Έργα Τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά Καθηγήτρια Τέχνης: Πόπη Νικολάου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
“…ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ”
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο και κάτι ξε-στραβώνει Διεθνής Αμνηστία Φιλικό Σχολείο Ένα διεθνές σχέδιο δράσης.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΤΑΜΟΣ ΘΩΜΑΣ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Dead Man Walking Σοφία Ηλιακοπούλου Ναταλία Καπώνη Ελένη Λάδη
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ Της Κνωσσού (Κρήτη).
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
 Η ειρήνη αποτελεί φυσική κατάσταση στην κοινωνική ζωή του ανθρώπου κατά την οποία οι σχέσεις λειτουργούν αρμονικά και χωρίς βίαιες αντιπαραθέσεις. Επιδιώκεται.
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Παγκόσμια Περιβαλλοντική Πολιτική
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
Το Δίκαιο.
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έργα Τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά Καθηγήτρια Τέχνης: Πόπη Νικολάου Έργα Τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά Καθηγήτρια Τέχνης: Πόπη Νικολάου

ΦΤΕΡΑ ΑΓΓΕΛΩΝ Η έννοια άγγελος στην αρχαία Ελλάδα σήμαινε τον αγγελιοφόρο, αυτόν που μετέφερε είδησης αγγελίες , πληροφορίες. Από την εποχή του Ομήρου ο Ερμής αναφέρεται ως ο επίσημος αγγελιοφόρος του Δία. Στην Εβραϊκή γλώσσα επίσης η λέξη χρησιμοποιείται για τη δηλώσει είτε θείο είτε ανθρώπινο αγγελιοφόρο. Στη χριστιανική θρησκεία οι άγγελοι εμφανίζονται ως αγγελιοφόροι του θεού και αποτελούν όργανα του με τα οποία διαβιβάζει τη θέληση του στους ανθρώπους. Στόχος των αγγέλων είναι η σωτηρία της ψυχής των ανθρώπων. Με βάση τις πιο πάνω επιλέξαμε ως πηγή έμπνευσης τα φτερά των αγγέλων. Θεωρήσαμε πως οι άγγελοι είναι το καλύτερο μέσο μεταφοράς μηνυμάτων. Με τα φτερά τους ελπίζουμε να ταξιδέψουν τα μηνύματα του σεβασμού, της αλληλεγγύης της ισότητας της ανεκτικότητας, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ελπίζουμε δια μέσω της τέχνης τα μηνύματα αυτά να αγγίξουν τις ευαίσθητες χορδές όλων των ανθρώπων, θα γεννήσουν και ριζώσουν μέσα τους την ελπίδα για ένα πιο ανθρώπινο κόσμο.

Γραφικές Τέχνες

ΔΡΑΣΗ ΞΕΝΙΟΣ

Δέκα χιλιάδες χρόνια κυπριακής ιστορίας

H ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ   Η θέα Νίκη παρουσιάζεται με τη μορφή φτερωτής γυναίκας η οποία κατέβηκε από τον ουρανό για να αναγγείλει τη νίκη του στόλου που κερδίζει τη μάχη, και επικρατεί η ειρήνη και δημοκρατία. Η Νίκη της Σαμοθράκης με ανακυκλώσιμα υλικά γίνεται με την συμμέτοχη μαθητών του σχολειού μας. Ταυτόχρονα η δημιουργία αυτή δίνει την ώθηση στην ανακύκλωση, και το στίγμα της για πολυφωνία και τη διαφορετικότητα. Κάθε μπουκάλι είναι ένα έργο ,μια προσωπικότητα που μαζί συνθέτουν ένα άλλο έργο, έτσι ακριβώς όπως οι λέξεις συνθέτουν μια πρόταση, όπως οι στίχοι ένα ποίημα, όπως οι μαθητές μια τάξη, όπως οι πολίτες μπορούν να αναπτύσσουν όλοι μαζί μια δημοκρατική κοινωνία. Η τέχνη δεν σταμάτα πουθενά. Και όταν ακόμα η δημοκρατία απουσιάζει μπορεί να εκφράζεται το ίδιο ελεύθερα, να απαντά ερωτήματα, να ταξιδεύει, να ανοίγει ορίζοντες, να αφυπνίζει συνειδήσεις.

ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΚΛΩΣΤΗ ΕΝΑ ΚΟΥΒΑΡΙ Ο μεγάλος μας ζωγράφος Αδαμάντιος Διαμαντής ατένιζε τους ανθρώπους της Κύπρου με απέραντη αγάπη και θαυμασμό.  Ήταν βέβαιος για τις ραγδαίες και αμετάκλητες αλλαγές που έφερνε ο εικοστός αιώνας και θέλησε να κρατήσει σαν φυλακτό ένα δείγμα από τον «Κόσμο της Κύπρου», ενός ανόθευτου και αγνού κόσμου που ο ίδιος παρατηρούσε με δέος, αλλά ταυτόχρονα και με τη βεβαιότητα ότι σύντομα θα χανόταν. Όπως είπε και ο ίδιος:Ήταν ο καλύτερος κόσμος που γνώρισα: Άνθρωποι γεροί, σίγουροι, κουβαλούσαν μαζί τους μια κληρονομιά.  Συνήθειες, νόμος ζωής, δικαστές και υπόδικοι.  Οι πράξεις τους κυβερνημένες, σαν μια φιλοσοφική πολιτεία....«Ο Κόσμος της Κύπρου», ο κόσμος των χωριών της Κύπρου πάει να χαθεί, νοθεύεται και αλλάζει, βαρύς, αδρός, και σίγουρος, στο καλό και στο κακό.  Αιώνες, αιώνες στενόχωρης ζήσης κάτω από το θέλημα των άλλων.

Οι 67 σιωπηλές μορφές των προγόνων (των παππούδων μας), μιλούν για την καθημερινή, απλή ανθρώπινη σοφία μιας εποχής, που ενώ πιέστηκε από αιώνες δουλείας, σκλαβιάς, στέρησης και ταπείνωσης, κράτησε άσβεστες τις αξίες που είναι και η βάση της Κυπριακής κοινωνίας, όπως η αγάπη στην πατρίδα, η φιλία, το φιλότιμο, η αγάπη στο συνάνθρωπο, η αλληλεγγύη, η εργατικότητα, η τιμιότητα, η προσήλωση στο δίκαιο. Έτσι αυτός ο λαός δημιούργησε μια ζωή πλέρια, κράτησε την πίστη του και την Ελληνικότητά του, ρύθμισε την ηθική του, το δίκαιο, φύλαξε σιωπηρά το σπόρο, την προσήλωση στη φυλή και τ' όραμα, αυτό που τώρα πάμε μεις να χαλάσουμε με την παραφροσύνη μας, την επιπολαιότητά μας, με την απουσία κάθε συνετής σκέψης και αυτοσυγκράτησης, με την κατάρα του στενού εγωισμού και της αλληλοεξόντωσης.

Εμπνευσμένο από το σημαντικότερο έργο του Διαμαντή, Εμπνευσμένο από το σημαντικότερο έργο του Διαμαντή, ....«Ο Κόσμος της Κύπρου», αλλά και από τον μυθικό ήρωα, η μαθητική δημιουργία Θησέας, έρχεται να δώσει μια εναλλακτική λύση και ένα ελπιδοφόρο μύνημα στον προβληματισμό μας για το τέλμα που βρίσκεται η σημερινή κοινωνία. Οι αλληγορικές αναφορές πολλές . Όπως ο Θησέας, που υπήρξε ένας από τους καλύτερους βασιλιάδεςτης αρχαίας Ελλάδας, θεμελίωσε το μεγαλείο των Αθηνών και έδωσε την αίγλη που άξιζε στην πατρίδα του, έτσι και η κοινωνία μας χρειάζεται σήμερα ένα Θησέα-ήρωα που να επαναφέρει τις αρχέτυπες αξίες που ενώνουν και συντηρούν το λαό μας εδώ και αιώνες. Χρειάζεται να ξυπνήσει μέσα στον καθένα μας ένας Θησέας - ήρωας που θα σκοτώσει το Μινώταυρο της μισαλλοδοξίας και ξετυλίγοντας το κουβάρι της γνώσης και της αλληλεγγύη, θα καταφέρει να βγεί από το λαβύρινθο.

Σαν μιάν μεάλην Λυμπουρκάν Ούλλοι μαζί, με μιάν καρκιάν να κάμουμεν την Κύπρον μιάν! Τα μυρμήγκια ή λύμπουροι στην κυπριακή διάλεκτο, είναι εξαιρετικά κοινωνικά έντομα και έχουν μια περίπλοκη κοινωνική δομή, όπου κάθε μυρμήγκι έχει ένα σκοπό (ουσιαστικά μια θέση εργασίας). Τα μυρμήγκια ζουν σε αποικίες και έχουν μια κοινωνική δομή: από τα μυρμήγκια εργάτες που συγκεντρώνουν τα υλικά και τα τρόφιμα, καθώς και τα μυρμήγκια νοσηλευτές και φροντιστές για τις προνύμφες μυρμηγκιών (τα μωρά), στο μυρμήγκι βασίλισσα που τρέχει τη φωλιά και είναι η μοναδική γυναίκα που αναπαράγει στην αποικία της. Οφείλουν την επιτυχία τους να επιβιώνουν μέσα σε τόσες πολλές αντίξοες συνθήκες, στην κοινωνική τους οργάνωση και την ικανότητά τους να τροποποιούν οικοτόπους, να αξιοποιούν πόρους και να αμύνονται. Όλες οι αποικίες τους παρουσιάζουν καταμερισμό εργασίας, επικοινωνία μεταξύ των ατόμων, και ικανότητα επίλυσης περίπλοκων προβλημάτων. Συμβολίζουν την εργατικότητα, την ενότητα και τη σύμπνοια.

Έτσι και στην μοιρασμένη μας πατρίδα Κύπρο του 21ου αιώνα, όπου κυριαρχεί ο ατομικισμός, ο ανταγωνισμός, το άγχος, η απομόνωση και η αδιαφορία, μόνο με όπλο την κοινωνική αλληλεγγύη μπορούμε να ξαναενώσουμε τα σπασμένα κομμάτια και να δημιουργήσουμε ένα τόπο δυνατό, σταθερό με ανθούσα οικονομία και πολίτες που χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, να απολαμβάνουν τους καρπούς των κόπων τους σε μια χώρα ελεύθερη και ευημερούσα. Το μνημειακό αυτό έργο, ήταν αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας μεγάλης ομάδας μαθητών και τόσο ο σχεδιασμός όσο και η υλοποίησή του πραγματοποιήθηκαν με γνώμονα την αρμονική ενσωμάτωσή του στο κτιριακό συγκρότημα του Περιφερειακού Λυκείου Απ. Λουκά Κολοσσίου. Άλλη σημαντική παράμετρος του έργου ήταν η χρήση ανακυκλώσιμων μεταλλικών αντικειμένων (κουταλιών), που αποτέλεσε για τους εμπλεκόμενους μαθητές βιωματικό εργαστήρι γνώσης-πράξης αειφόρου ανάπτυξης, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και ενεργού πολιτότητας. Οι εμπλεκόμενοι μαθητές βίωσαν μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία την κοινωνική αλληλεγγύη, την σύμπνοια και ομαδικότητα. Έμαθαν να εκτιμούν την πατρίδα τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά και διαμόρφωσαν θετική κοινωνική στάση και χαραχτήρα ενεργού πολίτη που επιζητά να κάνει τη διαφορά, ειδικά σε καιρούς χαλεπούς όπως αυτούς που διανύουμε τώρα!

ΔΗΛΩΝΩ - ΔΙΑΔΗΛΩΝΩ Oι μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας, γεμάτοι με έντονα συναισθήματα για την τύχη της μικρής τους πατρίδας που υποφέρει και στενάζει κάτω από το βάρος της οικονομικής κρίσης και με το βλεμμα στραμμένο στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, δημιουργούν το ομαδικό έργο ΔΗΛΩΝΩ – ΔΙΑΔΗΛΩΝΩ. Ο καθένας με τη δική του θεώρηση πραγμάτων, άλοτε αισιόδοξη, άλλοτε απαισιόδοξη, μέσα από τα δικά του βιώματα δηλώνει την άποψή του αλλά και την ετοιμότητά του να απλώσει χέρι βοήθειας προς στο συνάνθρωπό του! Έτσι δημιουργείται μια αλυσίδα, ένας μικρός στρατός από έργα με κοινό παρονομαστή το σταυρόσχημο εδώλιο, που όλα μαζί αποτελούν την κραυγή των νέων ανθρώπων που στέλλουν ένα ηχηρό μύνημα στην κοινωνία και τους ισχυρούς της γής! Το σταυρόσχημο εδώλιο αποτελεί κυρίαρχη αναφορά στην Κύπρο μας, που σταυρώνεται σήμερα και ανεβαίνει το Γολγοθά της. Η επιλογή αυτή είναι καθοριστική, αφού η χρήση του σταυρού ανάγεται στα βάθη της αρχαιότητας, οριοθετώντας και συμβολίζοντας τα τέσσερα βασικά στοιχεία της φύσης (αέρας,φωτιά,νερό,γη), και την αρμονία του σύμπαντος. Σύμβολο ζωτικής δύναμης και θείας ισχύος, αλλά και αναγέννησης, ο Σταυρός είναι σήμερα συνώνυμος της θείας δύναμης και παρουσίας, της ήττας του θανάτου και της άγνοιας. Έτσι και οι νέοι άνθρωποι της Κύπρου, ενώνοντας τις δυνάμεις και τις φωνές τους, δηλωνουν έτοιμοι να εργαστούν μαζί,για την αναγέννηση της πατρίδας τους χωρίς όρια.

Fashion Show

Νέα έργα υπο εξέλιξη