ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΠΛΕ ΟΜΑΔΑ ΜΩΒ ΟΜΑΔΑ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΑΔΑ ΚΙΤΡΙΝΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΠΛΕ ΟΜΑΔΑ Τσιμπουκέλης Ευθύμης Παπαγεωργίου Ιωάννης Πλιούκας Μάριος Πολατίδης Ευάγγελος Υπάρχουν κυρίαρχοι πολιτισμοί ή θρησκείες που καταστρέφουν τη διαφορετικότητα; ΜΩΒ ΟΜΑΔΑ Μπαγδάτογλου Μαριέττα Παύλου Αγγελική Περίφανου Δέσποινα Ταρέμη Φανή Ποιός είμαι; Ποιά η σχέση μου με το «όμοιο» και ποιά με το «διαφορετικό»; ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΑΔΑ Μπάτου Μαρία Ελένη Ναλπαντίδης Χαράλαμπος Πολίτης Δημήτριος Σπυριδωνίδου Αναστασία Η διαφορετικότητα υπήρξε ως αφορμή για καταστροφές ή πολέμους στην ιστορία; ΚΙΤΡΙΝΗ ΟΜΑΔΑ Μεκιάμης Ιάσων Νικολαΐδης Χρήστος Παυλίδης Αναστάσιος Τσαουσίδης Άγγελος Τι πρέπει να κάνουν τα άτομα που οδηγούνται στο να αλλάξουν κάποια από τα χαρακτηριστικά που τα διαφοροποιούν; ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ Μουστάκης Θεόδωρος Ξυλένιος Χαράλαμπος Παπαδόπουλος Αριστείδης Παπαδόπουλος Δημήτριος Σαρκισιάν Αριστείδης Πόσα επίπεδα καλύπτει η έννοια της διαφορετικότητας;
ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΑΔΑ Μοιράστηκαν στα παιδιά «ταλαιπωρημένα» λεμόνια και τους ζητήθηκε να γράψουν μια ιστορία γι’αυτό το «διαφορετικό» λεμόνι.
ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΑΔΑ Η Διαφορετικότητα ως αιτία ή αφορμή για πολέμους Β’ Παγκόσμιος πόλεμος (Xίτλερ-εξόντωση των αλλοεθνών και κυρίως των εβραίων) Ο Ευρωπαϊκός αποικισμός της αμερικανικής ηπείρου(πολεμικές διαμάχες με τους ιθαγενείς) Οι Αφροαμερικανοί των ΗΠΑ (ρατσισμός-πόλεμος βορείων και νοτίων). Πόλεμος μεταξύ Βόρειας και Νότιας Κορέας
ΚΙΤΡΙΝΗ ΟΜΑΔΑ Σε ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε παιδιά της Β’ και Γ΄τάξης γυμνασίου σε ίδιο αριθμό κοριτσιών και αγοριών,η πλειοψηφία απάντησε πως δεν έχουν νιώσει διαφορετικοί για κάτι αρνητικό που έχουν αλλά κυρίως για ένα χάρισμα που διαθέτουν. Το 80% είπε πως το bullying που έχουν υποστεί-λόγω της διαφορετικότητας-ήταν πείραγμα ή κοροϊδία, το 15% ψυχολογική βία και τέλος ένα 5% είπε περιθωριοποίηση. Η πλειοψηφία επίσης απάντησε πως δεν άλλαξαν κάτι στον εαυτό τους λογω bullying ή οικειοθελώς, αλλά πιστεύουν πως θα έπρεπε να αλλάξουν κάτι μικρό για να ενσωματώνονται καλύτερα στις παρέες.
ΜΩΒ ΟΜΑΔΑ Σε έρευνα που κάναμε και που μοιράσαμε ερωτηματολόγια σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου , καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα: Το 90% των παιδιών είπε πως αν βρισκόταν στην θέση ενός παιδιού που θα το κορόϊδευαν θα αισθανόταν λύπη,φόβο,μοναξιά και απελπισία. Το 80% τωνπαιδιών θεωρούν άδικο και λάθος να υπάρχει ανισότητα. Το 70% των παιδιών πιστεύει και αισθάνεται χαρά που όλοι μας είμαστε διαφορετικοί.
ΜΩΒ ΟΜΑΔΑ Το δέντρο της αυτοπεποίθησης
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Χρώμα δέρματος Θρησκεία ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Χρώμα δέρματος Θρησκεία Εθνικότητα Χωρισμός γονιών(οικογενειακή κατάσταση) Σωματική ιδιαιτερότητα Φύλο Διάλεκτος Εξωτερική εμφάνιση Χαρισματικά παιδιά Μαθησιακές δυσκολίες Επάγγελμα (κοινωνικό status) Πολιτικών πεποιθήσεων
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΠΟΥΡΗΔΕΣ Η ΟΜΟΡΦΗ ΚΟΡΜΟΣΤΑΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΥΣΜΟΡΦΙΑ 1° ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Α’ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑ:ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΒΛΑΧΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ