Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ 01/10/ /01/2013 Φοιτήτρια Σηφάκη Ελένη επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδί και παιχνίδι Παρουσίαση στους Γονείς την ημέρα επίδοσης της βαθμολογίας του Α΄τριμήνου 2009 Tου Μίτση Παναγιώτη, δασκάλου του 5ου Δημ. Σχ. Χολαργού.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΘΕΜΑ: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Vygotsky Έμφαση στη σημασία κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων για τη γνωστική ανάπτυξη Νοημοσύνη= Ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει μέσω της διδασκαλίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Η θεωρία του Piaget και η κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων Βρεφοκομία Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων

Οι απαρχές του παιχνιδιού και της δημιουργίας. Οι απαρχές του παιχνιδιού και της δημιουργίας.

Θεωρίες παιχνιδιού Spencer: Το παιχνίδι ως διέξοδος στην πλεονάζουσα ενεργητικότητα του παιδιού. Gross: Το παιχνίδι ως ένας τρόπος της φύσης να εφοδιάζει τα παιδιά με τις πρακτικές ικανότητες που θα χρειαστούν τα παιδιά αργότερα στην ζωή τους. Sully: Το παιχνίδι ως μέσο με το οποίο τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους και προσπαθούν να καταλάβουν έννοιες και γεγονότα. Γερμανός ψυχολόγος Erikson: Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά δημιουργούν ιδανικές καταστάσεις και μπορούν να δράσουν , αντιμετωπίζοντας δύσκολες συναισθηματικές καταστάσεις. Αμερικανός ψυχολόγος Jerome Bruner: Το παιδί εξασκεί τις δυνατότητες του, δοκιμάζει διάφορες συμπεριφορές και προετοιμάζεται για την ενήλικη ζωή του.

Ορισμός παιχνιδιού: Σύμφωνα με τον Winnicott το παιχνίδι είναι μια εμπειρία, πάντοτε μια δημιουργική εμπειρία, στο συνεχές του χώρου και του χρόνου, μια βασική μορφή ζωής. Πρώτες μορφές παιχνιδιού: Μεταβατικά αντικείμενα και μεταβατικά φαινόμενα. Πρωτογενές μεταβατικό αντικείμενο(αντίχειρας, πιπίλα, κουβέρτα κ.ά). Μεταβατικά αντικείμενα: Δευτερογενές μεταβατικό αντικείμενο(αρκουδάκι, κούκλα ή άλλα μαλακά παιχνίδια και αργότερα νηπιακή ηλικία σκληρά παιχνίδια). Μεταβατικά φαινόμενα: Καταστάσεις που δεν έχουν υλικό-χειροπιαστό περιεχόμενο(ρυθμικές κινήσεις με το σώμα του, ψελλίζει, εκφέρει μουσικές νότες, γραφή κ.ά.). Ακόμη και ο φανταστικός σύντροφος αποτελεί μια επέκταση του εαυτού του πάνω στην οποία το παιδί προβάλλει τους φόβους, την επιθετικότητα, την αγάπη του.

Θεωρίες για τη μαθησιακή διαδικασίά: «οικοδόμηση γνώσης με ενεργητικό τρόπο» Vygotsky: Κοινωνικοπολιτιστική θεωρία- Κοινωνικός κονστρουκτιβισμός καθώς δίνει έμφαση κυρίως στον πολιτισμό, αξίες, συνήθειες που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά.. Η συνεργασία αποτελεί αποτελεί πηγή νοητικής ανάπτυξης. Η «οικοδόμηση» της γνώσης από τα παιδιά επηρεάζεται από τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Piaget: Κονστρουκτιβιστική θεωρία για τη μάθηση( εμπειρία).Η νοητική ανάπτυξη σχετίζεται με την νευρολογική ωρίμανση-ετοιμότητα. Το παιχνίδι συμβάλλει στην διαδικασία αφομοίωσης (ενσωμάτωση) και λιγότερο στην λειτουργία της συμμόρφωσης(μετατροπή). Γνωστίκη ανάπτυξη : Φυσική-λογικομαθηματική-κοινωνική εμπειρία.

Piaget - 3 είδη παιδικού παιχνιδιού: 1ο είδος: Παιχνίδι εξάσκησης ή αισθησιοκινητικό (2 μηνών έως 2 ετών) Επαναλαμβανόμενες πράξεις , παίζει μόνο του ή με τον ενήλικα, μέσα από το αισθητηριακό παιχνίδι αποκτούν εμπειρίες σε σχέση με το σώμα τους και ιδιότητες των πραγμάτων. 2ο είδος: Συμβολικό παιχνίδι( 2 ετών έως 7 ετών περίπου) Συνεργασία , τα παιδιά υποκρίνονται ότι ένα αντικείμενο ή μια πράξη έχει διαφορετικό νόημα από το συνηθισμένο, φανταστικός φίλος, κοινωνικό- δραματικό, φανταστικό παιχνίδι. 3ο είδος: Κοινωνικό παιχνίδι ή παιχνίδι με κανόνες( μετά το έβδομο έτος) Ενσυναίσθηση, σεβασμό και αποδοχή των κανόνων, συνειδητοποιεί ότι όλοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Άλλα είδη παιχνιδιού: Αισθητηριακή ευχαρίστηση: Τους πρώτους 12 μήνες το παιδί ‘’παίζει’’ τοποθετώντας αντικείμενα στο στόμα του. Τα μικρά παιδιά πιτσιλούν με το νερό , χτυπούν κατσαρόλες απλά και μόνο για να βιώσουν νέους ήχους. Παιχνίδι με κίνηση: Τρέξιμο, χοροπήδημα ,στριφογύρισμα, σκαρφάλωμα και άλλα παιχνίδια αδρής κινητικότητας. Τα βρέφη ταλαντεύονται μπρός πίσω ή κάνουν φουσκάλες με το φαγητό τους. Άγριο παιχνίδι-Ψευτοπάλεμα: είναι παιχνίδι πάλης και όχι πραγματική πάλη. Διεργάζονται τα συναισθήματα τους, ελέγχουν τις παρορμήσεις τους, βοηθάει τα παιδιά να μάθουν να διακρίνουν μεταξύ του αληθινού και του προσποιητού.

Άλλα είδη παιχνιδιού: Γλωσσικό παιχνίδι: Τα παιδιά παίζουν με τους ήχους και το ρυθμό επαναλαμβάνοντας γράμματα και λέξεις με σταθερό ρυθμό. Δόμηση παιχνιδιού. Θεατρικό παιχνίδι και μίμηση προτύπου: Μίμηση ολόκληρων σχημάτων συμπεριφοράς, φαντασία, καινούργιους τρόπους αλληλεπίδρασης, κανόνες, κοινωνικές σχέσεις. Ομαδικά παιχνίδι και ανταγωνιστικό παιχνίδι: Συνεργασία- επικοινωνία με συνομηλίκους, ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων όπως εκμάθηση κανόνων, συνειδητοποίηση των επιπτώσεων διαφόρων πράξεων. Παιχνίδι κατασκευών: Άσκηση λεπτής κινητικότητας, ενθαρρύνει την γνωστική ανάπτυξη και την δημιουργία εννοιών. Π.χ. τουβλάκια, πάζλ ή άλλα επιτραπέζια παιχνίδια.

Γιατί είναι σημαντικό το παιχνίδι; Το παιχνίδι παίζει ρόλο στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού:. Η ανάπτυξη συντελείται σε 4 βασικά πεδία: ΣΩΜΑΤΙΚΗ, ΓΝΩΣΤΙΚΗ-ΓΛΩΣΣΙΚΗ,ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ. Σύμφωνα με τον Leontiv η βάση του παιχνιδιού έγκειται στο γεγονός ότι το παιδί επιθυμεί να συμπεριφέρεται όπως ο ενήλικας. Το παιδί χρησιμοποιεί τη φαντασία του(δραματικό- μιμητικό παιχνίδι). Εκδηλώνει επιθυμίες, σκέψεις που το ευχαριστούν ή το δυσαρεστούν. Διαμορφώνει ιδέες για τον κόσμο και για τον τρόπο που αυτός λειτουργεί.Οι ιδέες έννοιες (π.χ μαθηματικές κ.ά.) ως βάση για την γνώση που θα αποκτήσει αργότερα. Μαθαίνει να επικοινωνεί τόσο με τους άλλους όσο και με τον εαυτό του, ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων. Προετοιμάζεται για την ενήλικη ζωή (π.χ. ικανότητα συνεργασίας, συμβιβασμού, διαπραγμάτευσης). Γνωρίζει τον εαυτό του, ανακαλύπτει τι του αρέσει και τι όχι.

Γιατί είναι σημαντικό το παιχνίδι; Δίνει την ευκαιρία στο παιδί να είναι δημιουργικό και να ‘’λύνει’’ προβλήματα. Παίρνει αποφάσεις. Προσθέτει ποικιλία στην ζωή των παιδιών γιατί μπορεί να πάρει πολλές μορφές. Βοηθάει στην κινητική ανάπτυξη και αντιληπτική ικανότητα των παιδιών. Διασκεδάζει, περνάει καλά, γελάει.

Παιχνίδι όλες τις ώρες…..