομάδα του πως ο ιππόδρομος δεν υπάρχει πια. Ήταν μια όμορφη πλατεία, πως θα κατεβαίναμε; Τσουλήσαμε στην πλάτη του Σαύρου και βρεθήκαμε πάνω στις καρέκλες του σχολείου.

ΛΙΓΗ ΓΝΩΣΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο Αριστοτέλης γεννήθηκε το 384 π.χ. στα αρχαία Στάγειρα της Χαλκιδικής. Ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος και πολυεπιστήμονας. Ήταν μαθητής του Πλάτωνα και δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πέθανε το 322 π.χ. στη Χαλκίδα της Εύβοιας.

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ναός του Αγίου Δημητρίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Βρίσκεται στην ομώνυμη οδό και είναι πεντάκλιτη βασιλική. Στο υπόγειο του ναού βρίσκεται ο χώρος μαρτυρίου του Αγίου. Ο σημερινός ναός κτίστηκε από τον επίσκοπο Ιωάννη τον 7ο αιώνα, στα ερείπια παλαιότερου ναού

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ Ο Παρθενώνας είναι ναός, χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα. Οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου.

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Ο Βυζαντινός Ναός γνωστός της Αγίας του Θεού Σοφίας ή απλά Η Μεγάλη Εκκλησία, ήταν από το 360 μέχρι το 1453 ορθόδοξος καθεδρικός ναός της Κωνσταντινούπολης, με εξαίρεση την περίοδο 1204 - 1261 κατά την οποία ήταν ρωμαιοκαθολικός ναός, ενώ μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης μετατράπηκε σε τέμενος, μέχρι το 1934 και αποτελεί σήμερα μουσειακό χώρο . Το παρόν κτίσμα ανεγέρθηκε τον 6ο αιώνα, επί βασιλείας του Ιουστινιανού Α΄, από τους μηχανικούς Ανθέμιο από τις Τράλλεις και Ισίδωρο από τη Μίλητο.

9.ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ « ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ » 1η ομάδα Μετά από το τέλος της περιήγησης ο Σαύρος δεν ήθελε να αποχωριστεί τον Γιάννη, γι αυτό τον έκανε 18χρονο αγόρι με τις μαγικές του ικανότητες και τον πήρε μαζί του στα ταξίδια του σε όλο τον κόσμο. Ο Γιάννης και ο Σαύρος εντυπωσιάστηκαν με τα μνημεία όλου του κόσμου. Μετά ο Γιάννης και ο Σαύρος γύρισαν πίσω και ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα. Από όλο τον κόσμο τους άρεσε περισσότερο η Χαλκιδική και η μαγευτική Θεσσαλονίκη αλλά γενικώς τους άρεσε η Ελλάδα με τα ωραία μνημεία της.

2η ομάδα Στο τέλος της περιήγησης στη Θεσσαλονίκη, ο Σαύρος άφησε τον Γιάννη στο μπαλκόνι του και πήγε στον Χορτιάτη. Μετά από κάποια χρόνια ο Σαύροε πήγαινε συχνά στο μπαλκόνι του Γιάννη και κάνανε βόλτα στη Θεσσαλονίκη. Όταν ο δεινόσαυρος γέρασε και δεν μπορούσε να κάνει βόλτες ο Γιάννης πήγαινε στον Χορτιάτη και έτσι δε χωρίσανε ποτέ. Ο μεγάλος πράσινος φίλος του Γιάννη είχε μια βαριά αρρώστια και έτσι αποχωρίστηκε τον φίλο του για πάντα. Ένα νέο αυγό όμως αναδύθηκε στο βουνό και μια νέα ιστορία ξεκίνησε.

3η ομάδα Τελικά ο Σαύρος χάνει την ιδιότητά του να είναι αόρατος επειδή του έπεσε η μαγική του τρίχα. Οι άνθρωποι κάλεσαν τα F-16, τα ελικόπτερα, πολλά τανκς, οπλοπολυβόλα κι εκείνος σκέφτηκε πόσο κακοί είναι οι άνθρωποι. Κατέληξε στο να φάει τον Γιάννη και να τρέξει προς το Σεϊχσού. Έτσι όπως έτρεχε χτύπησε σε μια ανεμογεννήτρια, του έκοψε το κεφάλι και χτυπήθηκε και ο Γιάννης. Τέλος, τον έθαψαν στο βουνό Χορτιάτη και έμεινε ως ο μεγαλύτερος επισκέπτης της πόλης με το άδοξο τέλος.

4η ομάδα Ο Σαύρος άφησε τον Γιάννη στο μπαλκόνι και κοιμήθηκε κάτω από το μπαλκόνι του Γιάννη. Ο Γιάννης του έδωσε 20 σαλάτες να φάει για επιδόρπιο και μετά τον νανούρισε. Το άλλο πρωί ο Γιάννης κοίταξε κάτω από το μπαλκόνι του και δεν είδε τον Σαύρο. Κοίταξε στα δρομάκια της πόλης μα δεν ήταν πουθενά. Δεν πρόλαβε καν να νιώσει τη θλίψη του και άκουσε τη μαμά του να του λέει: « Ξύπνα Γιάννη, έχεις σχολείο». Ο Γιάννης διηγήθηκε αυτό το όνειρο στη μαμά του, μα εκείνη του είπε ότι έχει πολλή φαντασία και τον άφησε στο σχολείο του. Έτσι τελειώνει αυτό το όνειρο.

ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Ήταν ένα δεινοσαυράκι Και έμοιαζε σαν τερατάκι Είχε πράσινη μουρίτσα Και μια μακριά ουρίτσα Ήταν μόνος σα γατάκι Που να βρει ένα φιλαράκι; Αφού όλοι είχαν δυο πόδια Και αυτός πενήντα δόντια. Είδε τον μικρό Γιαννάκη Πάνω σ΄ένα μπαλκονάκι «ένα τέρας» να φωνάζει Και ο Σαύρος να τρομάζει. Τότε έλα να με πάρεις Στην Καμάρα να με βάλεις Και μετά αν ήμαστε μόνοι Πάμε πάλι στο μπαλκόνι Ήταν ένα δεινοσαυράκι Και έμοιαζε σαν τερατάκι Είχε πράσινη μουρίτσα Και μια μακριά ουρίτσα Ήταν μόνος σα γατάκι Που να βρει ένα φιλαράκι; Αφού όλοι είχαν δυο πόδια Και αυτός πενήντα δόντια Είδε τον μικρό Γιαννάκη

ΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΜΕ ΕΝΑΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟ» Ή «ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΛΟ»

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου προγράμματος, συνεργάστηκαν, απέκτησαν γνώσεις, ενδιαφέρθηκαν, δημιούργησαν, αυτοσχεδίασαν, εκφράστηκαν και όλα αυτά με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο. Μία δυσκολία που αντιμετωπίσαμε ήταν ο χρόνος. Οι δραστηριότητες πολλές φορές απαιτούσαν αρκετό χρόνο να ολοκληρωθούν.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ