Ελληνική παλαιογραφία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Copyright © 2005 Elsevier Κεφάλαιο 2 :: Σύνταξη των γλωσσών προγραμματισμού Πραγματολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Michael L. Scott.
Advertisements

Παρουσίαση Περιστατικού
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Η φωνολογική επίγνωση.
Ένα απλό πρόγραμμα σε C /* ********************************************* * This program prints out the sentence “This is a test.” * *********************************************
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Γλώσσα Προγραμματισμού
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Η Γραφή.
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Ελληνική παλαιογραφία
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Συνάρτηση SEARCH Σύνταξη SΕΑRCΗ(Κείμενο προς εύρεση; Μέσα στο κείμενο; Θέση έναρξης) Κείμενο προς εύρεσηΕίναι το μέρος του κειμένου που θέλουμε να βρούμε.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Η μεγαλογράμματη ελληνική γραφή
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Λυσίας, Ὑπὲρ τοῦ Ἐρατοσθένους φόνου ἀπολογία
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΝΟΣ.
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
Η μορφή του χειρογράφου
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΠΑΠΥΡΟΣ Από χειρόγραφο της Νεκράς Θάλασσας (2ος – 1ος αι. π.Χ.)
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
1: μεγαλογράμματη γραφή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Ελληνική παλαιογραφία
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
1. Τι προέχει στην ανάγνωση; Η αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου ή η κατανόηση; 2. Με ποιον τρόπο η χρήση ιστοριών διευκολύνουν την ανάγνωση; 3. Γιατί.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Λειτουργικά Συστήματα Κεφ2.2- Ασφάλεια Συστήματος 1
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Ενισχυτική διδασκαλία
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Κριτική του κειμένου της Κ. Διαθήκης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ
Κομματικός Φανατισμός
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σημείωση Τα τακτικά αριθμητικά γράφονται είτε ολογράφως (με γράμματα) είτε με τον αριθμό και την κατάληξη -ος, -η, -ο · π.χ.: Επίθετο.
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
Σφάλματα Συστηματικά Τυχαία
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελληνική παλαιογραφία Η ανάγνωση του χειρογράφου

Δ. ταχυγραφικά σημεία και σύμβολα Είδη συντομογραφιών Α. σύμπτυξη Β. αποκοπή Γ. συνένωση γραμμάτων Δ. ταχυγραφικά σημεία και σύμβολα

Παράλειψη κεντρικού τμήματος της λέξης (nomina sacra) Σύμπτυξη Παράλειψη κεντρικού τμήματος της λέξης (nomina sacra)

Αποκοπή ή αιώρηση Συντομογραφείται το τελευταίο τμήμα της λέξης (καταλήξεις, προθέσεις, επιρρήματα)

Συνένωση γραμμάτων (συμπλέγματα ή συνδυασμοί)

Ταχυγραφικά σημεία ή σύμβολα Αστερίσκοι, οβελοί, παρενθέσεις, σύμβολα παραπομπών

Σφάλματα των αντιγραφέων Α. λόγω απροσεξίας και παραδρομής Β. λόγω προσπάθειας να διορθωθεί κείμενο που δεν κατανοήθηκε

Recensio codicum, usus scribendi, lectio difficilior; Τι σημαίνουν οι όροι… Recensio codicum, usus scribendi, lectio difficilior;

Υπεύθυνος: φωνολογικές μεταβολές της ελληνικής γλώσσας Σφάλματα ομοιοφωνίας Υπεύθυνος: φωνολογικές μεταβολές της ελληνικής γλώσσας

Σύγχυση γραμμάτων & λανθασμένος χωρισμός λέξεων Κυρίως από τη μεγαλογράμματη στη μικρογράμματη

Σφαλερή ανάγνωση γραμμάτων μικρογράμματης Κυρίως όταν έχουμε εναλλαγές στη μορφή των γραμμάτων

λιπογραφίες Α. ομοιόαρκτον/ ομοιοτέλευτον Β. παραλείψεις από απλογραφία Γ. παραλείψεις εκ παραδρομής

διττογραφία

Παρανάγνωση ή μη ανάπτυξη συντομογραφιών

Μεταθέσεις γραμμάτων, συλλαβών, λέξεων, φράσεων Υλικά και ψυχολογικά αίτια (vitium byzantinum)

Σχόλια ή γλώσσες που ενσωματώνονται στο κείμενο Παρεμβολές Σχόλια ή γλώσσες που ενσωματώνονται στο κείμενο

Αλλιώς: lectiones faciliores, lectiones duplices. Απλοποιήσεις Αλλιώς: lectiones faciliores, lectiones duplices.

Ο μορφωμένος λόγιος είναι συχνά… κάκιστος αντιγραφέας!

Στοιχεία κριτικής κειμένου Όταν ο παλαιογράφος και ο φιλόλογος γίνονται –συχνά- ένα πρόσωπο.

Δουλειά του φιλολόγου είναι τώρα… Να ανασυγκροτήσει το αυτόγραφο ή να εντοπίσει το αρχέτυπο.

Πόσο παλιά μπορούμε να φτάσουμε; Μερικές φορές ως την αλεξανδρινή εποχή, συχνότερα πάντως την εποχή του μεταχαρακτηρισμού.

Διερεύνηση των κωδίκων (recensio codicum). Πρώτο στάδιο: Διερεύνηση των κωδίκων (recensio codicum).

Κώδικες Vetustissimi και κώδικες recentiores: Ποια η αξία τους για την αποκατάσταση του κειμένου;

Τι ονομάζουμε collatio;

Τι ονομάζουμε έμμεση και άμεση παράδοση ενός κειμένου;

Γιατί το στέμμα είναι πολλές φορές δύσκολο να καταρτισθεί; Τι ονομάζουμε συνδετικές και χωριστικές γραφές και πώς καταρτίζουμε το στέμμα; Γιατί το στέμμα είναι πολλές φορές δύσκολο να καταρτισθεί;

Κανόνες σύμφωνα με τους οποίους ο φιλόλογος επιλέγει τη σωστή γραφή: Lectio difficilior Codex optimus Lectio antiquior Usus scribendi

Όταν, παρά τις προσπάθειες, η αποκατάσταση του κειμένου είναι αδύνατη… …θέτουμε ανάμεσα σε Cruces το προβληματικό κείμενο ή καταφεύγουμε στη ΄μαντεία΄ (divinatio).