ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

αναγνωρίζει μια ημιτονοειδή κυματομορφή
ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.3: Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
Ο μαθητής να μπορεί να, ΣΤΟΧΟΣ 2.1.7: αναγνωρίζει και υπολογίζει τη Τιμή από κορυφή σε κορυφή (peak–to-peak) της εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.8: Ο μαθητής να μπορεί να,
Κυκλώματα ΙΙ Διαφορά δυναμικού.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Ο μαθητής να μπορεί να Στόχος
(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα,
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
(α) εξηγεί τη λειτουργία του μετασχηματιστή υπό φορτίο
ΗΛ. ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ- ΤΕΣΤ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Στιγμιαία τιμή εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου ρεύματος
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
(α) σχεδιάζει τις ημιτονικές κυματομορφές των τριών φασικών τάσεων
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενων μεγεθών
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Η στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΣΤΟΧΟΣ : ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει ότι ο τρόπος σύνδεσης των ισοζυγισμένων καταναλωτών είναι ανεξάρτητος από τον.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Ορίζει και να υπολογίζει
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΕ ΟΜΟΓΕΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΡΙΦΑΣΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ
Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Εναλλασσόμενο ρεύμα και 3-φασικά συστήματα
A.C. Μεγέθη Το ημιτονικό εναλλασσόμενο ρεύμα i δίνεται από την σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να (α) εξηγεί πως γίνονται οι συνδέσεις των τριών φάσεων μεταξύ τους σε αστέρα (β) αναφέρει τις ιδιότητες κάθε σύνδεσης, δηλαδή τη σχέση μεταξύ φασικής και πολικής τάσης και έντασης

ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΦΑΣΕΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΑΣΤΕΡΑ Αν στα τρία τυλίγματα της γεννήτριας που καταλήγουν στο κιβώτιο των ακροδεκτών που βλέπουμε στο σχήμα (α) Σχήμα (α)

ενώσουμε μαζί τα τρία τέλη των τυλιγμάτων (X, Y, Z), όπως στο σχήμα (β), δεν θα αλλάξει τίποτα στις τάσεις που δίνουν έξω τα τυλίγματα μεταξύ των ακροδεκτών τους. Σχήμα (β) Τα καλώδια που αναχωρούν από τους ακροδέκτες X Y και Z, όπως φαίνεται στο σχήμα (β),

μπορούν να αντικατασταθούν με ένα μόνο αγωγό, τον αγωγό ΝΥ όπως φαίνεται στο σχήμα (γ), και ο κοινός αυτός αγωγός ονομάζεται ΟΥΔΕΤΕΡΟΣ και συμβολίζεται με το γράμμα Ν. Οι αρχές των τυλιγμάτων συμβολίζονται με τα χρώματα που έχουμε δώσει σε κάθε φάση, R για την πρώτη φάση, Y για την δεύτερη φάση και B για την τρίτη φάση, όπως φαίνεται στο σχήμα (γ), Σχήμα (γ)

Αφού η η.ε.δ που δημιουργείται υπολογίζεται σαν θετική όταν επιδρά από το τέλος στην αρχή του τυλίγματος, ενώνοντας τώρα τρία όμοια φορτία, μεταξύ της κάθε φάσης και του ουδέτερου κόμβου της μηχανής (σχήμα (δ)), Σχήμα (δ). το ρεύμα σε κάθε φάση θα πρέπει επίσης να υπολογιστεί σαν θετικό όταν κινείται στην ίδια κατεύθυνση όπως δείχνουν τα βελάκια στο σχήμα (δ).

Αν το iR, το iY και το iB είναι οι στιγμιαίες τιμές των ρευμάτων μέσα στις τρεις φάσεις, τότε, Αν τα τρία φορτία είναι πανομοιότυπα, τα φασικά ρεύματα έχουν την ιδίαν μέγιστη τιμήν Ιm , αλλά όμως διαφέρουν φασικά κατά 1200 το ένα από το άλλο. Έπεται η στιγμιαία τιμή του ρεύματος στο φορτίο L1 είναι iR = Im sin θ Η στιγμιαία τιμή του ρεύματος στο φορτίο L2 είναι iY = Im sin (θ -1200) και η στιγμιαία τιμή του ρεύματος στο φορτίο L3 είναι iB = Im sin (θ -2400)

Έπεται η στιγμιαία τιμή του ρεύματος στον ουδέτερο αγωγό (ΝΥ) είναι ίση με iR + iY + iB = = Im sin θ + Ιm sin (θ -1200) + Ιm sin (θ -2400) = = Im [sin θ + sin (θ -1200) + sin (θ -2400)] = = Im (sin θ + sin θ cos 1200 - cos θ sin 1200 + sin θ cos 2400 - cos θ sin 2400)= = Im(sin θ - 0.5 sin θ - 0.866 cos θ - 0.5 sin θ + 0.866 cos θ ) = = Im(sin θ - sin θ) = Im 0 = 0 Amps iR + iY + iB= 0 Amps Έπεται, με ισοζυγισμένα φορτία, το ρεύμα στον ουδέτερο αγωγό είναι ίσο με μηδέν, σε κάθε δεδομένη στιγμή.

Τότε ο ουδέτερος αγωγός, μπορεί να παραληφθεί και έτσι το σύστημα να μετατραπεί σε συνδεσμολογία ΑΣΤΕΡΑ με τρεις ακροδέκτες όπως φαίνεται στο σχήμα (ε) Σχήμα (ε)

Σχήμα (ζ) Στο σχήμα (ζ) βλέπουμε ότι τα φορτία που ενώνονται μεταξύ των φάσεων, είναι όμοια (ισοζυγισμένα), και ότι το ρεύμα που περνά μέσα από την φάση είναι το ίδιο ρεύμα που περνά μέσα από την πολική γραμμή. Έπεται : IP = IL Φασική ένταση Iφ ( IP ) είναι το ρεύμα που περνά μέσα από κάποια φάση ή τύλιγμα. Πολική ένταση Ιπ ( ΙL ) είναι το ρεύμα που περνά μέσα από κάποιο πόλο.

Από το σχήμα (η) βλέπουμε ότι οι VR , VY και VB είναι οι φασικές τάσεις ( VP) και οι VRY , VYB και VRB είναι οι πολικές τάσεις ( VL ) Έπεται VR , VY , VB = VP VRY , VYB , VRB = VL Σχήμα (η)

Αν πάρουμε τώρα τη τάση VRY στο σχήμα (η) έχουμε Σχήμα (η)

Στη σύνδεση γεννήτριας σε αστέρα, συνδέομε μεταξύ τους στο κιβώτιο των ακροδεκτών, τους ακροδέκτες Z, X, Y, όπως φαίνεται στο σχήμα (θ) οι οποίοι έτσι αποτελούν τον ουδέτερο κόμβο της μηχανής και ο οποίος διοχετεύεται στο δίκτυο παροχής. Στους άλλους τρεις ακροδέκτες U, V, W, όπως φαίνεται στο σχήμα (θ) συνδέονται οι τρεις φάσεις R Y B αντίστοιχα, του τριφασικού δικτύου παροχής. Μεταξύ των ακροδεκτών δύο φάσεων έχομε την πολική ηλεκτρεγερτική δύναμη Επ ( VL ), και μεταξύ του ακροδέκτη του ουδετέρου και μιας οποιασδήποτε φάσης έχομε την φασική η.ε.δ. Εφ ( VΡ ), Σχήμα (θ)

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟΧΟΥ 1. Σύνδεση των τριών φάσεων μεταξύ τους σε αστέρα γίνετε βραχυκυκλώνοντας τους ακροδέκτες Z, X, Y. 2. Ιδιότητες της σύνδεσης των τριών φάσεων σε αστέρα IP = IL

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 1. Να αναφέρετε πως γίνετε η σύνδεση των τριών φάσεων μεταξύ τους, σε αστέρα. 2. Να αναφέρετε τη σχέση μεταξύ φασικής και πολικής, τάσης και έντασης, σε συνδεσμολογία τριών φάσεων μεταξύ τους σε αστέρα.