31/3/20151 Προετοιμασία και Έλεγχοι Ξενοφών Γιόκαρης Όσο είμαστε νέοι μαθαίνουμε, Όσο μεγαλώνουμε καταλαβαίνουμε.
31/3/20152 Ο μισός πληθυσμός του κόσμου αποτελείται από άτομα που έχουν κάτι να πουν και δεν το λένε. Το άλλο μισό δεν έχει τίποτα να πει, παρά ταύτα το λέει
31/3/20153 Ανάλυση Ακροατηρίου Σαν εκπαιδευτές πρέπει να αναλύσουμε το ακροατήριο και μετά να αποφασίσουμε για όλα τα άλλα.
31/3/20154 Ανάλυση Ακροατηρίου ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιοι θα είναι και πόσοι; ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ: Ποιες είναι οι γνώσεις τους γύρω από το θέμα; ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ: Ηλικίες, φύλο, εκπαιδευτικό επίπεδο, κλπ;
31/3/20155 Ανάλυση Ακροατηρίου ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ: Γιατί θα παρευρίσκονται στο σεμινάριο, ποιος τους το ζήτησε;
31/3/20156 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Πού θα γίνει; Σε ειδική αίθουσα; Στο χώρο τους;, Πού θα στέκομαι όταν μιλάω; Θα μπορούν να με βλέπουν όλοι; Ανάλυση Ακροατηρίου
31/3/20157 Ανάλυση Ακροατηρίου ΑΝΑΓΚΕΣ: Ποιες είναι οι ανάγκες του ακροατηρίου, του πελάτη και οι δικές μου; Τι θέλω να πετύχω;
31/3/20158 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: Πώς μπορώ να προσαρμόσω το μήνυμά μου για το ακροατήριο; Ανάλυση Ακροατηρίου
31/3/20159 ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ: Τι περιμένουν να μάθουν από μένα; Ανάλυση Ακροατηρίου
31/3/ Το μικρό κομμάτι της άγνοιάς μας που το ταξινομούμε και καταχωρούμε το ονομάζουμε γνώση
31/3/ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΥΛΙΚΟΥ Συγκεντρώστε πρόσθετο υλικό (τελευταία νέα, πληροφορίες, κλπ. Ερευνήστε το πρόσθετο υλικό και ότι άλλο έχετε έτοιμο Συγκεντρώστε στοιχεία, όπως τελευταία νέα, γνώμες ειδικών, κλπ. Σκεφτείτε πως θα ερεθίσετε το ενδιαφέρον τους από την αρχή με ένα καλό άνοιγμα
31/3/ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΥΛΙΚΟΥ Σκεφτείτε πώς θα κλείσετε, να είναι μια σύνοψη μέσα από ανατροφοδότηση, ένα σχέδιο δράσης Διαλέγετε από τη συλλογή σας κάποιους ενεργοποιητές που θα χρησιμοποιήσετε. Αστεία, ρητά, εικόνες, κλπ Αυτό το υλικό θα το χρησιμοποιήσετε στη δημιουργία του σχεδίου μαθήματος
31/3/ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Ανάλυση Προετοιμασία υλικού Ετοιμασία διαφανειών-σημειώσεων Προετοιμασία σκοπιμότητας Ενέργειες. Τι να κάνω;
31/3/ ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γιατί κάνετε αυτή την εκπαίδευση; Τι θέλεις από την ομάδα να είναι σε θέση να κάνει; Ποιοι θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα; Πόσο θα διαρκέσει η εκπαίδευση; Πώς αισθάνεται η ομάδα σχετικά με την εκπαίδευση;
31/3/ Γνώση είναι να γνωρίζετε γεγονότα. Σοφία είναι να γνωρίζετε τι κάνετε με αυτά.
31/3/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να καταλάβει…. Να γνωρίζει…. Να νοιώθει…. Δεν είναι μετρήσιμα, αοριστολογίες και …ευχολόγια
31/3/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να είναι σε θέση να μετράει τα …. Να είναι σε θέση να εκτελεί τις πιο κάτω εργασίες…. Να είναι σε θέση να συντηρεί το …. Να είναι σε θέση να κάνει βάρδια…. Μετρήσιμοι και συγκεκριμένοι
31/3/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αν κάνεις όνειρα για ένα χρόνο, φύτεψε ρύζι, Αν κάνεις όνειρα για 10 χρόνια, φύτεψε δέντρα, Αν όμως κάνεις όνειρα για 100 χρόνια, χτίσε σχολεία
31/3/ ΔΟΜΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Μοντέλο Marian Woodall Μοντέλο Adendorff Μοντέλο Hugo Legrah
31/3/ Μοντέλο Marian Woodall Δημιουργείστε ένα μήνυμα που θέλετε να πάρουν μαζί τους οι εκπαιδευόμενοι, μεγέθους μιας πρότασης. Προετοιμάστε αυτοκόλλητα με φράσεις
31/3/ Μοντέλο Adendorff Άνοιγμα Δημιουργία ενδιαφέροντος Προτάσεις Κλείσιμο
31/3/ Μοντέλο Hugo Legrah Hook: Πρόκληση με αστείο, τραγούδι, εικόνα, κλπ Unterstand: Γιατί βρίσκομαι εδώ; Gap: Το γνωστικό διαφέρει στον καθένα Obective: Διατύπωση στόχων Learning: Μάθηση, κύριο μέρος Exercise: Ασκήσεις-πρακτική Guide: Καθοδήγηση για εφαρμογή Review: Συνοψίστε τα κύρια σημεία Action Plan: Συμφωνία για σχέδιο δράσης με παρακολούθηση Follow Up Hook: Ένα αστείο για κλείσιμο
31/3/ Το πρόβλημα με την άγνοια είναι πως όσο βαθαίνει αποκτά μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό της
31/3/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Υπάρχουν τρόποι για να κερδίσετε το ενδιαφέρον των εκπαιδευομένων Η γνώση απαιτεί ενεργοποιημένο εκπαιδευτικό
31/3/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Προσωποποιήστε τη μάθηση (Πριν από χρόνια έμαθα ότι…) Κάντε τη διαδικασία της μάθησης χαρούμενη, με κέφι (Συνταγή: εκπαίδευση-διασκέδαση- χιούμορ από την αρχή) Βάλτε να συμμετέχει και τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου (ενεργοποιητές-βράβευση- τεχνικές)
31/3/ Παραμένουμε νέοι για όσο διάστημα μπορούμε να μαθαίνουμε, να υιοθετούμε νέες συνήθειες και να αντέχουμε στις αντιφάσεις
31/3/ … και τώρα παιχνίδι!!!!!!
31/3/ Θέμα Αποτελεσματικός προϊστάμενος
31/3/ Η πιο απαραίτητη δουλειά του πολιτισμού μας είναι να διδάσκουμε στους ανθρώπους πώς να σκέφτονται
31/3/ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Εξηγείστε τους στόχους Πουλήστε τους τα οφέλη Κάντε το με ενθουσιασμό Συνδέστε την άσκηση με προηγούμενες ασκήσεις Μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματά σας Εκφράστε την εμπιστοσύνη σα; Στους συμμετέχοντες
31/3/ Το μυστικό της διδασκαλίας είναι ο σεβασμός στο μαθητή. L.W. Emerson
31/3/ Οι αναλφάβητοι του 21ου δεν θα είναι αυτοί που δεν θα μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν αλλά αυτοί που δεν θα μπορούν να μαθαίνουν, να ξαναμαθαίνουν, και να ξαναμαθαίνουν. Alvin Toffler
31/3/ Ευχαριστώ για την υπομονή που κάνατε και την ευγενή συμπεριφορά σας η οποία με βοήθησε να μην μου ανέβει η πίεση και να με τρέχετε. Αν το καλοσκεφτούμε, μάλλον εσείς κερδίσατε γιατί δεν μπήκατε στο κόπο να με τρέχετε μεσημεριάτικα και έτσι θα χάνατε τις προγραμματισμένες υποχρεώσεις σας.
31/3/ Ουφ! τη σκαπουλάρισα για σήμερα!
31/3/ Βιβλιογραφία 1.Εκπαίδευση εκπαιδευτών Α. Κατσαλής (Κλειδάριθμος) 2.Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΣΕΚ (ΕΚΕΠΙΣ) 3.Σημειώσεις ΑΣΠΑΙΤΕ 4.Σημειώσεις Γιόκαρης