Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Τμηματοποίηση της Αγοράς
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Γυμναστική,Αθλητισμός
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Αθλήματα Ολυμπιακών Αγώνων σήμερα
ΑΠ Βεζυρίδης Θ. Γεωργιάδης Δ. Μπορομπόκα Στ. Χριστοπούλου Ε.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Αποδόσεις αιτίων.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Άσκηση και αυτοεκτίμηση Άσκηση και αυτοπεποίθηση
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Εργασία για τον όμιλο Γυμναστικής Επιμελητής καθηγητής: Αθανασόπουλος Λάμπρος Θέμα εργασίας: Θετικά αθλητισμού.
Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Θέματα ισότητας ως προς το φύλο, στο μάθημα Φυσικής Αγωγής
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αντιπροσώπευση γυναικών στον αθλητισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΦΥΛΛΟ.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Αντιπροσώπευση γυναικών στον αθλητισμό
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Αθλητισμός στο νησί μας Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθλητισμός και γυναίκες

Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Διατεθειμένοι να θυσιάσουν χρόνο και ενέργεια για το άθλημά τους Διατεθειμένοι να θυσιάσουν χρόνο και ενέργεια για το άθλημά τους

Διαφορές ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Οι γυναίκες βιώνουν χαμηλότερες προσδοκίες από τους γονείς, τους καθηγητές και τους προπονητές. Οι γυναίκες βιώνουν χαμηλότερες προσδοκίες από τους γονείς, τους καθηγητές και τους προπονητές. Η συμμετοχή σε σπορ και η επιτυχία σε αυτό είναι πιο εσωτερική στις γυναίκες Η συμμετοχή σε σπορ και η επιτυχία σε αυτό είναι πιο εσωτερική στις γυναίκες Οι αθλήτριες είναι πιο έτοιμες να μοιραστούν τις ανησυχίες τους σχετικά με τους προπονητές, τις συναθλήτριες τους και ειδικά τις ίδιες Οι αθλήτριες είναι πιο έτοιμες να μοιραστούν τις ανησυχίες τους σχετικά με τους προπονητές, τις συναθλήτριες τους και ειδικά τις ίδιες

Παράγοντες που επηρεάζουν την ενασχόληση των γυναικών με τον αθλητισμό Κοινωνικοί παράγοντες Κοινωνικοί παράγοντες Οικογενειακές αξίες (πολύ υψηλή επίδραση) Οικογενειακές αξίες (πολύ υψηλή επίδραση) Αν οι γονείς είναι στερεοτυπικοί, τότε είναι και τα παιδιά Αν οι γονείς είναι στερεοτυπικοί, τότε είναι και τα παιδιά Μοντέλο επίδρασης ρόλου από μεγαλύτερα αδέρφια (και για τα δύο φύλα) Μοντέλο επίδρασης ρόλου από μεγαλύτερα αδέρφια (και για τα δύο φύλα) Η παραμονή στο σπορ εξαρτάται από την ενίσχυση των μελών της οικογένειας (ειδικά του πατέρα και του αδερφού) Η παραμονή στο σπορ εξαρτάται από την ενίσχυση των μελών της οικογένειας (ειδικά του πατέρα και του αδερφού)

Περιστασιακοί-Περιβαλλοντικοί παράγοντες Περιστασιακοί-Περιβαλλοντικοί παράγοντες Οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί και προκλητικοί Οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί και προκλητικοί Η επιτυχία αποδίδεται πλέον σε εσωτερικούς παράγοντες (εστία ελέγχου) – υψηλή συχνότητα διατήρησης των γυναικών στον αθλητισμό Η επιτυχία αποδίδεται πλέον σε εσωτερικούς παράγοντες (εστία ελέγχου) – υψηλή συχνότητα διατήρησης των γυναικών στον αθλητισμό Θετική ανατροφοδότηση γονέων, ατόμων της ίδιας κοινωνικής ομάδας, προπονητών Θετική ανατροφοδότηση γονέων, ατόμων της ίδιας κοινωνικής ομάδας, προπονητών Παράγοντες που επηρεάζουν την ενασχόληση των γυναικών με τον αθλητισμό

Πρωτεύοντες παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν τη συμμετοχή των γυναικών στον αθλητισμό Αντίληψη ικανοτήτων Αντίληψη ικανοτήτων Προσωπικές αξίες Προσωπικές αξίες Η σημασία που δίνει στη συμμετοχή στο σπορ Η σημασία που δίνει στη συμμετοχή στο σπορ Αντίληψη των κατάλληλων ρόλων των ανδρών και των γυναικών στην κοινωνία Αντίληψη των κατάλληλων ρόλων των ανδρών και των γυναικών στην κοινωνία Κίνητρο για την επίδειξη ικανότητας και επίτευξης στόχων Κίνητρο για την επίδειξη ικανότητας και επίτευξης στόχων

Ένας πιθανός λόγος που εμποδίζει τις γυναίκες να ασχοληθούν με τον αθλητισμό είναι ο φόβος της επιτυχίας Εξαιτίας μιας μαθημένης τάσης που απορρέει από την κοινωνική απόρριψη και την απώλεια της θηλυκότητας όταν οι επιτυχημένες συμπεριφορές περικλείουν επιθετικότητα ή ανταγωνισμό εναντίων ανδρών Εξαιτίας μιας μαθημένης τάσης που απορρέει από την κοινωνική απόρριψη και την απώλεια της θηλυκότητας όταν οι επιτυχημένες συμπεριφορές περικλείουν επιθετικότητα ή ανταγωνισμό εναντίων ανδρών Παρατηρείται μια αργή αλλαγή στον αθλητισμό, την εργασία και την εκπαίδευση Παρατηρείται μια αργή αλλαγή στον αθλητισμό, την εργασία και την εκπαίδευση

Αποτελέσματα από Ίδρυμα Γυναικείου Αθλητισμού Μικρά κορίτσια που έχουν συμπαίκτες αγόρια τείνουν να έχουν α) ένα δια βίου ενδιαφέρον για τον αθλητισμό, β) μεγαλώνουν για να είναι ηγέτες, γ) παίζουν αθλήματα στο σχολείο και δ) συνεργάζονται με τα αγόρια για βελτιώσουν τις δεξιότητές τους. Μικρά κορίτσια που έχουν συμπαίκτες αγόρια τείνουν να έχουν α) ένα δια βίου ενδιαφέρον για τον αθλητισμό, β) μεγαλώνουν για να είναι ηγέτες, γ) παίζουν αθλήματα στο σχολείο και δ) συνεργάζονται με τα αγόρια για βελτιώσουν τις δεξιότητές τους. Παρατηρήθηκε ένα χάσμα γενεών όσον αφορά τις στάσεις και τη συμπεριφορά των αθλητριών. Συγκεκριμένα, στην προσπάθεια διόρθωσης δεξιοτήτων, 53% από 25 ετών και κάτω, 35% από 38 ετών και πάνω. Παρατηρήθηκε ένα χάσμα γενεών όσον αφορά τις στάσεις και τη συμπεριφορά των αθλητριών. Συγκεκριμένα, στην προσπάθεια διόρθωσης δεξιοτήτων, 53% από 25 ετών και κάτω, 35% από 38 ετών και πάνω.

Προτίμηση για παιχνίδι με σκοπό την βελτίωσης της υγείας και τη μείωση του στρες (68%) από ότι με σκοπό τον ανταγωνισμό (8%) Προτίμηση για παιχνίδι με σκοπό την βελτίωσης της υγείας και τη μείωση του στρες (68%) από ότι με σκοπό τον ανταγωνισμό (8%) Υψηλότερη αυτοεκτίμηση γυναικών που συμμετείχαν σε σπορ στην παιδική ηλικία Υψηλότερη αυτοεκτίμηση γυναικών που συμμετείχαν σε σπορ στην παιδική ηλικία Αυτές οι γυναίκες δεν αντιλαμβάνονταν τον αθλητισμό ως απειλή στην θηλυκότητά τους (94%), ενώ αρκετές (57%) πιστεύουν ότι η κοινωνία συνεχίζει να τις επιβάλει να διαλέξουν ανάμεσα στα δύο Αυτές οι γυναίκες δεν αντιλαμβάνονταν τον αθλητισμό ως απειλή στην θηλυκότητά τους (94%), ενώ αρκετές (57%) πιστεύουν ότι η κοινωνία συνεχίζει να τις επιβάλει να διαλέξουν ανάμεσα στα δύο Το 73% πιστεύει ότι οι γυναίκες πρέπει να επιτρέπεται να παίζουν αθλήματα όπως ποδόσφαιρο (αμερικάνικο) Το 73% πιστεύει ότι οι γυναίκες πρέπει να επιτρέπεται να παίζουν αθλήματα όπως ποδόσφαιρο (αμερικάνικο) Οι συμμετέχουσες είχαν πρότυπα και των δύο φύλων σαν παιδιά Οι συμμετέχουσες είχαν πρότυπα και των δύο φύλων σαν παιδιά

Διαφορές θηλυκότητας και αρρενωπότητας Θηλυκότητα: Θηλυκότητα: Εξάρτηση, ευγένεια, ατολμία, ανατροφή, έλλειψη ανταγωνιστικότητας και έλλειψη επιθετικότητας Εξάρτηση, ευγένεια, ατολμία, ανατροφή, έλλειψη ανταγωνιστικότητας και έλλειψη επιθετικότητας Αρρενωπότητα: Αρρενωπότητα: Ανεξαρτησία, επιθετικότητα, ανταγωνιστικότητα, φιλοδοξία και παρακίνηση Ανεξαρτησία, επιθετικότητα, ανταγωνιστικότητα, φιλοδοξία και παρακίνηση

Κατηγοριοποίηση αθλημάτων Ανδρικά: Ανδρικά: Μπέισμπολ, καλαθοσφαίριση, πυγμαχία, χόκεϊ στον πάγο, ποδόσφαιρο, αναρρίχηση και αμερικάνικο ποδόσφαιρο Μπέισμπολ, καλαθοσφαίριση, πυγμαχία, χόκεϊ στον πάγο, ποδόσφαιρο, αναρρίχηση και αμερικάνικο ποδόσφαιρο Γυναικεία: Γυναικεία: Αεροβική, γυμναστική, μπαλέτο, καλλιτεχνικό πατινάζ και μαζορέτες Αεροβική, γυμναστική, μπαλέτο, καλλιτεχνικό πατινάζ και μαζορέτες Ουδέτερα: Ουδέτερα: Ξιφασκία, καταδύσεις, γκολφ, ιππασία, ιστιοπλοΐα, σκι, κολύμβηση και τένις Ξιφασκία, καταδύσεις, γκολφ, ιππασία, ιστιοπλοΐα, σκι, κολύμβηση και τένις

Η ε π ίδραση των φυσικών δραστηριοτήτων ανάλογα με το φύλο και της αθλητικής συμμετοχής στους ρόλους των φύλων Οι συμμετέχοντες βαθμολογούσαν τους εαυτούς τους πιο αρρενωπούς μετά από ενασχόληση με την πυγμαχία, ενώ αυτοί που έκαναν μπαλέτο βαθμολογούσαν τους εαυτούς τους πιο θηλυκούς. Επιπλέον, οι αθλητές βαθμολογούσαν τον εαυτό τους ως πιο ανδρογενείς από ότι οι μη αθλητές Οι συμμετέχοντες βαθμολογούσαν τους εαυτούς τους πιο αρρενωπούς μετά από ενασχόληση με την πυγμαχία, ενώ αυτοί που έκαναν μπαλέτο βαθμολογούσαν τους εαυτούς τους πιο θηλυκούς. Επιπλέον, οι αθλητές βαθμολογούσαν τον εαυτό τους ως πιο ανδρογενείς από ότι οι μη αθλητές Holberg, Jubinville, Lee και Steinberg

Το γεγονός ότι οι αθλήτριες κατέχουν πιο αρρενωπά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας από τις μη αθλήτριες δε σημαίνει ότι οι αθλήτριες είναι λιγότερο θηλυκές, αλλά ότι συγκεκριμένες τάσεις που η Δυτική κοινωνία σχεδίασε ως αρρενωπές είναι έμφυτες σε κάθε άτομο που έχει υψηλή παρακίνηση σε δραστηριότητες επίτευξης