Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ηλεκτρονική Δημοσίευση: Τα Πνευματικά Δικαιώματα στη Νέα Εποχή Ναταλί Μάνδηλα - Ζωγράφου Κατερίνα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ.
Advertisements

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Διαφάνεια 3.1 Boddy κ.ά., Διαχείριση πληροφοριακών συστημάτων, 3η αγγ. έκδοση, © Pearson Education Limited 2009, © Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ 2010 Το κοινωνικό.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Στo πλαίσιo της Δράσης Ε.Α.Η.Σ.Β. 27 Ιουνίου 2013 Αικατερίνα Βράττη, Δικηγόρος, Απόφοιτος Π.Μ.Σ.-Τομέα Α’ Ιδιωτικού Δικαίου-Τμήμα Νομικής-Ε.Κ.Π.Α.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα.
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ « ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ » Υπεύθυνος καθηγητής: κος Καπιδάκης Σαράντος.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ: ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Διονυσία Καλλινίκου, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
Παρουσίαση του Βαλαβάνη Ασημάκη Αθήνα 24 Φεβρ.2005.
Κουίζ ! ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ  Δες τις δηλώσεις που ακολουθούν.  Αποφάσισε ποιες, κατά τη γνώμη σου, είναι ορθές και ποιες λανθασμένες.  Πάτα F5 και.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Εκπαίδευση και Διασκέδαση
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Z’ Θέμα: Θα αλλάξουν τον κόσμο τα ηλεκτρονικά.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Εργασία που υποβλήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος. Επιμέλεια-Παρουσίαση Αχιλλέως Αχιλλέας Β
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
ACLS History e-book project Ζήσου Γεωργία Λάζαρη Μαύρα Ρίζου Κατερίνα.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Παρουσίαση:Πιτσιλλίδου Σόφη Α.Μ:Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η επιστήμη του Web.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.
EGovernment Γιώργος Παπαπαύλου, Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Copyright in the new world of Electronic Publishing Εργασία στο μάθημα της Hλεκτρονικής δημοσίευσης 7ο Εξάμηνο Συγγραφέας : Κωνσταντίνος Πατηνιώτης Καθηγητής.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
“On line Music Distribution in the age of MP3” Επιβλέπων: Ομάδα Εργασίας: Χωριανόπουλος Βασιλείου Ρεβέκκα Κων/νος Διαμαντοπούλου Αλεξάνδρα Κασιμάτη Ευαγγελία.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ζ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Κ. ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Η πειρατία στο διαδίκτυo
Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης «Ασφάλεια Ψηφιακά Διαδεδομένων Πληροφοριών στην Ηλεκτρονική Διδασκαλία» ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΣΙΦΛΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Θέμα: Πνευματικά Δικαιώματα στο Διαδίκτυο
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ! ΘΕΜΑ 2 :: Νομικά Θέματα- Πνευματικά Θέματα, Εμπορικά Σήματα και Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας:   Το παρόν Πρόγραμμα έχει χρηματοδοτηθεί.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Τεχνολογίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων στον ψηφιακό κόσμο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ηλεκτρονική Δημοσίευση: Τα Πνευματικά Δικαιώματα στη Νέα Εποχή Ναταλί Μάνδηλα - Ζωγράφου Κατερίνα Ναταλί Μάνδηλα - Ζωγράφου Κατερίνα Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Καπιδάκης Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Καπιδάκης Ιανουάριος 2004 Ιανουάριος 2004

Τι είναι τα πνευματικά δικαιώματα;  Η πνευματική ιδιοκτησία αφορά το αποκλειστικό δικαίωμα δημοσίευσης ή αναπαραγωγή ενός έργου. Αποτελεί το νόμιμο δικαίωμα το οποίο περιορίζει ή εμποδίζει τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή διανομή ενός έργου. Τα πνευματικά δικαιώματα ισχύουν για τα δημοσιευμένα και τα αδημοσίευτα έργα.

Τα πνευματικά δικαιώματα : ο λόγος ύπαρξής τους.  Αυθεντικότητα του έργου.  Κίνητρο για δημιουργία.  Εξασφάλιση του δικαιώματος του κοινού στην πρόσβαση της πληροφορίας.  Εξισορρόπηση συμφερόντων των κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων και της ανάγκης του κοινού για πληροφορία.  Διάχυση και προώθηση της γνώσης.

Τα πνευματικά δικαιώματα στο παρελθόν…  Η Νομοθεσία περί των πνευματικών δικαιωμάτων ήταν ξεκάθαρη  Ταύτιση της πληροφορίας με το μέσο στο οποίο μεταφερόταν.  Παγιωμένοι οι ρόλοι συγγραφέα- εκδότη.

Σήμερα…  Εξάπλωση διαδικτύου και νέων τεχνολογιών.  Ριζική αλλαγή στον τομέα της δημοσίευσης.  Κλονισμός στη σχέση εκδότη- συγγραφέα.  Ανάγκη επαναπροσδιορισμού της έννοιας των πνευματικών δικαιωμάτων. –Σε ποιόν ανήκει τι; –Τι ακριβώς αποτελεί αντικείμενο ιδιοκτησίας;

Σε τι αποσκοπεί η νομοθεσία των πνευματικών δικαιωμάτων;  Προωθεί και διαχέει τη γνώση.  Παρέχει στους ανθρώπους κίνητρα να δημιουργήσουν.  Προσφέρει στους δημιουργούς τα αποκλειστικά δικαιώματα στην εκμετάλλευση του έργου τους.  Φροντίζει οι ιδέες που εμπεριέχονται στα έργα να είναι προσβάσιμες από όλους.

Τα πνευματικά δικαιώματα  Προστατεύουν το μοναδικό και συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο έχει εκφραστεί μία ιδέα και όχι την ίδια την ιδέα. Τα καθαυτά δεδομένα δεν αποτελούν αντικείμενο προστασίας. –(Καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ιδέες ενός έργου οποιαδήποτε στιγμή αν μπορεί και έχει πρόσβαση σ’ αυτό.)  Προϋποθέτουν έστω και έναν ελάχιστο βαθμό πρωτότυπης δημιουργίας

Παραδείγματα προστατευόμενης έκφρασης είναι:  Πεζό κείμενο  Ποίηση  Μουσική  Ζωγραφική  Αρχιτεκτονική  Γλυπτική  Προγραμματισμός λογισμικού  Διαγράμματα και γραφικά

Ποιά είναι τα όρια της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων;  Το έργο ανήκει στο δημιουργό του είτε έχει δημοσιευθεί είτε όχι: η προστασία δηλαδή είναι αυτόματη. Αλλά  Για να αποδειχθεί η πατρότητα ενός έργου προϋποθέτει την καταχώρισή του.  Καταχώριση σημαίνει :1)να αποκτήσει το έργο ένα πρότυπο αριθμό, 2)να είναι καταχωρημένο σ’ έναν οργανισμό, υπηρεσία κτλ. κάτω από την οποία εκδίδεται και η οποία διατηρεί κάποιο αντίγραφό του.

Ποιος είναι ο κάτοχος ενός έργου; Οι τρεις αρχές της ιδιοκτησίας.  Η πρώτη αρχή της ιδιοκτησίας είναι ότι ο συγγραφέας θα είναι φυσικά και ο ιδιοκτήτης του έργου που δημιουργεί.  Η δεύτερη αρχή της ιδιοκτησίας είναι ότι ένας ή περισσότεροι συγγραφείς μπορούν να είναι συνιδιοκτήτες ενός έργου (για να θεωρηθεί κάποιος κοινός δημιουργός πρέπει η συμβολή του στο έργο να πληροί κάποιες προϋποθέσεις).

Οι τρεις αρχές της ιδιοκτησίας(συνέχεια)  Σύμφωνα με την τρίτη αρχή ένας εργοδότης προσλαμβάνοντας ένα συγγραφέα μπορεί να αποκτήσει δικαιώματα ιδιοκτησίας : –Στα πλαίσια της σχέσης εργοδότη- εργαζομένου –Με ειδικό συμβόλαιο

Τα δικαιώματα των χρηστών Τα δικαιώματα των κατόχων του copyright είναι αποκλειστικά αλλά όχι απεριόριστα!  Επιτρέπεται η λεγόμενη δίκαιη χρήση των έργων χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη τους.  Οι βιβλιοθήκες μπορούν να κρατούν αρχείο των έργων και να δημιουργούν αντίγραφα.  Επιτρέπεται σε όλους εμάς να διαθέτουμε αντίγραφα ενός έργου ( πολιτική σύμφωνα με την οποία δουλεύουν οι δημόσιες βιβλιοθήκες ).

Τα δικαιώματα των χρηστών(συνέχεια) Τρία σημεία με ιδιαίτερη σημασία για την εκπαίδευση :  Επιτρέπονται κάποιες εκπαιδευτικές εκτελέσεις και επιδείξεις έργων κατά τη διδασκαλία από κοντά ή από απόσταση.  Επιτρέπεται να κρατά κανείς backup αντίγραφα για τα προγράμματα του λογισμικού.  Οντότητες όπως η επιτροπή του Τέξας για τους τυφλούς μπορούν να δημιουργήσουν αντίγραφα έργων χωρίς την άδεια του κατόχου τους αν αυτός δεν έχει επιλέξει να δημιουργήσει ειδικές εκδόσεις για ανάπηρους.

Δίκαιη χρήση  Η δίκαιη χρήση ενσωματώνει την ισορροπία των συμφερόντων μεταξύ των κατόχων των πνευματικών δικαιωμάτων και του κοινού.  Αφήνει τον απαιτούμενο ζωτικό χώρο να κινούμαστε γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα με μία σχετική ελευθερία.  Νομιμοποιεί για τον ενδιαφερόμενο τη χρήση του έργου χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του.

Η δίκαιη χρήση στο DMCA (Digital Millennium Copyright Act).  Χρήσεις τυπικές της έννοιας της δίκαιης χρήσης (ανάλογες της συμβατικής δημοσίευσης) –Κριτική, σχολιασμός (π.χ. αναφορά ή παράθεση αποσπασμάτων ενός έργου είτε για να κάνουμε κριτική πάνω σ’ αυτό είτε για να το σχολιάσουμε). –Αναφορές ειδήσεων –Διδασκαλία (π.χ. να συμπεριλαμβάνονται εικόνες ή ήχος ή και τα δύο μαζί σ’ ένα multimedia έργο για σχολική χρήση). –Επιστημονική σκέψη, έρευνα

Η δίκαιη χρήση στο DMCA (συνέχεια)  Χρήσεις που το εάν θα θεωρηθούν δίκαιη χρήση θα εξαρτηθεί από τους εξής τέσσερις παράγοντες : –Το σκοπό και χαρακτήρα της χρήσης. –Τη φύση του έργου που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί. –Τη ποσότητα και τη σπουδαιότητα του κομματιού του έργου προς χρήση. –Το αντίκτυπο της χρήσης αυτής στην αγορά και στην αξία του έργου.

Η αναπροσαρμογή των αξιών στο ηλεκτρονικό περιβάλλον…  Οι παραβιάσεις είναι πιο συχνές και εύκολες.  Η δίκαιη χρήση κλείνει στο να προστατεύει τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων και όχι τον χρήστη.  Κίνδυνος για περιορισμό στην πρόσβαση του κοινού στα έργα και άρα λιγότερη ελευθερία στο σχολιασμό ή στην κριτική.

Παραδείγματα  Η άδεια χρήσης συνίσταται στην άδεια που πληρώνει κανείς για να εξασφαλίσει πρόσβαση στη ψηφιακή μορφή ενός έργου. Κίνδυνος 1) Οι άδειες χρήσεις δεν συμπεριλαμβάνουν πολλά απ’ όσα τα πνευματικά δικαιώματα προσφέρουν στους χρήστες όπως η δίκαιη χρήση ή το να διαθέτει κανείς αντίγραφο του έργου. 1) Οι άδειες χρήσεις δεν συμπεριλαμβάνουν πολλά απ’ όσα τα πνευματικά δικαιώματα προσφέρουν στους χρήστες όπως η δίκαιη χρήση ή το να διαθέτει κανείς αντίγραφο του έργου. 2) Επηρεάζεται η γενικότερη αντίληψη γύρω από το τι σημαίνει δίκαιη χρήση κάνοντας προηγούμενες χρήσεις που θεωρούνταν δίκαιες αντικείμενα για επιβολή προστίμων. 2) Επηρεάζεται η γενικότερη αντίληψη γύρω από το τι σημαίνει δίκαιη χρήση κάνοντας προηγούμενες χρήσεις που θεωρούνταν δίκαιες αντικείμενα για επιβολή προστίμων.  Ο έλεγχος πρόσβασης περιορίζει την πρόσβαση σε ένα έργο σε όσους είναι εξουσιοδοτημένοι, σε όσους δηλαδή κατέχουν άδεια χρήσης.

Η ηθική διάσταση των πνευματικών δικαιωμάτων  Στη ψηφιακή εποχή η αυθεντικότητα και η γνησιότητα των έργων κινδυνεύουν.  Αυξημένος κίνδυνος κλοπής. –Όσο αυξάνονται οι ευκαιρίες για κλοπή η αγορά με τις νόμιμες πωλήσεις θα βουλιάζει.

…Ο ρόλος του εκδότη  Η συμμετοχή των εκδοτών προστατεύει το κοινό από την παραπληροφόρηση.  Ο εκδότης προσφέρει στην πληροφορία: –ποιότητα –αξιοπιστία

Ο νέος ρόλος του copyright στη σχέση εκδότη-αναγνώστη  Αλλαγή στη νομική σχέση εκδότη- αναγνώστη : υποχρεωτική η σύναψη συμβολαίων μεταξύ εκδότη-πελάτη.  Σχέση ανάδρασης : οι δύο πλευρές είναι υποχρεωμένες να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Ο ρόλος της τεχνολογίας  Ψηφιακά υδατόσημα : πρόκειται για μοναδικά χαρακτηριστικά ενός έργου που ενσωματώνονται σ’ αυτό και αποτρέπουν έτσι : –την απομίμηση –την παραποίηση –τη λογοκλοπή

Ο ρόλος της εκπαίδευσης  Η εκπαίδευση-ενημέρωση του απλού πολίτη γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα και το ρόλο τους θα έχει ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίησή τους ως προς τη σημασία τους και θα αποτρέψει ως ένα βαθμό την κατάχρησή τους.

Βιβλιογραφικές Aναφορές  Burnett, Wendy., “Electronic publishing and copyright : will they ever converge? l95papers/burnett.html l95papers/burnett.html l95papers/burnett.html  Harper, K. Georgia., “Copyright endurance and change”

Βιβλιογραφικές Aναφορές (συνέχεια)  Lejeune, Lorrie., “Who owns what?” 03/glos0403.html 03/glos0403.html 03/glos0403.html  Strong, S. William, “Copyright in a time of change” 03/strong.html 03/strong.htmlhttp:// 03/strong.htmlhttp:// 03/strong.html  Strong, S. William, “Copyright in the new world of electronic publishing” yright.html yright.html yright.html yright.html