Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα Το μάθημα της φυσικής Α’ Γυμνασίου, λειτουργεί ως μια εισαγωγή στην πειραματική διάσταση των φυσικών επιστημών με έμφαση στην εμπειρική προέλευση των βασικών εννοιών που χρησιμοποιούν οι φυσικοί επιστήμονες για να αναπτύξουν την επιστημονική γλώσσα και να συνθέσουν τα θεωρητικά μοντέλα του φυσικού κόσμου. Οικοδόμηση βασικών εννοιών της φυσικής μέσα από δραστηριότητες ή απλές πειραματικές διαδικασίες. Διεξαγωγή μετρήσεων φυσικών μεγεθών – Εξοικείωση με βασικά όργανα μέτρησης. Αξιοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών.
Μέτρηση μήκους Στόχοι Μετρούν με χρήση της μετροταινίας τις διαστάσεις συγκεκριμένων αντικειμένων και καταγράφουν το αποτέλεσμα σε διαφορετικές μονάδες μήκους. Προσδιορίζουν τον αριθμό των αριθμητικών ψηφίων που απαιτούνται για να εκφραστεί το αποτέλεσμα της μέτρησης σε συνάρτηση με την ακρίβεια του οργάνου μέτρησης (της μετροταινίας). Προσδιορίζουν την προέλευση των σφαλμάτων σε μια μέτρηση. Υπολογίζουν τη μέση τιμή συνόλου μετρήσεων και καταγράφουν το αποτέλεσμα. Συγκρίνουν την ακρίβεια μέτρησης δύο διαφορετικών οργάνων (μετροταινίας - διαστημομέτρου). Μετρούν με κάθε όργανο το ίδιο μήκος και καταγράφουν τα δύο αποτελέσματα. kostas papamichalis
Προτάσεις Διεξαγωγή του μαθήματος – Συμπλήρωση του φύλλου εργασίας: Οι δραστηριότητες, οι μετρήσεις και οι υπολογισμοί διεξάγονται σε κάθε θρανίο (συνεργασία δύο μαθητών). Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας καταγράφονται στο τετράδιο φυσικής κάθε μαθητή. Τι θα διαβάσει στο σπίτι ο μαθητής; Στο τετράδιο φυσικής καταγράφεται κάθε πληροφορία που κρίνει ο καθηγητής απαραίτητη για την επιτυχία των στόχων του μαθήματος. Η μελέτη θα γίνει από το τετράδιο φυσικής και το φύλλο εργασίας. Πώς θα φτιάξω ένα φύλλο αξιολόγησης; Παράδειγμα.
Α Β Παράδειγμα φύλλου αξιολόγησης (Μέτρηση μήκους και χρόνου) Μέτρησε με το χάρακά σου τις δύο διαστάσεις και τη διαγώνιο του σχήματος 1 και κατάγραψε τα αποτελέσματα σε cm. Η απόσταση Γής-Σελήνης είναι 384000Km. Η ακτίνα της Γης είναι 6500Km. Πόσες φορές μεγαλύτερη είναι η απόσταση Γής-Σελήνης από την ακτίνα της Γης; Μέτρησε με το χάρακά σου την απόσταση των σημείων Α και Β στο σχήμα 2. Κατάγραψε το αποτέλεσμα σε cm, mm, m και μm. Μετρήσαμε με παχύμετρο το πάχος 50 φύλλων του βιβλίου φυσικής και το βρήκαμε ίσο με 0,48cm. Πόσο είναι το πάχος ενός φύλλου; Τρεις μαθητές Α, Β και Γ μέτρησαν με τον ίδιο χάρακα το πλάτος του βιβλίου φυσικής. Ο Α ισχυρίζεται ότι το βρήκε 25,6cm, ο Β 25,6342cm και ο Γ 25m. Ποιος κατά τη γνώμη σου έκανε σωστά τη μέτρηση; Εξήγησε. σχήμα 1 Α Β σχήμα 2
Να εκφράσετε τη διάρκεια μιας ημέρας σε ώρες, min και s. Στην πρώτη στήλη του πίνακα καταγράφονται 10 μετρήσεις του πλάτους φύλλου Α4. Υπολόγισε τη μέση τιμή των μετρήσεων και καταχώρησέ τη στο αντίστοιχο κελί του πίνακα. Πώς θα μετρήσεις με ένα χρονόμετρο το χρόνο μιας πλήρους ταλάντωσης ενός εκκρεμούς; Να εκφράσετε τη διάρκεια μιας ημέρας σε ώρες, min και s. Ένα αυτοκίνητο κινείται από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με 100Km/h (κάθε ώρα διανύει 100Km). Το μήκος της διαδρομής είναι 500Km. Σε πόσο χρόνο το αυτοκίνητο θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη; Πλάτος φύλλου Α4 σε cm Μέση τιμή σε cm 29,7 29,8 29,6 29,5 29,9 Άθροισμα: