ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΝΤΑΝΙ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΖΕΒΕΛΕΚΗΣ
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή του. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν συνήθως τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια πιο «ήπια» προς το περιβάλλον τεχνολογία, συνήθως ηλεκτρικό κινητήρα, ή εναλλακτικά πνευματικό κινητήρα, βιοκαύσιμο, φυσικό αέριο κ.α. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου ή να είναι απλά υποβοηθητικός όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται φιλικότερα προς το περιβάλλον, από αυτά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την κίνησή τους ως καύσιμο, βενζίνη ή πετρέλαιο.
ΟΡΙΣΜΟΣ Με τον όρο <<υβριδικό όχημα>> εννοούμε το όχημα που χρησιμοποιεί δύο διαφορετικά κινητήρια συστήματα για την κίνησή του. Το ένα κινητήριο σύστημα είναι μία Μ.Ε.Κ η οποία λειτουργεί καταναλώνοντας κάποιο καύσιμο και το άλλο είναι ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα είναι ότι από των δύο κινητήριων συστημάτων επιτυγχάνεται η κίνηση του οχήματος.
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Με την χρήση των υβριδικών οχημάτων παρουσιάστηκε σημαντική βελτίωση στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, σε συνδυασμό με την σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την αύξηση της απόδοσης των οχημάτων.
TOYOTA YARIS
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κινητήρας: 1.497 cc Ισχύς: 100 PS/4.800 rpm Ροπή: 16.7 kgm/2.000 Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Επιτάχυνση 0-100 km: 11,8 sec Τελική ταχύτητα: 165 km/h Μικτή κατανάλωση (/100 km): 3,5 lt Εκπομπές CO2: 79 gr/km Βάρος: 1,100 kg Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.905/1.695/1.510 mm Χώρος αποσκευών: 286 lt Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ Τιμή: 17.500 ευρώ
TOYOTA YARIS (1) Πρόκειται για ένα διαφορετικό Yaris από αυτό που γνωρίζουμε. Μάλλον, για να είμαστε πιο σαφείς, πρόκειται για ένα Yaris με αρκετές σχεδιαστικές και διακοσμητικές (στο εσωτερικό) αλλαγές. Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέα εμπρόσθια μάσκα, ενώ με κάποιες διακριτικές γραμμές που πρόσθεσαν στο αυτοκίνητο κατέβασαν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,286 προς όφελος της οικονομικότερης κατανάλωσης. Αυτό το Yaris κινείται με το γνώριμο υβριδικό σύστημα του Prius και του Auris, με τη διαφορά πως αυτό δεν χωρούσε στο Yaris.
TOYOTA YARIS (2) Από την άλλη, ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν θα ήταν δόκιμο και για μαρκετινίστικους λόγους να φέρει 1,8 lt κινητήρα. Ετσι, οι μηχανικοί της Toyota πήραν τον 1,8 lt βενζινοκινητήρα, κατέβασαν τον κυβισμό του στα 1,5 lt, μίκρυναν το ύψος του κατά 15 εκατοστά (για να χωράει στο αμάξωμα του Yaris), περιόρισαν το βάρος του κατά 17 κιλά και συνολικά το υβριδικό σύστημα κατά 42 κιλά. Και αυτό βέβαια προς όφελος της οικονομίας. Οι Ιάπωνες μηχανικοί μάς διευκρίνισαν πως για να γίνουν όλα αυτά άλλαξαν το 70% το συστήματος. Οπότε δικαίως μιλούν για ένα νέο υβριδικό σύστημα…
TOYOTA YARIS (3) Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι στους 100 ίππους, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 3,5 lt/100 km, ενώ η εκπομπή ρύπων είναι στα μόλις 79 g/km (χωρίς τέλη κυκλοφορίας). Η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο, εφόσον κινηθείς στην πόλη και επιλέξεις τη λειτουργία EV Mode, η οποία δίνει εντολή στο σύστημα να χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερο τον ηλεκτροκινητήρα και λιγότερο τον βενζινοκινητήρα. Σημειώστε δε πως το αυτοκίνητο, εφόσον κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή όταν κινείται με κάτω από τα 50 km/h, δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.