Η μετεξέλιξη της μαθηματικής παιδείας στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο της Αναγέννησης του Ν.Καστάνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα Επιλογής Α΄ Λυκείου: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Advertisements

Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Συμμετρία & Σχετικότητα στον κόσμο μας Κατερίνα Ζαχαριάδου.
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Το Σύμπαν και ο σύγχρονος κόσμος
Η αφύπνιση της Δυτικής Ευρώπης, στον Ύστερο Μεσαίωνα
Η ελληνική μαθηματική παιδεία στη μεταβυζαντινή περίοδο Ν. Καστάνη
4 Διαστάσεις-Συστήματα Αναφοράς
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Κοπέρνικος– Ο άνθρωπος της Αναγέννησης Κεφάλαιο III.
Jacob Bernoulli-Leohnard Euler Πιθανότητες
Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
Π≈3,14 Οι ιστορικές του ρίζες του Ν. Καστάνη.
Mανιερισμός ( ).
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Ανακαλύψεις και εξερευνήσεις των Ευρωπαίων κατά το 15ο αιώνα.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Ιστορικής Υφολογίας από τη σκοπιά της Ιστορικής Υφολογίας Κατερίνα Καλφοπούλου & Νίκος Καστάνης.
Η ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ του Ν. Καστάνη.
Η Ευρώπη ανακαλύπτει τον κόσμο
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
Isaac Newton Gottfried Wilhelm Leibniz Οι πρόδρομοι της ατομικής θεωρίας Robert Boyle 1627–1691 Roger Boschovich
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΣ Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Προκλήσεις, αναλαμπές και αναδιπλώσεις της ελληνικής παιδείας τον 17ο αιώνα Από τα τέλη του 16ου αιώνα διεισδύουν ορμητικά στις ορθόδοξες κοινότητες των.
ΜΑΘΗΤΕΣ: ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΧΑΡΙΣΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΧΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ
‘ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ…ΤΕΧΝΗ.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Ο Διπλασιασμός του Κύβου για Μαθητές
Η Συμβολή της Επίλυσης του Προβλήματος του Βραχυστόχρονου στη Γέννηση του Λογισμού των Μεταβολών Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Ολυμπία Ι. Ηλιοπούλου.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η Ευρώπη μετά από τις Ανακαλύψεις
Οι Ανακαλύψεις Υπεύθυνη Καθηγήτρια:Μαυρογιάννη Άρια Μαθήτρια: Μαρκάκη Ηλέκτρα Ιστορία Β’ Λυκείου Εργασία 1 ου Τετραμήνου.
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΩΝ ΤΟΝ 15ο ΑΙΩΝΑ ;
ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ Κ. Κολοβός - Γ. Μανιάτης ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ  ΗΤΑΝ ΈΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Επιστημονική Επανάσταση
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ -ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Η Αριστοτελική Φυσική Ο Αριστοτέλης για τα επίγεια σώματα υποστήριξε ότι υπάρχουν δύο είδη κινήσεων : Οι φυσικές και οι βίαιες. Η φυσική κίνηση κάθε επίγειου.
ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ 15ος - 16ος αιώνας.
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Ξέρουμε από τα προηγούμενα:
Το ιταλικό θέατρο από την Αναγέννηση στον 17ο αι.
Π≈3,14 Οι ιστορικές του ρίζες.
«Ιστορία των Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου»
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
Γλώσσα και μεταγλώσσα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μετεξέλιξη της μαθηματικής παιδείας στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο της Αναγέννησης του Ν.Καστάνη

Το ιστορικό πλαίσιο της Αναγέννηση Το ιστορικό πλαίσιο της Αναγέννηση Οι κοινωνικές, γεωγραφικές και τεχνικές αλλαγές στη Δυτική Ευρώπη, του 15ου αιώνα, ευνόησαν την ανάπτυξη των Μαθηματικών, γενικά. Τα υπερπόντια ταξίδια των θαλασσοπόρων, και γενικότερα η ναυσιπλοΐα, είχαν ως συνέπεια την εκλαΐκευση του αστρολάβου και των άλλων γωνιομέτρων. Οι ζωγράφοι, οι αρχιτέκτονες και οι χαρτογράφοι ανάπτυξαν και αξιοποίησαν τη γραμμική προοπτική. Το κανόνι και η πυροβολική τέχνη αναμόρφωσαν τις πολεμικές ανάγκες και στρατηγικές, μ’ αποτέλεσμα να στραφεί το στρατιωτικό ενδιαφέρον στα όργανα μέτρησης και στις τεχνικές της προοπτικής, που χρειάζονταν η βαλλιστική και η οχυρωματική.

Η ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας

Η αλλαγή στην χαρτογραφία Πορτολάνος, ένα μεσαιωνικό είδος χάρτη. Χωρίς σύστημα αναφοράς Ένα νέο είδος χάρτη την περίοδο της Αναγέννησης, με γεωγραφικούς μεσημβρινούς και γεωγραφικούς παραλλήλους. Δηλ. με σύστημα αναφοράς

Η πρακτική Γεωμετρία στην υπηρεσία του κανονιού Η πρακτική Γεωμετρία στην υπηρεσία του κανονιού Εικόνα από εγχειρίδιο της Αναγέννησης. Επισημαίνεται η χρησιμοποίηση του συστήματος αναφοράς.

Προοπτική Η Αγία Τριάδα, νωπογραφία του Masaccio, γύρω στο 1426

Δύο από τους πρωτοπόρους της Προοπτικής Filippo Brunelleschi (1377-1446) Leon Battista Alberti (1404-1472)

Η εμφάνιση της εκδοτικής βιοτεχνίας κατά την Αναγέννηση Ο συντονισμός των καταμερισμένων δραστηριοτήτων στη βιοτεχνία της τυπογραφίας και των εκδόσεων απαιτούσε συστηματική μεθόδευση. Και η συναρμογή αυτών των δραστηριοτήτων είχε ως υπόβαθρο κάποιο σύστημα αναφοράς [ο κατάλληλος τεχνίτης στην κατάλληλη θέση της παραγωγικής διαδικασίας].

Τα αμπάκι στις απαρχές της τυπογραφίας Ο Luca Pacioli (1455-1517) μ’ έναν μαθητή του. Το βιβλίο του: Summa de arithmetica, geometria, proportioni et proportionalita (1494).

CARDANO, Girolamo (1501-1576)

Τα τελευταία αμπάκι τ ου 16ου αιώνα Τα τελευταία αμπάκι τ ου 16ου αιώνα Nicolo Fontana Tartaglia (1500 – 1557) Η Άλγεβρα (1572) του Rafael Bombelli 1526 - 1572

Η γνωστική αλλαγή στην Αστρονομία Nicolaus Copernicus 1473 - 1543

Μεταρρύθμιση Martin Luther 1483- 1546

Petrus Ramus, ή Pierre de la Ramée 1515 –1572

Η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου, 1572

VIETE Francois(1540-1603)

GALILEI, Galileo, 1564-1642

CLAVIUS Christopher, (1538 – 1612) και η μαθηματική παιδεία των Ιησουϊτών

DESCARTES, Rene 1596 – 1650

FERMAT, Pierre de, 1601-1665

HUYGENS, Christiaan 1629 - 1695 Κυκλοειδής καμπύλη

NEWTON Isaac,(1642-1727)

Leibniz ,Gottfried Wilhelm von , (1646 – 1716)