Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα ΣΥΚΙΩΤΟΥ ΦΛΩΡΕΤΤΑ – 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Τα αρχαιότερα χειρόγραφα των δύο επών
Ρ Α Ψ Ω Δ Ι Α’
Tι σας θυμίζει ο πίνακας; Α’ ΡΑΨΩΔΙΑ
Στίχοι 1-53 ΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ Από ποιον και τι ζητάει ο ποιητής στους πρώτους στίχους του έπους του;
Το αίτημα του Χρύση και η άρνηση του Αγαμέμνονα
Ο Χρύσης προσεύχεται…… στο θεό Απόλλωνα στην ακρογιαλιά
Η εκδίκηση του Απόλλωνα Ποια ήταν;
Στίχοι 54-306 ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΔΙΟΜΗΔΗΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ Η συνέλευση των Αχαιών
Η αποκάλυψη του Κάλχα σχετικά με το λοιμό!!
Ποια απόφαση παίρνει ο Αγαμέμνονας μετά την αποκάλυψη του Κάλχα;
Παρατηρήστε προσεκτικά τον πίνακα αυτόν και τους τέσσερις επόμενους. 1.Ποιο περιστατικό έχουν απεικονίσει οι ζωγράφοι; 2.Ποια πρόσωπα αναγνωρίζετε; 3.Ποιο τίτλο θα δίνατε σ’ αυτούς τους πίνακες ;
Πρόκειται λοιπόν για τη σύγκρουση Αχιλλέα-Αγαμέμνονα και την επέμβαση της Αθηνάς.
Ο Αγαμέμνονας εμφανίζεται αυταρχικός, εγωκεντρικός και πλεονέκτης Ο Αγαμέμνονας εμφανίζεται αυταρχικός, εγωκεντρικός και πλεονέκτης. Παραμένει αδιάλλακτος και σκληρός απαιτώντας το λάφυρό του.
«Μόνο αν αυτό το σκήπτρο που κρατώ βγάλει ποτέ κλαδιά και φύλλα, μόνο τότε θα πάρω κι εγώ μέρος στον πόλεμο στο πλευρό σας!!!»
Στίχοι 307-349 Ετοιμάζεται και ρίχνεται στη θάλασσα πλοίο με 20 κωπηλάτες και κυβερνήτη τον Οδυσσέα, που θα μεταφέρει τη Χρυσηίδα στον πατέρα της.
Οι κήρυκες Ταλθύβιος και Ευρυβάτης παίρνουν από τη σκηνή του Αχιλλέα τη Βρισηίδα
Στίχοι 350-431 ΡΑΨΩΔΙΑ Α’ στίχοι Ο Αχιλλέας απομακρύνεται μόνος και πικραμένος.
Η θεά Θέτιδα, η μητέρα του Αχιλλέα εμφανίζεται μέσα από τα κύματα της θάλασσας σαν ομίχλη.
Η Θέτιδα παρηγορεί τον Αχιλλέα και εκείνος της ζητά να μεσολαβήσει στον Δία.
Στίχοι 431-493 Ο Οδυσσέας επιστρέφει τη Χρυσηίδα στον πατέρα της.
Στίχοι 494-531 Η ικεσία της Θέτιδας και ο διάλογός της με τον Δία.
Ο Δίας επιστρέφει στον θρόνο του ανάμεσα στους θεούς.
Φιλονικία Ήρας - Δία
Ο Ήφαιστος ηρεμεί τα πνεύματα………..
………..και το συμπόσιο των θεών συνεχίζεται μέχρι αργά το βράδυ.