Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται από ένα παιδί ή μια ομάδα παιδιών, εναντίον ενός η περισσοτέρων παιδιών. Χαρακτηριστικά της βίας στο σχολείο είναι η κατάχρηση εξουσίας και η ανισορροπία στη σχέση ανάμεσα στο παιδί που εκδηλώνει την επιθετική συμπεριφορά και στο παιδί που την υφίσταται. Κατά κανόνα οι ρόλοι είναι σταθεροί και είναι δύσκολο για το παιδί ή τα παιδιά που υφίστανται τέτοια αρνητική συμπεριφορά να αμυνθούν και να προστατεύσουν τον εαυτό τους, με αποτέλεσμα να βλάπτονται σοβαρά τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά.
Ψυχολογική Βία Η ψυχολογική βία σε πολλές περιπτώσεις δημιουργεί το έδαφος για την εκδήλωση σωματικής ή σεξουαλικής βίας, ενώ στην πλειονότητα των περιπτώσεων συνυπάρχει με την σωματική κακοποίηση, ενώ μέσα στο υπόβαθρο της ψυχολογική βίας εμπεριέχονται και οι μορφές της συναισθηματικής, της λεκτικής και της οικονομικής βίας. Ψυχολογική βία έχουμε αν ισχύουν οι παρακάτω συμπεριφορές κυρίως σε μόνιμη και διαρκή βάση: 1.Aπειλές και δημιουργία φοβικού κλίματος για άσκηση σωματικής βίας 2.Yποτιμητική συμπεριφορά προς το θύμα 3.Συνεχής κριτική και ταπεινωτικές εκφράσεις (προσωπικότητας, οικογένειας, φίλων, παρελθόντος, σώματος, ντυσίματος, ή συμπεριφοράς κ.λπ.) 4.Φωνές, εξύβριση και χυδαιότητες
Ορισμός και Αναγνώριση Σωματική κακοποίηση μπορεί να περιλαμβάνει κάθε είδους τραυματισμό και κάκωση - διαφορετικής σοβαρότητας και συχνά διαφορετικών ηλικιών – που δεν οφείλεται σε ατύχημα. Η κάκωση μπορεί να είναι μια ή πολλές.Στην αξιολόγηση της σωματικής κακοποίησης θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία.
Η άσκηση βίας μπορεί να έχει επιπτώσεις στον ψυχισμό του παιδιού που την υφίσταται. Καθότι το θύμα της βίας συνήθως έχει ένα ανεπιθύμητο για τους άλλους φυσικό χαρακτηριστικό. Μπορεί να φοβάται, να νιώθει ότι δεν έχει τον έλεγχο στη ζωή του, να θλίβεται και σε σπανιότερες περιπτώσεις να πέφτει σε κατάθλιψη και να μη θέλει άλλο να ζει. Δυστυχώς, η ενοχοποίηση έχει ως αποτέλεσμα να βυθίζεται σε αδιέξοδο. Κάθε παιδί δικαιούται να ζει σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον και η λύση έγκειται στην πρόληψη της βίας και όχι σε μια εκ των υστέρων παρέμβαση στο πρόβλημα.